Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2015 жылғы 28 қаңтардағы "Бейбіт уақытта азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін қолдану қағидаларын бекіту туралы" № 66 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрінің 2025 жылғы 22 тамыздағы № 349 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 25 тамызда № 36671 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрінің 2015 жылғы 28 қаңтардағы "Бейбіт уақытта азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін қолдану қағидаларын бекіту туралы" (нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 10390 болып тіркелген) № 66 бұйрығына мынадай өзгерістер мен толықтырулар енгізілсін:

      кіріспе мынадай редакцияда жазылсын:

      "Азаматтық қорғау туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 12 бабы 1 тармағының 57) тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:";

      Көрсетілген бұйрықпен бекітілген азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін бейбіт уақытқа қолдану қағидаларында:

      1 және 2-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Осы Бейбіт уақытта Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін қолдану қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Азаматтық қорғау туралы" 2014 жылғы 11 сәуірдегі Қазақстан Республикасының Заңы 12-бабының 1 тармағының 57) тармақшасына сәйкес әзірленді және бейбіт уақытта азаматтық қорғау іс-шараларын орындау үшін Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін (бұдан әрі – азаматтық қорғаныс әскери бөлімдері) қолдану тәртібін айқындайды.

      2. Бейбіт уақытта азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерінің негізгі міндеттері:

      1) Қазақстан Республикасының аумағында төтенше жағдайларды жою;

      2) жауынгерлік, жұмылдыру және саяси дайындықты ұйымдастыру;

      3) төтенше жағдайлар аймақтарындағы халықтың тіршілігін қамтамасыз ету жөніндегі жұмыстарды орындау;

      4) төтенше жағдайлардың алдын алуға бағытталған іс-шараларға қатысу;

      5) азаматтық қорғау саласындағы уәкілетті органның (бұдан әрі – уәкілетті орган) қарауындағы басқару пункттерін күзетуді және оларға қызмет көрсетуді қамтамасыз ету

      6) төтенше жағдайлар аймақтарына, оның ішінде шет мемлекеттерге де жеткізілетін жүктерді тасымалдау, алып жүру және күзету;

      7) жұмылдыра өрістетуге дайындық және жауынгерлiк әзiрлiктiң жоғары дәрежесіне келтiру жөнiндегi іс-шараларды жүзеге асыру;

      8) оқу объектілерін, полигондарды әзірлікте ұстап тұру;

      9) төтенше жағдай енгізілген және терроризмге қарсы операция жүргізілген кезде азаматтық қорғау органдарының қызметкерлерін, әскери қызметшілері мен жұмыскерлерін, сондай-ақ азаматтық қорғау құралдарын қорғау;

      10) төтенше жағдай енгізілген және терроризмге қарсы операция жүргізілген кезде күзетілетін қарауылдарға, объектілерге, азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерінің, уәкілетті органның аумақтық органдарының, оның ведомстволарының, өнеркәсіптік қауіпсіздік саласындағы уәкілетті орган ведомствосының аумақтық бөлімшелерінің, мемлекеттік резерв жүйесінің ведомстволық бағынысты ұйымының үй-жайлары мен құрылыс жайларына қарулы шабуылды тойтару.";

      мынадай мазмұндағы 2-1-тармақпен толықтырылсын:

      "2-1. Азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерінде осы Қағидалардың 2 тармағының 2), 5), 6), 7), 8), 9) және 10) тармақшаларында көрсетілген міндеттерді орындау үшін арнайы мақсаттағы бөлімшелер құрылады.";

      5-тармақ алып тасталсын;

      8-тармақтың 6) тармақшасы мынадай редакцияда жазылсын:

      "6) уәкілетті органның аумақтық органдарының байланыс тораптарымен өзара іс-қимылды қамтамасыз ету.";

      14 және 15-тармақтар мынадай редакцияда жазылсын:

      "14. Қазақстан Республикасы жетекшілік ететін төтенше жағдайлар вице-министрінің (бұдан әрі – жетекшілік ететін вице-министр) өкімдерін жеткізу ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығының жедел кезекшісі арқылы жүргізіледі.

      15. Бөлініс командирі ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығының жедел кезекшісі арқылы орындалған іс-шаралар туралы АҚжӘБК төрағасына күн сайын баяндайды.";

      18-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "18. Жетекшілік ететін ТЖМ вице-министрінің тиісті өкімдерін жеткізу ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығының жедел кезекшісі арқылы өткізіледі.";

      21 және 22-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "21. Бөлініс командирі ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығының жедел кезекшісі арқылы орындалған іс-шаралар туралы АҚжӘБК төрағасына күн сайын баяндайды.

