Жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу және келісу қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Су ресурстары және ирригация министрінің 2025 жылғы 30 маусымдағы № 158-НҚ бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 30 маусымда № 36362 болып тіркелді

      ЗҚАИ-ның ескертпесі!
      Қолданысқа енгізілу тәртібін 4-тармақтан қараңыз

      Қазақстан Республикасы Су кодексінің 45-бабы 5-тармағының 4) тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу және келісу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Су ресурстары және ирригация министрлігінің Жерасты сулары департаменті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Су ресурстары және ирригация министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасы Су ресурстары және ирригация вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық 2028 жылғы 1 қаңтардан бастап қолданысқа енгізілетін Қағидалардың 2-тарауының 1 және 3-параграфтарын қоспағанда, алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Су ресурстары және ирригация министрі
Н. Нуржигитов

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қзақстан Республикасы Өнеркәсіп

      және құрылыс министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Экология және табиғи

      ресурстар министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Су ресурстары және ирригация
министрі 2025 жылғы
30 маусымдағы № 158-НҚ
бұйрығымен бекітілген

Жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу және келісу қағидалары

1 тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу және келісу қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) Қазақстан Республикасы Су кодексінің (бұдан әрі – Кодекс) 45-бабы 5-тармағының 4) тармақшасына сәйкес әзірленді, олар жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу және келісу тәртібін айқындайды.

      2. Жерасты суларын алу жобасы және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламалары жерасты суларын тәулігіне бір мың текше метрден астам көлемде алу кезінде әзірленеді.

2 тарау. Жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу және келісу тәртібі

Параграф 1. Жерасты суларын алу жобасын әзірлеу тәртібі

      3. Жерасты суларын алу жобасы арнайы су пайдалануға рұқсат алғанға дейін әзірленеді және жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органмен келісуге жатады және жерасты суларын алуды жүзеге асыру кезінде қолданылатын құрылыстарды, қондырғыларды, жабдықтарды, технологияларды жобалау, салу және пайдалану, сондай-ақ оларға қызмет көрсету және жөндеу кезінде жағдайлар белгілейді.

      4. Жерасты суларын алу жобасы су пайдалану объектісін салу және пайдалану үшін қажетті мәліметтерді қамтиды, оның ішінде:

      1) алынатын (ағызылатын) сулардың сапалық көрсеткіштері (химиялық, бактериологиялық, радиологиялық);

      2) санитариялық-қорғау аймақтарының, округтердің мөлшері және оларды ұстау шарттарының сипаттамасы;

      3) учаскенің геологиялық-гидрогеологиялық жағдайы (жерасты суларының пайда болу тереңдігі, жерасты сулары деңгейлерінің динамикасы, жерүсті және жерасты суларының гидравликалық байланысы, аэрация аймағының литологиялық-фациялық құрамы);

      4) жерасты суларын қалыптастырудың бекітілген қорлары мен шарттары туралы деректер;

      5) жерасты суларының жай-күйінің мониторингі.

      Рұқсат беру үшін және кейіннен жерасты суларын алу кезінде арнайы су пайдалануды жүзеге асыру үшін жеке және заңды тұлғалар қызметінің рұқсат беру талаптарына қосымша сәйкестігі шарт болып табылады.

      5. Жерасты суларын алу жобасы жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамаға сәйкес пайдалы қазбалар қорларына мемлекеттік сараптамадан өткен тиісті жерасты сулары кен орнындағы жерасты сулары қорларын есептеу жөніндегі есеп негізінде әзірленеді және мыналарды қамтиды:

      1) жерасты сулары кен орнының қысқаша геологиялық-гидрогеологиялық сипаттамасы, оның контурларын, сулы горизонттардың тереңдігін, қорларды есептеу жөніндегі есеп негізінде жасалған қабаттың максималды қуатын қоса алғанда сондай-ақ қорларды бағалау туралы есепке сәйкес кен орнының өзге де ерекшеліктерін;

      2) алдыңғы үш жылда әзірленген ұқсас жобалар туралы деректер мен біліктілік туралы мәліметтерді қоса алғанда, жобаны әзірлеуге жауапты жобалау ұйымы, сарапшы туралы мәліметтер;

      3) "Ауыз су және шаруашылық-тұрмыстық суды пайдалану қауіпсіздігі көрсеткіштерінің гигиеналық нормативтерін бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрінің 2022 жылғы 24 қарашадағы № ҚР ДСМ-138 бұйрығына сәйкес жерасты сулары сапасының белгіленген нормативтерін ескере отырып, сапалық сипаттамаларды бағалау туралы деректер (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 30713 болып тіркелген);

      4) жерасты суларын алу көлемі және пайдалану мақсаттары;

      5) пайдалану және бақылау ұңғымаларының координаттарын көрсете отырып, олардың орналасу схемасы;

      6) пайдалану және байқау ұңғымаларының конструкциясына, көрсетілген ұңғымалардың оқпандарымен қиылысатын сулы горизонттарды оқшаулау жөніндегі жұмыстарға қойылатын техникалық талаптардың сипаттамасы, құбырлар бағанының тереңдігі, диаметрлері, су қабылдау бөлігінің түрі, су көтергіштер мен ұңғыманың бастары, сондай-ақ оларды сынау тәртібі, ұңғыманың конструкциясына қатысты өзге де талаптар;

      7) ұңғымалар сүзгілерінің конструкциясының сипаттамасы және егер ұңғымалар сүзгілік болса, оларды орнату аралықтарын көрсету;

      8) пайдалану және бақылау ұңғымаларының сағаларын жабдықтауға қойылатын талаптар;

      9) пайдалану және бақылау ұңғымаларын бұрғылау технологиясы, бұрғыланған ұңғымаларды пайдалануға енгізу;

      10) бұрғыланған ұңғымаларда геофизикалық және өзге де зерттеулер жүргізу жөніндегі іс-шаралар;

      11) су тартуды санитарлық қорғау аймағының белдеулерін ұйымдастыру және жайластыру және су тартуды санитарлық қорғау аймағында күзет режимінің сақталуын бақылауды жүзеге асыру;

      12) су жинау құрылыстарының тізбесі мен олардың техникалық және өзге де сипаттамалары;

      13) жерасты суларының сапалық және (немесе) сандық көрсеткіштеріне әсер етуі мүмкін ғимараттардың, құрылыстардың, қалдықтарды көмудің, өндірістік объектілердің және өзге де объектілердің болуы туралы мәліметтерді қоса алғанда, пайдалану және бақылау ұңғымаларын, сондай-ақ өзге де су жинау құрылыстары мен қондырғыларын орналастыру жоспарланатын жер учаскесі туралы мәліметтер;

      14) жерасты суларын алудың технологиялық процесінің сипаттамасы, жерасты суларын алуды қамтамасыз етуге тартылған технологиялық қондырғылар мен құрылыстарға, тазарту және дайындауға қойылатын талаптар;

      15) учаскеде ұңғымаларды бұрғылау және (немесе) оларды алу процесінде жерасты суларының сапалық және (немесе) сандық көрсеткіштеріне әсер етуі мүмкін объектілер болған жағдайда, олардың зиянды әсерін болдырмау үшін қажетті іс-шаралардың сипаттамасы;

      16) жерасты суларын алу және тазарту (су дайындау) кезіндегі шығындарды сипаттау және есептеу, оның ішінде өз қажеттіліктері үшін пайдаланылатын су мөлшерін есептеу;

