Мемлекеттік қаржының орнықтылығын қамтамасыз ету және Қазақстан Республикасының макроэкономикалық саясатының теңгерімділігін арттыру жөніндегі 2025 – 2027 жылдарға арналған іс-шаралар жоспарын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2025 жылғы 18 қыркүйектегі № 765 қаулысы

      Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған Мемлекеттік қаржының орнықтылығын қамтамасыз ету және Қазақстан Республикасының макроэкономикалық саясатының теңгерімділігін арттыру жөніндегі 2025 – 2027 жылдарға арналған іс-шаралар жоспары (бұдан әрі – Жоспар) бекітілсін.

      2. Орталық мемлекеттік органдар, Қазақстан Республикасының Президентіне тікелей бағынатын және есеп беретін мемлекеттік органдар (келісу бойынша), өзге де ұйымдар (келісу бойынша):

      1) Жоспарда көзделген іс-шаралардың уақтылы іске асырылуын қамтамасыз етсін;

      2) тоқсан сайын, есепті тоқсаннан кейінгі айдың 5-і күніне дейін Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігіне Жоспардың орындалу барысы туралы ақпарат беріп тұрсын.

      3. Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі жартыжылдықтың қорытындысы бойынша, 15 шілдеден және 15 қаңтардан кешіктірмей Қазақстан Республикасы Үкіметінің Аппаратына Жоспардың орындалу барысы туралы жиынтық ақпарат беріп тұрсын.

      4. Осы қаулының орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігіне жүктелсін.

      5. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
О. Бектенов

  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2025 жылғы 18 қыркүйектегі
№ 765 қаулысымен
бекітілген

Мемлекеттік қаржының орнықтылығын қамтамасыз ету және Қазақстан Республикасының макроэкономикалық саясатының теңгерімділігін арттыру жөніндегі 2025 – 2027 жылдарға арналған іс-шаралар жоспары


Р/с
 
Іс-шараның атауы
Аяқталу нысаны Аяқталу мерзімі Жауапты
орындаушылар
1 2 3 4 5

1.

Үкімет мемлекеттік қаржы орнықтылығының мынадай нысаналы көрсеткіштеріне қол жеткізуді қамтамасыз етсін

1.1

Республикалық бюджеттің негізгі көрсеткіші (ковенанты) ретінде мұнайға қатысты емес тапшылықтың рөлін бекіте отырып, республикалық бюджеттің мұнайға қатысты емес тапшылығы деңгейін 2025 жылы жалпы ішкі өнімге қатысты 7,3 %-ға, 2026 – 2027 жылдары 5,9 %-ға, 2028 – 2029 жылдары 5,5 %-ға дейін төмендету

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027 жылдардағы желтоқсан

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

1.2

Республикалық бюджет тапшылығының деңгейін 2025 жылы ЖІӨ-ге қатысты 2,7 %-ға дейін, 2026 жылы – 2,5 %-ға, 2027 жылы – 2,3 %-ға, 2028 жылы – 2,1 %-ға, 2029 жылы – 2,1 %-ға дейін төмендету

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027 жылдардағы желтоқсан

ҰЭМ, Қаржымині

1.3

Мемлекеттік борыштың көлемін 2025 жылы ЖІӨ-ге қатысты 27,2 %-дан, 2026 жылы – 28,1 %-дан, 2027 жылы – 29,0 %-дан, 2028 жылы – 29,9 %-дан, 2029 жылы – 30,8 %- дан аспайтын мөлшерде сақтау

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027
жылдардағы желтоқсан

ҰЭМ, Қаржымині


1.5

Республикалық бюджеттің кірістерін (трансферттерді есепке алмағанда) 2025 жылы ЖІӨ-ге қатысты 10,4 %-ға, 2026 жылы – 10,6 %-ға, 2027 жылы – 10,4 %-ға, 2028 жылы – 10,2 %-ға, 2029 жылы – 10,2 %-ға дейін жеткізу

Үкіметке ақпарат

тоқсан сайын, 2025 – 2027
жылдар

ҰЭМ, Қаржымині

1.6

Мемлекеттік сектордың сыртқы міндеттемелерінің лимитін (сыртқы мемлекеттік борыштың, квазимемлекеттік сектор субъектілерінің сыртқы борышының және кепілдік берілген сыртқы борыштың сомасы) Қазақтан Республикасы Ұлттық қорының 0,85 таза валюталық активтерінен көп болмайтын деңгейде бекіту

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027
жылдардағы желтоқсан

ҰЭМ, Қаржымині

2.

Үкімет мемлекеттік қаржының теңгерімділігін арттыру үшін

2.1

Бюджеттік қағидалар мен нысаналы бағдарларды мүлтіксіз сақтау жолымен контрциклдік салық-бюджет саясатының жүргізілуін қамтамасыз етсін

2.1.1

Бюджетті бекіту мен нақтылауды қоса алғанда, бюджетті жоспарлау кезеңдерінде бюджеттік қағидалардың екі құрамдасын да сақтау

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027
жылдар

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

2.2

Ұлттық қордан алып қоюдың барлық нысанының толыққанды қамтылуын қамтамасыз ету жолымен бюджеттік
қағидалар мен нысаналы бағдарлардың периметрін кеңейтсін

2.2.1

Нысаналы трансферттердің көлемін бетпе-бет өткізілетін отырыстарда Ұлттық қорды басқару жөніндегі кеңестің шешімі бойынша ғана айқындау

Үкіметке ақпарат

қажеттілігіне қарай, 2025 – 2027
жылдар

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

2.2.2

Қазақтан Республикасы Ұлттық қорының қаражаты есебінен квазимемлекеттік сектор компанияларының акцияларын сатып алуға тыйым салуды қамтамасыз ету

