Монополияға қарсы органның ұқсас тауарлар жасауды және қызметтер көрсетуді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігі туралы және тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігі туралы қорытынды беру қағидалары

Қазақстан Республикасының Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігі Төрағасының м.а. 2025 жылғы 16 маусымдағы № 6 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 17 маусымда № 36278 болып тіркелді

      "Мемлекеттік сатып алу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 16-бабы 3-тармағының 2), 26) және 31) тармақшаларына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Монополияға қарсы органның ұқсас тауарлар жасауды және қызметтер көрсетуді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігі туралы және тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігі туралы қорытынды беру қағидалары осы бұйрыққа қосымшаға сәйкес бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Бәсекелестікті қорғау және дамыту агенттігінің (бұдан әрі — Агенттік) Индустрия, мемлекеттік қолдау және сатып алу департаменті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықты Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Агенттіктің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Агенттік төрағасының орынбасарына жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Бәсекелестікті қорғау және
дамыту агентігінің Төраға
міндетін атқарушы
Р. Ахметов

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Оқу-ағарту министрлігі

  Қазақстан Республикасының
Бәсекелестікті қорғау және
дамыту агенттігі төрағасының
2025 жылғы 16 маусымдағы
№ 6 бұйрығына
қосымша

Монополияға қарсы органның ұқсас тауарлар жасауды және қызметтер көрсетуді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігі туралы және тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігі туралы қорытынды беру қағидалары қарсы органның қорытындысын беру қағидалары

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. Осы Қағидалар (бұдан әрі – Қағидалар) "Мемлекеттік сатып алу туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Заң) 16-бабы 3-тармағының 2), 26) және 31) тармақшаларына сәйкес әзірленді және монополияға қарсы органның ұқсас тауарлар жасауды және қызметтер көрсетуді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігі туралы және тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігі туралы қорытынды беру туралы өтінішхаттар беру мен қараудың тәртібін, ерекшеліктерін айқындайды.

      2. Осы Қағидаларда мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) Агенттік Басқармасы – монополияға қарсы органның бірінші басшысы құратын алқалық басқару органы.

      2) әлеуетті алмастырушы – бұл тауар немесе көрсетілетін қызмет, олар қолжетімді ақпараттан шыға келе мәлімделген тауармен немесе көрсетілетін қызметпен бірін-бірі алмастыратындар ретінде қаралуы мүмкін, яғни функционалдық мақсаты, қолданылуы, сапалық және техникалық сипаттамалары, бағасы, сондай-ақ басқа да өлшемдері бойынша салыстырылатын және тұтынушы мәлімделген тауардың (көрсетілетін қызметтің) орнына пайдалана алады;

      3) әлеуетті бәсекелес – бәсекелестің тауарына ұқсас не өзара алмастырылатын тауарды өндіруге және (немесе) өткізуге мүмкіндігі бар (жабдыққа, технологияларға ие), бірақ бұл тауарды тиісті тауар нарығында өндірмейтін және өткізбейтін нарық субъектісі ретінде танылады;

      4) бәсекелестіктің басымдық қағидаты – монополияға қарсы орган бір көзден сатып алу тәсілімен сатып алуды келісу туралы өтініштерді қарау кезінде мемлекеттік сатып алулардың бәсекелестік тәсілдерін қолдануға басымдық береді;

      5) тапсырыс берушілер – мүліктік кешендер ретіндегі мемлекеттік кәсіпорындарды, дауыс беретін акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлестерінің) елу және одан көп пайызы мемлекетке тиесілі заңды тұлғаларды және олармен үлестес, кейіннен сатып алу құқығымен жеке немесе мемлекеттік емес заңды тұлғаларға сенімгерлік басқаруға берілген заңды тұлғаларды қоспағанда, мемлекеттік органдар, мемлекеттiк мекемелер, сондай-ақ мемлекеттiк кәсiпорындар, дауыс беретін акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлестерінің) елу және одан көп пайызы мемлекетке тиесiлi заңды тұлғалар және олармен үлестес заңды тұлғалар;

      Өзге де ұғымдар Қазақстан Республикасының Кәсіпкерлік кодексінде, Заңда белгіленген мәндерде қолданылады.

2-тарау. Монополияға қарсы органның ұқсас тауарлар жасауды және қызметтер көрсетуді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігі туралы және тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігі туралы қорытындысын беру тәртібі

      3. Монополияға қарсы органның ұқсас тауарлар жасауды және қызметтер көрсетуді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігі туралы және тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігі туралы қорытынды беру қағидалары қарсы органның қорытындысын (бұдан әрі – Қорытынды) алу үшін тапсырыс беруші монополияға қарсы органға өтінішхатты және өтінішхатқа мәліметтерді растау туралы тізбені осы Қағидаларға 1 және 2-қосымшаларда белгіленген нысандар бойынша Электрондық құжат айналымының бірыңғай жүйесі арқылы ұсынады.

      Өтінішхатты берген кезде тапсырыс беруші, өзінің пікірінше, өтінішхатты қарау үшін маңызы бар құжаттарды және (немесе) мәліметтерді қосымша ұсынуға құқылы.

