"Қазақстан Республикасының әуежайларында ұшуды авариялық-құтқару тұрғысынан қамтамасыз ету қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің міндетін атқарушының 2015 жылғы 26 наурыздағы № 325 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Көлік министрінің м.а. 2025 жылғы 13 қарашадағы № 376 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 20 қарашада № 37448 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Қазақстан Республикасының әуежайларында ұшуды авариялық-құтқару тұрғысынан қамтамасыз ету қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің міндетін атқарушының 2015 жылғы 26 наурыздағы № 325 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 12216 болып тіркелген) мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Қазақстан Республикасының әуежайына ұшуды авариялық-құтқару тұрғысынан қамтамасыз ету қағидаларында:

      2-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "2. Қағидалар сертификатталмаған әуеайлақтарды (тікұшақ айлақтарын), уақытша әуеайлақтарды (тікұшақ айлақтарын) және қону алаңдарын қоспағанда, Қазақстан Республикасының әуежайларында ұшуды авариялық-құтқару тұрғысынан қамтамасыз ету тәртібін айқындайды.";

      3-тармақтың 1), 2) және 3) тармақшалары мынадай редакцияда жазылсын:

      "1) Қазақстан Республикасының азаматтық әуежайларындағы авариялық-құтқаруды қамтамасыз ету – бұл әуежайдың жауапкершілік аймағында авиациялық оқиғалар мен оқыс жағдайларға ден қоюға, сондай-ақ авариялық-құтқару және басқа да шұғыл жұмыстарды жүргізуге арналған күштер мен құралдардың тұрақты дайындықта болуын қамтамасыз етуге бағытталған ұйымдастырушылық, техникалық және практикалық іс-шаралардың белгіленген жүйесі;

      2) әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) іргелес жатқан аумақ – бұл авиациялық оқиға немесе оқыс жағдай орын алған кезде авариялық-құтқару жұмыстары жүргізілетін, әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) жақын орналасқан аумақ. Іргелес жатқан аумақтың шекаралары әуеайлақтың (тікұшақ айлағының) бақылау нүктесінен сегіз километр шегінде белгіленеді және жасанды немесе табиғи кедергілердің, сондай-ақ оларды еңсеру құралдарының болуына байланысты анықталады. Шекараны белгілеу Іздеу-құтқару жөніндегі үйлестіру орталығымен (бұдан әрі – ІҚҮО) және жергілікті аумақтық органдармен және әуеайлақ (тікұшақ айлағы) ауданының карталарында белгіленеді;

      3) әуеайлақтағы (тікұшақ айлағындағы) авариялық жағдайлар – нақты әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) тән, әуежайдың авиациялық қызметімен тікелей байланысты және оған жатпайтын, табиғи, техногендік, эпидемиологиялық сипаттағы аварияларға байланысты жағдайлар. Авариялық жағдайларға әуе кемелерімен болған авариялық жағдайлар, саботаж актілері (жарылғыш құрылғыларды қолдану қаупін қоса алғанда, әуе кемесін заңсыз басып алу), қауіпті жүктермен байланысты оқиғалар, ғимараттардағы өрттер, дүлей зілзалалар және қоғамдық денсаулық сақтау саласындағы төтенше жағдайлар (жолаушылардың немесе жүктердің әуе көлігі арқылы халықаралық ауқымда ауыр инфекциялық аурудың таралуын қоса алғанда) және әуеайлақ (тікұшақ айлағы) персоналының едәуір бөлігін қамтуы мүмкін жұқпалы ауру эпидемиясының өршуі)." жатады;

      8-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "8. Сертификатталған әуеайлақтың (тікұшақ айлағының) пайдаланушысы әуе кемелерінің ұшуы және әуеайлақта (тікұшақ айлағында) жүргізілетін басқа да қызмет түрлерін ескере отырып, әуеайлақта (тікұшақ айлағында) және оған іргелес жатқан аумақта авариялық жағдайлар туындаған кездегі іс-шаралар жоспарын (бұдан әрі – Авариялық жоспар) әзірлейді.

      Авариялық жоспар табиғи, техногендік және эпидемиологиялық сипаттағы апаттарға байланысты әуежайдың авиациялық қызметімен тікелей байланысты емес және оған қатысы жоқ нақты әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) тән авариялық жағдайларды көздейді.

      Авариялық жоспарды әуеайлақ (тікұшақ айлағы) пайдаланушысының бірінші басшысы бекітеді.

      Әуеайлақта (тікұшақ айлағында) авариялық жағдайлар болған жағдайда іс-шараларды жоспарлаудың мақсаты әуеайлақта (тікұшақ айлағында) немесе әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) іргелес аумақта төтенше жағдайлар туындаған жағдайда әуеайлақты (тікұшақ айлағын) дайындау процесі, авариялық жағдайлардың, ең алдымен адамдардың өмірін құтқару және әуе кемелерінің операцияларын орындауды қамтамасыз ету үшін салдарын барынша азайту болып табылады.";

      мынадай мазмұндағы 8-1, 8-2, 8-3, 8-4, 8-5, 8-6 және 8-7-тармақтармен толықтырылсын:

      "8-1. Авариялық жоспар әуеайлақта (тікұшақ айлағында) немесе әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) іргелес аумақта қатысушылар тартқан авариялық жағдайлар туындаған кезде қабылданатын іс-қимылдарды үйлестіруді көздейді.

      Мұндай қатысушыларға авариялық-құтқару және өртке қарсы қызмет, медициналық қызмет, авиациялық қауіпсіздік қызметтері, өндірістік қызметтер және әуеайлақ (тікұшақ айлағы) пайдаланушысының басшылық құрамы, әуеайлақта (тікұшақ айлағында) орналасқан ұйымдардың қызметтері, жерүсті қызмет көрсету қызметтерін жеткізушілер, әуе қозғалысына қызмет көрсету органдары, әуе кемелерін пайдаланушылар, құқық қорғау органдары, сондай-ақ әуеайлақтан тыс орналасқан ұйымдардың қаражаты: азаматтық қорғаудың аумақтық өрт сөндіру және авариялық-құтқару қызметі, полиция, денсаулық сақтау органдарының медициналық мекемесі, әскери құралымдар жатады.

      Авариялық жоспар авариялық жоспарға тартылған ұйымдармен келісіледі.

      Авариялық жоспар Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2011 жылғы 4 қарашадағы № 1296 қаулысымен бекітілген, Қазақстан Республикасының аумағында ұшуды іздестіру-құтқарумен қамтамасыз етуді ұйымдастыру жөніндегі қағидаларында белгіленген талаптарға сәйкес іздестіру-құтқару жөніндегі үйлестіру орталығымен (ІҚҮО) өзара іс-қимылды көздейді.