      17) су тұтынуды, су реттегіш құрылғыларды есепке алмай, жерасты суларын алуды болдырмайтын бақылау, есепке алу аспаптарының сипаттамасы және орналасу сызбасы;

      18) жерасты суларын алу кезіндегі шығындарды азайту жөніндегі іс-шаралар тізбесі;

      19) белгіленген шектеулер мен лимиттерге сәйкес жерасты суларын алуды қамтамасыз ететін ұңғымалардың жұмыс режимдерін сипаттау;

      20) жерасты суларының кен орнын ластанудан және сарқылудан қорғау жөніндегі іс-шаралар;

      21) ұңғымаларға және су жинау қондырғылары мен құрылыстарына, сондай-ақ есепке алудың бақылау аспаптарына техникалық қызмет көрсету және жөндеу жөніндегі тұрақты іс-шараларды жүргізу талаптары мен мерзімдерінің сипаттамасы;

      22) жерасты суларын алу тоқтатылған немесе тоқтата тұру жағдайында ұңғымалар мен су жинау қондырғылары мен құрылыстарын жою және консервациялау жөніндегі іс-шаралардың сипаттамасы;

      23) ұңғымада немесе су жинау жабдығында апат болған жағдайдағы іс шаралар жоспары;

      24) аумақтардың су басуына, шөлейттенуге, жердің батпақтануына, көшкіндер мен топырақтың шөгуіне жол бермейтін іс-шаралар.

      6. Жерасты суларын алу жобаларында жерасты суларының деңгейін, дебитін, температурасын және химиялық құрамын бақылау үшін бақылау ұңғымаларының режимдік желісі көзделеді.

      7. Су жинау құрылыстары, су құбырлары және су дайындау станциялары максималды су тұтынудың тәулігіне орташа сағаттық шығысына салынады.

      8. Ұңғыма құрылмасында мыналар қарастырылады:

      1) судың дебитiн, деңгейiн өлшеу, сынама алу мүмкіншiлiгi;

      2) ұңғыларды пайдалану барысында регенерация жүргiзумен қатар жөндеу жұмыстарын жүзеге асыру.

      Бір ұңғымада құрамында жерасты сулары бар бірнеше өнімді горизонттарды бірлесіп-бөлуді пайдалануға жол берілмейді.

      9. Жерасты суларын алу жобасы "Гидромелиорациялық жүйелер мен су шаруашылығы құрылысжайларының паспорттарын жүргізу қағидасын және паспорт нысанын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ауыл шаруашылығы министрінің 2009 жылғы 4 маусымдағы № 326 бұйрығына сәйкес нысан бойынша су алу ұңғымасының паспортын жасауды көздейді (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 5714 болып тіркелген).

      10. Жерасты суларын алу жобасы жақын маңдағы өнімді қабаттарға зиян келтіру мүмкіндігін болдырмайтын барлық шарттарды сақтай отырып, өнімді қабаттарды пайдалануды көздейді.

      11. Жерасты суларын алу жобасы өнімді горизонттарды пайдаланудың осындай режимін көздейді, ол жоғарыда немесе төменде орналасқан сулы горизонттардан су ағыны есебінен пайдаланылатын горизонт суларының араласуын болдырмайды.

      12. Жерүсті және жерасты жабдықтарының конструкциясы олардың жай-күйін бақылау және зерттеу жұмыстарын жүргізу, сағадағы температураны, қысым мен дебитті өлшеуді қамтамасыз ету, тереңдік аспаптарын ұңғыма оқпанына түсіру, оның ішінде оны пайдалану уақытында да қауіпсіз және еркін қол жеткізуді қамтамасыз етуі тиіс.

      13. Коррозия мен тұз шөгінділерінің даму қаупі жағдайында жерасты суларын алу жобасы коррозиялық және тұнба түзуші процестердің сипатын анықтау, кен орнын пайдалану процесінде жабдықтың барлық жүйесін коррозиядан және тұздан қорғаудың ұтымды әдістерін әзірлеу және таңдау үшін арнайы коррозиялық зерттеулер жүргізу жөніндегі іс-шаралардың сипаттамасын қамтиды.

      14. Жерасты суларын алу жобасы ұңғымаларды пайдалану режимін көздеуі тиіс, мынадай жағдайларда ұңғымаларға күрделі жөндеу жүргізуді қамтиды:

      1) пайдалануды жалғастыруға мүмкіндік бермейтін айналасындағы колонналардың зақымдалуы және ұңғыманың техникалық жөнделуінің мүмкін емес жағдайында;

      2) құмдалып кеткенде;

      3) ұңғыма оқпанында тұз жиналып қалғанда.

Параграф 2. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын әзірлеу тәртібі

      15. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасы арнайы су пайдалануға рұқсат алғанға дейін әзірленеді және жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның аумақтық бөлімшелерімен келісуге жатады және жерасты суларын мониторингін жүзеге асыру кезінде қолданылатын құрылыстарды, қондырғыларды, жабдықтарды, технологияларды жобалау, салу және пайдалану, сондай-ақ оларға қызмет көрсету және жөндеу кезінде жағдайлар белгілейді

      16. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасы жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның аумақтық бөлімшелерімен келісілген бақылау желісінің құрамы мен конструкциясын, жерасты суларының шығынын, динамикалық және статикалық деңгейлерін, химиялық құрамын байқаудың кезеңділігі мен тәртібін көрсете отырып әзірленеді және мыналарды көздейді:

      1) оның негізінде әзірленген жерасты суларын алу жобасы туралы мәліметтер;

      2) жерасты суларының сапалық сипаттамаларын бағалау туралы бастапқы деректер;

      3) санитарлық қорғау аймағының шекараларында жерасты суларының режимін бақылауды ұйымдастыруға және жүргізуге, әрбір пайдалану ұңғымасы бойынша алынған судың есебін жүргізуге, ұңғымалардағы судың деңгейін, оның құрамы мен қасиеттерін бақылауды жүзеге асыруға қойылатын талаптар;

      4) мониторингке жататын жерасты суларының сулы горизонттарының жағдайы туралы деректерді жинау рәсімінің сипаттамасы, оның ішінде:

      жерасты суларының химиялық құрамын, деңгейін және температурасын қоса алғанда, жерасты суларының жай-күйі туралы мәліметтерді жинау және беру тәртібі мен кезеңділігі;

      ұңғымалардың бітелу және коррозия дәрежесін бағалау әдістемесінің сипаттамасы, оны жүргізу кезеңділігі;

      5) мониторинг процесінде алынған деректерді Ұлттық гидрогеологиялық қызметке беру тәртібі мен мерзімдері.

      Шаруашылық қызметі жерасты суларының жай-күйіне теріс әсер етуі мүмкін жеке және заңды тұлғалар Кодекстің 92-бабының 1-тармағына сәйкес жерасты суларына мониторинг жүргізуге және су ресурстарының ластануы мен сарқылуын және судың зиянды әсерін болғызбау жөнінде уақтылы шаралар қабылдауға міндетті.

      17. Мониторингтеу бағдарламасында көзделген бақылаулар кезеңділігі:

      1) су деңгейін және дебитін өлшеу – айына кемінде бір рет.

      2) ауыз судың құрамын қысқартылған химиялық талдау – айына кемінде бір рет.

      3) ауыз судың құрамын толық химиялық талдау – тоқсанына кемінде бір рет.

      4) техникалық судың химиялық құрамын талдау – тоқсанына кемінде бір рет.