Үкіметке ақпарат

қыркүйек, 2025 жыл

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша),
"Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша),
"Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)


2.3

Жоғары аудиторлық палатамен және Ұлттық Банкпен бірлесіп Үкіметтің бюджеттік қағидаларды сақтау бойынша есептілігін күшейту үшін

2.3.1

Экономикалық саясат жөніндегі кеңестің отырыстарында бюджеттік тәуекелдер туралы талдамалық есеп шеңберінде бюджеттік тәуекелдердің болжамды кезеңге арналған әлеуметтік-экономикалық даму параметрлеріне әсерін бағалау нәтижелерін қарау

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027 жылдар

ҰЭМ, СЖРА (келісу бойынша), Қаржымині, ҰБ
(келісу бойынша)

2.3.2

Жоғары аудиторлық палатаның неғұрлым басым бағыттарға қайта бағдарлау және (немесе) Қазақстан Республикасының Ұлттық қорына қайтарылуын қамтамасыз ету мақсатында Ұлттық қор құрылған кезден бастап одан экономиканы қолдауға жеңілдікті шарттармен бөлінген қаражатқа, бюджеттен тыс құйылған қаражатқа мемлекеттік аудит жүргізуі

ЖАП-тың аудит бойынша ақпараты

жүргізілген мемлекеттік аудиттің қорытындысы бойынша

ЖАП (келісу бойынша)

2.3.3

Республикалық бюджет жобасына қорытындыны қалыптастыру шеңберінде әлеуметтік-экономикалық даму болжамын оларда белгіленген параметрлердің шынайылығы және бюджеттік тәуекелдерді есепке алудың толықтығы тұрғысынан сыртқы тәуелсіз бағалауды күшейту

Үкіметке ақпарат

қажеттілігіне қарай, 2025 – 2027
жылдар

СЖРА (келісу бойынша), ЖАП (келісу бойынша), ҰЭМ, Қаржымині, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

2.4

Мемлекеттік қаржының біртұтастығы қағидатын қатаң сақтау үшін мемлекет активтері мен міндеттемелерінің есепке алынуын қамтамасыз етсін

2.4.1

Бюджеттен тыс қорлар нысанында құрылған квазимемлекеттік сектор субъектілерінің жаңаларын құруға тыйым салуды енгізе отырып, олардың дербес ұйымдар ретінде жұмыс істеуінің орындылығы тұрғысынан ревизия жүргізу

Үкіметке ақпарат

тоқсан сайын, 2025 – 2027 жылдар

Қаржымині, ҰЭМ, ҰБ (келісу бойынша), ЖАП (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)



2.4.2

Салықтық ынталандырулардың мақсаттары мен әлеуметтік- экономикалық әсеріне сүйене отырып, қолданылу мерзімі бойынша уақытша шектеулер белгілеу

Үкіметке ақпарат

қыркүйек, 2025 – 2027 жылдар

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

2.4.3

Салықтық жеңілдіктерді беру мен есепке алуды қатаң регламенттеу арқылы тиімсіз салықтық жеңілдіктерді, преференцияларды алып тастау

Үкіметке ақпарат

қыркүйек, 2025 – 2027 жылдар

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

2.4.4

Бақыланбайтын экономика деңгейін төмендету бойынша пәрменді шаралар қабылдау

Үкіметке ақпарат

қазан, 2025 жыл

Қаржымині, ҚМА (келісу бойынша), ҰЭМ, ҰБ (келісу бойынша)

2.4.5

Парафискалдық төлемдерге ревизия және парафискалдық төлемдерді алып қоятын ұйымдарды тарату немесе бюджетке беру жөнінде шешімдер қабылдау үшін олардың қызметінің тиімділігіне талдау жүргізу

Үкіметке ақпарат

2026 жылдан бастап жыл сайын

ҰЭМ, Қаржымині

2.4.6

Салықтық жеңілдіктер, салықтан босатулар және өзге де преференциялар, салықтық жеңілдіктерді алушылар мен олардың бенефициарлары, қолданылу мерзімдері, есептік сомалары, сондай-ақ жаңа салықтық жеңілдіктер шығындарының болжамды сомалары және күтілетін әлеуметтік-экономикалық әсер туралы жария дерекқор енгізу

Үкіметке ақпарат

2027 жылдан бастап жыл сайын

ҰЭМ, Қаржымині

2.5

Мемлекеттік қаржы параметрлерін талдау және жоспарлау, сондай-ақ макроэкономикалық болжау процесін жақсартсын

2.5.1

Мемлекеттік басқару секторлары және мемлекеттік сектор бойынша бөле отырып, экономиканың институционалдық бірліктерінің нақты сыныптамасын қамтамасыз ету, сондай- ақ анық статистиканы арттыру үшін институционалдық бірліктердің сыныптамасын үйлестіру бойынша жұмысты аяқтау

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2027 жыл

ҰЭМ, Қаржымині, СЖРА (келісу бойынша), ҰБ
(келісу бойынша)


2.5.2

Мемлекеттік борышты тиімді басқару үшін кейіннен орта мерзімді іс-қимыл жоспарын Ұлттық Банкпен бірлесіп әзірлей отырып, мемлекеттік борышты басқару мәселелері жөніндегі мамандандырылған жұмыс органын (Debt Management Office) құру

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша), СЖРА (келісу бойынша), ҰЭМ

2.6

Мемлекеттік қолдау шараларын ұсынудың сапасы мен тиімділігін арттырсын

2.6.1

Кәсіпкерлік субъектілерін мемлекеттік қолдаудың қолданыстағы шараларының тиімділігіне бағалау жүргізу

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

ҰЭМ, ӨҚМ, Еңбекмині, Қаржымині, ҒЖБМ, ОМ, ДСМ, ЦДИАӨМ, ТСМ, МАМ, АШМ, ҰБ (келісу бойынша),
"Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)