      22. Азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерінің авариялық-құтқару жұмыстарын жүргізуін бақылауды АҚжӘБК жүргізеді.";

      мынадай редакциядағы 7-тараумен толықтырылсын:

      "7-бөлім. Азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін қолдану тәртібі

      23. Төтенше жағдай туындау қаупі төнген немесе туындаған кезде ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығының жедел кезекшісі, сонымен қатар уәкілетті органның аумақтық органдарының кезекші ауысымдары келіп түскен мәліметтерді (хабарлама, баянат, дабыл) тіркейді және олардың бастапқы тіркеуін жүзеге асырады. Қауіп қатері расталған жағдайда, уәкілетті органның кезекші қызметкерлері азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін әзірлікке келтіру қажеттілігі туралы тікелей хабар береді және бір мезгілде ақпаратты ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығына жолдайды.

      24. Уәкілетті органның аумақтық органдары келіп түскен мәліметтерге талдау жасап, ден қою үшін төтенше жағдайдың сипаты мен ауқымын, ықтимал зардап шеккендердің санын, күштердің және құралдарының көлемін анықтайды. Қорытынды баяндама ары қарай жетекшілік ететін вице-министрге баяндау үшін ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығына жіберіледі.

      25. ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығының жедел кезекшісінің баяндамасы негізінде жетекшілік ететін вице-министр азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін тарту туралы шешім қабылдайды, міндеттерін, жеке құрам санын, техника құрамын, іс-шараның орны мен мерзімін нақтылайды.

      26. Жетекшілік ететін вице-министрдің өкімін алған соң азаматтық қорғаныс әскери бөлімдер қолбасшылығы бөлініс командирлеріне міндеттерді жеткізеді, жауынгерлік есептер қалыптастырады, күштер мен құралдарды бөледі, жеке құрамның нұсқама алуын және жергілікті атқарушы органдармен өзара іс-қимылын ұйымдастырады, төтенше жағдайлар ауданына жылжиды, басқару тіректерін орналастырып, ТЖМ Стратегиялық жоспарлау және жедел басқару командалық орталығымен, АҚжӘБК-мен және жергілікті атқарушы органдарымен байланысты қамтамасыз етеді.

      27. Өңірлік ауқымдағы төтенше жағдайлар туындаған жағдайда азаматтық қорғаныс әскери бөлімдерін қолдану туралы шешімді АҚжӘБК төрағасы кейіннен жетекшілік ететін вице-министрге баяндай отырып қабылдайды.".

      2. Қазақстан Республикасы Төтенше жағдайлар министрлігінің Азаматтық қорғаныс және әскери бөлімдер комитетіне заңнамада белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеу;

      2) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Төтенше жағдайлар министрлігінің интернет-ресурсында орналастыру қамтамасыз етілсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Төтенше жағдайлар вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Төтенше жағдайлар министрі
Ч. Аринов

О внесении изменений и дополнений в приказ Министра внутренних дел Республики Казахстан от 28 января 2015 года № 66 "Об утверждении Правил применения воинских частей гражданской обороны в мирное время"

Приказ Министра по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан от 22 августа 2025 года № 349. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 25 августа 2025 года № 36671

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра внутренних дел Республики Казахстан от 28 января 2015 года № 66 "Об утверждении Правил применения воинских частей гражданской обороны в мирное время" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 10390) следующие изменения и дополнения:

      преамбулу изложить в следующей редакции:

      "В соответствии с подпунктом 57) пункта 1 статьи 12 Закона Республики Казахстан "О гражданской защите", ПРИКАЗЫВАЮ:";

      в Правилах применения воинских частей гражданской обороны на мирное время, утвержденных указанным приказом:

      пункты 1 и 2 изложить в следующей редакции:

      "1. Настоящие Правила применения воинских частей гражданской обороны Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан в мирное время (далее - Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 57) пункта 1 статьи 12 Закона Республики Казахстан "О гражданской защите" и определяют порядок применения воинских частей гражданской обороны Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан (далее – воинские части гражданской обороны) для выполнения мероприятий гражданской защиты в мирное время.