      18. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасына сәйкес жүргізілетін жерасты суларын мониторингтеу нәтижелері бойынша есеп жыл сайын есепті жылдан кейінгі 20 қаңтардан кешіктірмей Ұлттық гидрогеологиялық қызметке деректерді қағаз немесе электрондық форматта беру жолымен ұсынылады.

      Есептілік бақылау желісінің құрамы мен конструкциясын, жерасты суларының ағынын, динамикалық және статикалық деңгейлерін, химиялық құрамын бақылаудың кезеңділігі мен тәртібін көрсете отырып, деректердің нәтижелерін қамтиды.

Параграф 3. Жерасты суларын алу жобасын келісу тәртібі

      19. Жерасты суларын алу жобасы жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органға осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша жерасты суларын алу жобасын әзірлеген адамның өтініші бойынша келісуге жіберіледі.

      20. Жерасты суларын алу жобасын келісу туралы өтініш бассейндік су инспекциясына кеңсе қызметкеріне келіп түседі, ол өтініш келіп түскен күні Кодекстің 45-бабы 5-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген құжаттармен қоса тіркеледі және орындаушыға жолдайды.

      Орындаушы өтініш тіркелген сәттен бастап 7 (жеті) жұмыс күні ішінде ұсынылған құжаттардың толықтығын тексереді.

      Ұсынылған құжаттардың және (немесе) мәліметтердің толық емес екендігі анықталған жағдайда, орындаушы дәлелді ескертулерді көрсете отырып, өтінішті қабылдаудан дәлелді бас тартуды (әкімшілік актіні) дайындайды, ол бассейндік су инспекциясы басшысының электрондық цифрлық қолтаңбасымен (бұдан әрі – ЭЦҚ) қол қойылған электрондық құжат нысанында жіберіледі.

      Өтініш беруші дәлелді ескертулерді жоймаған жағдайда бассейндік су инспекциясының орындаушысы Қазақстан Республикасы Әкімшілік рәсімдік -процестік кодексінің (бұдан әрі – ҚР ӘРПК) 73-бабының 1-тармағына сәйкес өтініш берушіге алдын ала шешім туралы, сондай-ақ тыңдауды өткізу уақыты мен орны туралы хабарламаны өтініш берушіге алдын ала шешім бойынша, бірақ үш жұмыс күнінен кешіктірмей позициясын білдіру мүмкіндігі үшін жібереді әкімшілік акті қабылданғанға дейін.

      Өтініш берушінің қарсылығын алдын ала шешім бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган оны алған күннен бастап 2 (екі) жұмыс күні ішінде қабылдайды.

      Тыңдау нәтижелері бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган арнайы су пайдалануға рұқсат дайындау туралы шешім қабылдайды немесе рұқсат беруден дәлелді бас тартуды қалыптастырады.

      Нәтижесі өтініш берушіге су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган басшысының ЭЦҚ қойылған электрондық құжат нысанында жіберіледі.

      Жойылатын ұсынылған мәліметтер және (немесе) құжаттар анықталған жағдайда бассейндік су инспекциясы анықталған сәйкессіздіктерді жою қажеттігі туралы өтініш берушіні хабардар етеді. Анықталған сәйкессіздіктерді жою мерзімі хабарлама жіберілген күннен бастап 10 (он) жұмыс күнін құрайды, кейіннен сәйкессіздіктер жойылған сәтке дейінгі мерзім ішінде өтінішті қарауды тоқтата тұрады.

      Егер өтініш беруші белгіленген мерзімде анықталған сәйкессіздіктерді жоймаса, бассейндік су инспекциясы тиісті дәлелді бас тартуды (әкімшілік актіні) жібере отырып, өтінішті одан әрі қараудан бас тарту туралы шешім қабылдайды.

      Ұсынылған құжаттардың және (немесе) мәліметтердің толықтығы анықталған жағдайда, орындаушы жобалау құжаттарына ұсыныстар мен ескертулер беру үшін жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органға немесе оның аумақтық бөлімшесіне сұрау салу жібереді.

      Жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның немесе оның аумақтық бөлімшесінің қызметкері 5 (бес) жұмыс күні ішінде жобалау құжаттарына өз ұсыныстары мен ескертулерін ұсынады.

      Өтініш беруші бассейндік су инспекциясының басшысы ЭЦҚ-мен қол қойған арнайы су пайдалануға рұқсаттарды порталда электрондық құжат нысанында жеке кабинетте алады.

      Өтініш беруші дәлелді ескертулерді жоймаған жағдайда, ҚР ӘРПК 73-бабының 1-тармағына сәйкес бассейндік су инспекциясының орындаушысы өтініш берушіге алдын ала шешім туралы, сондай-ақ тыңдауды өткізу уақыты мен орны туралы хабарламаны өтініш берушіге алдын ала шешім бойынша, бірақ Әкімшілік акт қабылданғанға дейін үш жұмыс күнінен кешіктірмей позициясын білдіру мүмкіндігі үшін жібереді.

      Өтініш берушінің қарсылығын алдын ала шешім бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган оны алған күннен бастап 2 (екі) жұмыс күні ішінде қабылдайды.

      Тыңдау нәтижелері бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган арнайы су пайдалануға рұқсат дайындау туралы шешім қабылдайды немесе рұқсат беруден дәлелді бас тартуды қалыптастырады.

      Нәтижесі өтініш берушіге су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган басшысының ЭЦҚ қойылған электрондық құжат нысанында жіберіледі.

      21. Жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті орган жерасты суларын алу жобасын оның мазмұнының Кодекстің 25-бабы 1-тармағының 5) тармақшасында белгіленген сәйкестігіне келіседі.

      22. Жерасты суларын алу жобасының осы Қағидалардың 1-параграфының талаптарына толық емес және (немесе) сәйкессіздіктер анықталған жағдайда, егер анықталған кемшіліктер жойылатын сипатта болса жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті орган өтініш берушіні жерасты суларын алу жобасын пысықтау қажеттігі туралы хабардар етеді. Салынған жобалық шешімдерді қайта қарауды немесе қосымша зерттеулер жүргізуді талап етпейтін және жерасты суларын алу жобасына толықтырулар мен нақтылаулар арқылы жойылуы мүмкін кемшіліктер жойылуы мүмкін деп танылады.

      23. Жойылмайтын кемшіліктер анықталған жағдайда жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті орган жерасты суларын алу жобасын келісуден бас тартады.

      Шешілмейтін кемшіліктер жобалық шешімдерді қайта қараусыз немесе қосымша зерттеулер жүргізбестен жойылмайтын сәйкессіздіктер деп танылады.

Параграф 4. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын келісу тәртібі

      24. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламалары жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның аумақтық бөлімшелеріне осы Қағидаларға 2-қосымшаға сәйкес нысан бойынша жерасты суларын мониторинтеу бағдарламасының жобасын әзірлеген адамның өтініші бойынша келісуге жіберіледі.

      25. Жерасты суларын алу жобасын немесе жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын келісу туралы өтініш бассейндік су инспекциясына кеңсе қызметкеріне келіп түседі, ол өтініш келіп түскен күні Кодекстің 45-бабы 5-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген құжаттармен қоса тіркеледі және орындаушыға жолдайды.

      Орындаушы өтініш тіркелген сәттен бастап 7 (жеті) жұмыс күні ішінде ұсынылған құжаттардың толықтығын тексереді.