      8-2. Авариялық жоспарда мынадай негізгі ережелер көзделеді:

      1) іс-шаралар жоспары жасалатын авариялық жағдайлардың түрлері;

      2) тартылған қатысушылар;

      3) әртүрлі кезеңдерде тиісті авариялық жағдайларға жауапты үйлестірушілерді айқындау;

      4) әрбір қатысушының жауапкершілігі мен рөлі, авариялық жағдайлардың барлық түрлері үшін авариялық жедел орталық пен басқару пункті;

      5) авариялық жағдай туындаған кезде хабарлау схемасы мен рәсімі, нақты авариялық жағдай туындаған жағдайда байланыс орнатылатын лауазымды адамдардың байланыс ақпараты;

      6) координаттық торы белгіленген әуеайлақ пен оның маңындағы аумақтың карталары;

      7) практикалық дағдыларды пысықтау үшін оқу-жаттығуларды өткізу тәртібі мен олардың өткізілу кезеңділігі;

      8) іздестіру-құтқару жөніндегі үйлестіру орталығымен өзара іс-қимыл және ынтымақтастық.

      8-3. Авариялық жоспарда авариялық жағдайларға тартылған барлық қатысушылардың оңтайлы ден қоюы үшін адам факторының аспектілерін есепке алу көзделеді.

      Адам факторының аспектілері бойынша нұсқаулық материал адам факторы бойынша оқыту нұсқаулығында (Doc 9683) берілген.

      Төтенше жағдай жоспарын әзірлеу кезінде төтенше жағдайлардың жағдайлары персонал үшін стресстік екенін ескеру қажет, сондықтан төтенше жағдай жоспары қызметкерлерге алдын ала белгіленген түрде жауап беруге мүмкіндік беретін стандартталған процедураларды қолдана отырып жасалады. Оқыту және оқыту мәселесіне қызметкерлердің іс-әрекеттерінің реакциясы мен тиімділігі төтенше жағдайда қойылған мақсаттарға жауап беруі үшін басымдық беріледі.

      Оқыту және жаттығу кезінде төтенше жағдай жоспары тек техникалық құжат қана емес, сонымен қатар адамның мүмкіндіктерін және мұндай жоспар іске қосылатын ерекше жағдайларды ескеретін функционалдық процестерді қамтитыны тексеріледі. Жоспарды әзірлеу кезінде тосын факторлар қарастырылады және жойылады.

      Авариялық жоспар тиісті даярлықтан өтетін барлық персоналдың назарына жеткізіледі. Тартылған персоналдың авариялық рәсімдерге қол жеткізуі қамтамасыз етіледі. Төтенше жағдайлар рәсімдері мүмкіндігінше қарапайым және әдеттегі рәсімдерге ұқсас болуы керек және нұсқаулық ретінде құрылуы керек.

      8-4. Авариялық жағдайда әуеайлақты (тікұшақ айлағын) пайдаланушы стационарлық авариялық жедел орталық пен жылжымалы командалық пунктті қамтамасыз етеді:

      1) авариялық жедел орталық (бұдан әрі - АЖО) стационарлық болып табылады, әуеайлақта (тікұшақ айлағында) орналастырылады. АЖО әуеайлақта (тікұшақ айлағында) немесе әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) іргелес аумақта болған авариялық жағдай кезінде жұмыстарды жалпы үйлестіруге және оларға басшылық жасауға жауапты.

      АЖО алдын ала белгіленген үй-жайда орналасады, оған тәулік бойы немесе әуеайлақтың (тікұшақ айлағының) жұмыс уақытында қол жеткізу қамтамасыз етіледі. АЖО орналасқан жері әуеайлақтың жұмыс алаңына және ол іске асырылатын зардап шеккен әуе кемесіне (мысалы, авариялық-құтқару станциясының бақылау пунктінде) шолуды қамтамасыз етеді.

      АЖО интернет, телефон, радиобайланыс, компьютерлер, теледидар және

      ойнату жүйелері сияқты құралдармен жабдықталады.

      АЖО төмендегі байланыс құралдарымен жабдықталады:

      жылжымалы басқару пунктімен;

      ҰІАҚҚҚ өрт бөлімшесімен;

      әуе қозғалысын басқару диспетчерлік пункттерімен (ұшу жетекшісімен);

      әуеайлақтың қызметтері және объектілерімен;

      азаматтық авиациядағы аймақтық іздестіру-құтқару үйлестіру орталығымен;

      өзара әрекеттесетін ұйымдар, кәсіпорындар мен мекемелермен;

      жергілікті әкімшілік және құқық қорғау органдарымен.

      АЖО әуеайлақтың (тікұшақ айлағының) схемаларымен, карталармен, Авариялық жоспармен, хабарлау схемаларымен, оқиғаларды жазуға және тіркеуге арналған журналмен қамтамасыз етіледі.

      2) жылжымалы командалық пункт (бұдан әрі - ЖБП) жергілікті жерде авариялық жағдайды жою жөніндегі қызметтердің жұмысын үйлестіруді жүзеге асыру үшін авариялық жағдайдың орнына тез жеткізуді қамтамасыз етуге қабілетті, өтімділігі жоғары көлік құралында құрылады.

      ЖБП заманауи техникалық құралдар және құжаттармен жабдықталады, қоса алғанда:

      интернет, радиотелефон, ұялы телефондар, дабыл, дауыс зорайтқыш қондырғы немесе мегафон, бинокль;

      әуеайлақтың (тікұшақ айлағының) координаталық схемасы, әуеайлақтың және әуеайлаққа (тікұшақ айлағына) іргелес аумақтың картасы, Авариялық жоспар және әуеайлақ жөніндегі басшылықтың тиісті бөліктері, оқиғаларды жазуға және тіркеуге арналған журнал;

      кеңсе техникасы;

      суреттерді түсіруге және оларды АЖО-ға жіберуге мүмкіндік беретін 360 градусқа қарайтын көліктің төбесіндегі сымсыз камера;

      ыстық немесе суық ауа райында жұмыс істеуге арналған кондиционер және жылытқыш жүйесі;

      жеткілікті отырғыш орындар.

      ЖБП АЖО-мен, авариялық-құтқару станцияларымен, ӘҚҚ диспетчерлік пункттерімен (ұшу басшысы), әуеайлақтық өрт автомобильдерімен, әуежайдың диспетчерлік қызметімен стационарлық және/немесе тасымалданатын радиобайланыс құралдарымен қамтамасыз етіледі.

      ЖБП өзіне тән таңбалаумен белгіленеді.

