Елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне сарқынды суларды қабылдау қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрінің 2025 жылғы 15 қазандағы № 436 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 16 қазанда № 37153 болып тіркелді

      Қазақстан Республикасы Су кодексінің 25-бабының 2-тармағы 12) тармақшасына, "Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрлігінің кейбір мәселелері" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 4 қазандағы № 864 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрлігі туралы Ереженің 15-тармағы 382) тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне сарқынды суларды қабылдау қағидалары бекітілсін.

      2. "Елді мекендердің су бұру жүйелеріне ағынды суларды қабылдау қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2015 жылғы 20 шілдедегі № 546 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілері мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 11932 болып тіркелген) күші жойылды деп танылсын.

      3. Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрлігінің Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық істері комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Өнеркәсіп және құрылыс министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      4. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Өнеркәсіп және құрылыс вице-министріне жүктелсін.

      5. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Өнеркәсіп және құрылыс министрі
Е. Нагаспаев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Қаржы министрлігі

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Ұлттық экономика министрлігі

  Қазақстан Республикасының
Өнеркәсіп және құрылыс
министрінің
2025 жылғы 15 қазандағы
№ 436 бұйрығымен бекітілген

Елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне сарқынды суларды қабылдау қағидалары

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне сарқынды суларды қабылдау қағидалары (бұдан әрі - Қағидалар) Қазақстан Республикасы Су кодексі 25-бабының 2-тармағы 12) тармақшасына, "Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрлігінің кейбір мәселелері" Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2023 жылғы 4 қазандағы № 864 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрлігі туралы Ереженің 15- тармағы 382) тармақшасына сәйкес әзірленді және елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне (бұдан әрі - су бұру жүйесі) сарқынды суларды қабылдау тәртібін айқындайды.

      Қағидалардың талаптары елді мекендердің су бұру жүйелерінің жобаларын әзірлеу кезінде ескеріледі.

      2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар қолданылады:

      1) сарқынды сулар - адамның шаруашылық қызметі нәтижесінде пайда болатын немесе ластанған аумақта түзілетін сулар:

      өндірістік немесе тұрмыстық мұқтаждықтарға пайдаланылған және бұл ретте судың бастапқы құрамын немесе физикалық қасиеттерін өзгерткен ластағыш заттардың қоспалары қосымша қосылған сулар;

      елді мекендер мен өнеркәсіптік кәсіпорындардың аумақтарынан ағатын жаңбыр суы, еріген, инфильтрациялық, суаратын-жуатын, дренаждық сулар;

      жер қойнауын пайдалану жөніндегі операцияларды жүргізу кезінде ілеспе алынған жерасты сулары (карьерлік, шахталық, кеніш сулары, көмірсутектерімен ілеспе алынған қабаттық сулар);

      2) бақылау құдығы - тұтынушының сарқынды суларының сынамаларын іріктеп алуға және олардың көлемін есепке алуға арналған су бұру жүйесіне қосу алдындағы тұтынушының су бұру желісіндегі соңғы құдығы;

      3) бақылау сынамасы - су бұру жүйесіне бұрылатын сарқынды сулардың құрамын (зиянды заттардың болуы және олардың шоғырлануы)анықтау мақсатында бақылау құдығынан іріктеп алынған сарқынды сулардың сынамасы;

      4) елді мекеннің су бұру жүйесі - елді мекеннің сарқынды суларын жинауға, тасымалдауға, тазартуға және бұруға арналған инженерлік желілер мен құрылыстар кешені;

      5) жер үсті сарқынды сулары –су бұру жүйесіне қабылданатын жаңбыр, еріген, суару-жуу сарқынды сулары;

      6) зиянды заттардың жол берілетін шоғырлануы (бұдан әрі - ЗЗЖБК) - тұтынушының су бұру жүйелеріне ағызылатын сарқынды суларының құрамындағы зиянды заттардың жол берілетін шамасы;

      7) қосалқы тұтынушы – меншігінде немесе өзге де заңды негіздерде тұтынушының су бұру жүйесіне қосылған су бұру жүйесі бар және оның жүйесін келісімшарт негізінде пайдаланатын жеке немесе заңды тұлға;

      8) май сүзгіш - құрамында май бар сарқынды суларды су бұру желісіне ағызар алдында оларды жергілікті тазалауға арналған құрылғы;

      9) жергілікті тазарту құрылыстары - елді мекеннің су бұру жүйесіне ағызу алдында өз сарқынды суларын тазартуға арналған тұтынушының құрылыстары мен құрылғыларының жиынтығы;

      10) өндірістік сарқынды сулар – суды өндірістік мақсаттарда пайдаланғаннан кейін жеке немесе заңды тұлғалар төгетін сарқынды сулар.

      Өндірістік сарқынды суларға сондай-ақ автомойкаларда, тамақтану кәсіпорындарында, сауда орталықтарында, қызмет көрсету саласындағы кәсіпорындарда (кір жуу, химиялық тазалау, автомобильге май құю станциялары, емдеу және фармацевтикалық орталықтар) пайдаланылғаннан кейін төгілетін сарқынды сулар жатады;

      11) регламенттелмеген төгінді - белгіленген нормативтерді, техникалық талаптарды немесе рұқсаттарды сақтамай сарқынды суларды ағызу (төгу);

      12) суды есепке алу аспабы – нормаланған метрологиялық сипаттамалары бар, Қазақстан Республикасының Заңнамасында белгіленген тәртіппен суды коммерциялық есепке алу үшін қолдануға рұқсат етілген белгілі бір уақыт аралығы ішінде физикалық шама бірлігін қалпына келтіретін және сақтайтын, , судың (ауызсу, техникалық, сарқынды және сулардың басқа да түрлерінің) көлемін өлшеуге арналған техникалық құрал;

      13) су бұру желілері – су бұруға арналған құбырлар, коллекторлар, арналар және олардағы құрылыстар жүйес;

      14) су бұру жүйесіне шығару – ғимараттан немесе құрылыстан су бұру желісіндегі бірінші құдыққа дейінгі құбыр;

      15) сумен жабдықтау және (немесе) су бұру жөніндегі ұйым (бұдан әрі – жеткізуші) – елді мекендердегі оның теңгеріміндегі сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін технологиялық және техникалық пайдалануды жүзеге асыратын су шаруашылығы ұйымы;

      16) сарқынды суларды бірдүркін төгу - зиянды заттардың кез келген түрінің шығыны және (немесе) шоғырлануы ұлғайған сарқынды суларды су бұру жүйесіне қысқа мерзімді төгу;

      17) су тұтынушы - су шаруашылығы ұйымдарының немесе су пайдаланушылардың су беру жөніндегі қызметтерін пайдаланатын не ортақ су пайдалану тәртібімен су объектілерінен суды тұтынатын жеке немесе заңды тұлға;

      18) тазарту құрылыстары - биологиялық тоғандарды, сүзу алаңдарын, буландырғыш тоғандарды, жинауыш тоғандарды, сарқынды сулардың тұнбаларын өңдеу және кәдеге жарату құрылыстарын қоса алғанда, елді мекендердің сарқынды суларын механикалық, биологиялық, химиялық тазарту құрылыстары кешені;

      19) тұтынушының су бұру жүйесі - тұтынушының меншігіндегі немесе өзге де заңды негіздердегі және тазартуды қоса алғанда немесе онсыз тұтынушының сарқынды суларын жинауға, тасымалдауға, бұруға арналған инженерлік желілер мен құрылыстар кешені;

      20) шартты түрде таза сарқынды сулар - сапасы оларды сумен жабдықтаудың өндірістік жүйелерінде пайдалануға немесе су объектілеріне қосымша тазартусыз төгуге мүмкіндік беретін сарқынды сулар;

      21) өндірістік бақылау - адам мен тіршілік ету ортасы үшін қауіпсіздікті және (немесе) зиянсыздықты қамтамасыз етуге бағытталған су тұтынушы (заңды тұлға, сондай-ақ заңды тұлға құрмай жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыратын жеке тұлға) орындайтын іс-шаралар кешені, оның ішінде өндірілетін өнімді, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді зертханалық зерттеу мен сынау;

      22) шаруашылық-тұрмыстық сарқынды сулар - суды тек қана тұрмыстық қажеттіліктерге пайдаланатын тұрғын үйлерден, ұйымдар мен кәсіпорындардан келетін зәрнәжістік, тұрмыстық сарқынды сулар..