      Тапсырыс беруші өтінішхатта қамтылған мәліметтер мен құжаттардың толықтығы, негізділігі және дұрыстығы үшін жауапты болады.

      4. Өтінішхат:

      Монополияға қарсы органға, егер тапсырыс беруші орталық мемлекеттік орган немесе мүлкі республикалық меншікке жататын ұйым болса;

      Тапсырыс берушінің тіркелген орны бойынша монополияға қарсы органның аумақтық бөлімшесіне, егер тапсырыс беруші жергілікті атқарушы орган немесе мүлкі коммуналдық меншікке жататын ұйым болса ұсынылады.

      5. Өтінішхат сатып алынатын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің әрбір нысанасы бойынша жеке ұсынылады.

      Бір өтінішхатта тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің сатып алуының бірнеше нысанасына және (немесе) бірнеше тапсырыс берушіге қатысты мәліметтерді көрсетуге жол берілмейді.

      6. Өтінішхат келіп түскен жағдайда монополияға қарсы орган оны ұсынылған құжаттардың толықтығын және белгіленген нысанды тиісінше толтыруды қоса алғанда, осы Қағидалардың талаптарына сәйкестігіне қарауды жүзеге асырады.

      Сәйкессіздік анықталған жағдайда, өтінішхат қараусыз қалдырылады, бұл туралы монополияға қарсы орган тапсырыс берушіні себептерді көрсете отырып хабардар етеді.

      7. Өтінішхатты қарау мерзімі монополияға қарсы орган оны тіркеген күннен бастап отыз жұмыс күнін құрайды.

      8. Заңның 16-бабы 3-тармағының 2) тармақшасында көзделген, тауарлар мен (немесе) көрсетілетін қызметтер зияткерлік меншік объектілері болып табылатын және осы тауарлар мен (немесе) қызметтерге айрықша құқықтарға ие тұлғалардан сатып алу туралы өтінішхаттарды қарау кезінде ұқсас тауарлар мен (немесе) қызметтерді өндіретін (көрсететін) жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігін айқындау мынадай реттілікпен жүзеге асырылады:

      1) тауардың немесе қызметтің атауын айқындау;

      2) әлеуетті алмастырғыштарды анықтау;

      3) мемлекеттік сатып алудың веб-порталындағы ақпаратты мәлімделген тауардың, қызметтің және оларды әлеуетті алмастырғыштарды бәсекелестік сатып алуды жүзеге асыру тұрғысынан талдау.

      Тауардың немесе қызметтің атауын айқындау мынадай өлшемшарттардың бірі немесе жиынтығы негізінде жүзеге асырылады:

      Тиісті қызмет саласын реттейтін нормативтік құқықтық актілер;

      Өтінішхат материалдарындағы тұтыну мақсаты мен тұтынушылық қасиеттерін қоса алғанда, тауардың немесе қызметтің функционалдық мақсаты және (немесе) қолдану туралы мәліметтерді талдау;

      Лицензияларды, сондай-ақ лицензияның (болған жағдайда) болуын растайтын құжаттар ды ұсынуға қатысты шешімдер;

      Мемлекеттік сатып алуды жүзеге асыру үшін уәкілетті орган айқындаған тауарлардың, жұмыстар мен көрсетілетін қызметтердің анықтамалығы.

      Әлеуетті алмастырғыштар монополияға қарсы орган жүргізген өз зерттеулерінің деректерін (оның ішінде тауар нарықтарындағы бәсекелестіктің жай-күйін талдау шеңберінде анықталған ұқсас не өзара алмастырылатын тауарлар туралы мәліметтер), ашық көздерден алынған мәліметтерді, маркетингтік және әлеуметтанушылық зерттеулердің нәтижелерін, сондай-ақ тиісті тауар не қызметке қатысты ведомстволық және тәуелсіз ақпарат орталықтары мен қызметтері ұсынған ақпаратты қоса алғанда, кез келген қолжетімді ақпарат негізінде айқындалады.

      Әлеуетті алмастырғыштарды айқындау сондай-ақ Экономикалық қызмет түрлерінің жалпы жіктеуішіне (бұдан әрі – ЭҚЖЖ) сәйкес сатып алу объектісі кіретін тауарлардың және (немесе) көрсетілетін қызметтердің сыныптамалық тобын талдау негізінде жүзеге асырылуы мүмкін.

      Осы әрекеттердің нәтижелері бойынша мемлекеттік сатып алу веб-порталында мәлімделген тауардың немесе көрсетілетін қызметтің және оларды әлеуетті алмастырғыштарды бәсекелестік сатып алуды жүзеге асыру тұрғысынан талдау жүзеге асырылады.

      9. Сатып алу нысаны бағдармалық қамтамасыз ету, лицензиарлар мен техникалық қолдаудың қолданылу мерзімдерін ұзарту, сондай-ақ бағдарламалық қамтамасыз етуді пайдалану немесе оның жұмыс істеуі үшін қажетті жабдық болып табылған жағдайда, монополияға қарсы орган Қорытынды беруден бас тартады.