      Ұсынылған құжаттардың және (немесе) мәліметтердің толық емес екендігі анықталған жағдайда, орындаушы дәлелді ескертулерді көрсете отырып, өтінішті қабылдаудан дәлелді бас тартуды (әкімшілік актіні) дайындайды, ол бассейндік су инспекциясы басшысының электрондық цифрлық қолтаңбасымен (бұдан әрі – ЭЦҚ) қол қойылған электрондық құжат нысанында жіберіледі.

      Өтініш беруші дәлелді ескертулерді жоймаған жағдайда бассейндік су инспекциясының орындаушысы ҚР ӘРПК 73-бабының 1-тармағына сәйкес өтініш берушіге алдын ала шешім туралы, сондай-ақ тыңдауды өткізу уақыты мен орны туралы хабарламаны өтініш берушіге алдын ала шешім бойынша, бірақ үш жұмыс күнінен кешіктірмей позициясын білдіру мүмкіндігі үшін жібереді әкімшілік акті қабылданғанға дейін.

      Өтініш берушінің қарсылығын алдын ала шешім бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган оны алған күннен бастап 2 (екі) жұмыс күні ішінде қабылдайды.

      Тыңдау нәтижелері бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган арнайы су пайдалануға рұқсат дайындау туралы шешім қабылдайды немесе рұқсат беруден дәлелді бас тартуды қалыптастырады.

      Нәтижесі өтініш берушіге су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган басшысының ЭЦҚ қойылған электрондық құжат нысанында жіберіледі.

      Жойылатын ұсынылған мәліметтер және (немесе) құжаттар анықталған жағдайда бассейндік су инспекциясы анықталған сәйкессіздіктерді жою қажеттігі туралы өтініш берушіні хабардар етеді. Анықталған сәйкессіздіктерді жою мерзімі хабарлама жіберілген күннен бастап 10 (он) жұмыс күнін құрайды, кейіннен сәйкессіздіктер жойылған сәтке дейінгі мерзім ішінде өтінішті қарауды тоқтата тұрады.

      Егер өтініш беруші белгіленген мерзімде анықталған сәйкессіздіктерді жоймаса, бассейндік су инспекциясы тиісті дәлелді бас тартуды (әкімшілік актіні) жібере отырып, өтінішті одан әрі қараудан бас тарту туралы шешім қабылдайды.

      Ұсынылған құжаттардың және (немесе) мәліметтердің толықтығы анықталған жағдайда, орындаушы жобалау құжаттарына ұсыныстар мен ескертулер беру үшін жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органға немесе оның аумақтық бөлімшесіне сұрау салу жібереді.

      Жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның немесе оның аумақтық бөлімшесінің қызметкері 5 (бес) жұмыс күні ішінде жобалау құжаттарына өз ұсыныстары мен ескертулерін ұсынады.

      Өтініш беруші бассейндік су инспекциясының басшысы ЭЦҚ-мен қол қойған арнайы су пайдалануға рұқсаттарды порталда электрондық құжат нысанында жеке кабинетте алады.

      Өтініш беруші дәлелді ескертулерді жоймаған жағдайда, ҚР ӘРПК 73-бабының 1-тармағына сәйкес бассейндік су инспекциясының орындаушысы өтініш берушіге алдын ала шешім туралы, сондай-ақ тыңдауды өткізу уақыты мен орны туралы хабарламаны өтініш берушіге алдын ала шешім бойынша, бірақ Әкімшілік акт қабылданғанға дейін үш жұмыс күнінен кешіктірмей позициясын білдіру мүмкіндігі үшін жібереді.

      Өтініш берушінің қарсылығын алдын ала шешім бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган оны алған күннен бастап 2 (екі) жұмыс күні ішінде қабылдайды.

      Тыңдау нәтижелері бойынша су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган арнайы су пайдалануға рұқсат дайындау туралы шешім қабылдайды немесе рұқсат беруден дәлелді бас тартуды қалыптастырады.

      Нәтижесі өтініш берушіге су қорын қорғау және пайдалану саласындағы уәкілетті орган басшысының ЭЦҚ қойылған электрондық құжат нысанында жіберіледі.

      26. Жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері жерасты суларын мониторингтеу бағдарламаларын оның мазмұнының Кодекстің 45-бабы 5-тармағының 4) тармақшасында белгіленген талаптарға сәйкестігіне келіседі.

      27. Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасының осы Қағидалардың 2-параграфының талаптарына толық емес және (немесе) сәйкессіздіктер анықталған жағдайда, жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері өтініш берушіні жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын пысықтау қажеттігі туралы хабардар етеді және егер анықталған кемшіліктер жойылатын сипатта болса. Салынған жобалық шешімдерді қайта қарауды немесе қосымша зерттеулер жүргізуді талап етпейтін және жерасты суларын алу жобасына толықтырулар мен нақтылаулар арқылы жойылуы мүмкін кемшіліктер жойылуы мүмкін деп танылады.

      28. Жойылмайтын кемшіліктер анықталған жағдайда жер қойнауын зерттеу жөніндегі уәкілетті органның аумақтық бөлімшелері жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын келісуден бас тартады.

      Шешілмейтін кемшіліктер жобалық шешімдерді қайта қараусыз немесе қосымша зерттеулер жүргізбестен жойылмайтын сәйкессіздіктер деп танылады.

3-тарау. Уәкілетті органның және (немесе) олардың лауазымды адамдарының жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын келісу мәселелері бойынша шешімдеріне, әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) шағымдану тәртібі

      29. Уәкілетті органның және (немесе) оның лауазымды адамдарының жерасты суларын алу жобасын және жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын келісу мәселелері бойынша шешімдеріне, әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) шағымдану үшін шағым өтініш берушіге әкімшілік актінің қабылданғаны немесе бассейндік су инспекциясының әрекеттерінің (әрекетсіздіктерінің) жасалғаны туралы белгілі болған күннен бастап 3 (үш) айдан кешіктірілмей беріледі:

      арнайы су пайдалануға рұқсат берген бассейндік су инспекциясы басшылығының атына;

      шағымды қарайтын органға (жоғары тұрған әкімшілік органға және (немесе) лауазымды адамға).

      Бассейндік су инспекциясының шағымды қарау мерзімі қажет болған жағдайда 10 (он) жұмыс күнінен аспайды.

      Шағым түскен жағдайда ҚР ӘРПК 91-бабының 4-тармағына сәйкес бассейндік су инспекциясы шағым түскен күннен бастап 3 (үш) жұмыс күні ішінде қарайтын су қорын қорғау және пайдалану жөніндегі уәкілетті органға жіберіледі. Шағымды бассейндік су инспекциясы қолайлы акт қабылданған, әкімшілік іс-әрекет жасалған, шағымда көрсетілген талаптарды толық қанағаттандыратын жағдайда шағымды қарайтын органға жібермейді.

      Шағымды қарайтын органның шағымды қарау мерзімі шағым түскен күннен бастап 20 (жиырма) жұмыс күнін құрайды.

      30. Шағымды қарайтын бассейндік су инспекциясының шешімімен келіспеген жағдайда, өтініш беруші шағымды қарайтын басқа органға немесе ҚР ӘРПК 100-бабының 6-тармағына сәйкес сотқа жүгінеді.

      Егер Қазақстан Республикасының заңдарында өзгеше көзделмесе, сотқа жүгінуге ҚР ӘРПК 91-бабының 5-тармағына сәйкес сотқа дейінгі тәртіппен шағымданғаннан кейін жол беріледі.