2-тарау. Елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне сарқынды суларды қабылдау тәртібі

1-параграф. Елді мекендердің су бұру жүйелеріне сарқынды суларды қабылдауға қойылатын талаптар

      3. Елді мекендердің су бұру жүйелері өзінің мақсатына қарай мынадай түрлерге бөлінеді:

      1) халықтың шаруашылық-тұрмыстық қызметі және су бұру жүйелері елді мекеннің су бұру жүйесіне қосылған заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлердің өндірістік қызметі нәтижесінде пайда болған шаруашылық-тұрмыстық және өндірістік сарқынды сулардың қоспасын қабылдауға, тасымалдауға және тазартуға арналған, толық емес бөлек су бұру жүйесі қағидаты бойынша құрылған шаруашылық-тұрмыстық су бұру жүйесі;

      2) жер үсті сарқынды суларын қабылдауға, тасымалдауға және тазартуға арналған жаңбыр су бұру жүйесі;

      3) шаруашылық-тұрмыстық, өндірістік және жер үсті сарқынды суларын қабылдауға, тасымалдауға және тазартуға арналған жалпы сарқынды су бұру жүйесі;

      4) елді мекеннің жекелеген бөлігінде жеке шаруашылық-тұрмыстық және нөсер су бұру жүйелері, ал бір бөлігінде – жалпы қорытпа су бұру жүйесі болатын шаруашылық-тұрмыстық сарқынды суларды және жер үсті сарқынды суларын қабылдауға, тасымалдауға және тазартуға арналған аралас су бұру жүйесі

      4. Сарқынды суларды қабылдау "Реттеліп көрсетілетін қызметтерді ұсынудың үлгілік шарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің 2019 жылғы 24 маусымдағы № 58 бұйрығына (нормативтік құқықтық актілері мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 18889 болып тіркелген) және Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрінің 2025 жылғы 29 тамыздағы № 340 бұйрығымен бекітілген елді мекендердің сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін пайдалану (Нормативтік құқықтық актілері мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 36783 болып тіркелген) (бұдан әрі - Сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін пайдалану қағидалары) қағидаларына сәйкес жасалған өнім беруші мен су тұтынушы арасындағы шарт негізінде жүзеге асырылады.

      5. Тұтынушылардың қабылданған сарқынды суларының көлемін есептеу Тұрғын үй қатынастары және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық саласындағы уәкілетті орган бекіткен Елді мекендерді сумен жабдықтау және (немесе) су бұру қызметтерінің көлемін есептеу әдістемесіне және Қазақстан Республикасы Өнеркәсіп және құрылыс министрінің 2025 жылғы 29 тамыздағы № 340 бұйрығымен бекітілген Елді мекендерді сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін пайдалану қағидаларына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 36783 болып тіркелген) сәйкес жүргізіледі.

      6. Суды есепке алу аспаптары болмаған кезде ағызылатын өндірістік сарқынды сулардың шарттық көлемі өзгерген жағдайда, су тұтынушы өнім берушіге өнім бірлігіне жұмсалған судың қайтарымсыз ысырабы көлемінің есебін көлемі өзгерген күннен бастап күнтізбелік он күннен кешіктірмей ұсынады.

      7. Су бұру жүйесіне тазарту құрылыстарында қолданылатын тазалау технологиясына сәйкес, Қазақстан Республикасының су және экологиялық заңнамасының талаптары негізінде тазартуға жататын сарқынды суларды қабылдауға жол беріледі.

      8. Су бұру жүйесіне құрамында қатты қалдықтар мен су бұру жүйелерін пайдалануды бұзуға әкеп соғатын заттар бар сарқынды суларды қабылдауға жол берілмейді, оның ішінде:

      1) құрылыс қоқысы, құм, топырақ, мұз және қар;

      2) май, тамақ қалдықтары, май ұстағыштардан және жергілікті тазарту құрылыстарының шөгінділерінен қалған қалдықтар;

      3) ірі көлемді және ерімейтін тұрмыстық қалдықтар;

      4) радионуклидтер, қауіпті заттар, уытты реагенттер және агрессивті орталар;

      5) мұнай өнімдері, мазуттар, эмульсиялар, ерімейтін майлар.

      9. Су бұру жүйелеріне құрамында заттар (материалдар) бар сарқынды сулар қабылдауға жатпайды, олар су бұру жүйелерінің жұмыс қабілеттілігіне қауіп төндіретін мынадай теріс салдарларға әкеледі:

      1) мынадай себептерге байланысты су бұру жүйелері объектілерінің зақымдануы және олардың жұмыс режимінің бұзылуы:

      су бұру желілеріне, өзге де құрылыстар мен жабдықтарға коррозиялық, абразивтік немесе механикалық әсер етуді бұзатын;

      су бұру желілерінде және тазарту құрылыстарында өрт қауіпті, жарылыс қауіпті және уытты газ-ауа қоспаларының пайда болуы;

      су бұру жүйесінің тазарту құрылыстарында сарқынды суларды биологиялық тазарту процестерінің, оның ішінде сарқынды суларда тазартуға келмейтін тұрақты, уытты, биоаккумуляциялайтын заттардың болуы себебінен бұзылуы;

      2) су бұру жүйесі жұмысының сенімділігі мен үздіксіздігінің, оның ішінде желілердің жұмыс қимасының азаюы және су тогы үшін кедергілердің туындауы себебінен бұзылуы;

      3) су бұру жүйесіне қызмет көрсететін персоналдың денсаулығына зиян келтіру үшін жағдайлар жасау;

      4) қоршаған орта үшін қауіпсіз әдістерді қолдана отырып, сарқынды сулардың тұнбаларын кәдеге жаратудың мүмкін еместігі.

      10. Шаруашылық-тұрмыстық тұтыну үшін суды пайдаланатын су тұтынушылардан (жеке тұлғалардан) сарқынды суларды қабылдау шектеусіз жүргізіледі.

      11. Өндірістік сарқынды суларды ағызатын су тұтынушылардың су бұру желілері немесе жүйелері елді мекеннің су бұру желілеріне қосылғанға дейін сарқынды сулардың ерекшелігіне қарай жергілікті тазарту құрылыстарымен жабдықталады:

      асханалар мен өзге де қоғамдық тамақтандыру кәсіпорындары - май ұстаушылар;

      автокөлік жуу-құм және мұнай ұстағыштармен, механикалық тазалауға арналған сүзгілермен;

      денсаулық сақтау объектілері - биологиялық қауіпті заттарды алдын ала дезинфекциялау және жою қондырғыларымен.

      12. Су бұру жүйелеріне қосылмаған тұтынушылардың әкетілетін шаруашылық-тұрмыстық және өндірістік сарқынды суларын қабылдау жеткізушімен шарт бойынша жабдықталған төгу пункттерінде жүргізіледі.

      13. Шаруашылық-тұрмыстық және өндірістік сарқынды суларды бірлесіп бұруды және тазартуды жеткізуші қолда бар қуаттарды, қолданыстағы тазарту құрылыстарының технологиялық мүмкіндіктерін және өндірістік сарқынды сулардың құрамын ескере отырып жеткізуші айқындайды.