2.6.2

Кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау шараларын алушыларды қоса алғанда, олардың ұсынылуы мен пайдаланылуын екі деңгейлі жүйе негізінде мониторингтеу үшін "Baqylauda" АЖ-ны жетілдіру

Үкіметке ақпарат

үнемі, 2025 – 2027
жылдар

Қаржымині, ҰЭМ, ҰБ (келісу бойынша), "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)

2.6.3

Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың барлық қолданыстағы шаралары үшін стандартталған паспорттарды әзірлеу және енгізу

Үкіметке ақпарат

ақпан, 2026 жыл

ҰЭМ, ӨҚМ, Еңбекмині, КМ, СИМ, СІМ, СРИМ, ТСМ, ЭТРМ, АШМ, "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша),
"Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)


2.6.4

Тікелей және жанама ынталандыру шараларын алған кәсіпорындар мысалында мемлекеттік қолдаудың тиімділігіне микроэкономикалық зерттеу жүргізу

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2026 жыл

ҰЭМ, Еңбекмині, КМ, ӨҚМ, СИМ, СІМ, СРИМ, ТСМ, ЭТРМ, АШМ, ҰБ (келісу бойынша), "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)

2.7

Экономиканы дамытудың басым бағыттарын қаржыландыру мақсатында мемлекеттік шығыстарды босату үшін оларды оңтайландыру

2.7.1

Нақты лауазымды адам – бастамашы мемлекеттік органның бірінші басшысының іске асыруға жеке-дара жауапкершілігін енгізе отырып, оған мемлекеттік инвестициялар портфеліне енгізілген жобалар пулын, қаражатқа дербес билік ету құқығын (өнім берушіні таңдау, іске асыру мерзімі және т. б.) бекітіп беру

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

ҰЭМ, Қаржымині

2.7.2

2022 жылдан бастап құрылған әкімшілік-аумақтық бірліктердің объектілерін және басталып қойған құрылыс жұмыстарын аяқтауды, сондай-ақ Қазақстан Республикасының Премьер-Министрімен алдын ала келісу кезінде Қазақстан Республикасы Президентінің тікелей тапсырмасы бойынша іске асырылып жатқан объектілерді қоспағанда, 2025 – 2027 жылдар (қоса алғанда) кезеңінде мемлекеттік бюджет қаражаты есебінен қаржыландырылатын мемлекеттік органдардың және ұйымдардың жаңа әкімшілік ғимараттарын салуға мораторий енгізу

Үкіметке ақпарат

қыркүйек, 2025 жыл

ҰЭМ, Қаржымині


2.7.3

Қазақстан Республикасының Құрылыс кодексі шеңберінде бюджет есебінен қаржыландырылатын ағымдағы және күрделі шығындарды кемінде 15 %-ға қысқарту мақсатында олардың асып кетуіне қарсы, оның ішінде цифрлық құралдарды енгізу және құрылыс саласындағы экономикалық субъектілер арасындағы есептеулерде цифрлық теңгені "таңбалау" тетігін пайдалану арқылы жүйелі шешімдер қабылдау

Үкіметке ақпарат

қыркүйек, 2025 жыл

ӨҚМ, Қаржымині, ҰЭМ, ҰБ (келісу бойынша)

2.7.4

Цифрландыруды енгізу және халықтың әлеуметтік қолдауды алу өлшемшарттарын, рәсімдерін жетілдіру арқылы мемлекеттің әлеуметтік міндеттемелерін жетілдіру

Үкіметке ақпарат

тоқсан сайын, 2025 – 2027
жылдар

Еңбекмині, ЦДИАӨМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)

3.

Ұлттық Банк Ұлттық қор активтерінің және Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қорының (бұдан әрі – БЖЗҚ) зейнетақы активтерінің басқарылу тиімділігін арттыру үшін

3.1

Ұлттық қордың жинақ портфелінің құрылымын теңгерімделген стратегиялық аллокацияны және жергілікті экономиканы дамытуға бағытталған бастамалардың іске асырылуын ескере отырып, активтердің табыстылығы жоғары сыныптарына инвестицияларды ұлғайту жағына қайта қарау

ҚТК хаттамасы

қыркүйек, 2025 жыл

ҰБ (келісу бойынша), ҰЭМ, Қаржымині

3.2

Қазақстан Республикасының Ұлттық қоры активтерінің жалпы ұзақ мерзімді кірістілігін активтерді консервативті бөлуге қатысты жылдық мәнде кемінде 1 %-ға арттыру

Қазақстан Республикасы ның Ұлттық қорын сенімгерлік басқару нәтижелері туралы есеп

жыл сайын, 2025 – 2027 жылдар

ҰБ (келісу бойынша), Қаржымині, ҰЭМ

3.3

Ұзақ мерзімді кезеңде БЖЗҚ зейнетақы активтері бойынша жыл сайынғы кірістілікті инфляциядан 150-200 базистік тармаққа жоғары қамтамасыз етуге бағытталған шараларды қабылдау

ҚТК хаттамасы

жыл сайын, 2025 – 2027 жылдар

ҰБ (келісу бойынша), Еңбекмині, Қаржымині,
ҰЭМ



4.