      АЖО және ЖБП-да орналастырылған құрылғылар мен жабдықтардың жарамдылығын үнемі тексеру қамтамасыз етіледі.

      ЖБП функционалдық сынақтарға кезеңдік түрде ұшырайды.

      Авариялық жоспарға сәйкес АЖО мен ЖБП басшылары тағайындалады.

      8-5. Авариялық жоспарда жоспардың қойылатын талаптарға сәйкестігін мерзімді тексеру және оның тиімділігін арттыру мақсатында нәтижелерді талдау тәртібі белгіленеді

      Авариялық жоспарға тиісті жабдықтары бар барлық қатысушылар кіреді.

      Авариялық жоспар әуеайлақта авариялық жағдай туындаған жағдайда екі жылдан аспайтын уақыт аралықтарында толық ауқымды іс-қимылдар жүргізу және толық масштабты іс-әрекеттерді пысықтау барысында анықталған кемшіліктерді жою үшін аралық кезеңде жекелеген іс-шаралар жүргізу жолымен тексеріледі.

      Авариялық жоспар кез келген анықталған кемшіліктерді жою мақсатында тексерулер жүргізілгеннен немесе нақты авариялық жағдай жойылғаннан кейін талданады.

      Толық ауқымды іс-қимылдарды жүргізудің мақсаты жоспардың әртүрлі авариялық жағдайларды жоюға қойылатын талаптарға сәйкестігін қамтамасыз ету болып табылады. Жеке іс-шараларды өткізудің мақсаты-жоспардың белгілі бір қатысушылары мен компоненттерінің, мысалы, байланыс жүйесінің жауаптарының тиімділігін қамтамасыз ету.

      Іс-әрекеттерді пысықтау күндізгі уақытта ,китта және тәуліктің қараңғы уақытында және әртүрлі ауа-райы мен көріну жағдайларында жүргізіледі.

      Уәкілетті ұйым ИКАО Doc 9137 әуежай қызметтері жөніндегі нұсқаулығының 7-бөлігінде келтірілген ережелерді ескере отырып, авариялық жағдайға арналған іс-шараларды жоспарлау бойынша әуеайлақтарды (тікұшақ айлақтарын) пайдаланушылар үшін нұсқаулық материал әзірлейді.

      8-6. Авариялық жоспарда азаматтық қорғаныс саласындағы уәкілетті органның аумақтық бөлімшелерінің арнайы құтқару қызметтерін, Қазақстан Республикасының Ұлттық қауіпсіздік комитеті шекара қызметінің жүзу құралдарын жедел тарту және әуеайлақ (тікұшақ айлағы) ұшу-қону операцияларының едәуір бөлігі су қоймаларының және/немесе батпақты жерлердің жанында, теңіз объектілерінде, қалқымалы бұрғылау қондырғыларында орналасқан жағдайларда авариялық-құтқару жұмыстарын жүргізу мақсатында олармен іс-қимылды үйлестіру көзделеді.

      Су қоймаларының және/немесе батпақты жерлердің жанында немесе қолжетімсіз аудандарда орналасқан әуеайлақтар үшін әуеайлақта (тікұшақ айлағында) авариялық жағдай туындаған жағдайда іс-шаралар жоспарында арнайы құтқару қызметтерін орналастырудың алдын ала белгіленген уақытын тұрақты негізде айқындау, тексеру және бағалау көзделуі тиіс.

      Әуеайлақты (тікұшақ айлағын) пайдаланушы тиісті қызметтерді орналастырудың қолда бар мүмкіндіктерін айқындау мақсатында ҰҚЖ табалдырығынан 1000 м шегінде қонуға кіру және ұшу аймақтарын бағалауды жүргізеді.

      Уәкілетті ұйым ИКАО Doc 9137 әуежай қызметтері жөніндегі нұсқаулығының 7-бөлігінде келтірілген ережелерді ескере отырып, ҰҚЖ табалдырығынан 1000 м шегінде қонуға кіру және ұшу аймақтарын бағалау бойынша әуеайлақтарды (тікұшақ айлақтарын) пайдаланушылар үшін нұсқаулық материал әзірлейді.

      8-7. Әуеайлақты (тікұшақ айлағын) пайдаланушы жұмыс алаңында немесе оған жақын жерде қозғалу қабілетін жоғалтқан әуе кемесін алып тастау жоспарын әзірлейді және мұндай қажеттілік туындаған кезде осы жоспардың орындалуына жауапты үйлестірушіні тағайындайды.

      Қозғалыс қабілетін жоғалтқан әуе кемесін шығарудың жоспары әуеайлақта (тікұшақ айлағында) қабылданған немесе қабылданатын әуе кемелерінің сипаттамаларына негізделеді және басқалармен қатар мыналарды қамтиды:

      1) осы мақсатқа арналған әуеайлақта (тікұшақ айлағында) немесе оған тікелей жақын орналасқан жабдықтар мен персоналдың тізбесі;

      2) басқа әуеайлақтардан келіп түсетін эвакуациялық-қалпына келтіру жабдықтарының жиынтығын тез алуды ұйымдастыру жөніндегі шаралар.

      Уәкілетті ұйым ИКАО Doc 9137 әуежай қызметтері жөніндегі нұсқаулығының 5-бөлігінде келтірілген ережелерді ескере отырып, қозғалу қабілетін жоғалтқан әуе кемесін алып тастауға қатысты әуеайлақтарды (тікұшақ айлақтарын) пайдаланушылар үшін нұсқаулық материал әзірлейді.

      Оқиғаның заттай материалдарын сақтауды, әуе кемесін күзетуді және жоюды, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2017 жылғы 27 шілдедегі № 505 бұйрығымен бекітілген Азаматтық және эксперименттік авиацияда деректерді ұсыну мен авиациялық оқиғалар мен оқыс оқиғаларды тергеп-тексеру қағидаларының ережелерін басшылыққа алу қажет (Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2017 жылғы 31 тамызда № 15597 тіркелген).";

      мынадай мазмұндағы 12-1, 12-2, 12-3 және 12-4-тармақтармен толықтырылсын:

      "12-1. Әуеайлақта ұшуды орындау кезінде және әуе кемесі ұшар алдында және ұшып шыққаннан кейін кемінде 15 минут ішінде әуеайлақтың (тікұшақ айлағының) пайдаланушысы авариялық-құтқару және өртке қарсы Көлік құралдарын басқаруға және өнімділігі барынша жоғары жабдықты пайдалануға дайын күйдегі құтқарушы-ға оқытылған білікті персоналдың жеткілікті санының болуын қамтамасыз етеді.

      Ұшуды авариялық-құтқару қамтамасыз ету қызметінің персоналы ең аз әрекет ету уақытын және өрт сөндіргіш затты тиісті жылдамдықпен үздіксіз беру мүмкіндігін қамтамасыз ететіндей пайдаланылады.

