Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің "Сыртқы мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жүргізу қағидаларын бекіту туралы" 2020 жылғы 30 шілдедегі № 6-НҚ және "Сыртқы мемлекеттік аудиттің және қаржылық бақылаудың рәсімдік стандарттарын бекіту туралы" 2016 жылғы 31 наурыздағы № 5-НҚ нормативтік қаулыларына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Жоғары аудиторлық палатасының 2025 жылғы 24 маусымдағы № 6-НҚ нормативтік қаулысы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 27 маусымда № 36338 болып тіркелді

      ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. "Сыртқы мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жүргізу қағидаларын бекіту туралы" Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің 2020 жылғы 30 шілдедегі № 6-НҚ нормативтік қаулысына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 21070 болып тіркелген) мынадай өзгерістер енгізілсін:

      көрсетілген нормативтік қаулымен бекітілген Сыртқы мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау жүргізу қағидаларында:

      104-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "104. Аудиторлық есептердің жобалары (аудиторлық есептер), жүйелі кемшіліктер кестелері және оларға қоса берілген Тізілімдер бойынша сапа бақылауы рәсімі және заң сараптамасы 750. Рәсімдік стандартта, осы стандартты қолдану жөніндегі әдіснамалық басшылықта, сондай-ақ Жоғары аудиторлық палатаның (Тексеру комиссиясының) регламентінде айқындалған тәртіппен жүргізіледі.

      Аудиторлық есептердің жобалары (аудиторлық есептер), жүйелі кемшіліктер кестелерінің және оларға қоса берілген Тізілімдер бойынша сапа бақылауы рәсімін сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімше (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше), заң сараптамасын - құқықтық қамтамасыз етуге жауапты құрылымдық бөлімше жүзеге асырады.";

      111-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "111. Жоғары аудиторлық палатаның мемлекеттік аудитті жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшесі (Тексеру комиссиясының мемлекеттік аудит тобының жетекшісі) Аудиторлық қорытындының, Жиынтық тізілімнің, Жиынтық кестенің, Қаулының және Нұсқаманың жобаларын сапа бақылауын жүргізуге және құқықтық қамтамасыз етуге жауапты құрылымдық бөлімшелерге (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімшелерге) жібереді.

      Аудиторлық қорытындының, Жиынтық тізілімнің, Жиынтық кестенің, Нұсқаманың және Қаулының жобалары бойынша сапа бақылауы және заң сараптамасы 750 Рәсімдік стандартта және осы стандартты қолдану жөніндегі әдіснамалық басшылықта айқындалған тәртіппен жүргізіледі.".

      2. "Сыртқы мемлекеттік аудиттің және қаржылық бақылаудың рәсімдік стандарттарын бекіту туралы" Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің 2016 жылғы 31 наурыздағы № 5-НҚ нормативтік қаулысына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13647 болып тіркелген) мынадай өзгерістер енгізілсін:

      көрсетілген нормативтік қаулымен бекітілген Сыртқы мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау органдарының сапа бақылауын жүзеге асыруы бойынша сыртқы мемлекеттік аудиттің және қаржылық бақылаудың рәсімдік стандартында:

      9-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "9. Сапа бақылауын:

      1) аудиторлық іс-шараның дайындық кезеңінде – сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімше;

      2) аудиторлық іс-шараның негізгі кезеңінде – Қазақстан Республикасы Жоғары аудиторлық палатасының сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшесі (облыстың, республикалық маңызы бар қаланың, астананың тексеру комиссиясының (бұдан әрі – Тексеру комиссиясы) регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше);

      3) аудиторлық іс-шараның қорытынды кезеңінде – Қазақстан Республикасы Жоғары аудиторлық палатасының сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшесі (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше) жүзеге асырады.

      Сапа бақылауын осы мемлекеттік аудитке және қаржылық бақылауға қатыспаған мемлекеттік аудиторлар жүргізеді.";

      14, 15-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "14. Сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшенің (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше) жұмыскерлері ұсынылған материалдар бойынша мемлекеттік аудит нәтижелерін талдайды және оларға сараптама жүргізеді.