      14. Су бұру жүйелері желілерінің, элементтерінің, құрылыстарының материалдары мен жұмысына теріс және бұзатын әсер ететін, сондай-ақ температурасы 40°С асатын және мыналарды қамтитын елді мекеннің шаруашылық-тұрмыстық сарқынды суларымен өндірістік сарқынды суларды бірлесіп бұруға және тазартуға жол берілмейді:

      1) жанғыш қоспалар, қышқылдар мен сілтілер, су бұру жүйелерінің желілері мен құрылыстарында жарылыс қаупі бар және уытты газдар мен қоспалар түзуге қабілетті уытты және ерітілген газ тәріздес заттар;

      2) су бұру жүйесінің элементтерін ластайтын немесе оларға қалдырылатын заттар мен нәрселер;

      3) ЗЗЖБК мәнінен асатын және сарқынды суларды биологиялық тазартуға кедергі келтіретін зиянды заттар;

      4) пайдаланудың тиісті түріндегі су айдындарының суында рұқсат етілген шекті шоғырлану мәндері белгіленбеген заттар;

      5) минералдық ластанулар;

      6) өлшенген және қалқып шығатын заттар 500 мг/л астам;

      7) ерімеген майлар, сондай-ақ шайырлар мен мазут және мұнай өнімдері;

      8) оттегіні химиялық тұтыну оттегіні биохимиялық тұтынудан (бұдан әрі - БКК) (толық) 1,5 еседен асатын заттар;

      9) 6,5-9,0 шегінен тыс pH қышқылдарының ерітінділері;

      10) өндірістік үй-жайлардағы және тазарту құрылыстарының аумағындағы жұмыс аймағы атмосферасының ластануына әкелетін мөлшердегі иісі жаман және ұшпа заттар;

      11) қауіпті бактериялық және вирустық ластанулар (төгінділері санитариялық-эпидемиологиялық талаптармен рұқсат етілген заттарды қоспағанда);

      12) ауаны тазалау қалдықтары (шаң-газ тазалау жабдығы), техникалық су дайындау станцияларының, оның ішінде қазандықтардың, жылу электр станцияларының тұнбалары, ион алмастыратын шайырлар, активтендірілген көмір, су дайындау жүйелерін қалпына келтірудің концентрацияланған ерітінділері, химиялық реактивтер мен реагенттер;

      13) мал союдың және етті қайта өңдеудің кез келген қатты қалдықтары, нәжістерін қоса алғанда, қанның, жаңа алынған қанның, тері мен теріні өңдеудің қалдықтары, мал шаруашылығының, аң шаруашылығының және құс шаруашылығының қалдықтары;

      14) қоршаған ортадағы қауіпсіз құрамның рұқсат етілген шекті деңгейінен жоғары радиоактивті заттар;

      15) жергілікті тазарту құрылыстарының тұнбалары (шламдары), тұндырғыштардың, ұстағыштардың, сүзгілердің тұнбалары.

2-параграф. Елді мекендердің орталықтандырылған су бұру жүйелеріне өндірістік сарқынды суларды қабылдауға қойылатын талаптар

      15. Елді мекеннің су бұру жүйесіне өндірістік сарқынды суларды қабылдауға мынадай жағдайларда жол беріледі:

      1) өндірістік сарқынды суларды қабылдау үшін су бұру жүйесінің жеткілікті қуаты;

      2) өндірістік сарқынды суларды тазарту технологиясымен қамтамасыз ету, түсетін ластануларды шекті жол берілетін төгінділердің нормативтік талаптарына дейін жою;

      3) Өнім берушінің техникалық шарттарының талаптарын орындау;

      4) су тұтынушының өндірістік сарқынды суларының құрамының олардағы ЗЗЖБК құрамына қойылатын талаптарға сәйкестігі.

      16. Жалпы жергілікті тазарту құрылыстарында біртекті ластануы бар бірнеше кәсіпорынның өндірістік сарқынды суларын тазартуға жол беріледі.

      17. Су тұтынушылардың су бұру жүйесінде өзара іс-қимылы эмульсиялардың, улы немесе жарылыс қаупі бар газдардың, сондай-ақ көп мөлшерде ерімейтін заттардың (құрамында кальций тұздары немесе магний және сілтілі ерітінділер, сода және қышқыл сулар, натрий сульфиді және су бар өндірістік сарқынды сулар) пайда болуына әкелетін өндірістік сарқынды суларды біріктіруге жол берілмейді құрамында сілтілер, хлор, фенолдар бар)

      18. Қышқыл және сілтілі өндірістік сарқынды сулар су бұру жүйелеріне ағызылғанға дейін бейтараптандыруға немесе орташаландыруға жатады.

      19. Су тұтынушы өнім берушінің жазбаша талабы бойынша әрбір шығарылым бойынша бұрылатын өндірістік сарқынды сулардың көлемі, сапалық құрамы және оларды елді мекеннің су бұру жүйесіне ағызу режимі туралы мәліметтерді ұсынады.

      20. Өнеркәсіптік сарқынды суларды су бұру жүйелеріне қабылдау бақылау құдығы арқылы жеке шығарулармен жүзеге асырылады. Көрсетілген шығарулар өнеркәсіптік сарқынды сулардың шығыны және сапасын бақылау үшін құрылғылармен жабдықталады. Көрсетілген су бұру қызметтерінің көлемі сарқынды суларды есептеу құралының көрсеткіштері бойынша анықталады.

      21. Бақылау құдықтары және оларға орнатылған өндірістік сарқынды сулардың шығыны мен құрамын бақылауға арналған құрылғылар олардың сақталуы мен қызмет көрсетілуін қамтамасыз ететін су тұтынушының теңгерімінде есептеледі.

      22. Су бұру жүйесінің құрамында жергілікті тазарту құрылыстары бар су тұтынушы оларды пайдалану кезеңінде жарамды күйде ұстайды, ағызылатын өндірістік сарқынды сулардың мөлшері мен сапасына бақылау жүргізеді, сондай-ақ өнім берушіге сынамаларды іріктеу және олардың көлемін есепке алу үшін қолжетімділікті қамтамасыз етеді.

      23. Өндірістік бақылауды жүзеге асыру мақсатында өнім беруші немесе су тұтынушы жергілікті тазарту құрылыстары кешеніне дейін және одан кейін, ал олар болмаған кезде бақылау құдықтарында олардағы ластанулардың сапалық және сандық құрамына талдау жүргізу үшін өндірістік сарқынды сулардың сынамаларын алады.

      Қосалқы тұтынушы сынамаларды қосалқы тұтынушының шығарылымдарынан немесе шығарылым орындарынан алады.

      24. Өнім беруші су тұтынушылардың су бұру жүйелерінде өндірістік сарқынды сулардың сынамаларын іріктеп алуды оның өкілдерінің қатысуымен жүзеге асырады. Егер тұтынушы оны хабардар еткен уақыттан бастап бір сағат ішінде өз өкілінің қатысуын қамтамасыз етпесе, онда өнім беруші сынамаларды іріктеуді жүргізеді және осы Қағидаларға қосымшаға сәйкес кемінде үш адам қол қоятын сарқынды сулардың сынамаларын іріктеп алу актісін (бұдан әрі - сынамаларды іріктеп алу актісі) жасайды.

      Өнім беруші тоқсанына кемінде бір рет кезеңділікпен су тұтынушының өндірістік сарқынды суларының сынамаларын алу кестесін белгілейді.

      25. Өндірістік сарқынды сулардың сынамалары мен талдауларын жоспарлы іріктеуді жүргізу өнім берушінің есебінен, ал су тұтынушының өтінімі бойынша - оның есебінен жүзеге асырылады.

      26. Осы Қағидалардың 14-тармағының талаптарын қанағаттандырмайтын су тұтынушының (қосалқы тұтынушының) өндірістік сарқынды сулары ЗЗЖБК жеткенге дейін жергілікті тазарту құрылыстарында алдын ала тазартылуға жатады.