      10. Заңның 16-бабы 3-тармағының 26) тармақшасында көзделген негіз бойынша, дауыс беретін акцияларының (жарғылық капиталға қатысу үлестерінің) бір жүз пайызы мемлекетке тиесілі акционерлік қоғамдардан, жауапкершілігі шектеулі серіктестіктерден және өзі оларға қатысты Қазақстан Республикасының мемлекеттік мүлік туралы заңнамасына сәйкес басқаруды жүзеге асыратын мемлекеттік кәсіпорындардан тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алу туралы өтінішхаттарды қарау кезінде ұқсас тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді өндіруді жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік субъектілерінің жоқ екендігін айқындау мына тәртіппен жүзеге асырылады:

      1) Қазақстан Республикасының мемлекеттік мүлік туралы заңнамасына сәйкес мәлімделген акционерлік қоғамға, жауапкершілігі шектеулі серіктестікке немесе мемлекеттік кәсіпорынға қатысты басқаруды жүзеге асыру бөлігінде арыз месінің өкілеттіктерін, сондай-ақ мұндай өкілеттіктерді Қазақстан Республикасының заңдарымен немесе Қазақстан Республикасы Президентінің жарлықтарымен белгілеу тұрғысынан зерделеу;

      2) нормативтік құқықтық базаны, сондай-ақ өтінішхат материалдарындағы мәліметтер мен түсіндірмелерді жеке кәсіпкерлік субъектілерінің тиісті тауарларды жеткізу, жұмыстарды орындау, қызметтерді көрсетуіне қатысты мемлекетке заңнамалық тыйымдардың немесе шектеулердің бар-жоғы бөлігінде талдау;

      3) мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті орган ұсынатын ЭҚЖЖ бойынша тиісті код бойынша жұмыс істеп тұрған кәсіпкерлік субъектілері туралы ақпаратты талдау негізінде әлеуетті бәсекелестерді айқындау;

      4) мемлекеттік сатып алу веб-порталында орналастырылған ақпаратты мәлімделген тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді не оларды әлеуетті алмастырғыштарды бәсекелестік сатып алуды жүзеге асыру тұрғысынан талдау.

      11. Заңның 16-бабы 3-тармағының 31) тармақшасында көрсетілген өтінішхаттарды қарау кезінде тиісті тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді бәсекелестік негізде сатып алудың өзге мүмкіндігінің жоқ екендігін айқындау мынадай тәртіппен жүзеге асырылады:

      Сатып алу нысанасын және оның өтініштің мақсатына сәйкестігін айқындау;

      Сатып алуды бәсекелестік негізде жүзеге асыру мүмкіндігін болдырмайтын мән-жайларды анықтау.

      Уәкілетті мемлекеттік органның немесе тапсырыс берушінің өтінішхатын қарау кезінде монополияға қарсы орган өтініш нысанасы ретінде тек мыналарды қарайды:

      Көрмелердің, семинарлардың, конференциялардың, кеңестердің, форумдардың, симпозиумдардың, тренингтердің материалдарын сатып алу;

      Көрсетілген іс-шараларға қатысқаны үшін ақы төлеу.

      Өтінішхат нысанасының осы талаптарға сәйкестігі расталған жағдайда, монополияға қарсы орган мына мән-жайлардың бірінің болуын қосымша белгілейді:

      1) іс-шараға қатысу не материалдарды сатып алу Қазақстан Республикасы қатысушы болып табылатын халықаралық шартта немесе үкіметаралық келісімде көзделген, және одан Қазақстан Республикасының аталған іс-шараға қатысуы немесе тиісті материалдарды сатып алу міндеті тікелей туындаса;

      2) ресми құжатпен расталған Мемлекет басшысының тікелей тапсырмасы немесе келісімі болған жағдайда.

      Аталған мән-жайлардың бірі болған жағдайда монополияға қарсы орган Қорытынды беруге құқылы.

      12. Монополияға қарсы органның қорытындысы мынадай жағдайларда талап етілмейді:

      1) ұлттық қауіпсіздік органдары мен сайлау комиссияларының қызметін қамтамасыз ететін ұйымдардан тауарларды, жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді сатып алу кезінде – Заңға сәйкес;

      2) білім беру ұйымдарының оқушылары мен тәрбиеленушілері үшін оқулықтар мен оқу-әдістемелік кешендерді, оның ішінде электрондық нысанда сатып алу кезінде – Қазақстан Республикасының "Білім туралы" және "Педагог мәртебесі туралы" заңдарына сәйкес, педагогтар белгіленген тәртіппен, заңнамада өздеріне берілген құқық негізінде таңдауды жүзеге асырған жағдайда.

      13. Өтінішхатты қарау нәтижелері бойынша монополияға қарсы орган не монополияға қарсы органның аумақтық бөлімшесі мыналарды қамтитын Қорытындыны қалыптастырады:

      1) Заңның 16-бабы 3-тармағының 2), 26) немесе 31) тармақшаларына сәйкес қарау негізі;

      2) өтінішхат нысанасы;

      3) өтінішхатта көрсетілген әлеуетті жеткізуші туралы мәліметтер;

      4) алынған нәтижелердің қысқаша сипаттамасымен қарау шеңберінде (осы Қағидалардың 3-тарауына сәйкес) жүргізілген іс-қимылдар тізбесі;

      5) әрбір қарау кезеңі бойынша тұжырымдардың негіздемесі;

      6) Қорытындының қолданылу мерзімі;

      7) Қорытынды беру үшін негіздердің бар немесе жоқ екендігі туралы түпкілікті шешім.