      12-2. Әуеайлақты (тікұшақ айлағын) пайдаланушы 12-1-тармақта көрсетілген міндеттерді ескере отырып және азаматтық авиацияны ұйымдастыру саласындағы уәкілетті ұйым әзірлейтін нұсқаулық материалды пайдалана отырып, авариялық-құтқару және өртке қарсы операцияларды жүргізу кезінде талап етілетін құтқарушыға ҰІАҚҚҚ персоналдың санын айқындау үшін ресурстарға талдау жүргізеді.

      Бұл ретте, ҰІАҚҚҚ өрт-құтқару есебінің кезекші ауысымының ең аз штат саны әуеайлақта (бұдан әрі - КҚБ) қамтамасыз етілетін өрт қорғау деңгейі ескеріле отырып, Қағидаларға 1-қосымшада көрсетілгендей айқындалады.

      ҰІАҚҚҚ персоналының саны Авариялық жоспарда және әуеайлақ жөніндегі нұсқаулықта көрсетіледі.

      Әдетте авариялық-құтқару операцияларында және әуе кемесіндегі өртке қарсы күресте қолданылатын өрт жеңдерін, баспалдақтарды және басқа да авариялық-құтқару және өртке қарсы жабдықтарды пайдалану үшін персоналды қамтамасыз ету қажет.

      12-3. Өрт-құтқару есебі осы Қағидалардың 2-қосымшасына сәйкес әуе кемесінде авариялық-құтқару операциялары және өртке қарсы күрес кезінде қолданылатын жеке қорғану құралдарымен, өрт сөндіру автомобильдерімен және өрт-техникалық қару-жарақпен және басқа да авариялық-құтқару жабдықтарымен қамтамасыз етіледі. Өрт сөндіру автомобильдерінің саны "Азаматтық авиация әуеайлақтарының (тікұшақ айлақтарының) пайдалануға жарамдылығы нормаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің 2015 жылғы 31 наурыздағы № 381 бұйрығының (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 12303 болып тіркелген) талаптарына сәйкес әуеайлақта қамтамасыз етілетін өрттен қорғау деңгейімен айқындалады.

      12-4. ҰІАҚҚҚ персоналы өз міндеттерін тиімді орындау үшін тиісті дайындықтан өтеді және мерзімі біткен және төгілген отынның өртенуінен туындауы мүмкін өрттерді қоса алғанда, әуеайлақта пайдаланылатын әуе кемелерінің және авариялық-құтқару және өртке қарсы жабдықтардың түрлерін ескере отырып, нақты жағдайларда өткізілетін өртке қарсы жаттығуларға қатысады.

      Әуеайлақтың пайдаланушысы Қазақстан Республикасы Инвестициялар және даму министрінің міндетін атқарушының 2015 жылғы 24 ақпандағы № 187 бұйрығымен (Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде 2015 жылғы 11 қыркүйекте № 12052 болып тіркелген) бекітілген Әуеайлақтардың (тікұшақ айлақтарының) жарамдылығын сертификаттау және оларға сертификат беру қағидаларының 7 және 9-қосымшаларының талаптарын ескере отырып, ҰІАҚҚҚ персоналы үшін оқу бағдарламасын әзірлейді және оқу бағдарламасында топ құрамындағы іс-қимылдарды үйлестіруді қоса алғанда, адами фактор мәселелері бойынша даярлықты қоса алғанда көздейді.";

      1 және 2-қосымшалар осы бұйрыққа 1 және 2-қосымшаларға сәйкес толықтырылсын.

      2. Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің Азаматтық авиация комитеті заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрықты ресми жарияланғаннан кейін Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Көлік вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасы
Көлік министрінің міндетін атқарушы
М. Калиакпаров

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасы

      Төтенше жағдайлар министрлігі

  Қазақстан Республикасы
Көлік министрінің
міндетін атқарушы
2025 жылғы 13 қарашадағы
№ 376 Бұйрыққа қосымша
Қазақстан Республикасының
әуежайларында ұшуды
авариялық-құтқарумен
қамтамасыз ету қағидаларына
1-қосымша

ҰІАҚҚҚ құтқару-өрт сөндіру есебінің кезекші ауысымының ең аз штат саны

ӨҚҚД санаты

Әуеайлақтық өрт сөндіру автомобильдерінің саны, бірлік (бұдан әрі – ӘӨА)

ҰІАҚҚҚ құтқару-өрт сөндіру есебінің кезекші ауысымының ең аз саны, адам

1

1

4

2

1

4

3

1

4

4

2

8

5

2

8

6

3

12

7

3

12

8

4

16

9

5

20

10

5

20

  Қазақстан Республикасы
Көлік министрінің
міндетін атқарушы
2025 жылғы 13 қарашадағы
№ 376 Бұйрыққа қосымша
Қазақстан Республикасының
әуежайларында ұшуды
авариялық-құтқарумен
қамтамасыз ету қағидаларына
2-қосымша

Әуеайлақтық өрт сөндіру автомобильінің жеке қорғаныс құралдарының, өрт техникасын жабдықтаудың және авариялық-құтқару жабдықтарының ең аз тізбесі





Өрт-техникалық қару-жарақ пен құтқару жабдығының атауы

Өнімдер саны

1. Жеке қорғаныс құралдары:

Сығылған ауа және құтқару құрылғысы бар тыныс алу аппараты, дана

1 әрбір өрт сөндірушіге және 1 резервтік

Резервтік баллон, дана

сығылған ауасы бар әрбір аппарат үшін

Диэлектрлік жинақ (қолғап, бот, қайшы)

1

Өрт сөндірушінің жауынгерлік киімі, жиынтығы (дулыға, күрте, шалбар, отқа төзімді су өткізбейтін аяқ киім, карабині бар өрт сөндірушінің белдігі, өрт сөндірушінің балтасы

Әрбір өрт сөндіруші құтқарушыға

жылу шағылыстыратын костюм

3

Жылулық бейнелеу камерасы (6-10 санаттағы ОҚДС үшін)

1

2. Байланыс құралдары:

Арнайы дауыс зорайтқыш құрылғы, дана

1

автомобильде орнатылатын мобильді радиостанция, дана

1

портативті қол радиостанциясы, дана

3

3. Өртті сөндіруге арналған қару-жарақ:

Су жинағыш 125, дана

1

Орташа еселік көбік генераторы, дана

4

Байланыстырушы бастар


Жеңді кідірту, дана

4

Қысқыш

4

Жең кілті (барлық өлшемдер)