      27. Өндірістік сарқынды суларда ЗЗЖБК ауыз сумен сұйылту арқылы қол жеткізуге жол берілмейді.

      28. Халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы бақылауға және қадағалауға жататын объектілерде қызметті жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлер мен заңды тұлғалар елді мекеннің су бұру жүйесіне ағызылатын өндірістік сарқынды сулардың саны мен құрамына тұрақты өндірістік бақылауды жүзеге асырады.

      29. Өндірістік бақылау бағдарламасын заңды тұлға немесе дара кәсіпкер болып табылатын су тұтынушы дербес немесе санитариялық-эпидемиологиялық аудит жүргізу жөніндегі қызметті жүзеге асыратын адамдарды тарта отырып әзірлейді және өнім берушімен келісіледі.

      30. Өнім беруші су бұру жүйесіне ағызуға рұқсат етілген сарқынды сулардағы зиянды заттардың тізбесін айқындайды және "Елді мекендердің су бұру жүйелеріне ағызылатын өндірістік сарқынды сулардағы зиянды заттардың жол берілетін шоғырлануын есептеу және олар асып кеткен кезде қосымша тазарту үшін төлемді есептеу" (бұдан әрі - Елді мекендердің су бұру жүйелеріне ағызылатын өндірістік сарқынды сулардағы зиянды заттардың жол берілетін шоғырлануын есептеу және олар асып кеткен кезде қосымша тазарту үшін төлемді есептеу әдістемесі) Қазақстан Республикасы Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық істері агенттігі төрағасының 2010 жылғы 29 желтоқсандағы № 606 бұйрығына сәйкес қолданыстағы технология мен құрамды негізге ала отырып,олардың жол берілетін шоғырлануын есептейді.

      31. Елді мекеннің су бұру жүйесіне өндірістік сарқынды суларды, сондай-ақ ЗЗЖБК-дан асатын жерүсті сарқынды суларды қабылдауды жеткізуші жүйесінің техникалық және технологиялық мүмкіндігі кезінде және мұндай тастауды жүзеге асыратын су тұтынушымен шарт негізінде ЗЗЖБК-дан асатын ластанулары бар сарқынды сулардың көлемін регламенттелмеген төгу шығындарын өтеу шартымен жүргізуге жол беріледі.

      32. Өндірістік сарқынды суларды жаппай ағызуға жол берілмейді

      33. Өндірістік сарқынды суларды жаппай немесе авариялық ағызуға жол берген су тұтынушы бұл туралы өнім берушіге жазбаша түрде немесе телефонограммамен дереу хабарлайды және өндірістік сарқынды суларды жаппай немесе авариялық ағызу салдарын жою үшін барлық қажетті шараларды қабылдайды.

      34. Елді мекеннің су бұру жүйелеріне келіп түсетін өндірістік сарқынды сулардың құрамында сондай-ақ өндірістік сарқынды суларды жаппай немесе авариялық ағызу кезінде, тазарту құрылыстарының жұмысы үшін жол берілмейтін зиянды заттардың шоғырлануы анықталған күні өнім беруші сынамаларды іріктеу актісі мен сынақ хаттамасын жібере отырып, халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы мемлекеттік органның және қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелерін хабардар етеді.

      Сонымен бір мезгілде жеткізуші бақылау талдауларын жүргізеді және осы төгінділерге жол берген су тұтынушыларды белгілейді.

      35. Елді мекендердің су бұру жүйелеріне ағызылатын сарқынды суларда ЗЗЖБК есептеу Елді мекендердің су бұру жүйелеріне ағызылатын өндірістік сарқынды суларда зиянды заттардың жол берілетін шоғырлануын есептеу және олар асып кеткен кезде қосымша тазарту үшін төлемді есептеу әдістемесіне сәйкес жүргізіледі.

      36. ЗЗЖБК асып кеткен сарқынды суларды ағызуға жол берген су тұтынушыны айқындау кезінде жеткізуші ластануды ЗЗЖБК нормаларына дейін төмендету бойынша шұғыл шаралар қабылдау үшін оған елді мекеннің су бұру жүйесіне сарқынды суларды қабылдауды тоқтата тұру туралы хабарлама жібереді.

      37. Орталықтандырылмаған су бұру жүйелерінен сарқынды суларды қабылдау өнім берушінің заңды тұлғамен және (немесе) заңды тұлға құрмай жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыратын ассенизациялық көлігі бар жеке тұлғамен шарт жасасқан кезде жүзеге асырылады.

      38. Тұрғын үйлерден (тұрғын ғимараттардан) орталықтандырылмаған су бұру жүйелеріне ағызылатын сарқынды сулар (сұйық тұрмыстық қалдықтар) арнайы автокөлікпен шығарылатын және ағызу станцияларына ағызылатын су өткізбейтін сыйымдылықтар-шұңқырларда.

      39. Тұтынушылар ассенизациялық көлiгi бар заңды тұлғамен және (немесе) заңды тұлға құрмай жеке кәсiпкерлiктi жүзеге асыратын жеке тұлғамен оларды су бұру желiлерi арқылы тасымалдау және жеткiзушiнiң тазарту құрылыстарында тазарту құнын ескере отырып, ағызу станциясында тұрмыстық және (немесе) өндiрiстiк сарқынды суларды сору, әкету, төгу шартын жасасады.

      40. Ассенизациялық көлікпен тұрмыстық сұйық сарқынды суларды және (немесе) өндірістік сарқынды суларды әкетуді және ағызуды жүзеге асыратын заңды тұлғалар және (немесе) заңды тұлға құрмай жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыратын жеке тұлғалар өнім берушімен ағызу станциясында тұрмыстық және (немесе) өндірістік сарқынды суларды қабылдауға және ағызуға шарт жасасады.

      41. Тұтынушыда ассенизациялық көлікпен сұйық тұрмыстық және (немесе) өндірістік сарқынды суларды әкетуді жүзеге асыратын заңды тұлғамен және (немесе) заңды тұлға құрмай жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыратын жеке тұлғамен жасалған шарт болмаған кезде тұтынушы жеткізушімен ассенизациялық көлікпен сұйық тұрмыстық қалдықтарды ағызуға, әкетуге, төгуге шарт жасасады, бұл ретте сарқынды судың көлемі сумен жабдықтау көзінің тиесілігіне қарамастан, қайтарымсыз жоғалған суды шегере отырып, тұтынылған судың (ауыз, техникалық, ыстық) мөлшерін ескере отырып есептеледі.

      42. Су бұру жүйелерінде ағызу станциялары диаметрі кемінде 400 мм коллекторға жақын орналастырылады, бұл ретте ағызу станциясынан түсетін сарқынды сулардың көлемі коллектор бойынша жалпы есептік шығынның 20% -ынан аспайды.

      Кәріздік тазарту құрылыстарының аумағында ластануды болдырмау үшін ағызу станцияларын орналастыруға тыйым салынады.

      43. Осы Қағидалардың 48-тармағында көрсетілген жағдайлар болмаған кезде ағызу станциялары тазарту құрылыстарының (арнайы бөлінген қоршалған аумақ) ластануына жол бермеуді қамтамасыз ететін жеткілікті шаралар қабылданған және халықтың санитариялық-эпидемиологиялық саламаттылығы саласындағы уәкілетті мемлекеттік органдармен және қоршаған ортаны қорғау саласындағы уәкілетті мемлекеттік органның аумақтық органымен келісілген жағдайда сарқынды суларды тазарту құрылыстарының аумағында орналастырылады .