      14. Монополияға қарсы орган Қорытындыны қалыптастыру кезінде бәсекелестіктің басымдық қағидатын басшылыққа алады, оған сәйкес сатып алуды бәсекелестік негізде жүзеге асырудың кез келген мүмкіндігі болған кезде, монополияға қарсы орган Қорытынды беруден бас тартады.

      15. Шешім қабылдауды:

      1) Агенттік Басқармасы – монополияға қарсы органның өтінішхаттарын қарау кезінде;

      2) аумақтық бөлімшенің басшысы – тиісті аумақтық орган өтінішхатты қараған кезде жүзеге асырады.

      16. Ресімделген Қорытынды не Қорытынды беруден уәжді бас тарту тапсырыс берушіге шешім қабылданған күннен бастап үш жұмыс күнінен кешіктірілмейтін мерзімде Электрондық құжат айналымының бірыңғай жүйесі арқылы жіберіледі.

  Монополияға қарсы органның
ұқсас тауарлар жасауды және
қызметтер көрсетуді жүзеге
асыратын жеке кәсіпкерлік
субъектілерінің жоқ екендігі
туралы және тиісті тауарларды,
жұмыстарды, көрсетілетін
қызметтерді бәсекелестік негізде
сатып алудың өзге мүмкіндігінің
жоқ екендігі туралы қорытынды
беру қағидалары қарсы
органның қорытындысын
беру қағидаларына
1-қосымша

      Нысан

Өтінішхат

      __________________________________________________________________________

      __________________________________________________________________________

      сатып алуға монополияға қарсы органның қорытындысын беруді сұраймын

      Бір көзден сатып алу негіздемесі:

      __________________________________________________________________________

      __________________________________________________________________________

      Әлеуетті жеткізуші туралы мәліметтер:

      __________________________________________________________________________

      __________________________________________________________________________

      Байланыс жасайтын адам: __________________________________________________

                                    (Т.А.Ә., лауазымы, телефоны)

      Қосымшаға сәйкес өтінішхатқа мәліметтерді растау туралы тізбе қоса беріледі.

      Қоса беріліп отырған мәліметтердің толықтығын және анықтығын растаймын.

Лауазымы                         Т.А.Ә.

  Монополияға қарсы органның
ұқсас тауарлар жасауды және
қызметтер көрсетуді жүзеге
асыратын жеке кәсіпкерлік
субъектілерінің жоқ екендігі
туралы және тиісті тауарларды,
жұмыстарды, көрсетілетін
қызметтерді бәсекелестік негізде
сатып алудың өзге мүмкіндігінің
жоқ екендігі туралы қорытынды
беру қағидалары қарсы
органның қорытындысын
беру қағидаларына
2-қосымша

Өтінішхатқа мәліметтерді растау туралы тізбе

Тапсырыс берушінің атауы

Тапсырыс берушінің БСН

Әлеуетті жеткізуші

Әлеуетті жеткізушінің БСН

Қаржы жылы

Қаржыландыру көзі

Сатып алу нысанасының түрі

1

2

3

4

5

6

7

8

      кестенің жалғасы

Тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің коды

Сатып алынатын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің атауы

Тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің қысқаша сипаттамасы (сипаттауы)

Қосымша сипаттама

ЭҚЖЖ

СЭҚ ТН

Сатып алу тәсілі

Өлшем бірлігі

9

10

11

12

13

14

15

16

      кестенің жалғасы

Саны, көлемі

Бір бірлігі үшін баға, теңге

Сатып алу үшін бекітілген жалпы сома, теңге

Бір көзден сатып алуды жүзеге асыруға негіздемелер

Тауардың өзара алмастырылуы

Тауарды жеткізу, жұмысты орындау, қызметтерді көрсету орны (КАТО сәйкес елді мекен коды)

17

18

19

20

21

22

      Жалпы мәліметтер:

      1) "№" деген жолақта – веб-портал айқындайтын мемлекеттік сатып алуды сәйкестендіру коды;

      2) "Тапсырыс берушінің атауы" деген жолақта – тапсырыс берушінің толық атауы көрсетіледі;

      3) "Тапсырыс берушінің БСН" деген жолақта – заңды тұлғаны мемлекеттік тіркеу (қайта тіркеу) туралы куәлікте көрсетілген он екі таңбалы бизнес сәйкестендіру нөмірі;

      4) "Әлеуетті жеткізуші" деген жолақта – әлеуетті жеткізушінің толық атауы көрсетіледі;

      5) "Әлеуетті жеткізушінің БСН" деген жолақта – заңды тұлғаны мемлекеттік тіркеу (қайта тіркеу) туралы куәлікте көрсетілген он екі таңбалы бизнес сәйкестендіру нөмірі;

      6) "Қаржы жылы" деген жолақта – сатып алу жоспары жасалатын қаржы жылы көрсетіледі;

      7) "Қаржыландыру көзі" деген жолақта – түскен тізімнен мемлекеттік сатып алуды қаржыландыру көзін көрсету қажет:

      үкіметтік сыртқы қарыздар немесе байланысты гранттар бойынша бірлесіп қаржыландыру қаражатын қоспағанда, бюджет қаражаты есебінен;

      үкіметтік сыртқы қарыздар немесе байланысты гранттар бойынша бірлесіп қаржыландыру қаражаты есебінен;

      мемлекеттік мекемелердің иелігінде қалған тауарларды (жұмыстарды, көрсетілетін қызметтерді) өткізуінен түскен ақша есебінен;

      демеушілік және қайырымдылық көмек қаражаты есебінен;

      жергілікті өзін-өзі басқару органдарына берілетін трансферттер есебінен;

      8) "Сатып алу затының түрі" деген жолақта – мемлекеттік сатып алу затының түрі (тауар, жұмыс, көрсетілетін қызмет) көрсетіледі;

      9) "Тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің коды" деген жолақта – тауарлар, жұмыстар, көрсетілетін қызметтер анықтамалығына сәйкес код көрсетіледі;

      10) "Сатып алынатын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің атауы" деген жолақта – "Тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің коды" жолағына енгізілген мәнге сәйкес сатып алынатын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің атауы көрсетіледі;

      11) "Тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің қысқаша сипаттамасы (сипаттауы) деген жолақта – "Тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің коды" деген жолаққа енгізілген мәнге сәйкес тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің қысқаша сипаттамасы (сипаттауы) көрсетіледі;

      12) "Қосымша сипаттама (орыс тілінде)" деген жолақта – сатып алу нысанасының қосымша сипаттамасы көрсетіледі (міндетті емес жолақ);

      13) "ЭҚЖЖ" деген жолақта – "Экономикалық қызмет түрлерінің жалпы жіктеуіші" коды көрсетіледі;

      14) "СЭҚ ТН" деген жолақта – "Сыртқы экономикалық қызметтің тауар номенклатурасы" коды көрсетіледі;

      15) "Сатып алу тәсілі" деген жолақта – мемлекеттік сатып алуды өткізу тәсілі көрсетіледі;

      16) "Өлшем бірлігі" деген жолақта – "Тауардың, жұмыстың, көрсетілетін қызметтің коды" жолағына енгізілген мәнге сәйкес мемлекеттік сатып алы нысанасының өлшем бірлігі көрсетіледі;

      17) "Саны, көлемі" деген жолақта – сатып алынатын тауарлардың, жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің саны немесе көлемі көрсетіледі;

      18) "Бір бірлігі үшін баға, теңге" деген жолақта – мемлекеттік сатып алу нысанасының бір бірлігінің бағасы теңгемен көрсетіледі;

      19) "Сатып алу үшін бекітілген сома, теңге" деген жолақта – "Саны, көлемі" деген жолақты "Бір бірлігі үшін баға" деген жолаққа көбейту арқылы есептеледі және сатып алуды жүргізу жоспарланатын соманы білдіреді;

      20) "Бір көзден сатып алуды жүзеге асыруға негіз" деген жолақта – тауарларды, жұмыстарды немесе көрсетілетін қызметтерді бір көзден сатып алудың нақты себептері және осы сатып алу тәсілін қолданудың заңдылығын растайтын нормативтік құқықтық актілерге сілтеме көрсетіледі;

      21) "Тауардың өзара алмастырылуы" деген жолақта – сатып алынатын тауардың өзара алмастырылуы көрсетіледі;

      22) "Тауарды жеткізу, жұмысты орындау, қызмет көрсету орны" деген жолақта – КАТО бойынша елді мекеннің коды көрсетіледі.

Об утверждении Правил выдачи заключения антимонопольного органа об отсутствии субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг и об отсутствии иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе

Приказ и.о. Председателя Агентства по защите и развитию конкуренции Республики Казахстан от 16 июня 2025 года № 6. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 17 июня 2025 года № 36278

      В соответствии с подпунктами 2), 26) и 31) пункта 3 статьи 16 Закона Республики Казахстан "О государственных закупках" ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемые Правила выдачи заключения антимонопольного органа об отсутствии субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг и об отсутствии иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе, согласно приложению к настоящему приказу.

      2. Департаменту индустрии, государственной поддержки и закупок Агентства по защите и развитию конкуренции Республики Казахстан (далее — Агентство) в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Агентства после его официального опубликования.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего заместителя Председателя Агентства.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      исполняющий обязанности
Председателя Агентства
по защите и развитию конкуренции
Республики Казахстан
Р. Ахметов

      "СОГЛАСОВАН"
Министерство просвещения
Республики Казахстан

  Приложение к приказу
Председателя Агентства
по защите и развитию
конкуренции
Республики Казахстан
от 16 июня 2025 года № 6

Правила выдачи заключений антимонопольного органа об отсутствии субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг и об отсутствии иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила разработаны в соответствии с подпунктами 2), 26) и 31) пункта 3 статьи 16 Закона Республики Казахстан "О государственных закупках" (далее — Закон) и определяют порядок, особенности подачи и рассмотрения ходатайств о выдаче заключений антимонопольного органа об отсутствии субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг, а также об отсутствии иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе (далее — Правила).