      2. Основными задачами воинских частей гражданской обороны в мирное время являются:

      1) ликвидация чрезвычайных ситуаций на территории Республики Казахстан;

      2) организация боевой, мобилизационной и политической подготовки;

      3) выполнение работ по жизнеобеспечению населения в зонах чрезвычайных ситуаций;

      4) участие в мероприятиях, направленных на предупреждение чрезвычайных ситуаций;

      5) обеспечение охраны и обслуживания пунктов управления, находящихся в ведении уполномоченного органа в сфере гражданской защиты (далее – уполномоченный орган);

      6) перевозка, сопровождение и охрана грузов, доставляемых в зоны чрезвычайных ситуаций, в том числе и в иностранные государства;

      7) осуществление мероприятий по подготовке к мобилизационному развертыванию и приведению в высшие степени боевой готовности;

      8) поддержание в готовности учебных объектов, полигонов;

      9) защита сотрудников, военнослужащих и работников органов гражданской защиты, а также средств гражданской защиты при введении чрезвычайного положения и проведении антитеррористической операции;

      10) отражение вооруженного нападения на охраняемые караулы, объекты, помещения и сооружения воинских частей гражданской обороны, территориальных органов уполномоченного органа, его ведомств, территориальных подразделений ведомства уполномоченного органа в области промышленной безопасности, подведомственной организации системы государственного резерва при введении чрезвычайного положения и проведении антитеррористической операции.";

      дополнить пунктом 2-1 следующего содержания:

      "2-1. В воинских частях гражданской обороны создаются подразделения специального назначения для выполнения задач, указанных в подпунктах 2), 5), 6), 7), 8), 9) и 10) пункта 2 настоящих Правил.";

      пункт 5 исключить;

      подпункт 6) пункта 8 изложить в следующей редакции:

      "6) обеспечение взаимодействия с узлами связи территориальных органов уполномоченного органа.";

      пункты 14 и 15 изложить в следующей редакции:

      "14. Передача распоряжений курирующего вице-министра по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан (далее – курирующий вице-министр) проводится через оперативного дежурного Командного центра стратегического планирования и оперативного управления МЧС.

      15. Командир подразделения ежедневно докладывает Председателю КГОиВЧ о выполненных мероприятиях через оперативного дежурного Командного центра стратегического планирования и оперативного управления МЧС.";

      пункт 18 изложить в следующей редакции:

      "18. Передача соответствующих распоряжений курирующего вице-министра проводится через оперативного дежурного Командного центра стратегического планирования и оперативного управления МЧС.";

      пункты 21 и 22 изложить в следующей редакции:

      "21. Командир подразделения ежедневно докладывает Председателю КГОиВЧ о выполненных мероприятиях через оперативного дежурного Командного центра стратегического планирования и оперативного управления МЧС.

      22. Контроль проведения аварийно-спасательных работ воинскими частями гражданской обороны проводится КГОиВЧ.";

      дополнить главой 7 следующего содержания:

      "Глава 7. Порядок применения воинских частей гражданской обороны

      23. При получении информации о возникновении угрозы или факте чрезвычайной ситуации оперативный дежурный Командного центра стратегического планирования и оперативного управления МЧС, а также дежурные смены территориальных органов уполномоченного органа фиксируют поступившие сведения (сообщение, донесение, сигнал) и осуществляют их первичную регистрацию. При подтверждении угрозы дежурные территориальных органов уполномоченного органа осуществляют прямое оповещение воинских частей гражданской обороны о необходимости приведения в готовность, одновременно передавая информацию в Командный центр стратегического планирования и оперативного управления МЧС.

      24. Территориальные органы уполномоченного органа проводят анализ поступивших данных, определяют характер и масштаб чрезвычайной ситуации, возможное количество пострадавших, объем сил и средств, необходимых для реагирования. Итоговый доклад направляется в Командный центр стратегического планирования и оперативного управления МЧС для последующего доклада курирующему вице-министру.

      25. На основании доклада оперативного дежурного Командного центра стратегического планирования и оперативного управления МЧС курирующий вице-министр принимает решение о привлечении воинских частей гражданской обороны, определяет задачи, место и сроки выполнения мероприятий.

      26. При получении распоряжений курирующего вице-министра командование воинских частей гражданской обороны доводит до командиров подразделений задачи, формируют боевые расчеты, распределяет силы и средства, организовывают инструктаж личного состава, взаимодействие с местными исполнительными органами, осуществляют выдвижение в район чрезвычайной ситуации, развертывают пункты управления и обеспечивают связь с Командным центром стратегического планирования и оперативного управления МЧС, КГОиВЧ и местными исполнительными органами.

      27. В случае возникновения чрезвычайных ситуаций регионального масштаба решение о применении воинских частей гражданской обороны принимает Председатель КГОиВЧ с последующим докладом курирующему вице-министру.".

      2. Комитету по гражданской обороне и воинским частям Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр по чрезвычайным ситуациям
Республики Казахстан
Ч. Аринов