      44. Құю станциясында ассенизациялық көлікті қабылдауды (түсіруді), оны жууды, сұйық қалдықтарды су бұру желісіне және одан әрі тазарту құрылыстарына төгуге мүмкіндік беретін дәрежеге дейін араластыруды, сондай-ақ ірі механикалық қоспаларды ұстауды қамтамасыз етеді.

      45. Ассенизациялық көлікпен ағызу станцияларына жеткізілетін сарқынды сулар тазартылған сарқынды сулармен, су объектілерінен, техникалық сумен жабдықтаудың жабық (ашық) жүйелерінен, дренаж жүйелерінен алынған сумен 1:1 арақатынаста араластырылады. Тазартылған сарқынды суларға, су объектілерінен, техникалық сумен жабдықтаудың жабық (ашық) жүйелерінен, дренаж жүйелерінен алынған суға қолжетімділік болмаған кезде талаптарды қамтамасыз ете отырып, ауыз суды пайдалануға жол беріледі.

      46. Су ассенизациялық көлікті жууға, түсіру кезінде құю станциясының қабылдау бөлімшесіне, каналдарда және қабылдау шұңқырларында сұйылтуға, торлар бөлімшелеріне және су бүркемесін жасау кезінде беріледі. Брандспойттар арқылы берілетін су сумен жабдықтаудың ашық жүйелері үшін техникалық суға қойылатын санитариялық-гигиеналық талаптарға сәйкес келеді.

  Елді мекендердің су бұру
жүйелеріне сарқынды суларды
қабылдау қағидаларына
қосымша
  Пішін

Сарқынды сулардың сынамаларын алу актісі

      Елді мекеннің атауы "___" _____________202_ ж.

      Біз, жеткізушінің өкілдері ______________________________________

      лауазымы ___________________________________________________

      (Тегі, Аты, Әкесінің аты (бар болса) бір жағынан, су бұру желісіне тексеру жүргізілді

      _________________________________________________________

      ________________________________________________________

      және суды есепке алу аспаптары

      №__________________________________________________

      мекен-жайы бойынша ____________________________________________

      екінші жағынан тұтынушы өкілінің қатысуымен

      _______________________________________________________________

      _______________________________________________________________

      (Тегі, Аты, Әкесінің аты (бар болса) әкімшілік ұсынған

      ______________________________________________

      ______________________________________________________________

      сарқынды сулардың сынамаларын алудың дұрыстығын бақылау және актіге қол

      қою үшін мыналар

      табылды:___________________________________________________________

      Сынамалар алынды:_________________________________________________

      ________________________________________________________________

      Сарқынды сулардың сынамасы ГОСТ 31861-2012 сәйкес елді мекеннің су бұру

      жүйесіне енгізер алдында тұтынушының аумағынан шығатын су бұру желісінің

      бақылау құдығынан алынады. Сынама алуға қойылатын жалпы талаптар.

      Банк нөмірі _______________________________________________________

      Сарқынды сулардың атауы _________________________________________

      Сынама алу орны ____________________________________________

      Үлгі түрі ____________________________________________________

      Сынама алу уақыты ______________________________________________

      Мұнай өнімдеріне сынама сыйымдылығы 1,0 л шыны банкаға №___________

      астында алынды

      Өнім беруші мен тұтынушы арасында жасалған шартқа сәйкес тұтынушыға мыналар

      ұсынылады: параллель сынама алу, тәуелсіз зертханада талдау жүргізу, сумен

      жабдықтау және сарқынды суларды бұру қызметтерін ұсыну:

      Ұсынылған ________ өткізілді _____________________________________

      Тұтынушыға ұсынылды: сүйемелдеу зертханаға ___________________ және

      қатысуына талдау жүргізу кезінде:

      Ұсынылды _________________________________________________________

      Сынамалар мөрленген ______________________________________________

      Тұтынушының кепілдігі немесе оны түсіндіру:__________________________

      Жеткізушінің өкілі ______________________________________________

      (Тегі, Аты, Әкесінің аты (бар болса) түсінікті, қолы)

      Тұтынушы өкілі ________________________________________________

      (Тегі, Аты, Әкесінің аты (бар болса) түсінікті, қолы)

      _______________________________________________________________

      шекті рұқсат етілген концентрациядан жоғары ластануды тұтынушы сарқынды

      сулардың ластануын тудыратын себептерді жою жөнінде шаралар қабылдайды.

      Себептер жойылғаннан кейін тұтынушы өнім берушінің өкілдерін жазбаша түрде

      іріктеуге қайта шақырады. Өнім берушінің актісі бойынша шешім

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

      ____________________________________________________________________

Об утверждении Правил приема сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов

Приказ Министра промышленности и строительства Республики Казахстан от 15 октября 2025 года № 436. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 16 октября 2025 года № 37153

      В соответствии с подпунктом 12) пункта 2 статьи 25 Водного Кодекса Республики Казахстан, подпунктом 382) пункта 15 Положения о Министерстве промышленности и строительства Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 4 октября 2023 года № 864 "Некоторые вопросы Министерства промышленности и строительства Республики Казахстан", ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правил приема сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов.

      2. Признать утратившим силу Приказ Министра национальной экономики Республики Казахстан от 20 июля 2015 года № 546 "Об утверждении Правил приема сточных вод в системы водоотведения населенных пунктов" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов за № 11932).

      3. Комитету по делам строительства и жилищно-коммунального хозяйства Министерства промышленности и строительства Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства промышленности и строительства Республики Казахстан.

      4. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра промышленности и строительства Республики Казахстан.

      5. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр промышленности
и строительства
Республики Казахстан
Е. Нагаспаев

      СОГЛАСОВАН"
Министерство финансов
Республики Казахстан

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство национальной экономики
Республики Казахстан

  Утвержден приказом
Министра промышленности
и строительства
Республики Казахстан
от 15 октября 2025 года № 436

Правила приема сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов

1. Общие положения

      1. Настоящие Правила приема сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов (далее - Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 12) пункта 2 статьи 25 Водного кодекса Республики Казахстан, подпунктом 382) пункта 15 Положения о Министерстве промышленности и строительства Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 4 октября 2023 года № 864 "Некоторые вопросы Министерства промышленности и строительства Республики Казахстан" и определяют порядок приема сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов (далее - система водоотведения).

      Требования правил учитываются при разработке проектов систем водоотведения населенных пунктов.

      2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:

      1) сточные воды – воды, образующиеся в результате хозяйственной деятельности человека или на загрязненной территории:

      воды, использованные на производственные или бытовые нужды и получившие при этом дополнительные примеси загрязняющих веществ, изменившие их первоначальный состав или физические свойства;

      дождевые, талые, инфильтрационные, поливомоечные, дренажные воды, стекающие с территорий населенных пунктов и промышленных предприятий;

      подземные воды, попутно забранные при проведении операций по недропользованию (карьерные, шахтные, рудничные воды, пластовые воды, забранные попутно с углеводородами);

      2) контрольный колодец - последний колодец на сети водоотведения потребителя перед присоединением ее в систему водоотведения, предназначенный для отбора проб сточных вод потребителя и учета их объемов;

      3) контрольная проба - проба сточных вод, отобранная из контрольного колодца с целью определения состава сточных вод (наличие вредных веществ и их концентрация), отводимых в систему водоотведения;

      4) система водоотведения населенного пункта - комплекс инженерных сетей и сооружений, предназначенных для сбора, транспортировки, очистки и отведения сточных вод населенного пункта;

      5) поверхностные сточные воды - принимаемые в систему водоотведения дождевые, талые, поливомоечные сточные воды;

      6) допустимая концентрация вредных веществ (далее - ДКВВ) - величина допустимого содержания вредных веществ в сточных водах потребителя, сбрасываемых в системы водоотведения;

      7) субпотребитель - физическое или юридическое лицо, имеющее в собственности или на иных законных основаниях систему водоотведения, присоединенную к системе водоотведения потребителя, и пользующееся его системой на договорной основе;

      8) жироловка - устройство, предназначенное для локальной очистки жиросодержащих сточных вод перед их сбросом в сеть водоотведения;

      9) локальные очистные сооружения - совокупность сооружений и устройств потребителя, предназначенных для очистки собственных сточных вод перед их сбросом в систему водоотведения населенного пункта;

      10) производственные сточные воды - сточные воды, сбрасываемые физическими или юридическими лицами, после использования воды в производственных целях.