      2. В настоящих Правилах используются следующие понятия:

      1) Правление Агентства — коллегиальный орган управления, создаваемый первым руководителем антимонопольного органа.

      2) потенциальный заменитель — это товар или услуга, которые, исходя из доступной информации, могут рассматриваться в качестве взаимозаменяемых с заявленным товаром или услугой, то есть сопоставимы по функциональному назначению, применению, качественным и техническим характеристикам, цене и иным параметрам, и могут быть использованы потребителем взамен заявленного товара (услуги);

      3) потенциальный конкурент — признается субъект рынка, который имеет возможность (владеет оборудованием, технологиями) производить и (или) реализовать товар, аналогичный либо взаимозаменяемый с товаром конкурента, но не производит и не реализует его на соответствующем товарном рынке.

      4) принцип приоритета конкуренции — принцип, в соответствии с которым антимонопольный орган при рассмотрении ходатайств о согласовании осуществления закупки способом из одного источника исходит из приоритета применения конкурентных способов закупок;

      5) заказчики – государственные органы, государственные учреждения, а также государственные предприятия, юридические лица, пятьдесят и более процентов голосующих акций (долей участия в уставном капитале) которых принадлежат государству, и аффилированные с ними юридические лица, за исключением государственных предприятий как имущественных комплексов, юридических лиц, пятьдесят и более процентов голосующих акций (долей участия в уставном капитале) которых принадлежат государству, и аффилированных с ними юридических лиц, переданных в доверительное управление физическим или негосударственным юридическим лицам с правом последующего выкупа.

      Иные понятия применяются в значениях, определенных Предпринимательским кодексом Республики Казахстан, Законом.

Глава 2. Порядок выдачи заключения антимонопольного органа об отсутствии субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг и об отсутствии иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе

      3. Для получения Заключение антимонопольного органа об отсутствии субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг, а также об отсутствии иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе (далее — Заключение), заказчик представляет в антимонопольный орган ходатайство и перечень о подтверждении сведений к ходатайству по формам, установленным в приложениях 1 и 2 к настоящим Правилам, посредством Единой системы электронного документооборота.

      При подаче ходатайства заказчик вправе дополнительно представить документы и (или) сведения, которые, по его мнению, имеют значение для рассмотрения ходатайства.

      Заказчик несет ответственность за полноту, обоснованность и достоверность сведений и документов, содержащихся в ходатайстве.

      4. Ходатайство представляется:

      В антимонопольный орган, если заказчиком, является центральный государственный орган или организация, имущество которой находится в республиканской собственности;

      В территориальное подразделение антимонопольного органа по месту регистрации заказчика, если заказчиком, является местный исполнительный орган или организация, имущество которой находится в коммунальной собственности.

      5. Ходатайство представляется отдельно по каждому предмету закупки – товару, работ, услуг.

      Указание сведений, относящихся к нескольким предметам закупок товаров, работ, услуг и (или) нескольким заказчикам в одном ходатайстве не допускается.

      6. При поступлении ходатайства антимонопольный орган осуществляет его рассмотрение на соответствие требованиям настоящих Правил, включая полноту представленных документов и надлежащее заполнение установленной формы.

      В случае выявления несоответствия ходатайство оставляется без рассмотрения, о чем антимонопольный орган уведомляет заказчика с указанием причин.

      7. Срок рассмотрения ходатайства составляет тридцать рабочих дней со дня его регистрации антимонопольным органом.

      8. При рассмотрении ходатайств о приобретении товаров и (или) услуг, являющихся объектами интеллектуальной собственности, у лиц, обладающих исключительными правами на соответствующие товары и (или) услуги, предусмотренных подпунктом 2) пункта 3 статьи 16 Закона, установление отсутствия субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство (оказание) аналогичных товаров и (или) услуг, осуществляется в следующей последовательности:

      1) определение наименования товара или услуги;

      2) выявление потенциальных заменителей;

      3) анализ информации на веб—портале государственных закупок на предмет осуществления конкурентных закупок заявленного товара, услуги и их потенциальных заменителей.

      Определение наименования товара или услуги осуществляется на основании одного или совокупности следующих критериев:

      Нормативных правовых актов, регулирующих соответствующую сферу деятельности;

      Анализа сведений, содержащихся в материалах ходатайства, о функциональном назначении и (или) применении товара или услуги, включая цели потребления и потребительские свойства;

      Решений о предоставлении лицензий, а также документов, подтверждающих наличие лицензии (при наличии);

      Справочника товаров, работ и услуг, определенного уполномоченным органом, используемого для осуществления государственных закупок.

      Потенциальные заменители определяются на основании любой доступной информации, включая данные собственных исследований, проведенных антимонопольным органом (в том числе сведения об аналогичных либо взаимозаменяемых товарах и (или) услуг, установленные в рамках анализа состояния конкуренции на товарных рынках), сведения из открытых источников, результаты маркетинговых и социологических исследований, а также информацию, предоставляемую ведомственными и независимыми информационными центрами и службами в отношении соответствующего товара либо услуги.

      Определение потенциальных заменителей также может осуществляться на основании анализа классификационной группы товаров и (или) услуг, в которую входит объект закупки, в соответствии с Общим классификатором видов экономической деятельности (далее — ОКЭД).