      15. Сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімше (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше):

      1) мемлекеттік аудит объектілерін алдын ала зерделеу нәтижелері туралы ақпаратқа, Аудит бағдарламасының жобасына;

      2) растайтын құжаттары бар Аудиторлық есептердің (Аудиторлық есептердің), оларға қоса берілген Аудиторлық іс-шараның нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтар тізілімі (бұдан әрі – Тізілім), Аудиторлық іс-шара барысында анықталған жүйелік кемшіліктер кестелері (бар болса) (бұдан әрі – Жүйелік кемшіліктер кестесі) жобаларына;

      3) тартылған сарапшылардың қорытындыларына (материалдарына);

      4) Аудиторлық қорытындының, Қаулының және Нұсқамалардың, Аудиторлық іс-шара барысында анықталған жүйелік кемшіліктердің жиынтық кестесінің (бұдан әрі – Жиынтық кесте), Мемлекеттік аудит нәтижелері бойынша анықталған бұзушылықтардың жиынтық тізілімінің (бұдан әрі – Жиынтық тізілім) жобаларына;

      5) сыртқы мемлекеттік аудит нәтижелері бойынша Аудиторлық қорытындыда және Нұсқамаларда берілген ұсынымдарды орындау бойынша мемлкеттік аудит объектілерінің және өзге де мүдделі тұлғалардың ақпаратына сапа бақылауын жүзеге асырады.";

      15-1-тармақ алып тасталсын;

      17-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "17. Сапа бақылауына сыртқы МАҚБ органдарының аудиторлық қызметінің дайындық, негізгі және қорытынды кезеңдері, мемлекеттік аудиторлардың және мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау органдарының өзге де лауазымды адамдарының барлық қызметі, осы Стандартты қолдану жөніндегі әдіснамалық басшылыққа сәйкес өлшемшарттар негізінде мемлекеттік аудитті жүргізуге тартылған аудиторлық ұйымдар мен сарапшылардың қорытындылары (материалдары) жатқызылады.";

      19-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "19. Мемлекеттік аудитті жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімше аудит объектісіне шыққанға дейін сегіз жұмыс күнінен кешіктірмей сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшеге (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше) сапа бақылауын жүргізу мақсатында:

      1) мемлекеттік аудит нәтижелерін тану қорытындылары бойынша сараптамалық қорытындыны және танылған материалдарды (тану рәсімі жүргізілген жағдайда) қоса бере отырып, мемлекеттік аудит объектілерін алдын ала зерделеу нәтижелері туралы ақпаратты;

      2) Мемлекеттік аудит объектілерінің тізбесіне өзгерістер енгізу қажет болған жағдайда қызметтік жазбаның жобасын;

      3) Аудит бағдарламасының жобасын;

      4) Есеп комитетінің 2016 жылғы 31 наурыздағы № 5-НҚ нормативтік қаулысымен бекітілген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 13647 болып тіркелген) Тиімділік аудитін жүргізу бойынша сыртқы мемлекеттік аудиттің және қаржылық бақылаудың рәсімдік стандартына сәйкес жасалған аудиторлық іс-шараның жобалық матрицасын ұсынады.";

      23, 24-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "23. Сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімше сыртқы МАҚБ органының кеңсесінде тіркелген күнінен кейін жеті жұмыс күні ішінде растайтын құжаттары бар Аудиторлық есептің (Аудиторлық есептің) жобасына сапа бақылауы рәсімін жүргізеді.

      24. Сапа бақылауын жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімше (Тексеру комиссиясының регламентінде айқындалған құрылымдық бөлімше) сапа бақылауының бекітілген өлшемшарттары бөлінісінде ережелері бұзылған құжаттарға және нормативтік құқықтық және құқықтық актілердің тармақтарына сілтеме жасай отырып, нақты фактілерді көрсете отырып, бұзушылықтар мен сәйкессіздіктердің анықталған фактілерін көрсетеді.

      Аудиторлық есептердің жобалары (аудиторлық есептер) бойынша сапа бақылауының нәтижелері мемлекеттік аудиторлар қызметінің тиімділігіне бағалау жүргізу кезінде ескеріледі.";

      31, 32-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "31. Аудиторлық қорытындының, Жиынтық тізілімнің, Жиынтық кестенің, Қаулының және нұсқамалардың жобалары бойынша заң сараптамасы олар келіп түскен күннен кейін үш жұмыс күні ішінде жүргізіледі, кейіннен заң сараптамасының қорытындысы сыртқы МАҚБ органының аудиторлық іс-шараға жауапты мүшесіне, сапа бақылауын жүргізуге және мемлекеттік аудитті жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшелерге жіберіледі.

      32. Аудиторлық қорытындының, Жиынтық кестенің, Жиынтық тізілімнің, Нұсқаманың және Қаулының жобалары бойынша сапа бақылауы олар келіп түскен күнінен кейін үш жұмыс күні ішінде жүргізіледі, оның нәтижелері бойынша сыртқы МАҚБ органының аудиторлық іс-шараға жауапты мүшесіне және мемлекеттік аудитті жүргізуге жауапты құрылымдық бөлімшеге сараптамалық қорытынды жіберіледі.".