      К производственным сточным водам также относятся сточные воды, сбрасываемые после использования на автомойках, в предприятиях питания, торговых центрах, предприятиях сферы услуг (прачечные, химчистки, автомобильные заправочные станции, лечебные и фармацевтические центры);

      11) нерегламентированный сброс — слив (сброс) сточных вод без соблюдения установленных нормативов, технических требований или разрешений;

      12) прибор учета воды – техническое средство для измерения объема воды (питьевой, технической, сточной и других видов вод), имеющее нормированные метрологические характеристики, воспроизводящее и хранящее единицу физической величины в течение определенного интервала времени, разрешенное к применению для коммерческого учета воды в порядке, установленном законодательством Республики Казахстан;

      13) сети водоотведения - система трубопроводов, коллекторов, каналов и сооружений на них, предназначенных для водоотведения;

      14) выпуск в систему водоотведения - трубопровод от здания или сооружения до первого колодца на сети водоотведения;

      15) организация по водоснабжению и (или) водоотведению (далее–поставщик) – водохозяйственная организация, осуществляющая технологическую и техническую эксплуатацию систем водоснабжения и водоотведения, находящихся на ее балансе в населенных пунктах;

      16) залповый сброс сточных вод – краткосрочный сброс в систему водоотведения сточных вод с увеличенным расходом и (или) увеличенной концентрацией любого вида вредных веществ;

      17) водопотребитель – физическое или юридическое лицо, пользующееся услугами водохозяйственных организаций по подаче воды или водопользователей либо потребляющее воду из водных объектов в порядке общего водопользования;

      18) очистные сооружения - комплекс сооружений механической, биологической, химической очистки сточных вод населенных пунктов, включая биологические пруды, поля-фильтрации, пруды-испарители, пруды-накопители, сооружения по обработке и утилизации осадков сточных вод;

      19) система водоотведения потребителя - комплекс инженерных сетей и сооружений, находящихся у потребителя в собственности или на иных законных основаниях, и предназначенных для сбора, транспортировки, отведения сточных вод потребителя, включая очистку или без нее;

      20) условно чистые сточные воды - сточные воды, качество которых позволяет использовать их в производственных системах водоснабжения или сбрасывать в водные объекты без дополнительной очистки;

      21) производственный контроль – комплекс мероприятий, в том числе лабораторных исследований и испытаний производимой продукции, работ и услуг, выполняемых водопотребителем (юридическим лицом, а также физическим лицом, осуществляющим частное предпринимательство без образования юридического лица), направленных на обеспечение безопасности и (или) безвредности для человека и среды обитания;

      22) хозяйственно-бытовые сточные воды – фекальные, бытовые стоки, поступающие от жилых домов, организаций и предприятий, использующих воду исключительно на бытовые нужды.

Глава 2. Порядок приема сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов

Параграф 1. Требования к приему сточных вод в системы водоотведения населенных пунктов

      3. В зависимости от своего предназначения системы водоотведения населенных пунктов подразделяются на следующие виды:

      1) хозяйственно-бытовая система водоотведения, устроенная по принципу неполной раздельной системы водоотведения, предназначенная для приема, транспортировки и очистки смеси хозяйственно-бытовых и производственных сточных вод образовавшихся в результате хозяйственно-бытовой деятельности населения и производственной деятельности юридических лиц и частных предпринимателей, системы водоотведения которых присоединены к системе водоотведения населенного пункта;

      2) дождевая система водоотведения, предназначенная для приема, транспортировки и очистки поверхностных сточных вод;

      3) общесплавная система водоотведения, предназначенная для приема, транспортировки и очистки хозяйственно-бытовых, производственных и поверхностных сточных вод;

      4) комбинированная система водоотведения, предназначенная для приема, транспортировки и очистки хозяйственно-бытовых сточных вод и поверхностных сточных вод, при которой отдельная часть населенного пункта имеет отдельные хозяйственно-бытовую и ливневую системы водоотведения, а часть – общесплавную систему водоотведения.

      4. Прием сточных вод, осуществляется на основании договора между поставщиком и водопотребителем, заключенного в соответствии с приказом Министра национальной экономики Республики Казахстан от 24 июня 2019 года № 58 "Об утверждении типовых договоров предоставления регулируемых услуг" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 18889) и Правилами пользования системами водоснабжения и водоотведения населенных пунктов, утвержденного Приказом Министра промышленности и строительства Республики Казахстан от 29 августа 2025 года № 340 (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 36783) (далее - Правила пользования системами водоснабжения и водоотведения.

      5. Расчет объемов принятых сточных вод потребителей производится в соответствии с Методикой расчета объемов предоставленных услуг водоснабжения и (или) водоотведения населенных пунктов, утверждаемым уполномоченным органом в сфере жилищных отношений и жилищно-коммунального хозяйства и Правилами пользования системами водоснабжения и водоотведения населенных пунктов утвержденных Приказом Министра промышленности и строительства Республики Казахстан от 29 августа 2025 года (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 36783).

      6. В случае изменения договорных объемов, сбрасываемых производственных сточных вод при отсутствии приборов учета воды, водопотребитель предоставляет поставщику расчеты объемов безвозвратных потерь воды затраченной на единицу продукции, не позднее десяти календарных дней со дня изменения объемов.

      7. В систему водоотведения допускается прием сточных вод, подлежащих очистке на очистных сооружениях в соответствии с применяемой на них технологией очистки, на основании требований водного и экологического законодательства Республики Казахстан.

      8. В систему водоотведения не допускается прием сточных вод, содержащих твердые отходы и вещества, приводящие к нарушению эксплуатации систем водоотведения, в том числе:

      1) строительный мусор, песок, грунт, лед и снег;

      2) жир, остатки пищи, отходы из жироуловителей и осадки локальных очистных сооружений;

      3) крупногабаритные и нерастворимые бытовые отходы;

      4) радионуклиды, опасные вещества, токсичные реагенты и агрессивные среды;

      5) нефтепродукты, мазуты, эмульсии, нерастворимые масла.

      9. В системы водоотведения приему не подлежат сточные воды, содержащие вещества (материалы), которые приводят к следующим негативным последствиям, угрожающим работоспособности систем водоотведения:

      1) повреждение объектов систем водоотведения и нарушение режима их работы в силу следующих причин:

      разрушающее коррозионное, абразивное или механическое воздействие на сети водоотведения, иные сооружения и оборудование;

      образование в сетях водоотведения и на очистных сооружениях пожароопасных, взрывоопасных и токсичных газопаровоздушных смесей;

      нарушение процессов биологической очистки сточных вод на очистных сооружениях системы водоотведения, в том числе по причине содержания в сточных водах стойких, токсичных, биоаккумулирующих веществ, не поддающихся очистке;

      2) нарушение надежности и бесперебойности работы системы водоотведения, в том числе по причине уменьшения рабочего сечения сетей и возникновения препятствий для тока воды;

      3) создание условий для причинения вреда здоровью персонала, обслуживающего системы водоотведения;

      4) невозможность утилизации осадков сточных вод с применением методов, безопасных для окружающей среды.

      10. Прием сточных вод от водопотребителей (физических лиц), использующих воду для хозяйственно-бытового потребления, производится без ограничений.