Инфляцияны орнықты төмендету, экономиканы қаржыландырудағы жеке сектордың рөлін арттыру, экономиканы ырықтандыруға және нарықтық тетіктерді дамытуға жәрдемдесу, қаржы секторындағы жүйелік тәуекелдерді төмендету және екінші деңгейдегі банктерді бизнесті кредиттеуге ынталандыру үшін

4.1

Жеке тұлғаларға кредит беру сегментінде секторлық контрциклдік капитал буферін жандандыру

Үкіметке ақпарат

сәуір, 2026 жыл

ҰБ (келісу бойынша), ҚНРДА (келісу бойынша)

4.2

Инфляциялық қысымды төмендету, ақша-кредит саясаты операцияларын жүргізуге арналған шығыстарды төмендету үшін ең төмен резервтік талаптар тетігін белсенді пайдалану арқылы артық өтімділікті басқарудың тиімділігін күшейту

Ұлттық Банк Басқармасының қаулысы

2025 жылғы 3-тоқсан

ҰБ (келісу бойынша)

4.3

Тазартылған алтынды сатып алуға басым құқықты іске асыру шеңберінде Ұлттық Банктің операцияларын қайталау бойынша операцияларды жүзеге асыру арқылы өтімділіктің құрылымдық профицитін қысқарту жөніндегі шараларды қабылдау

Үкіметке ақпарат

жыл сайын, 2025 – 2027 жылдар

ҰБ (келісу бойынша)

4.4

Алтын экспортын ынталандыру, Қазақстан Республикасында өндірілген тазартылған алтын құймаларының әлемдік нарықта бәсекеге қабілеттілігін арттыру және инвестициялар тарту, оның ішінде отандық өндірушілерден тазартылған алтынды 100 пайыз сатып алу практикасынан кезең-кезеңімен бас тарту арқылы тарту мәселесін пысықтау

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

ӨҚМ, Қаржымині, ҰЭМ, "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша), ҰБ (келісу бойынша)

4.5

Компаниялар мен квазимемлекеттік сектор субъектілерінің Ұлттық Банкпен валюталық операцияларының үнемі үйлестірілуін нормативтік-құқықтық регламенттеуді қамтамасыз ету

Үкіметке ақпарат

қажеттілігіне қарай, 2025 – 2027 жылдар

ҰБ (келісу бойынша), Қаржымині, ҰЭМ, "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)



5.

Үкімет салықтық төрелікті жою, бизнесті кредиттеу және тәуекелсіз кірістерге салық төлеу үшін ынталандыру жасау мақсатында Ұлттық Банкпен және Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігімен бірлесіп Салық кодексінің жобасы шеңберінде 2026 жылдан бастап

5.1

"Бәйтерек" ҰБХ" АҚ мен оның еншілес ұйымдарын қоспағанда, мемлекеттік бағалы қағаздардан түсетін кірістерге салық салу бойынша корпоративтік табыс салығын төлеуші резиденттердің жеңілдіктерін жою

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша), ҚНРДА (келісу бойынша), "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша)

6.

Үкімет Қазақстан Республикасының Бәсекелестікті қорғау және дамыту, Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттіктерімен және Ұлттық Банкпен бірлесіп бизнесті қолдан бөлшектеу жағдайларын болғызбау үшін

6.1

Инфляцияға ықпал етуді төмендету, сондай-ақ тұтынушылардың қорғалуын қамтамасыз ету мақсатында бөліп төлеу түрінде тұтынушыларды қысқа мерзімді қаржыландыруды реттеу жөніндегі шараларды қабылдау

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

ҚНРДА (келісу бойынша), ҰЭМ, Қаржымині, СИМ, БҚДА (келісу бойынша), ҰБ (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша)

6.2

Бизнеске мемлекеттік қолдау көрсетудің түйінді өлшемшарттары ретінде салықтық түсімдер мен еңбекақы төлеу қорын ұлғайтуды айқындау

Үкіметке ақпарат

қажеттілігіне қарай, 2025 – 2027
жылдар

ҰЭМ, Қаржымині, ҰБ (келісу бойынша)


6.3

Ірі инвестициялық жобаларды қаржыландыру кезінде даму институттарының ішкі нормативтік құжаттарында жеке қаржы институттарының қаражатын тарту бойынша міндетті талапты орта мерзімді перспективада оның үлесін біртіндеп ұлғайта отырып белгілеу

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 – 2027 жылдар

"Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша), "Самұрық-Қазына" АҚ (келісу бойынша), ҰЭМ, Қаржымині, ҚНРДА (келісу бойынша)

6.4

"Аграрлық несие корпорациясы" және "ҚазАгроҚаржы" акционерлік қоғамдарының агроөнеркәсіптік кешенде шикізат сатып алудан, ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіруден, қайта өңдеуден, тасымалдаудан, сақтаудан бастап түпкілікті тұтынушыларға өткізуге дейінгі барлық кезеңді қамтитын орнықты жеткізу тізбектерін қалыптастыру үшін инфрақұрылым құру бойынша қызметін күшейте отырып, олардың АӨК субъектілерін қаржыландырудағы, сондай-ақ АӨК субъектілерін қаржыландыру кезінде кепілдік беру, сақтандыру құралдарын пайдалану жөніндегі өкілеттіктері мен функцияларын жетілдіру

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

АШМ, ҰЭМ, Қаржымині, ӨҚМ, "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ
(келісу бойынша), ҰЭМ, АНК (келісу бойынша)

6.5

Екінші деңгейдегі банктердің қатысуымен "Даму" кәсіпкерлікті дамыту қоры" акционерлік қоғамының базасында шағын және орта бизнес субъектілерінің кредиттері бойынша кепілдік беру қорының құрылуын қамтамасыз ету

Үкіметке ақпарат

желтоқсан, 2025 жыл

ҰЭМ, Қаржымині, ҚНРДА (келісу бойынша), "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ (келісу бойынша)

6.6

Кәсіпкерлік субъектілерін жеңілдікті лизингтік қаржыландыруды көздейтін және "Бәйтерек" АҚ еншілес ұйымдары арқылы іске асырылатын бағдарламалық құжаттардың шарттарына оларды іске асыруда лизингті қаржылық қолдау шараларының жиынтық көлемінде кемінде 10 % деңгейінде үлесі бар жеке лизингтік компаниялардың қатысуын қамтамасыз ету бойынша мақсаттарды белгілей отырып өзгерістер енгізу