      2. Жоғары аудиторлық палата аппаратының Сапаны бақылау және бағалау департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы нормативтік қаулының Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы нормативтік қаулының Жоғары аудиторлық палатаның интернет-ресурсына орналастырылуын қамтамасыз етсін.

      3. Осы нормативтік қаулының орындалуын бақылау Жоғары аудиторлық палатаның аппарат басшысына жүктелсін.

      4. Осы нормативтік қаулы алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Жоғары аудиторлық палатасының Төрағасы
А. Смаилов

О внесении изменений в нормативные постановления Счетного комитета по контролю за исполнением республиканского бюджета от 30 июля 2020 года № 6-НҚ "Об утверждении Правил проведения внешнего государственного аудита и финансового контроля" и от 31 марта 2016 года № 5-НҚ "Об утверждении процедурных стандартов внешнего государственного аудита и финансового контроля"

Нормативное постановление Высшей аудиторской палаты Республики Казахстан от 24 июня 2025 года № 6-НҚ. Зарегистрировано в Министерстве юстиции Республики Казахстан 27 июня 2025 года № 36338

      ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Внести в нормативное постановление Счетного комитета по контролю за исполнением республиканского бюджета от 30 июля 2020 года № 6-НҚ "Об утверждении Правил проведения внешнего государственного аудита и финансового контроля" (зарегистрировано в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 21070) следующие изменения:

      в Правилах проведения внешнего государственного аудита и финансового контроля, утвержденных указанным нормативным постановлением:

      пункт 104 изложить в следующей редакции:

      "104. По проектам аудиторских отчетов (аудиторским отчетам), таблицам системных недостатков и Реестрам, приложенным к ним, проводятся процедура контроля качества и юридическая экспертиза в порядке, определенном 750 Процедурным стандартом, Методологическим руководством по применению данного стандарта, а также Регламентом Высшей аудиторской палаты (Ревизионной комиссии).

      Процедура контроля качества по проектам аудиторских отчетов (аудиторским отчетам), таблиц системных недостатков и Реестров, приложенных к ним, осуществляется структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества (структурным подразделением, определенным регламентом Ревизионной комиссии), юридическая экспертиза – структурным подразделением, ответственным за правовое обеспечение.";

      пункт 111 изложить в следующей редакции:

      "111. Проекты Аудиторского заключения, Сводного реестра, Сводной таблицы, Постановления и Предписания структурным подразделением, ответственным за проведение государственного аудита Высшей аудиторской палаты (руководителем группы государственного аудита Ревизионной комиссии) направляются в структурные подразделения, ответственные за проведение контроля качества и правовое обеспечение (структурным подразделениям, определенным регламентом Ревизионной комиссии).

      Контроль качества и юридическая экспертиза проводятся по проектам Аудиторского заключения, Сводного реестра, Сводной таблицы, Предписания и Постановления в порядке, определенном 750 Процедурным стандартом и Методологическим руководством по применению данного стандарта.".

      2. Внести в нормативное постановление Счетного комитета по контролю за исполнением республиканского бюджета от 31 марта 2016 года № 5-НҚ "Об утверждении процедурных стандартов внешнего государственного аудита и финансового контроля" (зарегистрировано в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 13647) следующие изменения:

      в Процедурном стандарте внешнего государственного аудита и финансового контроля по осуществлению контроля качества органами внешнего государственного аудита и финансового контроля, утвержденном указанным нормативным постановлением:

      пункт 9 изложить в следующей редакции:

      "9. Контроль качества осуществляется:

      1) на подготовительном этапе аудиторского мероприятия - структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества;

      2) на основном этапе аудиторского мероприятия - структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества Высшей аудиторской палаты Республики Казахстан (структурное подразделение, определенное регламентом Ревизионной комиссии области, города республиканского значения, столицы (далее – Ревизионная комиссия);

      3) на заключительном этапе аудиторского мероприятия - структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества Высшей аудиторской палаты Республики Казахстан (структурным подразделением, определенным регламентом Ревизионной комиссии).

      Контроль качества осуществляется государственными аудиторами, которые не принимали участие в данном государственном аудите и финансовом контроле.";

      пункты 14, 15 изложить в следующей редакции:

      "14. Работники структурного подразделения, ответственного за проведение контроля качества (структурного подразделения, определенного регламентом Ревизионной комиссии), анализируют и проводят экспертизу результатов государственного аудита по представленным материалам.