  Жерасты суларын алу
жобасын және жерасты
суларын мониторингтеу
бағдарламасын әзірлеу және
келісу қағидаларына
1-қосымша

      Нысан

Жерасты суларын алу жобасын келісуге өтініш

      Кімге:____________________________________________________________

      (мемлекеттік органның толық атауы)

      Бастап:___________________________________________________________

      (өтініш берушінің тегі, аты, әкесінің аты (бар болса), толық атауы)

      Мекен-жайы:______________________________________________________

      (индекс, қала, аудан, облыс, көше, үйдің №, телефон, e-mail)

      Өтініш берушінің деректемелері:_____________________________________

      (ЗТ/ЖК, БСН, ЖСН, мемлекеттік тіркеу туралы куәліктің №)

      Жерасты суларын алу жобасын келісуді сұраймын:

      _________________________________________________________________

      (жобаның толық атауын көрсету)

      Жерасты суларын тәуліктік алудың болжамды көлемі, сондай-ақ жерасты суларын пайдалану мақсаттары:_________________________________________

      Қоса беріліп отырған құжаттардың тізбесі:

      1) әзірлеуші қол қойған жерасты суларын алу жобасы;

      2) жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамаға сәйкес жер қойнауына мемлекеттік сараптамадан өткен жерасты сулары кен орнының қорларын есептеу жөніндегі есептің көшірмесі;

      3) жобаның тапсырыс берушісі болып табылатын адамның шегінде кен орны орналасқан учаскеде жер пайдалану құқығын растайтын жер учаскесіне құқық белгілейтін құжаттардың көшірмелері;

      4) ұңғымалардың орналасу координаттарын көрсететін топографиялық схема.

      Материалдарда құпия ақпарат жоқ.

      _______________________________________________

      (лауазымы, тегі, аты, әкесінің аты (бар болса)

      20___жылғы "___" ____________ ________________________ (қолы)

  Жерасты суларын алу жобасын
және жерасты суларын
мониторингтеу бағдарламасын
әзірлеу және келісу
қағидаларына
2-қосымша

      Нысан

Жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасын келісуге өтініш

      Кімге:______________________________________________________________

      (мемлекеттік органның толық атауы)

      Бастап:______________________________________________________________

      (өтініш берушінің тегі, аты, әкесінің аты (бар болса), толық атауы)

      Мекен-жайы:_________________________________________________________

      (индекс, қала, аудан, облыс, көше, үйдің №, телефон, e-mail)

      Өтініш берушінің деректемелері:________________________________________

      (ЗТ/ЖК, БСН, ЖСН, мемлекеттік тіркеу туралы куәліктің №)

      Жерасты суларының мониторингтеу бағдарламасын жобасына келісуді сұраймын:

      ___________________________________________________________

      (жобаның толық атауын көрсету)

      Жерасты суларын тәуліктік алудың болжамды көлемі, сондай-ақ жерасты суларын пайдалану мақсаттары:_________________________________________

      Қоса беріліп отырған құжаттардың тізбесі:

      1) әзірлеуші қол қойған жерасты суларын мониторингтеу бағдарламасы;

      2) жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы заңнамаға сәйкес жер қойнауына мемлекеттік сараптамадан өткен жерасты сулары кен орнының қорларын есептеу жөніндегі есептің көшірмесі;

      3) жобаның тапсырыс берушісі болып табылатын адамның шегінде кен орны орналасқан учаскеде жер пайдалану құқығын растайтын жер учаскесіне құқық белгілейтін құжаттардың көшірмелері;

      4) ұңғымалардың орналасу координаттарын көрсететін топографиялық схема.

      Материалдарда құпия ақпарат жоқ.

      ________________________________________________

      (лауазымы, тегі, аты, әкесінің аты (бар болса)

      20___жылғы "___" _________ _________________ (қолы)

Об утверждении Правил разработки и согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод

Приказ Министра водных ресурсов и ирригации Республики Казахстан от 30 июня 2025 года № 158-НҚ. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 30 июня 2025 года № 36362.

      Примечание ИЗПИ!
      Порядок введения в действие см. п. 4.

      В соответствии с подпунктом 4) пункта 5 статьи 45 Водного кодекса Республики Казахстан, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила разработки и согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод (далее – Правила).

      2. Департаменту подземных вод Министерства водных ресурсов и ирригации Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства водных ресурсов и ирригации Республики Казахстан после его официального опубликования.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра водных ресурсов и ирригации Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования, за исключением параграфов 1 и 3 главы 2 Правил, которые вводятся в действие с 1 января 2028 года.

      Министр водных ресурсов
и ирригации
Республики Казахстан
Н. Нуржигитов

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство промышленности
и строительства
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство экологии
и природных ресурсов
Республики Казахстан

  Утверждены приказом
Министр водных ресурсов
и ирригации
Республики Казахстан
от 30 июня 2025 года № 158-НҚ

Правила разработки и согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила разработки и согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 4) пункта 5 статьи 45 Водного кодекса Республики Казахстан (далее – Кодекс) и определяют порядок разработки и согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод.

      2. Проект забора подземных вод и программа мониторинга подземных вод разрабатываются при заборе подземных вод в объеме свыше одной тысячи кубических метров в сутки.

Глава 2. Порядок разработки и согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод

      Примечание ИЗПИ!
      Параграф 1 вводится в действие с 01.01.2028 в соответствии с пунктом 4 настоящего приказа.

Параграф 1. Порядок разработки проекта забора подземных вод

      3. Проект забора подземных вод разрабатываются до получения разрешения на специальное водопользование и подлежат согласованию с уполномоченным органом по изучению недр и устанавливает условия при проектировании, строительстве и эксплуатации сооружений, установок, оборудования, технологий, применяемых при осуществлении забора подземных вод, а также их обслуживание и ремонт.

      4. Проект забора подземных вод содержит необходимые сведения для строительства и эксплуатации объекта водопользования, в том числе:

      1) качественные показатели (химические, бактериологические, радиологические) извлекаемых (сбрасываемых) вод;

      2) размеры санитарно-защитных зон, округов и описание условий их содержания;

      3) геолого-гидрогеологическая обстановка участка (глубины залегания подземных вод, динамика уровней подземных вод, гидравлической связи поверхностных и подземных вод, литолого-фациальном составе зоны аэрации);

      4) данные об утвержденных запасах и условиях формирования подземных вод;

      5) мониторинг состояния подземных вод.

      Условием для выдачи разрешения и в последующем для осуществления специального водопользования при заборе подземных вод является соответствие деятельности физических и юридических лиц дополнительно к разрешительным требованиям.