Үкіметке ақпарат

қараша, 2025 жыл

ӨҚМ, АШМ, ҰЭМ, Қаржымині, "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ
(келісу бойынша), ҰЭМ

      Ескертпе: аббревиатуралардың толық жазылуы АЖ – ақпараттық жүйе

      АНК – "Аграрлық несие корпорациясы" акционерлік қоғамы АӨК – агроөнеркәсіптік кешен

      АШМ – Қазақстан Республикасының Ауыл шаруашылығы министрлігі

      "Бәйтерек" ҰБХ" АҚ – "Бәйтерек" ұлттық басқарушы холдингі" акционерлік қоғамы БЖЗҚ – "Бірыңғай жинақтаушы зейнетақы қоры" акционерлік қоғамы

      БҚДА – Қазақстан Республикасының Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі ҒЖБМ – Қазақстан Республикасының Ғылым және жоғары білім министрлігі ДСМ – Қазақстан Республикасының Денсаулық сақтау министрлігі

      Еңбекмині – Қазақстан Республикасының Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі ЖАП – Қазақстан Республикасының Жоғары аудиторлық палатасы

      ЖІӨ – жалпы ішкі өнім

      КМ – Қазақстан Республикасының Көлік министрлігі Қаржымині – Қазақстан Республикасының Қаржы министрлігі

      ҚМА – Қазақстан Республикасының Қаржылық мониторинг агенттігі

      ҚНРДА – Қазақстан Республикасының Қаржы нарығын реттеу және дамыту агенттігі ҚТҚ – Қаржылық тұрақтылық жөніндегі кеңес

      МАМ – Қазақстан Республикасының Мәдениет және ақпарат министрлігі ОМ – Қазақстан Республикасының Оқу-ағарту министрлігі

      ӨҚМ – Қазақстан Республикасының Өнеркәсіп және құрылыс министрлігі

      "Самұрық-Қазына" АҚ – "Самұрық-Қазына" ұлттық әл-ауқат қоры" акционерлік қоғамы

      СИМ – Қазақстан Республикаcының Сауда және интеграция министрлігі

      СЖРА – Қазақстан Республикасының Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігі СРИМ – Қазақстан Республикасының Су ресурстары және ирригация министрлігі

      СІМ – Қазақстан Республикасының Сыртқы істер министрлігі

      ТСМ – Қазақстан Республикасының Туризм және спорт министрлігі ҰБ – Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі

      ҰЭМ – Қазақстан Республикасының Ұлттық экономика министрлігі

      ЦДИАӨМ – Қазақстан Республикасының Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігі ЭТРМ – Қазақстан Республикасының Экология және табиғи ресурстар министрлігі

Об утверждении Плана мероприятий по обеспечению устойчивости государственных финансов и повышению сбалансированности макроэкономической политики Республики Казахстан на 2025 – 2027 годы

Постановление Правительства Республики Казахстан от 18 сентября 2025 года № 765

      Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      1. Утвердить прилагаемый План мероприятий по обеспечению устойчивости государственных финансов и повышению сбалансированности макроэкономической политики Республики Казахстан на 2025 – 2027 годы (далее – План).

      2. Центральным государственным органам, государственным органам, непосредственно подчиненным и подотчетным Президенту Республики Казахстан (по согласованию), иным организациям (по согласованию):

      1) обеспечить своевременную реализацию мероприятий, предусмотренных Планом;

      2) ежеквартально, до 5 числа месяца, следующего за отчетным кварталом, представлять информацию о ходе исполнения Плана в Министерство национальной экономики Республики Казахстан.

      3. Министерству национальной экономики Республики Казахстан по итогам полугодия, не позднее 15 июля и 15 января, представлять в Аппарат Правительства Республики Казахстан сводную информацию о ходе исполнения Плана.

      4. Контроль за исполнением настоящего постановления возложить на Министерство национальной экономики Республики Казахстан.

      5. Настоящее постановление вводится в действие со дня его подписания.

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
О. Бектенов

  Утвержден
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 18 сентября 2025 года № 765

План мероприятий
по обеспечению устойчивости государственных финансов и повышению сбалансированности макроэкономической политики Республики Казахстан на 2025 – 2027 годы

№ п/п

Наименование мероприятия

Форма завершения

Срок завершения

Ответственные исполнители

1

2

3

4

5

1.

Правительству обеспечить достижение следующих целевых показателей устойчивости государственных финансов

1.1

Снижение уровня ненефтяного дефицита республиканского бюджета до 7,3 % к валовому внутреннему продукту в 2025 году, 5,9 % – в 2026 – 2027 годах, 5,5 % – в 2028 – 2029 годах, закрепив роль ненефтяного дефицита в качестве основного показателя
(ковенанта) республиканского бюджета

информация в Правительство

ежегодно, декабрь 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию)

1.2

Снижение уровня дефицита республиканского бюджета до 2,7 % к ВВП в 2025 году, 2,5 % – в 2026 году, 2,3 % – в 2027 году, 2,1 % – в 2028 году, 2,1 % – в 2029 году

информация в Правительство

ежегодно, декабрь 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ

1.3

Сохранение объема государственного долга в размере, не превышающем 27,2 % к ВВП в 2025 году, 28,1 % – в 2026

информация в Правительство

ежегодно, декабрь

МНЭ, МФ

1

2

3

4

5


году, 29,0 % – в 2027 году, 29,9 % – в 2028 году, 30,8 % – в 2029 году


2025 – 2027 годы


1.4

Сохранение объема правительственного долга на уровне не выше 23,2 % к ВВП в 2025 году, 24,0 % – в 2026 году, 24,8 % – в 2027 году, 25,6 % – в 2028 году, 26,4 % – в 2029 году

информация в Правительство

ежегодно, декабрь 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ

1.5

Доведение доходов республиканского бюджета (без учета трансфертов) до 10,4 % к ВВП в 2025 году, 10,6 % к ВВП в 2026 году, 10,4 % – в 2027 году, 10,2 % – в 2028 году, 10,2 % – в 2029 году

информация в Правительство

ежеквартально, 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ

1.6

Закрепление лимита внешних обязательств государственного сектора (сумма внешнего государственного долга, внешнего долга субъектов квазигосударственного сектора и гарантированного внешнего долга) на уровне не более 0,85 чистых валютных активов Национального фонда Республики Казахстан

информация в Правительство

ежегодно, декабрь 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ

2.

