"Білім туралы құжаттарды тану қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің 2023 жылғы 12 маусымдағы № 268 бұйрығына өзгерістер енгізу туралы

Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің 2025 жылғы 30 сәуірдегі № 225 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2025 жылғы 2 мамырда № 36066 болып тіркелді

      БҰЙЫРАМЫН:

      1. "Білім туралы құжаттарды тану қағидаларын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрінің 2023 жылғы 12 маусымдағы № 268 бұйрығына (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 32800 болып тіркелген) мынадай өзгерістер енгізілсін:

      тақырып мынадай редакцияда жазылсын:

      "Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану қағидаларын бекіту туралы";

      кіріспе мынадай редакцияда жазылсын:

      "Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 19 тамыздағы № 580 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі туралы ереженің 15-тармағының 31) тармақшасына сәйкес, БҰЙЫРАМЫН:";

      1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Қоса беріліп отырған Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану қағидалары бекітілсін.";

      көрсетілген бұйрықпен бекітілген Білім туралы құжаттарды тану қағидаларында:

      тақырып мынадай редакцияда жазылсын:

      "Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану қағидалары";

      1-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "1. Осы Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі – Мемлекеттік көрсетілетін қызметтер туралы заң) 10-бабының 1) тармақшасына, Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2022 жылғы 19 тамыздағы № 580 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігі туралы ереженің 15-тармағының 31) тармақшасына сәйкес әзірленген және шетелдік білім беру ұйымдарында, оның ішінде олардың филиалдарында, сондай-ақ ғылыми орталықтар мен зертханаларда білім алған жеке адамдардың жоғары және жоғары білімнен кейінгі білім туралы құжаттарын тану тәртібін айқындайды.";

      2-тараудың тақырыбы мынадай редакцияда жазылсын:

      "2-тарау. Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану тәртібі";

      12-тармақтың екінші бөлігі мынадай редакцияда жазылсын:

      "Осы тармақтың бірінші бөлігінде көрсетілген ЖЖОКБҰ-ның білімі туралы құжаттар беру сәтінде білім туралы құжаттың түпнұсқалығын белгілеу жолымен ғана танылады.

      Тану негізінде көрсетілетін қызметті беруші Қағидаларға 4-қосымшаға сәйкес нысан бойынша куәлік береді.";

      13-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "13. Білім туралы құжаттарды тану рәсімінен мынадай адамдар өтпейді:

      1) "Болашақ" халықаралық стипендиясының иегерлері;

      2) танудан босататын мынадай құжаттарға және (немесе) халықаралық шарттарға (келісімдерге) қол қойған елдердің білім беру ұйымдарының білімі туралы құжаттардың иегерлері:

      2-1) 1992 жылғы 15 мамырдағы Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығының "Білім беру саласындағы ынтымақтастық туралы" келісімі (бұл ретте 1992 жылғы 15 мамырдан кейін ТМД-ға қатысушы елдердің білім беру ұйымдары берген білім туралы құжаттар белгіленген тәртіппен тану рәсімінен өтеді);

      2-2) 2014 жылғы 29 мамырдағы Еуразиялық экономикалық одақ туралы шарты (мүше мемлекеттердің аумағында еңбек қызметін жүзеге асыратын еңбекші-мигранттарға қолданылады);

      2-3) 2017 жылғы 9 қарашадағы Қазақстан Республикасының Үкіметі мен Ресей Федерациясының Үкіметі арасындағы М.В. Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетінің Қазақстандық филиалының жұмыс істеуі туралы келісімі;

      3) Қазақстан Республикасында халықаралық шарттар негізінде немесе ғылым және жоғары білім саласындағы уәкілетті органның шешімі бойынша әрекет ететін шетелдiк жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейiнгi бiлiм беру ұйымдары филиалдарының және шетелдiк оқу орындары берген жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттардың иегерлері.";

      29-тармақ мынадай редакцияда жазылсын:

      "29. Көрсетілетін қызметті алушы Сараптамалық кеңестің теріс шешімі негізінде қабылданған мемлекеттік қызметті көрсетуден бас тарту туралы дәлелді жауаппен келіспеген кезде, көрсетілетін қызметті алушы көрсетілетін қызметті берушіге еркін нысанда апелляциялық өтініш береді. Апелляциялық өтініш танудан бас тартуды алған күннен бастап күнтізбелік 90 (тоқсан) күн ішінде беріледі. Апелляциялық өтініш Дәрежелерді беру қағидаларының 28 және 29-тармақтарында көрсетілген тәртіппен қаралады.";