      5. Проект забора подземных вод разрабатывается на основе отчета по подсчету запасов подземных вод на соответствующем месторождении подземных вод, прошедшего государственную экспертизу запасов полезных ископаемых в соответствии с законодательством о недрах и недропользовании, и содержит:

      1) краткую геолого-гидрогеологическую характеристику месторождения подземных вод, включая его контуры, глубину залегания водоносных горизонтов, максимальную мощность пласта, составленные на основе отчета по подсчету запасов, а также особенности месторождения в соответствии с отчетом об оценке запасов;

      2) сведения о проектной организации, эксперте, ответственных за разработку проекта, включая сведения о квалификации, данных об аналогичных проектах, разработанных за предшествующие три года;

      3) данные об оценке качественных характеристик с учетом установленных нормативов качества подземных вод согласно приказу Министра здравоохранения Республики Казахстан от 24 ноября 2022 года № ҚР ДСМ-138 "Об утверждении Гигиенических нормативов показателей безопасности хозяйственно-питьевого и культурно-бытового водопользования" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 30713);

      4) объемы забора и цели использования подземных вод;

      5) схему расположения эксплуатационных и наблюдательных скважин с указанием их координат;

      6) описание технических требований к конструкции эксплуатационных и наблюдательных скважин, работам по изоляции водоносных горизонтов, пересекаемых стволами указанных скважин, глубина, диаметры колонны труб, тип водоприемной части, водоподъемники и оголовки скважины, а также порядок их опробования;

      7) описание конструкции фильтров скважин и указания интервалов их установки;

      8) требования к оборудованию устьев эксплуатационных и наблюдательных скважин;

      9) технологию бурения эксплуатационных и наблюдательных скважин, введению в эксплуатацию пробуренных скважин;

      10) мероприятия по проведению геофизических и иных исследований в пробуренных скважинах;

      11) организацию и обустройство поясов зоны санитарной охраны водозабора и осуществлению контроля за соблюдением охранного режима в зоне санитарной охраны водозабора;

      12) перечень и описание водозаборных сооружений, их технические характеристики;

      13) сведения о земельном участке, на котором планируется размещение эксплуатационных и наблюдательных скважин, а также иных водозаборных сооружений и установок, включая сведения о наличии зданий, сооружений, захоронений отходов, производственных объектов и иных объектов, которые могут оказать влияние на качественные и (или) количественные показатели подземных вод;

      14) описание технологического процесса забора подземных вод, а также технологические установки и сооружения, задействованным в обеспечении забора подземных вод их очистке и подготовки;

      15) в случае наличия на участке объектов, влияющие на качественные и (или) количественные показатели подземных вод в процессе бурения скважин и (или) их забора, описание мероприятий, необходимых для предотвращения их вредного воздействия;

      16) описание и расчет потерь при заборе и очистке подземных вод (водоподготовке), в том числе расчет количества вод, используемых для собственных нужд;

      17) описание и схема мест расположения контрольных приборов учета, исключающих забор подземных вод без учета водопотребления, водорегулирующих устройств;

      18) перечень мероприятий по минимизации потерь при заборе подземных вод;

      19) описание режимов работы скважин, обеспечивающих забор подземных вод в соответствии с установленными ограничениями и лимитами;

      20) мероприятия по охране месторождения подземных вод от загрязнения и истощения;

      21) описание и сроки проведения регулярных мероприятий по техническому обслуживанию и ремонту скважин и водозаборных установок и сооружений, а также контрольных приборов учета;

      22) описание мероприятий по ликвидации и консервации скважин и водозаборных установок и сооружений в случае остановки или приостановки забора подземных вод;

      23) план мероприятий в случае возникновения аварии на скважине или на водозаборном оборудовании;

      24) мероприятия, предотвращающие подтопление территорий, опустынивание, заболачивание земель, оползней и просадки грунта.

      6. В проектах забора подземных вод предусматривается режимная сеть наблюдательных скважин для наблюдения за уровнем, дебитом, температурой и химическим составом подземных вод.

      7. Водозаборные сооружения подземных вод, водоводы и станции водоподготовки сооружаются на средний часовой расход в сутки максимального водопотребления, в соответствии с строительными нормами и правилами в сфере.

      8. Конструкция скважин предусматривает:

      1) возможность замера дебита, уровня, отбора проб воды;

      2) производство ремонтных работ при проведении регенераций в ходе эксплуатации скважин.

      Не допускается применять в одной скважине совместно-разделительную эксплуатацию нескольких продуктивных горизонтов, содержащих подземные воды.

      9. Проект забора подземных вод предусматривает составление паспорта водозаборной скважины по форме согласно приказу Министра сельского хозяйства Республики Казахстан от 4 июня 2009 года № 326 "Об утверждении Правил проведения паспортизации гидромелиоративных систем и водохозяйственных сооружений и форму паспорта" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 5714).

      10. Проект забора подземных вод предусматривает эксплуатацию продуктивных пластов с соблюдением всех условий, исключающих возможность нанесения ущерба близлежащим продуктивным пластам.

      11. Проект забора подземных вод предусматривает такой режим эксплуатации продуктивных горизонтов, который исключает смешение вод эксплуатируемого горизонта за счет перетока вод из выше или нижележащих водоносных горизонтов.

      12. Конструкция наземного и подземного оборудования обеспечивает безопасный и свободный доступ для проведения работ по контролю и исследованию их состояния, обеспечения замера температуры, давления и дебита на устье, спуска глубинных приборов в ствол скважины, в том числе и вовремя ее эксплуатации.

      13. В случае риска развития коррозии и солеотложений проект забора подземных вод включает описание мероприятий по проведению специальных коррозионных исследований для выявления характера коррозионных и осадкообразовательных процессов, разработки и выбора рациональных методов защиты от коррозии и солеотложения всей системы оборудования в процессе эксплуатации месторождения.

      14. Проект забора подземных вод предусматривает режим эксплуатации скважин, включающий проведение капитального ремонта скважин в случаях:

      1) повреждения обсадных колонн, не позволяющего продолжать эксплуатацию, и технической невозможности исправления скважин;

      2) обнаружения пескования;

      3) обнаружения солеотложений в стволе скважины.

Параграф 2. Порядок разработки программы мониторинга подземных вод

      15. Программа мониторинга подземных вод разрабатываются до получения разрешения на специальное водопользование и подлежат согласованию с территориальными подразделениями уполномоченного органа по изучению недр и устанавливает условия при проектировании, строительстве и эксплуатации сооружений, установок, оборудования, технологий, применяемых при осуществлении мониторинга подземных вод, а также их обслуживание и ремонт.

      16. Программа мониторинга подземных вод разрабатывается с указанием состава и конструкции наблюдательной сети, периодичности и порядка наблюдений за расходом, динамическим и статическим уровнями, химическим составом подземных вод, согласованной с территориальными подразделениями уполномоченного органа по изучению недр и предусматривает:

      1) сведения о проекте забора подземных вод на основе которого она разработана;

      2) первоначальные данные об оценке качественных характеристик подземных вод;

      3) организация и ведение наблюдений за режимом подземных вод в границах зоны санитарной охраны водозабора, ведению учета забранной воды по каждой эксплуатационной скважине, осуществлению контроля за уровнем воды в скважинах, ее составом и свойствами;

      4) описание процедуры сбора данных о состоянии водоносных горизонтов подземных вод, подлежащих мониторингу, включая:

      периодичность сбора и передачи сведений о состоянии подземных вод, включая химический состав, уровень и температуру подземных вод;

      описание методов оценки степени засорения и коррозии скважин, периодичность ее проведения;

      5) последовательность и сроки передачи данных, полученных в процессе мониторинга в Национальную гидрогеологическую службу.

      Физические и юридические лица, хозяйственная деятельность которых может оказать отрицательное влияние на состояние подземных вод, обязаны вести мониторинг подземных вод и своевременно принимать меры по предотвращению загрязнения и истощения водных ресурсов и вредного воздействия вод, согласно пункту 1 статьи 92 Кодекса.

      17. Периодичность наблюдений, предусмотренная программой мониторинга:

      1) измерение уровня воды и дебита – не реже одного раза в месяц;

      2) сокращенный химический анализ состава питьевой воды – не реже одного раза в месяц;

      3) полный химический анализ состава питьевой воды – не реже одного раза в квартал;

      4) анализ химического состава технической воды – не реже одного раза в квартал.