Правительству для повышения сбалансированности государственных финансов

2.1

Обеспечить проведение контрцикличной налогово-бюджетной политики путем неукоснительного соблюдения бюджетных правил и целевых ориентиров

2.1.1

Соблюдение обоих компонентов бюджетных правил на стадиях планирования бюджета, включая утверждение и уточнение бюджета

информация в Правительство

ежегодно, 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию)

2.2

Расширить периметр бюджетных правил и целевых ориентиров путем обеспечения полноценного охвата всех форм изъятий из Национального фонда

2.2.1

Определение объемов целевых трансфертов только по решению Совета по управлению Национальным фондом на очных заседаниях

информация в Правительство

по мере необходимости, 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию)

2.2.2

Обеспечение запрета на приобретение за счет средств Национального фонда Республики Казахстан акций компаний квазигосударственного сектора

информация в Правительство

сентябрь, 2025 год

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию), АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук- Қазына" (по согласованию)

2.3

Для усиления подотчетности Правительства по соблюдению бюджетных правил совместно с Высшей аудиторской палатой и Национальным Банком

2.3.1

Рассмотрение результатов оценки воздействия бюджетных рисков на параметры социально-экономического развития на прогнозируемый период в рамках аналитического отчета о бюджетных рисках на заседаниях Совета по экономической политике

информация в Правительство

ежегодно, 2025 – 2027 годы

МНЭ, АСПиР (по согласованию), МФ,
НБ (по согласованию)

2.3.2

Проведение Высшей аудиторской палатой государственного аудита средств, выделенных на льготных условиях на поддержку экономики из Национального фонда с момента его образования, внебюджетных вливаний с целью переориентации на более приоритетные направления и (или) обеспечения возврата в Национальный фонд Республики Казахстан

информация ВАП по аудиту

по итогам проведенного государственного аудита

ВАП (по согласованию)

1

2

3

4

5

2.3.3

Усиление внешней независимой оценки прогноза социально-экономического развития на предмет реалистичности заложенных в них параметров и полноты учета бюджетных рисков в рамках формирования заключения к проекту республиканского бюджета

информация в Правительство

по мере необходимости, 2025 – 2027 годы

АСПиР (по согласованию), ВАП (по согласованию), МНЭ, МФ,
НБ (по согласованию)

2.4

Обеспечить учет активов и обязательств государства для строгого соблюдения принципа единства государственных финансов

2.4.1

Проведение ревизии на предмет целесообразности функционирования субъектов квазигосударственного сектора, созданных в форме внебюджетных фондов, как самостоятельных организаций с введением запрета на создание новых

информация в Правительство

ежеквартально, 2025 – 2027 годы

МФ, МНЭ, НБ (по согласованию), ВАП (по согласованию), АО "Самрук- Қазына" (по согласованию)

2.4.2

Установление временных ограничений по сроку действия налоговых стимулов исходя из целей и социально- экономического эффекта

информация в Правительство

сентябрь, 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию)

2.4.3

Исключение неэффективных налоговых льгот, преференций через строгую регламентацию предоставления и учета налоговых льгот

информация в Правительство

сентябрь, 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию)

2.4.4

Принятие действенных мер по снижению уровня ненаблюдаемой экономики

информация в Правительство

октябрь, 2025 год

МФ, АФМ (по согласованию), МНЭ, НБ (по согласованию)

1

2

3

4

5

2.4.5

Проведение ревизии парафискальных платежей и анализа эффективности деятельности организаций, взимающих парафискальные платежи, для принятия решений по их упразднению или передаче в бюджет

информация в Правительство

ежегодно с 2026 года

МНЭ, МФ

2.4.6

Введение публичной базы данных о налоговых льготах, освобождениях и иных преференциях, получателях и бенефициарах, сроках действия, отчетных суммах налоговых льгот, а также прогнозных суммах потерь новых налоговых льгот и ожидаемом социально- экономическом эффекте

информация в Правительство

ежегодно с 2027 года

МНЭ, МФ

2.5

Улучшить процесс анализа и планирования параметров государственных финансов, а также макроэкономического прогнозирования

2.5.1

Завершение работы по обеспечению конкретной классификации институциональных единиц экономики с разбивкой по секторам государственного управления и государственного сектора, а также гармонизации классификации институциональных единиц для повышения достоверной статистики

информация в Правительство

декабрь, 2027 год

МНЭ, МФ, АСПиР (по согласованию), НБ (по согласованию)

2.5.2

Создание специализированного рабочего органа по вопросам управления государственного долга (Debt Management Office) с последующей разработкой совместно с Национальным Банком среднесрочного плана действий для эффективного управления государственным долгом

информация в Правительство

декабрь, 2025 год

МФ, НБ (по согласованию),
АСПиР (по согласованию), МНЭ

2.6

Повысить качество и эффективность предоставления мер государственной поддержки

1

2

3

4

5

2.6.1

Проведение оценки эффективности действующих мер государственной поддержки субъектов предпринимательства