      15. Структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества (структурное подразделение, определенное регламентом Ревизионной комиссии) осуществляется контроль качества:

      1) информации о результатах предварительного изучения объектов государственного аудита, проекта Программы аудита;

      2) проектов Аудиторских отчетов (Аудиторских отчетов) с подтверждающими документами, Реестров выявленных нарушений по результатам аудиторского мероприятия (далее – Реестр), Таблиц системных недостатков, выявленных в ходе аудиторского мероприятия (при наличии) (далее – Таблица системных недостатков), приложенных к ним;

      3) заключений (материалов) привлеченных экспертов;

      4) проектов Аудиторского заключения, Постановления и Предписаний, Сводной таблицы системных недостатков, выявленных в ходе аудиторского мероприятия (далее – Сводная таблица), Сводного реестра выявленных нарушений по результатам государственного аудита (далее – Сводный реестр);

      5) информации объектов государственного аудита и иных заинтересованных лиц по исполнению рекомендаций, данных в Аудиторском заключении и Предписаний по результатам внешнего государственного аудита.";

      пункт 15-1 исключить;

      пункт 17 изложить в следующей редакции:

      "17. Контролю качества подвергаются подготовительный, основной и заключительный этапы аудиторской деятельности органов внешнего ГАФК, вся деятельность государственных аудиторов и иных должностных лиц органов государственного аудита и финансового контроля, заключения (материалы) привлеченных аудиторских организаций и экспертов к проведению государственного аудита на основании критериев, согласно Методологическому руководству по применению настоящего Стандарта.";

      пункт 19 изложить в следующей редакции:

      "19. В целях проведения контроля качества, структурным подразделением, ответственным за проведение государственного аудита, не позднее чем за восемь рабочих дней до выхода на объект аудита, в структурное подразделение, ответственное за проведение контроля качества (структурное подразделение, определенное регламентом Ревизионной комиссии) представляются:

      1) информация о результатах предварительного изучения объектов государственного аудита, с приложением экспертного заключения по итогам признания результатов государственного аудита и материалов, подвергнутых признанию (в случае проведения процедуры признания);

      2) проект служебной записки в случае необходимости внесения изменений в Перечень объектов государственного аудита;

      3) проект Программы аудита;

      4) проектная матрица аудиторского мероприятия, составленная в соответствии с Процедурным стандартом внешнего государственного аудита и финансового контроля по проведению аудита эффективности, утвержденным нормативным постановлением Счетного комитета от 31 марта 2016 года № 5-НҚ (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 13647).";

      пункты 23, 24 изложить в следующей редакции:

      "23. Процедура контроля качества проводится на проект Аудиторского отчета (Аудиторский отчет) с подтверждающими документами в течение семи рабочих дней после дня регистрации в канцелярии органа внешнего ГАФК структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества.

      24. Структурным подразделением, ответственным за проведение контроля качества (структурным подразделением, определенным регламентом Ревизионной комиссии), в разрезе утвержденных критериев контроля качества отражаются установленные факты нарушений и несоответствий с указанием конкретных фактов со ссылкой на документы и пункты нормативных правовых и правовых актов, положения которых нарушены.

      Результаты контроля качества по проектам аудиторских отчетов (аудиторским отчетам) учитываются при проведении оценки эффективности деятельности государственных аудиторов.";

      пункты 31, 32 изложить в следующей редакции:

      "31. Юридическая экспертиза по проектам Аудиторского заключения, Сводного реестра, Сводной таблицы, Постановления и предписаний осуществляется в течение трех рабочих дней после дня их поступления, с последующим направлением заключения юридической экспертизы Члену органа внешнего ГАФК, ответственному за аудиторское мероприятие, в структурные подразделения, ответственные за проведение контроля качества и проведение государственного аудита.

      32. Контроль качества по проектам Аудиторского заключения, Сводной таблицы, Сводного реестра, Предписания и Постановления проводится в течение трех рабочих дней после дня их поступления, по результатам которого члену органа внешнего ГАФК, ответственному за аудиторское мероприятие и структурному подразделению, ответственному за проведение государственного аудита направляется экспертное заключение.".

      2. Департаменту контроля качеcтва и оценки аппарата Высшей аудиторской палаты в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего нормативного постановления в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего нормативного постановления на интернет-ресурсе Высшей аудиторской палаты.

      3. Контроль за исполнением настоящего нормативного постановления возложить на руководителя аппарата Высшей аудиторской палаты.

      4. Настоящее нормативное постановление вводится в действие после дня его первого официального опубликования.

      Председатель Высшей
аудиторской палаты
Республики Казахстан
А. Смаилов