      18. Отчет по результатам мониторинга подземных вод, производимого в соответствии с программой мониторинга подземных вод предоставляются путем передачи данных в Национальную гидрогеологическую службу в бумажном или электронном формате, ежегодно не позднее 20 января следующего за отчетным годом.

      Отчетность включает результаты данных с указанием состава и конструкции наблюдательной сети, периодичности и порядка наблюдений за расходом, динамическим и статическим уровнями, химическим составом подземных вод.

      Примечание ИЗПИ!
      Параграф 3 вводится в действие с 01.01.2028 в соответствии с пунктом 4 настоящего приказа.

Параграф 3. Порядок согласования проекта забора подземных вод

      19. Проект забора подземных вод направляется на согласование в уполномоченный орган по изучению недр по заявлению лица, разработавшего проект забора подземных вод по форме согласно приложению 1 к настоящим Правилам.

      20. Заявление о согласовании проекта забора подземных вод поступает в бассейновую водную инспекцию к сотруднику канцелярии, который регистрирует заявление в день его поступления с приложенными документами, указанными в подпункте 4) пункта 5 статьи 45 Кодекса и направляет исполнителю.

      Исполнитель проверяет на полноту представленных документов в течение 7 (семи) рабочих дней с момента регистрации заявления.

      В случае установления неполноты представленных документов и (или) сведений, исполнитель подготавливает мотивированный отказ (административный акт) в приеме заявления с указанием мотивированных замечаний, который направляется в форме электронного документа, подписанного электронной цифровой подписью (далее – ЭЦП) руководителя бассейновой водной инспекции.

      В случае неустранения мотивированных замечаний заявителем исполнитель бассейновой водной инспекции согласно пункту 1 статьи 73 Административного процедурно-процессуального кодекса Республики Казахстан (далее – АППК РК) направляет заявителю уведомление заранее о предварительном решении, а также времени и месте проведения заслушивания для возможности выразить заявителю позицию по предварительному решению, но не позднее чем за три рабочих дня до принятия административного акта.

      Возражения заявителя по предварительному решению принимается уполномоченным органом в области охраны и использования водного фонда в течение 2 (двух) рабочих дней со дня его получения.

      По результатам заслушивания уполномоченный орган в области охраны и использования водного фонда принимает решение о подготовке разрешения на специальное водопользование или формирует мотивированный отказ в выдаче разрешения.

      Результат направляется в заявителю в форме электронного документа, подписанного ЭЦП руководителя уполномоченного органа в области охраны и использования водного фонда.

      В случае установления устранимых представленных сведений и (или) документов, бассейновая водная инспекция уведомляет заявителя о необходимости устранения выявленных несоответствий. Срок для устранения выявленных несоответствий составляет 10 (десять) рабочих дней с даты направления уведомления, с последующим приостановлением рассмотрения заявления в течение срока до момента устранения несоответствий.

      В случае, если заявитель не устранит выявленные несоответствия в установленный срок, бассейновая водная инспекция принимает решение об отказе в дальнейшем рассмотрении заявления с направлением соответствующего мотивированного отказа (административный акт).

      В случае установления полноты представленных документов и (или) сведений, исполнитель направляет запрос в уполномоченный орган по изучению недр или его территориальное подразделение для предоставления предложений и замечаний к проектным документам.

      Сотрудник уполномоченного органа по изучению недр или его территориального подразделения в течение 5 (пяти) рабочих дней представляет свои предложения и замечания к проектным документам.

      Заявитель получает разрешения на специальное водопользование, подписанное ЭЦП руководителем бассейновой водной инспекции, на портале в личном кабинете в форме электронного документа.

      В случае неустранения мотивированных замечаний заявителем исполнитель бассейновой водной инспекции согласно пункту 1 статьи 73 АППК РК направляет заявителю уведомление заранее о предварительном решении, а также времени и месте проведения заслушивания для возможности выразить заявителю позицию по предварительному решению, но не позднее чем за три рабочих дня до принятия административного акта.

      Возражения заявителя по предварительному решению принимается уполномоченным органом в области охраны и использования водного фонда в течение 2 (двух) рабочих дней со дня его получения.

      По результатам заслушивания уполномоченный орган в области охраны и использования водного фонда принимает решение о подготовке разрешения на специальное водопользование или формирует мотивированный отказ в выдаче разрешения.

      Результат направляется в заявителю в форме электронного документа, подписанного ЭЦП руководителя уполномоченного органа в области охраны и использования водного фонда.

      21. Уполномоченный орган по изучению недр согласовывает проект забора подземных вод на соответствие его содержания, установленным подпунктом 5) пункта 1 статьи 25 Кодекса.

      22. В случае установления неполноты и (или) несоответствия проекта забора подземных вод требованиям параграфа 1 настоящих Правил, уполномоченный орган по изучению недр уведомляет заявителя о необходимости доработки проекта забора подземных вод и, если выявленные недостатки носят устранимый характер. Устранимыми признаются такие недостатки, которые не требуют пересмотра заложенных проектных решений или проведения дополнительных исследований и могут быть устранены посредством дополнений и уточнений в проект забора подземных вод.

      23. В случае выявления неустранимых недостатков, уполномоченный орган по изучению недр отказывает в согласовании проекта забора подземных вод.

      Неустранимыми недостатками признаются такие несоответствия, которые не могут быть устранены без пересмотра проектных решений или проведения дополнительных исследований.

Параграф 4. Порядок согласования программы мониторинга подземных вод

      24. Программа мониторинга подземных вод направляется на согласование в территориальные подразделения уполномоченного органа по изучению недр по заявлению лица, разработавшего проект программы мониторинга подземных вод по форме согласно приложению 2 к настоящим Правилам.

      25. Заявление о согласовании программы мониторинга подземных вод поступает в бассейновую водную инспекцию к сотруднику канцелярии, который регистрирует заявление в день его поступления с приложенными документами, указанными в подпункте 4) пункта 5 статьи 45 Кодекса и направляет исполнителю.

      Исполнитель проверяет на полноту представленных документов в течение 7 (семи) рабочих дней с момента регистрации заявления.

      В случае установления неполноты представленных документов и (или) сведений, исполнитель подготавливает мотивированный отказ (административный акт) в приеме заявления с указанием мотивированных замечаний, который направляется в форме электронного документа, подписанного электронной цифровой подписью (далее – ЭЦП) руководителя бассейновой водной инспекции.

      В случае неустранения мотивированных замечаний заявителем исполнитель бассейновой водной инспекции согласно пункту 1 статьи 73 АППК РК направляет заявителю уведомление заранее о предварительном решении, а также времени и месте проведения заслушивания для возможности выразить заявителю позицию по предварительному решению, но не позднее чем за три рабочих дня до принятия административного акта.

      Возражения заявителя по предварительному решению принимается уполномоченным органом в области охраны и использования водного фонда в течение 2 (двух) рабочих дней со дня его получения.

      По результатам заслушивания уполномоченный орган в области охраны и использования водного фонда принимает решение о подготовке разрешения на специальное водопользование или формирует мотивированный отказ в выдаче разрешения.

      Результат направляется в заявителю в форме электронного документа, подписанного ЭЦП руководителя уполномоченного органа в области охраны и использования водного фонда.

      В случае установления устранимых представленных сведений и (или) документов, бассейновая водная инспекция уведомляет заявителя о необходимости устранения выявленных несоответствий. Срок для устранения выявленных несоответствий составляет 10 (десять) рабочих дней с даты направления уведомления, с последующим приостановлением рассмотрения заявления в течение срока до момента устранения несоответствий.