информация в Правительство

декабрь, 2025 года

МНЭ, МПС, МТСЗН, МФ,
МНВО, МП, МЗ, МЦРИАП, МТС, МКИ, МСХ, НБ (по согласованию), АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук-Қазына" (по согласованию)

2.6.2

Совершенствование ИС "Baqylauda" для мониторинга предоставления и использования мер государственной поддержки предпринимательства, включая их получателей, на основе двухуровневой системы

информация в Правительство

постоянно, 2025 – 2027 годы

МФ, МНЭ, НБ (по согласованию), АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук-Қазына" (по согласованию)

1

2

3

4

5

2.6.3

Разработка и внедрение стандартизированных паспортов для всех действующих мер государственной поддержки частного предпринимательства

информация в Правительство

февраль, 2026 год

МНЭ, МПС, МТСЗН, МТ, МТИ, МИД, МВРИ, МТС, МЭПР, МСХ, АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук- Қазына" (по согласованию)

2.6.4

Проведение микроэкономического исследования эффективности государственной поддержки на примере предприятий, получивших прямые и косвенные меры стимулирования

информация в Правительство

декабрь, 2026 год

МНЭ, МТСЗН, МТ, МПС, МТИ, МИД, МВРИ,
МТС, МЭПР, МСХ,
НБ (по согласованию), АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук-Қазына" (по согласованию)

2.7

Оптимизировать государственные расходы для их высвобождения в целях финансирования приоритетных направлений развития экономики

2.7.1

Закрепление за конкретным должностным лицом – первым руководителем государственного органа-инициатора пула проектов, включенных в портфель государственных инвестиций, права самостоятельного распоряжения средствами (выбор поставщика, срока реализации и др.) с введением его единоличной ответственности за реализацию

информация в Правительство

декабрь, 2025 год

МНЭ, МФ

2.7.2

Введение моратория на строительство новых административных зданий государственных органов и организаций на период 2025 – 2027 годы (включительно), финансируемых за счет средств государственного бюджета, за исключением объектов административно- территориальных единиц, образованных с 2022 года, и завершения уже начатых строительных работ, а также реализуемых по прямому поручению Президента Республики Казахстан при предварительном согласовании с Премьер-Министром Республики Казахстан

информация в Правительство

сентябрь, 2025 год

МНЭ, МФ

2.7.3

Принятие системных решений против завышения текущих и капитальных затрат, финансируемых за счет бюджета, в рамках Строительного кодекса Республики Казахстан с целью их сокращения не менее чем на 15 %, в том числе с внедрением цифровых инструментов и использованием механизма "маркировки" цифрового тенге в расчетах между экономическими субъектами в строительной сфере

информация в Правительство

сентябрь, 2025 год

МПС, МФ, МНЭ, НБ (по согласованию)

2.7.4

Совершенствование социальных обязательств государства через внедрение цифровизации и усовершенствование критериев, процедур получения населением социальной поддержки

информация в Правительство

ежеквартально, 2025 – 2027 годы

МТСЗН, МЦРИАП, МФ, НБ (по согласованию)

3.

Национальному Банку для повышения эффективности управления активами Национального фонда и пенсионными активами Единого накопительного пенсионного фонда (далее – ЕНПФ)

3.1

Пересмотр структуры сберегательного портфеля Национального фонда в сторону увеличения инвестиций в высокодоходные классы активов с учетом

протокол СФС

сентябрь, 2025 год

НБ (по согласованию), МНЭ, МФ

1

2

3

4

5


Сбалансированной стратегической аллокации и реализации инициатив, направленных на развитие локальной экономики




3.2

Повышение общей долгосрочной доходности активов Национального фонда Республики Казахстан не менее чем на 1% в годовом выражении относительно консервативного распределения активов

отчет о результатах доверительного управления Национальным фондом Республики Казахстан

ежегодно, 2025 – 2027 годы

НБ (по согласованию), МФ, МНЭ

3.3

Принятие мер, направленных на обеспечение в долгосрочном периоде ежегодной доходности по пенсионным активам ЕНПФ выше инфляции на 150-200 базисных пунктов

протокол СФС

ежегодно, 2025 – 2027 годы

НБ (по согласованию), МТСЗН, МФ, МНЭ

4.

Для устойчивого снижения инфляции, повышения роли частного сектора в финансировании экономики, содействия либерализации экономики и развития рыночных механизмов, снижения системных рисков в финансовом секторе и стимулирования банков второго уровня к кредитованию бизнеса

4.1

Активирование секторального контрциклического буфера капитала в сегменте кредитования физических лиц

информация в Правительство

апрель, 2026 год

НБ (по согласованию),
АРРФР (по согласованию)

4.2

Усиление эффективности управления избыточной ликвидностью путем активного использования механизма минимальных резервных требований для снижения инфляционного давления, сокращения расходов на проведение операций денежно-кредитной политики

постановление Правления Национального Банка

3 квартал,
2025 года

НБ (по согласованию)

4.3

Принятие мер по сокращению структурного профицита ликвидности путем осуществления операций по зеркалированию операций Национального Банка в рамках

информация в Правительство

ежегодно, 2025 – 2027 годы

НБ (по согласованию)

1

2

3

4

5


Реализации приоритетного права на приобретение аффинированного золота




4.4

Проработка вопроса по стимулированию экспорта золота, повышению конкурентоспособности слитков аффинированного золота, произведенных в Республике Казахстан, на мировом рынке и привлечению инвестиций, в том числе путем поэтапного отказа от практики 100 процентной покупки аффинированного золота у отечественных производителей

информация в Правительство

декабрь, 2025 год

МПС, МФ, МНЭ,
АО "Самрук- Қазына" (по согласованию), НБ (по согласованию)

4.5

Обеспечение нормативно-правовой регламентации постоянной координации валютных операций компаний и субьектов квазигосударственного сектора с Национальным Банком

информация в Правительство

по мере необходимости, 2025 – 2027 годы

НБ (по согласованию), МФ, МНЭ, АО
"НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук- Қазына" (по согласованию)

5.