2

Су қабылдау өрт бағанасы, дана

1

Өрт гидрантының кілті, дана

1

Гидрант қақпағын ашуға арналған ілмек, дана

1

Полимерлі материалдардан жасалған жеңді көпір, дана

2

ОП-8 өрт сөндіргіш, дана

2

ОУ-5 өрт сөндіргіш, дана

1

Тармақталу D 70, дана

2

Тармақталу D 80, дана

2

Жалғағыш арматурасы бар қысымды жең, дана:

D 50 (51), ұзындығы кемінде 20 м

6

D 65 (66), ұзындығы кемінде 20 м

4

D 80 (77), ұзындығы кемінде 4 м

2

В-1-125 D 125 сорғыш жең, ұзындығы кемінде 4 м, дана

2

Ұзындығы кемінде 4 м D 75 қысымды-сорғыш жең, дана

2

қалқымалы және нейлон арқанмен D 125 торы D 11-ден кем емес және ұзындығы 12 м-ден кем емес, дана

1

Реттелетін су шығыны кемінде 2 л / с болатын әмбебап қол құрама оқпан, дана: D 50; D70

 
2
2

Бөшке-тескіш, дана

2

Көбік генераторы, дана

2

Көбік оқпаны төмен еселік, дана

2

Газ немесе ұнтақты сөндіру қондырғысы, дана

1

4. Құтқару жабдықтары:

Ұзындығы кемінде 30 м өрт сөндіру құтқару арқан, қаптамада, дана

1

Максималды өлшемдегі пайдаланылатын ұшақпен пайдалануға жарамды тартылатын құтқару баспалдақтары, дана.

1

Адамдарды құтқаруға арналған жалпы мақсаттағы баспалдақ, дана

1

5. Авариялық-құтқару құралы:

Қолмен механикаландырылмаған құрал:

Кесетін ұшы бар күшпен енуге арналған көпфункционалды құрал, дана

1

тұтас металл багор, дана

1

салмағы 5 кг балға, дана

1

жеңіл сынықтар, дана

1

ауыр сынықтар, дана

1

әмбебап сынықтар, дана

1

шанышқы күрек, дана

1

қауіпсіздік белдіктеріне арналған пышақ (кескіш), дана

Әрбір құтқарушыға

ағаш ұстасы, дана

1

ағаш ұстасы балта, дана

1

Қолмен механикаландырылған құрал:

гидравликалық домкрат, дана

1

әуе кемесінің фюзеляжын ашуға арналған гидравликалық авариялық-құтқару құралдарының жиынтығы

1

Кері аралау

1

жетегі бар дискілі кескіш, дана

1

6. Электр қуаты жабдықтары:

Электр, аккумуляторлық, топтық фонарь , дана
Жеке фонарь, дана

 
1
Әрбір құтқарушыға

7. Санитарлық жабдықтар:

алғашқы көмек көрсету үшін төсеу, дана.

1

зардап шеккендерге алғашқы көмек көрсетуге арналған алғашқы көмек қобдишасы, дана

1

қорғаныс шапаны-зембіл, дана

1

отқа төзімді кенептен жасалған көрпе, дана

1

8. Басқа жабдықтар және жиынтықтау:

сүйреткіш арқан, дана

1

авариялық тоқтату белгісі, дана

1

шасси дайындаушының ведомосіне сәйкес құрал-саймандар мен керек-жарақтар, дана

1

сыйымдылығы 5 л су құтысы, дана.

1

сыйымдылығы 10 л отынға арналған канистр, дана

1

тебуге қарсы қалып, дана

2

қоршау конусы, дана

4

9. Жұмыс құжаттамасы:

әуеайлақтың графикалық жоспары

1

әуеайлақ ауданының картасы

1

техникалық қару-жарақтың өрт сөндіру тізімдемесі, дана

1


О внесении изменений и дополнений в приказ исполняющего обязанности Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 26 марта 2015 года № 325 "Об утверждении Правил аварийно-спасательного обеспечения полетов в аэропортах Республики Казахстан"

Приказ и.о. Министра транспорта Республики Казахстан от 13 ноября 2025 года № 376. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 20 ноября 2025 года № 37448

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ исполняющего обязанности Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 26 марта 2015 года № 325 "Об утверждении Правил аварийно-спасательного обеспечения полетов в аэропорт Республики Казахстан" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 12216) следующие изменения и дополнения:

      в Правилах аварийно-спасательного обеспечения полетов в аэропорт Республики Казахстан, утвержденных указанным приказом:

      пункт 2 изложить в следующей редакции:

      "2. Правила определяют порядок аварийно-спасательного обеспечения полетов в аэропортах Республики Казахстан, за исключением несертифицируемых аэродромов (вертодромов), временных аэродромов (вертодромов) и посадочных площадок.";

      подпункты 1), 2) и 3) пункта 3 изложить в следующей редакции:

      "1) аварийно-спасательное обеспечение полетов в гражданских аэропортах Республики Казахстан — это установленная система организационных, технических и практических мероприятий, направленных на обеспечение постоянной готовности сил и средств к реагированию на авиационные происшествия и инциденты, а также к проведению аварийно-спасательных и других неотложных работ в зоне ответственности аэропорта;

      2) прилегающая к аэродрому (вертодрому) территория — это территория вблизи аэродрома (вертодрома), в пределах которой осуществляются аварийно-спасательные работы в случае авиационного происшествия или инцидента. Границы прилегающей территории устанавливаются в пределах восьми километров от контрольной точки аэродрома (вертодрома) и зависят от наличия искусственных и естественных препятствий, а также средств их преодоления. Установление границы согласовывается с Координационным центром поиска и спасания (далее - КЦПС) и местными территориальными органами гражданской защиты и отмечается на картах района аэродрома (вертодрома);

      3) аварийные ситуации на аэродроме (вертодроме) – ситуации, характерные для конкретного аэродрома (вертодрома), которые связаны как непосредственно с авиационной деятельностью аэропорта, так и не относящиеся к ней, обусловленные авариями природного, техногенного, эпидемиологического характера. К аварийным ситуациям относятся аварийные ситуации с воздушными судами, акты саботажа (включая угрозы применения взрывных устройств, незаконный захват воздушного судна), происшествия, связанные с опасными грузами, пожары в зданиях, стихийные бедствия и чрезвычайные ситуации в области общественного здравоохранения (включая распространение пассажирами или грузами серьезного инфекционного заболевания в международном масштабе посредством воздушного транспорта и вспышка эпидемии инфекционной болезни, потенциально охватывающие значительную часть аэродромного (вертодромного) персонала).";

      пункт 8 изложить в следующей редакции:

      "8. Эксплуатант сертифицированного аэродрома (вертодрома) разрабатывает план мероприятий на случай аварийных ситуаций на аэродроме (вертодроме) и прилегающей к аэродрому (вертодрому) территории (далее - Аварийный план) с учетом полетов воздушных судов и других видов деятельности на аэродроме (вертодроме).