      По результатам вышеуказанных действий осуществляется анализ информации на веб—портале государственных закупок на предмет осуществления конкурентных закупок заявленного товара или услуги и их потенциальных заменителей.

      9. В случае, если предметом закупки являются программное обеспечение, продление сроков действия лицензий и технической поддержки, а также оборудование, необходимое для функционирования или использования программного обеспечения, антимонопольный орган отказывает в предоставлении Заключения.

      10. При рассмотрении ходатайств о приобретении товаров, работ, услуг у акционерных обществ, товариществ с ограниченной ответственностью, сто процентов голосующих акций (долей участия в уставном капитале) которых принадлежат государству, а также у государственных предприятий, в отношении которых осуществляется управление в соответствии с законодательством Республики Казахстан о государственном имуществе, по основанию, предусмотренному подпунктом 26) пункта 3 статьи 16 Закона, установление отсутствия субъектов частного предпринимательства, осуществляющих производство аналогичных товаров, работ, услуг, осуществляется в следующем порядке:

      1) изучение полномочий заявителя в части осуществления управления в отношении заявленного акционерного общества, товарищества с ограниченной ответственностью или государственного предприятия в соответствии с законодательством Республики Казахстан о государственном имуществе, а также на предмет установления таких полномочий законами Республики Казахстан или указами Президента Республики Казахстан;

      2) анализ нормативной правовой базы, а также сведений и пояснений, содержащихся в материалах ходатайства, в части наличия законодательных запретов или ограничений для субъектов частного предпринимательства на поставку соответствующих товаров, выполнение работ, оказание услуг государству;

      3) определение потенциальных конкурентов на основании анализа информации, предоставляемой уполномоченным органом в области государственной статистики, о действующих субъектах предпринимательства по соответствующему коду по ОКЭД;

      4) анализ информации, размещенной на веб—портале государственных закупок, на предмет осуществления конкурентных закупок заявленных товаров, работ, услуг либо их потенциальных заменителей.

      11. Установление отсутствия иной возможности приобретения соответствующих товаров, работ, услуг на конкурентной основе при рассмотрении ходатайств, указанных в подпункте 31) пункта 3 статьи 16 Закона, осуществляется в следующем порядке:

      Установление предмета закупки и его соответствия цели обращения;

      Определение обстоятельств, исключающих возможность осуществления закупки на конкурентной основе.

      При рассмотрении ходатайства уполномоченного государственного органа либо заказчика антимонопольный орган устанавливает, что предметом обращения является исключительно:

      Приобретение материалов выставок, семинаров, конференций, совещаний, форумов, симпозиумов, тренингов;

      Оплата за участие в указанных мероприятиях.

      В случае подтверждения соответствия предмета ходатайства указанным требованиям антимонопольный орган дополнительно устанавливает наличие одного из следующих обстоятельств:

      1) участие в мероприятии либо приобретение материалов предусмотрено международным договором или межправительственным соглашением, участником которого является Республика Казахстан, и из которого прямо вытекает обязанность Республики Казахстан участвовать в мероприятии либо приобрести соответствующие материалы;

      2) наличие прямого поручения или согласования Главы государства, подтвержденного официальным документом.

      При наличии одного из указанных обстоятельств антимонопольный орган вправе выдать Заключение.

      12. Заключение антимонопольного органа не требуется в следующих случаях:

      1) при приобретении товаров, работ, услуг у организаций, обеспечивающих деятельность органов национальной безопасности и избирательных комиссий — в соответствии с Законом;

      2) при приобретении учебников и учебно-методических комплексов, в том числе электронной форме, для обучающихся и воспитанников организаций образования — в соответствии с законами Республики Казахстан "Об образовании" и "О статусе педагогов", когда выбор осуществляется педагогами в установленном порядке, на основании предоставленного им законодательством права.

      13. По результатам рассмотрения ходатайства антимонопольный орган либо территориальное подразделение антимонопольного органа формирует Заключение, содержащее:

      1) основание рассмотрения в соответствии с подпунктами 2), 26) или 31) пункта 3 статьи 16 Закона;

      2) предмет ходатайства;

      3) сведения о потенциальном поставщике, указанном в ходатайстве;

      4) перечень действий, проведенных в рамках рассмотрения (в соответствии с главой 3 настоящих Правил), с кратким описанием полученных результатов;

      5) обоснование выводов по каждому этапу рассмотрения;

      6) срок действия Заключения;

      7) итоговый вывод о наличии или отсутствии оснований для выдачи Заключения.

      14. Антимонопольный орган при формировании Заключения исходит из принципа приоритета конкуренции, согласно которому при наличии любой возможности осуществления закупки на конкурентной основе антимонопольный орган отказывает в предоставлении Заключения.

      15. Принятие решения осуществляется:

      1) Правлением Агентства — при рассмотрении ходатайства антимонопольного органа;

      2) руководителем территориального подразделения — при рассмотрении ходатайства соответствующим территориальным органом.

      16. Оформленное Заключение либо мотивированный отказ в выдаче Заключения направляется заказчику посредством Единой системы электронного документооборота в срок не позднее трех рабочих дней с даты принятия решения.