      11. Сети или системы водоотведения водопотребителей, сбрасывающих производственные сточные воды, до подключения к сетям водоотведения населенного пункта, оборудуются локальными очистными сооружениями в зависимости от специфики сточных вод:

      столовые и иные предприятия общественного питания - жироуловителями;

      автомойки - песко- и нефтеловушками, фильтрами для механической очистки;

      объекты здравоохранения - установками предварительной дезинфекции и ликвидации биологически опасных веществ.

      12. Прием вывозимых хозяйственно-бытовых и производственных сточных вод потребителей, не присоединенных к системам водоотведения, производится на оборудованных сливных пунктах по договору с поставщиком.

      13. Совместное отведение и очистка хозяйственно-бытовых и производственных сточных вод определяется поставщиком с учетом располагающих мощностей, технологических возможностей существующих очистных сооружений и состава производственных сточных вод.

      14. Недопустимо совместное отведение и очистка производственных сточных вод с хозяйственно-бытовыми сточными водами населенного пункта оказывающее негативное и разрушающие действия на материалы и работу сетей, элементов, сооружений систем водоотведения, а также имеющие температуру более 40°С и содержащие:

      1) горючие примеси, кислоты и щелочи, токсичные и растворенные газообразные вещества, способные образовывать в сетях и сооружениях системы водоотведения, взрывоопасные и токсичные газы и смеси;

      2) вещества и предметы, засоряющие элементы системы водоотведения или отлагающиеся на них;

      3) вредные вещества с превышением значений ДКВВ и препятствующие биологической очистке сточных вод;

      4) вещества, для которых не установлены значения предельно допустимых концентраций в воде водоемов соответствующего вида пользования;

      5) минеральные загрязнения;

      6) более 500 мг/л взвешенных и всплывающих веществ;

      7) нерастворенные масла, а также смолы и мазут, и производные нефтепродукты;

      8) вещества, у которых химическое потребление кислорода превышает биохимическое потребление кислорода (далее – БПК) (полное) более чем в 1,5 раза;

      9) растворы кислот с pH за пределами 6,5-9,0;

      10) дурно пахнущие и летучие вещества в количестве, приводящем к загрязнению атмосферы рабочей зоны в производственных помещениях и на территории очистных сооружений;

      11) опасные бактериальные и вирусные загрязнения (за исключением веществ, сброс которых разрешен санитарно-эпидемиологическими требованиями);

      12) отходы очистки воздуха (пылегазоочистного оборудования), осадки станций технической водоподготовки, в том числе котельных, теплоэлектростанций, ионообменные смолы, активированный уголь, концентрированные растворы регенерации систем водоподготовки, химические реактивы и реагенты;

      13) любые твердые отходы скотобоен и переработки мяса, каныга, цельная кровь, отходы обработки шкур и кож, отходы животноводства, звероводства и птицеводства, включая фекальные;

      14) радиоактивные вещества свыше предельно допустимого уровня безопасного содержания в окружающей среде;

      15) осадки (шламы) локальных очистных сооружений, осадки отстойников, ловушек, фильтров.

Параграф 2. Требования к приему производственных сточных вод в централизованные системы водоотведения населенных пунктов

      15. Прием производственных сточных вод в систему водоотведения населенного пункта допускается при условиях:

      1) достаточной мощности системы водоотведения для приема производственных сточных вод;

      2) обеспечения технологией очистки производственных сточных вод, удаления поступающих загрязнений до нормативных требований предельно допустимых сбросов;

      3) выполнения требований технических условий поставщика;

      4) соответствия состава производственных сточных вод водопотребителя требованиям содержания в них ДКВВ.

      16. Допускается очистка производственных сточных вод нескольких предприятий, имеющих однородные загрязнения на общих локальных очистных сооружениях.

      17. В системе водоотведения водопотребителей не допускается объединение производственных сточных вод, взаимодействие которых приводят к образованию эмульсий, ядовитых или взрывоопасных газов, а также большого количества нерастворимых веществ (производственные сточные воды, содержащие соли кальция или магния и щелочных растворов, соду и кислые воды, сульфид натрия и воды, чрезмерно содержащие щелочи, хлор, фенолы).

      18. Кислые и щелочные производственные сточные воды до сброса в системы водоотведения подлежат нейтрализации или усреднению.

      19. Водопотребитель по письменному требованию поставщика представляет сведения об объемах, о качественном составе отводимых производственных сточных вод и режиме их сброса в систему водоотведения населенного пункта по каждому выпуску.

      20. Прием производственных сточных вод в системы водоотведения осуществляется отдельными выпусками через контрольный колодец. Указанные выпуски оборудуются устройствами для контроля над расходом и составом производственных сточных вод. Объем предоставленных услуг водоотведения определяется по показаниям прибора учета сточных вод.

      21. Контрольные колодцы и установленные в них устройства для контроля над расходом и составом производственных сточных вод числятся на балансе водопотребителя, обеспечивающего их сохранность и обслуживание.

      22. Водопотребитель, имеющий в составе системы водоотведения локальные очистные сооружения, содержит их в исправном состоянии в период эксплуатации, проводит контроль количества и качества сбрасываемых производственных сточных вод, а также обеспечивает поставщику доступ для отбора проб и учета их объемов.

      23. В целях осуществления производственного контроля поставщик или водопотребитель отбирает пробы производственных сточных вод для проведения анализов качественного и количественного состава загрязнений в них, до и после комплекса локальных очистных сооружений, а при их отсутствии, в контрольных колодцах.

      Пробы субпотребителем отбираются в выпусках субпотребителя или местах на выпуске.

      24. Поставщик осуществляет отбор проб производственных сточных вод на системах водоотведения водопотребителя в присутствии его представителей. Если потребитель в течение одного часа со времени его оповещения не обеспечил присутствие представителя, то поставщик производит отбор проб и составляет Акт отбора проб сточных вод, согласно приложению к настоящим Правилам (далее - акт отбора проб), подписываемый представителями поставщика, не менее трех человек.

      Поставщик устанавливает график отбора проб производственных сточных вод водопотребителя с периодичностью не реже одного раза в квартал.

      25. Проведение плановых отборов проб и анализов производственных сточных вод, осуществляется за счет поставщика, а по заявке водопотребителя - за его счет.

      26. Производственные сточные воды водопотребителя (субпотребителя), не удовлетворяющие требованиям пункта 14 настоящих Правил, подлежат предварительной очистке на локальных очистных сооружениях до достижения ДКВВ.

      27. Достижение ДКВВ в производственных сточных водах разбавлением питьевой водой не допускается.

      28. Индивидуальные предприниматели и юридические лица, осуществляющие деятельность на объектах, подлежащих контролю и надзору в сфере санитарно-эпидемиологического благополучия населения, осуществляют постоянный производственный контроль за количеством и составом производственных сточных вод, сбрасываемых в систему водоотведения населенного пункта.

      29. Программа производственного контроля разрабатывается водопотребителем, являющимся юридическим лицом или индивидуальным предпринимателем, самостоятельно или с привлечением лиц, осуществляющих деятельность по проведению санитарно-эпидемиологического аудита и согласовывается с поставщиком.

      30. Поставщик, определяет перечень вредных веществ в сточных водах, разрешенных к сбросу в систему водоотведения населенного пункта и рассчитывает их допустимые концентрации, исходя из существующей технологии очистных сооружений в соответствии с Методикой расчета допустимых концентраций вредных веществ в производственных сточных водах, сбрасываемых в системы водоотведения населенных пунктов и расчета оплаты за дополнительную очистку при их превышении утвержденного Приказом Председателя Агентства по делам строительства и жилищно-коммунального хозяйства Республики Казахстан от 29 декабря 2010 года № 606 (далее - Методика расчета допустимых концентраций вредных веществ в производственных сточных водах, сбрасываемых в системы водоотведения населенных пунктов и расчета оплаты за дополнительную очистку при их превышении).