      Аварийный план предусматривает аварийные ситуации, характерные для конкретного аэродрома (вертодрома), которые связаны как непосредственно с авиационной деятельностью аэропорта, так и не относящиеся к ней, обусловленные авариями природного, техногенного, эпидемиологического характера.

      Аварийный план утверждается первым руководителем эксплуатанта аэродрома (вертодрома).

      Целью планирования мероприятий на случай аварийных ситуаций на аэродроме (вертодроме) является процесс подготовки аэродрома (вертодрома) на случай возникновения чрезвычайных обстоятельств на аэродроме (вертодроме) или прилегающей к аэродрому (вертодрому) территории, сведение к минимуму последствий аварийных ситуаций, прежде всего для спасения жизни людей и обеспечения выполнения операций воздушных судов.";

      дополнить пунктами 8-1, 8-2, 8-3, 8-4, 8-5, 8-6 и 8-7 следующего содержания:

      "8-1. Аварийный план предусматривает координацию действий, предпринимаемых при возникновении аварийных ситуаций на аэродроме (вертодроме) или прилегающей к аэродрому (вертодрому) территории, задействованными участниками.

      К таким участникам относятся аварийно-спасательная и противопожарная служба, медицинская служба, службы авиационной безопасности, производственные службы и руководящий состав эксплуатанта аэродрома (вертодрома), службы организаций, базирующихся на аэродроме (вертодроме), поставщики услуг наземного обслуживания, органы обслуживания воздушным движением, эксплуатанты воздушных судов, правоохранительные органы, а также силы и средства сторонних организаций вне аэродрома: территориальные службы пожаротушения и аварийно-спасательных работ гражданской защиты, полиция, медицинские учреждение органов здравоохранения, военные формирования.

      Аварийный план согласовывается с организациями, задействованными в аварийном плане.

      Аварийный план предусматривает взаимодействие с координационным центром поиска и спасания согласно требованиями, установленными Правилами по организации поисково-спасательного обеспечения полетов на территории Республики Казахстан, утвержденными постановлением Правительства Республики Казахстан от 4 ноября 2011 года № 1296.

      8-2. В Аварийном плане предусматриваются следующие основные положения:

      1) виды аварийных ситуаций, для которых составляется план мероприятий;

      2) задействованные участники;

      3) определение координаторов для соответствующих аварийных ситуаций на разных этапах;

      4) ответственность и роль каждого участника, аварийный оперативный центр и командный пункт для всех видов аварийных ситуаций;

      5) схема и процедура оповещения при возникновении аварийной ситуации, контактная информация должностных лиц, с которыми устанавливается связь в случае возникновения конкретной аварийной ситуации;

      6) карты аэродрома и его окрестностей с нанесенной сеткой координат;

      7) порядок проведения учений для отработки практических навыков и периодичность их проведения;

      8) сотрудничество и взаимодействие с координационным центром поиска и спасания.

      8-3. В Аварийном плане предусматривается учет аспектов человеческого фактора для оптимального реагирования всех участников, задействованных в аварийных ситуациях.

      Инструктивный материал по аспектам человеческого фактора содержится в Руководстве по обучению в области человеческого фактора (Doc 9683).

      При разработке аварийного плана следует учитывать, что обстоятельства аварийных ситуаций являются стрессовыми для персонала, поэтому Аварийный план составляется с применением стандартизированных процедур, которые позволят персоналу реагировать заранее определенным образом. Вопросу обучения и тренировок уделяется первостепенное внимание, чтобы реагирование и эффективность действий персонала отвечали целям, заданным в аварийном плане.

      Во время обучения и тренировок проверяется, что Аварийный план является не только техническим документом, но и содержит функциональные процессы, которые учитывают возможности человека и особые обстоятельства, при которых такой план активируется. При разработке плана рассматриваются и устраняются факторы неожиданности.

      Аварийный план доводится до сведения всего персонала, который проходит соответствующую подготовку. Обеспечивается доступ к аварийным процедурам задействованному персоналу. Необходимо, чтобы аварийные процедуры были максимально простыми и похожими на обычные процедуры и были выстроены как указания.

      8-4. На случай аварийной ситуации эксплуатантом аэродрома (вертодрома) обеспечивается стационарный аварийный оперативный центр и передвижной командный пункт:

      1) аварийный оперативный центр (далее - АОЦ) является стационарным, размещается на аэродроме (вертодроме). АОЦ отвечает за общую координацию и руководство работами во время аварийной ситуации, произошедшей на аэродроме (вертодроме) или прилегающей к аэродрому (вертодрому) территории.

      АОЦ располагается в заранее определенном помещении, к нему обеспечивается доступ на круглосуточной основе или в часы работы аэродрома (вертодрома). Расположение АОЦ обеспечивает обзор рабочей площади аэродрома и пострадавшего воздушного судна, где это реализуемо (например, на наблюдательном пункте аварийно-спасательной станции).

      АОЦ оборудуется такими средствами, как интернет, телефон, радиосвязь, компьютеры, телевидение и системы воспроизведения.

      АОЦ оснащается средствами электросвязи с:

      передвижным командным пунктом;

      пожарным подразделением СПАСОП;

      диспетчерскими пунктами ОВД (руководителем полетов);

      службами и объектами аэропорта;

      региональным координационным центром поиска и спасания в гражданской авиации;

      взаимодействующими организациями, предприятиями и учреждениями;

      местными административными и правоохранительными органами.

      АОЦ обеспечивается схемами аэродрома (вертодрома), картами, аварийным планом, схемами оповещения, журналом для записей и регистрации событий.

      2) передвижной командный пункт (далее - ПКП) создается на транспортном средстве повышенной проходимости, которое способно обеспечить быструю доставку к месту аварийной ситуации для осуществления на месте координацию работами служб по ликвидации аварийной ситуации.

      ПКП оснащается современным оборудованием и документами, включая:

      интернет, радиотелефония, мобильные телефоны, сирена, громкоговорящая установка или мегафон, бинокль;

      координатная схема аэродрома (вертодрома), карта аэродрома и прилегающей к аэродрому (вертодрому) территории, Аварийный план и соответствующие части руководства по аэродрому, журнал для записей и регистрации событий;

      офисная техника;

      беспроводная камера на крыше автомобиля с обзором на 360 градусов, позволяющая делать снимки и передавать их в АОЦ;

      система кондиционирования и отопления для эксплуатации в жаркую или холодную погоду;

      достаточное количество мест для сидения.