Правительству совместно с Национальным Банком и Агентством по регулированию и развитию финансового рынка в рамках проекта Налогового кодекса с 2026 года в целях устранения налогового арбитража, создания стимула для кредитования бизнеса и уплаты налогов на безрисковые доходы

5.1

Отмена льгот резидентов – плательщиков корпоративного подоходного налога по налогообложению доходов от государственных ценных бумаг, за исключением АО "НУХ "Байтерек" и его дочерних организаций

информация в Правительство

декабрь, 2025 год

МНЭ, МФ, НБ (по согласованию),
АРРФР (по согласованию), АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию)

6.

Правительству совместно с агентствами по защите и развитию конкуренции Республики Казахстан, регулированию и развитию финансового рынка и Национальным Банком для предотвращения случаев искусственного дробления бизнеса

1

2

3

4

5

6.1

В целях снижения влияния на инфляцию, а также обеспечения защиты потребителей принятие мер по регулированию краткосрочного финансирования потребителей в виде рассрочек

информация в Правительство

декабрь, 2025 год

АРРФР (по согласованию), МНЭ, МФ, МТИ, АЗРК (по согласованию), НБ (по согласованию), АО "Самрук- Қазына" (по согласованию

6.2

Определение увеличения налоговых поступлений и фонда оплаты труда в качестве ключевых критериев оказания государственной поддержки бизнесу

информация в Правительство

по мере необходимости, 2025 – 2027 годы

МНЭ, МФ,
НБ (по согласованию)

6.3

Установление во внутренних нормативных документах институтов развития при финансировании крупных инвестиционных проектов обязательного требования по привлечению средств частных финансовых институтов с постепенным увеличением их доли в среднесрочной перспективе

информация в Правительство

декабрь, 2025 – 2027 годы

АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), АО "Самрук- Қазына" (по согласованию), МНЭ, МФ, АРРФР (по согласованию)

6.4

Усовершенствование полномочий и функций акционерных обществ "Аграрная кредитная корпорация" и "КазАгроФинанс" в финансировании субъектов агропромышленного комплекса с усилением их деятельности по созданию инфраструктуры для формирования устойчивых цепочек поставок в АПК, включающих все этапы от закупа сырья, производства, переработки, транспортировки, хранения до реализации сельскохозяйственной продукции конечным потребителям, а также использованию инструментов гарантирования, страхования при финансировании субъектов АПК

информация в Правительство

декабрь, 2025 год

МСХ, МНЭ, МФ, МПС, АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), МНЭ, АО "АКК" (по согласованию)

6.5

Обеспечение создания гарантийного фонда по кредитам субъектов малого и среднего бизнеса на базе акционерного общества "Фонд развития предпринимательства "Даму" с участием банков второго уровня

информация в Правительство

декабрь, 2025 года

МНЭ, МФ, АРРФР (по согласованию), АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию)

6.6

Внесение изменений в условия программных документов, предусматривающих      льготное лизинговое финансирование субъектов предпринимательства и реализуемых через дочерние организации АО "НУХ "Байтерек", с установлением целей по обеспечению участия в их реализации частных лизинговых компаний с долей в совокупном объеме мер финансовой поддержки лизинга на уровне не менее 10 %

информация в Правительство

ноябрь, 2025 год

МПС, МСХ, МНЭ, МФ, АО "НУХ "Байтерек" (по согласованию), МНЭ

      Примечание: расшифровка аббревиатур ИС – информационная система

      АКК – акционерное общество "Аграрная кредитная корпорация" АПК – агропромышленный комплекс

      МСХ – Министерство сельского хозяйства Республики Казахстан

      АО "НУХ "Байтерек" – акционерное общество "Национальный управляющий холдинг "Байтерек" ЕНПФ – акционерное общество "Единый накопительный пенсионный фонд"

      АЗРК – Агентство по защите и развитию конкуренции Республики Казахстан МНВО – Министерство науки и высшего образования Республики Казахстан МЗ – Министерство здравоохранения Республики Казахстан

      МТСЗН – Министерство труда и социальной защиты населения Республики Казахстан ВАП – Высшая аудиторская палата Республики Казахстан

      ВВП – валовой внутренний продукт

      МТ – Министерство транспорта Республики Казахстан

      МФ – Министерство финансов Республики Казахстан

      АФМ – Агентство Республики Казахстан по финансовому мониторингу

      АРРФР – Агентство Республики Казахстан по регулированию и развитию финансового рынка СФС – Совет по финансовой стабильности

      МКИ – Министерство культуры и информации Республики Казахстан МП – Министерство просвещения Республики Казахстан

      МПС– Министерство промышленности и строительства Республики Казахстан

      АО "Самрук-Қазына" – акционерное общество "Фонд национального благосостояния "Самрук-Қазына"

      МТИ – Министерство торговли и интеграции Республики Казахстан

      АСПИР – Агентство по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан МВРИ – Министерство водных ресурсов и ирригации Республики Казахстан

      МИД – Министерство иностранных дел Республики Казахстан МТС – Министерство туризма и спорта Республики Казахстан НБ – Национальный Банк Республики Казахстан

      МНЭ – Министерство национальной экономики Республики Казахстан

      МЦРИАП – Министерство цифрового развития, инноваций и аэрокосмической промышленности Республики Казахстан МЭПР – Министерство экологии и природных ресурсов Республики Казахстан