      В случае, если заявитель не устранит выявленные несоответствия в установленный срок, бассейновая водная инспекция принимает решение об отказе в дальнейшем рассмотрении заявления с направлением соответствующего мотивированного отказа (административный акт).

      В случае установления полноты представленных документов и (или) сведений, исполнитель направляет запрос в уполномоченный орган по изучению недр или его территориальное подразделение для предоставления предложений и замечаний к проектным документам.

      Сотрудник уполномоченного органа по изучению недр или его территориального подразделения в течение 5 (пяти) рабочих дней представляет свои предложения и замечания к проектным документам.

      Заявитель получает разрешения на специальное водопользование, подписанное ЭЦП руководителем бассейновой водной инспекции, на портале в личном кабинете в форме электронного документа.

      В случае неустранения мотивированных замечаний заявителем исполнитель бассейновой водной инспекции согласно пункту 1 статьи 73 АППК РК направляет заявителю уведомление заранее о предварительном решении, а также времени и месте проведения заслушивания для возможности выразить заявителю позицию по предварительному решению, но не позднее чем за три рабочих дня до принятия административного акта.

      Возражения заявителя по предварительному решению принимается уполномоченным органом в области охраны и использования водного фонда в течение 2 (двух) рабочих дней со дня его получения.

      По результатам заслушивания уполномоченный орган в области охраны и использования водного фонда принимает решение о подготовке разрешения на специальное водопользование или формирует мотивированный отказ в выдаче разрешения.

      Результат направляется в заявителю в форме электронного документа, подписанного ЭЦП руководителя уполномоченного органа в области охраны и использования водного фонда.

      26. Территориальные подразделения уполномоченного органа по изучению недр согласовывает программы мониторинга подземных вод на соответствие его содержания требованиям, установленным подпунктом 4) пункта 5 статьи 45 Кодекса.

      27. В случае установления неполноты и (или) несоответствия программы мониторинга подземных вод требованиям параграфа 2 настоящих Правил, территориальные подразделения уполномоченного органа по изучению недр уведомляет заявителя о необходимости доработки программы мониторинга подземных вод и, если выявленные недостатки носят устранимый характер. Устранимыми признаются такие недостатки, которые не требуют пересмотра заложенных проектных решений или проведения дополнительных исследований и могут быть устранены посредством дополнений и уточнений в программы мониторинга подземных вод.

      28. В случае выявления неустранимых недостатков, территориальные подразделения уполномоченного органа по изучению недр отказывает в согласовании программы мониторинга подземных вод.

      Неустранимыми недостатками признаются такие несоответствия, которые не могут быть устранены без пересмотра проектных решений или проведения дополнительных исследований.

Глава 3. Порядок обжалования решений, действий (бездействия) уполномоченного органа и(или) их должностных лиц по вопросам согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод

      29. Для обжалования решений, действий (бездействий) уполномоченного органа и (или) его должностных лиц по вопросам согласования проекта забора подземных вод и программы мониторинга подземных вод жалоба подается не позднее 3 (трех) месяцев со дня, когда заявителю стало известно о принятии административного акта или совершении действий (бездействий) бассейновой водной инспекции:

      на имя руководства бассейновой водной инспекции, непосредственно выдавшему разрешения на специальное водопользование;

      в орган, рассматривающий жалобу (вышестоящий административный орган и (или) должностное лицо).

      Срок рассмотрения жалобы бассейновой водной инспекцией не более чем на 10 (десять) рабочих дней в случаях необходимости.

      В случае поступления жалобы в соответствии с пунктом 4 статьи 91 АППК РК бассейновой водной инспекцией направляется в уполномоченный орган по охране и использованию водного фонда, рассматривающий жалобу в течение 3 (трех) рабочих дней со дня ее поступления. Жалоба бассейновой водной инспекцией не направляется в орган, рассматривающий жалобу в случае принятия благоприятного акта, совершения административного действия, полностью удовлетворяющие требования, указанные в жалобе.

      Срок рассмотрения жалобы органом, рассматривающим жалобу, составляет 20 (двадцать) рабочих дней со дня поступления жалобы.

      30. В случае несогласия с решением бассейновой водной инспекции, рассматривающей жалобу, заявитель обращается в другой орган, рассматривающий жалобу или в суд в соответствии с пунктом 6 статьи 100 АППК РК.

      Если иное не предусмотрено законами Республики Казахстан, обращение в суд допускается после обжалования в досудебном порядке в соответствии с пунктом 5 статьи 91 АППК РК.

  Приложение 1
к Правилам разработки
и согласования проекта забора
подземных вод
и программы мониторинга
подземных вод
  форма

Заявление на согласования проекта забора подземных вод

      Кому: _______________________________________________________________
(полное наименование государственного органа)
От: _________________________________________________________________
(фамилия, имя, отчество (при его наличии), полное наименование заявителя)
Адрес: ______________________________________________________________
(индекс, город, район, область, улица, № дома, телефон, e-mail)
Реквизиты заявителя: _________________________________________________
(№ свидетельства о гос. регистрации ЮЛ/ИП, БИН, ИИН)
Прошу согласовать проект забора подземных вод на проект:
____________________________________________________________________
(указать полное наименование проекта)
Предполагаемые объемы ежесуточного забора подземных вод, а также цели
использования подземных вод: _________________________________________
Перечень прилагаемых документов:
1) проект забора подземных вод, подписанная разработчиком;
2) копия отчета по подсчету запасов месторождения подземных вод, прошедшего
государственную экспертизу недр в соответствии с законодательством о недрах
и недропользовании;
3) копии правоустанавливающих документов на земельный участок, подтверждающие
право землепользования у лица, являющегося заказчиком проекта, на участке,
в пределах которого расположено месторождение;
4) топографическая схема с указанием координат расположения скважин.
Материалы не содержат конфиденциальной информации.
________________________________________________
(должность, фамилия, имя, отчество (при его наличии)
"___" ____________ 20___ года
________________________
(подпись)

  Приложение 2
к Правилам разработки
и согласования проекта забора
подземных вод
и программы мониторинга
подземных вод
  форма

Заявление на согласование программы мониторинга подземных вод

      Кому: _______________________________________________________________
(полное наименование государственного органа)
От: _________________________________________________________________
(фамилия, имя, отчество (при его наличии), полное наименование заявителя)
Адрес _______________________________________________________________
(индекс, город, район, область, улица, № дома, телефон, e-mail)
Реквизиты заявителя __________________________________________________
(№ свидетельства о гос. регистрации ЮЛ/ИП, БИН, ИИН)
Прошу согласовать программу мониторинга подземных вод на проект:
____________________________________________________________________
(указать полное наименование проекта)
Предполагаемые объемы ежесуточного забора подземных вод, а также цели
использования подземных вод: _________________________________________
Перечень прилагаемых документов:
1) программа мониторинга подземных вод, подписанная разработчиком;
2) копия отчета по подсчету запасов месторождения подземных вод, прошедшего
государственную экспертизу недр в соответствии с законодательством о недрах
и недропользовании;
3) копии правоустанавливающих документов на земельный участок, подтверждающие
право землепользования у лица, являющегося заказчиком проекта, на участке,
в пределах которого расположено месторождение;
4) топографическая схема с указанием координат расположения скважин
Материалы не содержат конфиденциальной информации.
________________________________________________
(должность, фамилия, имя, отчество (при его наличии)
"___" ____________ 20___ года
________________________
(подпись)