      ПКП обеспечивается стационарными и/или переносными средствами радиосвязи с АОЦ, аварийно-спасательными станциями, диспетчерскими пунктами ОВД (руководителем полетов), аэродромными пожарными автомобилями, диспетчерской службой аэропорта.

      ПКП маркируется, для того чтобы его идентифицировать.

      Обеспечивается регулярная проверка устройств и оборудования, размещенного в АОЦ и ПКП, на предмет их исправности.

      ПКП периодически подвергается функциональным испытаниям.

      Назначаются руководители АОЦ и ПКП в соответствии с аварийным планом.

      8-5. В Аварийном плане устанавливается порядок периодической проверки соответствия плана предъявляемым требованиям и анализа результатов с целью повышения его эффективности.

      В Аварийный план включаются все участники с соответствующим оборудованием.

      Аварийный план проверяют путем проведения полномасштабных действий на случай аварийной ситуации на аэродроме через промежутки времени, не превышающие два года, и отдельных мероприятий в промежуточный период для устранения недостатков, выявленных в ходе отработки полномасштабных действий.

      Аварийный план анализируется после проведения проверок или ликвидации фактической аварийной ситуации, в целях устранения любых обнаруженных недостатков.

      Цель проведения полномасштабных действий заключается в обеспечении соответствия плана требованиям к ликвидации различных типов аварийных ситуаций. Цель проведения отдельных мероприятий заключается в обеспечении эффективности ответных действий определенных участников и компонентов плана, например системы связи.

      Отработка действий производится в дневное время, в сумерки и в темное время суток и в различных погодных условиях и условиях видимости.

      Уполномоченная организация разрабатывает инструктивный материал для эксплуатантов аэродромов (вертодромов) по планированию мероприятий на случай аварийной ситуации с учетом положений, приведенных в части 7 Руководства по аэропортовым службам ИКАО Doc 9137.

      8-6. В аварийном плане предусматривается оперативное задействование специальных спасательных служб территориальных подразделений уполномоченного органа в сфере гражданской защиты, плавательных средств пограничной службы Комитета национальной безопасности Республики Казахстан и координация действий с ними в целях проведения аварийно-спасательных работ в тех случаях, когда аэродром (вертодром) расположен вблизи водоемов и/или заболоченной местности, над которыми выполняется значительная часть взлетно-посадочных операций, на морских объектах, плавучих буровых установках.

      Для аэродромов, расположенных вблизи водоемов и/или заболоченной местности или в труднодоступных районах, в плане мероприятий на случай аварийной ситуации на аэродроме (вертодроме) следует предусматривать определение, проверку и оценку на регулярной основе заранее установленного времени развертывания специальных спасательных служб.

      Эксплуатант аэродрома (вертодрома) проводит оценку зон захода на посадку и вылета в пределах 1000 м от порога ВПП с целью определить существующие возможности развертывания соответствующих служб.

      Уполномоченная организация разрабатывает инструктивный материал для эксплуатантов аэродромов (вертодромов) по оценке зон захода на посадку и вылета в пределах 1000 м от порога ВПП с учетом положений, приведенных в части 7 Руководства по аэропортовым службам ИКАО Doc 9137.

      8-7. Эксплуатант аэродрома (вертодрома) разрабатывает план удаления воздушного судна, потерявшего способность двигаться на рабочей площади или в непосредственной близости от нее, и назначает координатора, ответственного за выполнение этого плана, когда возникает такая необходимость.

      План удаления воздушного судна, потерявшего способность двигаться, основывается на характеристиках воздушных судов, которые, принимаются или будут приниматься на аэродроме (вертодроме), и включает, помимо всего прочего, следующее:

      1) перечень предназначенного для этой цели оборудования и персонала, находящегося на аэродроме (вертодроме), или в непосредственной близости от него;

      2) меры по организации быстрого получения комплектов эвакуационно-восстановительного оборудования, поступающего с других аэродромов.

      Уполномоченная организация разрабатывает инструктивный материал для эксплуатантов аэродромов (вертодромов) относительно удаления воздушного судна, потерявшего способность двигаться, с учетом положений, приведенных в части 5 Руководства по аэропортовым службам ИКАО Doc 9137.

      В отношении сохранения вещественных материалов происшествия, охраны и удаления воздушного судна также необходимо руководствоваться положениями Правил представления данных и расследования авиационных происшествий и инцидентов в гражданской и экспериментальной авиации, утвержденных приказом Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 27 июля 2017 года № 505 (Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 31 августа 2017 года № 15597).";

      дополнить пунктами 12-1, 12-2, 12-3 и 12-4 следующего содержания:

      "12-1. Во время выполнения полетов на аэродроме и в течение не менее 15 минут перед прилетом и после вылета воздушного судна, эксплуатант аэродрома (вертодрома) обеспечивает наличие достаточного количества обученного квалифицированного персонала в СПАСОП, находящегося в состоянии готовности управлять аварийно-спасательными и противопожарными транспортными средствами и использовать оборудование с максимальной производительностью.

      Персонал службы аварийно-спасательного обеспечения полетов используется таким образом, чтобы обеспечить минимальное время реагирования и возможность непрерывной подачи огнетушащего вещества с соответствующей скоростью.

      12-2. Эксплуатант аэродрома (вертодрома) проводит анализ ресурсов для определения количества персонала в СПАСОП, требуемого при проведении аварийно-спасательных и противопожарных операций, с учетом указанных в п. 12-1 задач и с использованием инструктивного материала, разрабатываемого уполномоченной организацией в сфере организации гражданской авиации.

      При этом, минимальная штатная численность дежурной смены пожарно-спасательного расчета СПАСОП определяется с учетом уровня пожарной защиты, обеспечиваемого на аэродроме (далее - УПЗ), как указано в Приложении 1 к Правилам.

      Численность персонала СПАСОП указывается в аварийном плане и в руководстве по аэродрому.

      Необходимо обеспечивать персонал для использования пожарных рукавов, лестниц и другого аварийно-спасательного и противопожарного оборудования, обычно применяемого при аварийно-спасательных операциях и борьбе с пожаром на воздушном судне.

      12-3. Пожарно-спасательной расчет СПАСОП обеспечивается средствами индивидуальной защитой, пожарными автомобилями и пожарно техническим вооружением и другим аварийно-спасательным оборудованием, применяемым при аварийно-спасательных операциях и борьбе с пожаром на воздушном судне в соответствии с Приложением 2 настоящих Правил. Количество пожарных автомобилей определяется уровнем пожарной защиты, обеспечиваемой на аэродроме согласно требованиям приказа Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 31 марта 2015 года № 381 "Об утверждении норм годности к эксплуатации аэродромов (вертодромов) гражданской авиации" (зарегистрированный в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов № 12303).