      31. Прием производственных сточных вод в систему водоотведения населенного пункта, а также поверхностных сточных вод с превышением ДКВВ допускается производить при технической и технологической возможности системы поставщика и условии возмещения ему затрат за нерегламентированный сброс объемов сточных вод с загрязнениями, превышающими ДКВВ на основании договора с водопотребителем, осуществляющим такой сброс.

      32. Залповый сброс производственных сточных вод не допускается.

      33. Водопотребитель, допустивший залповый или аварийный сброс производственных сточных вод, немедленно сообщает об этом поставщику в письменном виде или телефонограммой и принимает все меры для ликвидации последствий залпового или аварийного сброса производственных сточных вод.

      34. При обнаружении в составе производственных сточных вод, поступающих в системы водоотведения населенного пункта, а также при залповом или аварийном сбросе производственных сточных вод, концентрацию вредных веществ, являющихся недопустимой для работы очистных сооружений, поставщик в день их обнаружения уведомляет территориальные подразделения государственного органа в сфере санитарно-эпидемиологического благополучия населения и уполномоченного органа в области охраны окружающей среды с направлением акта отбора проб и протокола испытания.

      Одновременно поставщик проводит контрольные анализы и устанавливает водопотребителей, допустивших эти сбросы.

      35. Расчет ДКВВ в сточных водах, сбрасываемых в системы водоотведения населенных пунктов производится согласно Методики расчета допустимых концентрации вредных веществ в производственных сточных водах, сбрасываемых в системы водоотведения населенных пунктов и расчета оплаты за дополнительную очистку при их превышении.

      36. При определении водопотребителя, допустившего сброс сточных вод с превышением ДКВВ, поставщик направляет ему уведомление о приостановлении приема сточных вод в систему водоотведения населенного пункта для принятия срочных мер по снижению загрязнений до норм ДКВВ.

      37. Прием сточных вод от нецентрализованных систем водоотведения, осуществляются при заключении договора поставщика с юридическим лицом и (или) физическим лицом, осуществляющим частное предпринимательство без образования юридического лица, имеющим ассенизационный транспорт.

      38. Сточные воды (жидкие бытовые отходы) отводимые от жилых домов (жилых зданий) в нецентрализованные системы водоотведения водонепроницаемые емкости-выгребы с последующим вывозом специальным автотранспортом и сливом на сливных станциях.

      39. Потребители заключают договор на откачку, вывоз, слив бытовых и (или) производственных сточных вод на сливной станции с юридическим лицом и (или) физическим лицом, осуществляющим частное предпринимательство без образования юридического лица, имеющим ассенизационный транспорт, с учетом стоимости их транспортировки по сетям водоотведения и очистки на очистных сооружениях поставщика.

      40. Юридические лица, и (или) физические лица, осуществляющие частное предпринимательство без образования юридического лица, осуществляющие вывоз и слив жидких бытовых сточных вод и (или) производственных сточных вод ассенизационным транспортом, заключают договор с поставщиком на прием и слив бытовых и (или) производственных сточных вод на сливной станции.

      41. При отсутствии у потребителя договора заключенного с юридическим лицом и (или) физическим лицом, осуществляющим частное предпринимательство без образования юридического лица, осуществляющим вывоз жидких бытовых и (или) производственных сточных вод ассенизационным транспортом, потребитель заключает договор с поставщиком на откачку, вывоз, слив жидких бытовых отходов ассенизационным транспортом, при этом объем сточных вод рассчитывается с учетом количества потребленной воды (питьевой, технической, горячей) независимо от принадлежности источника водоснабжения, за вычетом безвозвратно потерянной воды.

      42. На системах водоотведения сливные станции размещаются вблизи коллектора диаметром не менее 400 мм, при этом объем сточных вод, поступающих от сливной станции не превышает 20 % от общего расчетного расхода по коллектору.

      На территории канализационных очистных сооружений запрещается размещать сливные станции для недопущения загрязнения.

      43. При отсутствии условий, указанных в пункте 48 настоящих Правил, сливные станции размещаются на территории очистных сооружении сточных вод, при условии принятия достаточных мер, обеспечивающих недопущение загрязнения очистных сооружений (специально выделенная огороженная территория), и согласования с уполномоченными государственными органами в сфере санитарно-эпидемиологического благополучия населения и территориальным органом уполномоченного государственного органа в области охраны окружающей среды.

      44. На сливной станции обеспечивают прием (разгрузку) ассенизационного транспорта, его обмыв, разбавление жидких отбросов до степени, допускающей сброс их в сеть водоотведения и далее на очистные сооружения, а также задержание крупных механических примесей.

      45. Сточные воды, доставляемые ассенизационным транспортом на сливные станции, разбавляются очищенными сточными водами, водой из водных объектов, закрытых (открытых) систем технического водоснабжения, дренажных систем в соотношении 1:1. При отсутствии доступа к очищенным сточным водам, воде из водных объектов, закрытых (открытых) систем технического водоснабжения, дренажных систем допускается использование питьевой воды с обеспечением требований.

      46. Вода подается на обмыв ассенизационного транспорта, в приемное отделение сливной станции во время разгрузки, на разбавление в каналах и в приемные воронки, в отделения решеток и при создании водяной завесы. Вода, подаваемая через брандспойты, соответствует санитарно-гигиеническим требованиям к технической воде для открытых систем водоснабжения.

  Приложение
к Правилам приема сточных
вод в централизованные
системы водоотведения
населенных пунктов
  Форма

АКТ ОТБОРА ПРОБ СТОЧНЫХ ВОД

      "___" _____________202_ г.
Наименование населенного пункта
Мы, представители поставщика _____________________________________
должность________________________________________________________
(Фамилия, имя, отчество (при его наличии)
с одной стороны, произвели обследование сети водоотведения
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
и прибора учета воды №____________________________________________
_________________________________________________________________
по адресу ________________________________________________________
в присутствии представителя потребителя с другой стороны
_________________________________________________________________
(Фамилия, имя, отчество (при его наличии)
представленного администрацией ___________________________________
для контроля за правильностью отбора проб сточных вод и подписания акта,
обнаружили следующее: ___________________________________________
Пробы взяты на:___________________________________________________
Проба сточных вод отбирается из контрольного колодца сети водоотведения
на выходе из территории потребителя перед врезкой в систему водоотведения
населенного пункта в соответствии с ГОСТ 31861-2012 Вода.
Общие требования к отбору проб.
Номер банки _____________________________________________________
Наименование сточных вод _________________________________________
Место отбора проб ________________________________________________
Вид пробы _______________________________________________________
Время отбора проб ________________________________________________
Проба на нефтепродукты отобрана в стеклянную банку емкостью 1,0 л. под № ____
Согласно Договора заключенного между поставщиком и потребителем,
потребителю предлагается: параллельный отбор проб, проведения анализа
в независимой лаборатории, на предоставление услуг по водоснабжению
и отведению сточных вод:
Предложен ____ проведен________________
Потребителю предложено: сопровождение в лабораторию _________
и присутствие при проведении анализа:
Предложено__________________________________________________________
Пробы опечатаны _____________________________________________________
Гарантия потребителя или его объяснение: ________________________________
_____________________________________________________________________
Представитель поставщика
_____________________________________________________________________
(Фамилия, имя, отчество (при его наличии) разборчиво, подпись)
Представитель потребителя ____________________________________________
(Фамилия, имя, отчество (при его наличии) разборчиво, подпись)
_____________________________________________________________________
Потребитель получает результат анализа у поставщика. При обнаружения
загрязнений сверх предельно-допустимых концентраций, потребитель принимает
меры по устранению причин, вызывающих загрязнение сточных вод. После
устранений причин, потребитель повторно приглашает представителей поставщика
для отбора проб в письменном виде.
Решение по акту поставщика ____________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________