  Приложение № 1
к Правилам выдачи заключения
антимонопольного органа
об отсутствии субъектов частного
предпринимательства, осуществляющих
производство аналогичных товаров,
работ, услуг и об отсутствии иной
возможности приобретения
соответствующих товаров, работ,
услуг на конкурентной основе
  Форма

Ходатайство

      Прошу предоставить заключение антимонопольного органа для приобретения
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Обоснование закупки из одного источника:
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Сведения о потенциальном поставщике:
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Контактное лицо: ___________________________________________________
(Ф.И.О, должность, телефон)
Прилагается перечень о подтверждении сведений к ходатайству согласно приложению.
Полноту и достоверность прилагаемых сведений подтверждаю.

Должность


ФИО

  Приложение № 2
к Правилам выдачи заключений
антимонопольного органа
об отсутствии субъектов частного
предпринимательства, осуществляющих
производство аналогичных товаров,
работ, услуг, и об отсутствии иной
возможности приобретения
соответствующих товаров, работ,
услуг на конкурентной основе

Перечень о подтверждении сведений к ходатайству

Наименование заказчика

БИН заказчика

Потенциальный поставщик

БИН потенциального поставщика

Финансовый год

Источник финансирования

Вид предмета закупок

1

2

3

4

5

6

7

8

      продолжение таблицы

Код товара, работы, услуги

Наименование закупаемых товаров, работ, услуг

Краткая характеристика (описание) товаров, работ, услуг

Дополнительная характеристика

ОКЭД

ТН ВЭД

Способ закупок

Единица измерения

9

10

11

12

13

14

15

16

      продолжение таблицы

Количество, объем

Цена за единицу, тенге

Общая сумма, утвержденная для закупки, тенге

Обоснования на осуществления закупки из одного источника

Взаимозаменяемость товара

Место поставки товара, выполнения работ, оказания услуг (код населенного пункта в соответствии с КАТО)

17

18

19

20

21

22

      Общие сведения:

      1) поле "№" – идентификационный код государственной закупки, определяемый веб—порталом;

      2) поле "Наименование заказчика" – указывается полное наименование заказчика;

      3) поле "БИН заказчика" – бизнес идентификационный номер (двенадцатизначный код) организации, указанный в свидетельстве о государственной регистрации (перерегистрации) юридического лица; 4) поле "Потенциальный поставщик" – указывается полное наименование потенциального поставщика;

      5) поле "БИН потенциального поставщика" – бизнес идентификационный номер (двенадцатизначный код) организации, указанный в свидетельстве о государственной регистрации (перерегистрации) юридического лица;

      6) поле "Финансовый год" – указывается финансовый год, на который составляется план закупок;

      7) поле "Источник финансирования" – необходимо из выпадающего списка указать источник финансирования государственных закупок:

      за счет бюджетных средств, за исключением средств софинансирования по правительственным внешним займам или связанным грантам;

      за счет средств софинансирования по правительственным внешним займам или связанным грантам;

      за счет денег от реализации государственными учреждениями товаров (работ, услуг), остающихся в их распоряжении;

      за счет средств спонсорской и благотворительной помощи;

      за счет трансфертов органам местного самоуправления;

      8) поле "Вид предмета закупок" – указывается вид предмета государственных закупок (товар, работа, услуга);

      9) поле "Код товара, работы, услуги" – указывается код товара, работы, услуги в соответствии со справочником товаров, работ, услуг;

      10) поле "Наименование закупаемых товаров, работ, услуг" – указывается наименование закупаемых товаров, работ, услуг в соответствии с введенным значением в поле "Код товара, работы, услуги";

      11) поле "Краткая характеристика (описание) товаров, работ, услуг" – указывается краткая характеристика (описание) закупаемых товаров, работ, услуг в соответствии с введенным значением в поле "Код товара, работы, услуги";

      12) поле "Дополнительная характеристика (на русском языке)" – указывается дополнительная характеристика предмета закупок (необязательное поле);

      13) поле "ОКЭД" – указывается код "Общий классификатор видов экономической деятельности";

      14) поле "ТН ВЭД" – указывается код "Товарная номенклатура внешнеэкономической деятельности";

      15) поле "Способ закупок" – указывается способ проведения государственных закупок;

      16) поле "Единица измерения" – указывается единица измерения предмета государственных закупок в соответствии с введенным значением в поле "Код товара, работы, услуги";

      17) поле "Количество, объем" – указывается количество или объем закупаемых товаров, работ, услуг;

      18) поле "Цена за единицу, тенге" – указывается цена за единицу предмета государственных закупок в тенге;

      19) поле "Сумма, утвержденная для закупки, тенге" – рассчитывается путем умножения значения поля "Количество, объем" на значение поля "Цена за единицу, тенге" и обозначает сумму, на которую планируется произвести закупку;

      20) поле "Обоснования на осуществления закупки из одного источника" – указывается конкретные причины, по которым товары, работы или услуги планируются приобрести из одного источника и со ссылкой на нормативные правовые акты, подтверждающие правомерность применения данного способа закупки;

      21) поле "Взаимозаменяемость товара" – указывается фактическая взаимозаменяемость закупаемого товара;

      22) поле "Место поставки товара, выполнения работ, оказания услуг" – указывается место поставки товара, выполнения работ, оказания услуг.