      12-4. Персонал СПАСОП проходит надлежащую подготовку для эффективного выполнения своих обязанностей и участвует в противопожарных учениях, проводимых в реальных условиях, с учетом типов воздушных судов и аварийно-спасательного и противопожарного оборудования, используемых на аэродроме, включая возможные пожары, вызванные возгоранием истекающего и разлитого топлива.

      Эксплуатант аэродрома разрабатывает учебную программу для персонала СПАСОП с учетом требований Приложений 7 и 9 Правил сертификации и выдачи сертификата годности аэродрома (вертодрома), утвержденных приказом и.о. Министра по инвестициям и развитию Республики Казахстан от 24 февраля 2015 года № 187 (Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 11 сентября 2015 года № 12052) и предусматривает в учебной программе включая подготовку по вопросам человеческого фактора, включая координацию действий в составе группы.";

      дополнить приложениями 1 и 2 согласно приложениям 1 и 2 к настоящему приказу.

      2. Комитету гражданской авиации Министерства транспорта Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства транспорта Республики Казахстан после его официального опубликования.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра транспорта Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      исполняющий обязанности
Министра транспорта
Республики Казахстан
М. Калиакпаров

      "СОГЛАСОВАНО"
Министерство по чрезвычайным ситуациям
Республики Казахстан

  Приложение к приказу
исполняющий обязанности
Министра транспорта
Республики Казахстан
от 13 ноября 2025 года № 376
  Приложение 1 к Правилам
аварийно-спасательного
обеспечения
полетов в аэропортах
Республики Казахстан

Минимальная штатная численность дежурной смены пожарно-спасательного расчета СПАСОП

Категория УПЗ

Количество аэродромных пожарных автомобилей
(далее - АПА), единица

Минимальная численность дежурной смены пожарно-спасательного расчета СПАСОП, человек

1

1

4

2

1

4

3

1

4

4

2

8

5

2

8

6

3

12

7

3

12

8

4

16

9

5

20

10

5

20

  Приложение к приказу
исполняющий обязанности
Министра транспорта
Республики Казахстан
от 13 ноября 2025 года № 376
  Приложение 2 к Правилам
аварийно-спасательного
обеспечения
полетов в аэропортах
Республики Казахстан

Минимальный перечень средств индивидуальной защиты, пожарно технического вооружения и аварийно-спасательного оборудования аэродромного пожарного автомобиля





Наименование пожарно-технического вооружения и спасательного оборудования

Количество изделий

1. Средства индивидуальной защиты:

Дыхательный аппарат со сжатым воздухом и спасательным устройством, шт.

1 на каждого пожарного спасателя и 1 резервный

Баллон резервный, шт.

на каждый аппарат со сжатым воздухом

Диэлектрический комплект (перчатки, боты, ножницы)

1

Боевая одежда пожарного, комплект (каска, куртка, брюки, огнеупорная непромокаемая обувь, пояс пожарного с карабином, топор пожарного

Каждому пожарному спасателю

Костюм тепло отражательный, к-т

3

Тепловизионная камера (для 6-10 категории УТПЗ)

1

2. Средства связи:

Специальное громкоговорящее устройство, шт.

1

мобильная радиостанция устанавливаемая в автомобиле, шт.

1

портативная ручная радиостанция, шт.

3

3. Вооружение для тушения пожара:

Водосборник 125, шт.

1

Генератор пены средней кратности, шт.

4

Головки соединительные, к-т.


задержка рукавная, шт.

4

зажим.

4

ключ рукавные (всех размеров).

2

Колонка пожарная водозаборная, шт.

1

Ключ пожарного гидранта, шт.

1

крюк для открывания крышки гидранта, шт.

1

мостик рукавный из полимерных материалов, шт.

2

огнетушитель ОП-8, шт.

2

огнетушитель ОУ-5, шт.

1

разветвление D 70, шт.

2

разветвление D 80, шт.

2


Рукав напорный с соединительной арматурой, шт.:

D 50 (51), длиной не менее 20 м

6

D 65(66), длиной не менее 20 м

4

D 80 (77), длиной не менее 4 м

2

рукав всасывающий D125, длиной не менее 4 м, шт.

2

Рукав напорно-всасывающий D75 длиной не менее 4 м, шт.

2

сетка D125 с поплавком и с канатом капроновым не менее D11и длиной не менее 12 м, шт.

1

Ствол ручной комбинированный универсальный с регулируемым расходом воды не менее 2 л/с, шт.:
Dy 50
Dy 70

2
2

Ствол-пробойник, шт.

2

Генератор пенный ГП, шт.

2

Ствол пенный низкой кратности, шт.

2

Установка газового или порошкового тушения, шт.

1

4. Спасательное оборудование:

Веревка пожарная спасательная длиной не менее 30 м, в чехле, шт.

1

Выдвижная спасательная лестница пригодная для использования с используемым самолетом максимальных размеров, шт.

1

Лестница общего назначения для спасения людей, шт.

1

5. Аварийно-спасательный инструмент:

Ручной немеханизированный инструмент:

Многофункциональный инструмент для силового проникновения с режущим наконечником, шт.

1

багор цельнометаллический, шт.

1

кувалда массой 5 кг, шт.

1

лом легкий, шт.

1

лом тяжелый, шт.

1

лом универсальный, шт.

1

лопата штыковая, шт.

1

нож (резак) для ремней безопасности, шт.

Каждому спасателю

ножовка столярная, шт.

1

топор плотницкий, шт.

1


Ручной механизированный инструмент:

домкрат гидравлический, шт.

1

комплект гидравлического аварийно-спасательного инструмента для вскрытия фюзеляжа ВС

1

Возвратно поступательная пила

1

дисковый резак с приводом, шт.

1

6. Электросиловое оборудование:

Фонарь электрический, аккумуляторный, групповой, шт.
Фонарь индивидуальный, шт.

1
Каждому спасателю

7. Санитарное оборудование:

укладка для оказания первой помощи, шт.

1

аптечка для оказания первой помощи пострадавшим, шт.

1

защитная накидка-носилки, шт.

1

одеяло из огнестойкого полотна, шт.

1

8. Прочее оборудование и комплектация:

буксирный трос, шт.

1

знак аварийной остановки, шт.

1

инструмент и принадлежности согласно ведомости изготовителя шасси, шт.

1

канистра для воды емкостью 5 л, шт.

1

канистра для топлива емкостью 10 л, шт.

1

колодка противооткатная, шт.

2

конус оградительный, шт.

4

9. Рабочая документация:

графический план аэродрома

1

карта района аэродрома

1

опись пожарно-техническое вооружение, шт.

1