      Қағидалардың 3-қосымшасында:

      4-реттік нөмірінің жолы мынадай редакцияда жазылсын:

      "

4

Мемлекеттік қызмет көрсету нысаны

Электронды түрінде (ішінара автоматтандырылған)/ Қағаз түрінде:
"Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану";
"Жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану туралы куәліктің телнұсқасын беру".

      ";

      8-реттік нөмірінің жолы мынадай редакцияда жазылсын:

      "

8

Мемлекеттік қызметтер көрсету үшін қажетті құжаттар тізімі

1.Білім туралы құжатты тану туралы куәлікті алу үшін мынадай құжаттар ұсынылады:
- Мемлекеттік корпорацияға жүгінген кезде:
1) нотариус куәландырған сенімхат негізінде иеленушінің немесе уәкілетті өкілдің цифрлық құжаттар сервисі (жеке басын сәйкестендіру үшін) арқылы жеке басын куәландыратын және (немесе) электрондық құжат нысанындағы құжат;
2) Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша білім туралы құжаттарды тану туралы өтініш;
3) заңдастырылған немесе апостильденген білім туралы құжаттың және оған қосымшаның көшірмесі мөрдің аудармасын қоса алғанда, қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасымен (егер құжат толығымен шет тілінде болса).
Құқықтық көмек туралы халықаралық шартқа (келісімге) қатысушы елде білім туралы құжат берілген кезде, егер бұл шарт (келісім) білім туралы құжаттарды заңдастырудан және (немесе) апостильдеуден босатуды көздесе немесе мұндай шарт (келісім) болмаған жағдайда, білім туралы құжаттың және оған қосымшаның көшірмесі, сондай-ақ мөрді, мөртабанды аударуды қоса алғанда, қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аударма (егер құжат толығымен шет тілінде болса) ұсынылады.
Осы тармақта көрсетілген құжаттардың қазақ немесе орыс тілдеріне аударылуын куәландыруды Қазақстан Республикасының аумағындағы нотариус немесе құжат берілген елдегі Қазақстан Республикасының дипломатиялық қызмет органдары жүзеге асырады.
Тиісті мемлекеттік органдар шектеу іс-шараларын жүзеге асырған, төтенше жағдай енгізілген, белгілі бір аумақта әлеуметтік, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар туындаған жағдайларда көрсетілетін қызметті алушы білім туралы құжаттың және оған қосымшаның көшірмесін, олардың қазақ немесе орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармаларымен бірге (егер құжат толығымен шет тілінде болса) мөрді, мөртабанды аударуды қоса алғанда ұсынады.
4) Қазақстан Республикасының бейрезиденттері үшін – білім туралы құжат иесінің жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі (қазақ немесе орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы бар).
5) төлем туралы мәліметтер (сұрау салуға жауап болмаған кезде қайта жүгінген кезде талап етілмейді);
6) егер білім туралы құжаттың иесі Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігінің, Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің, Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің жолдамасы бойынша оқудан өткен болса, бұйрықтың көшірмесі не тиісті ЖЖОКБҰ-ға жіберу туралы бұйрықтан үзінді көшірме қоса берілсін.
Көрсетілетін қызметті алушының жеке басын куәландыратын құжаттар туралы мәліметтерді Мемлекеттік корпорация қызметкері "электрондық үкімет" шлюзі арқылы тиісті мемлекеттік ақпараттық жүйелерден алады.
- портал арқылы жүгінген кезде:
1) Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша білім туралы құжаттарды тану туралы өтініш;
2) заңдастырылған немесе апостильденген білім туралы құжаттың және оған қосымшаның электрондық көшірмесі және мөрдің аудармасын қоса алғанда, қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасымен (егер құжат толығымен шет тілінде болса).
Құқықтық көмек туралы халықаралық шартқа (келісімге) қатысушы елде білім туралы құжат берілген кезде, егер бұл шарт (келісім) білім туралы құжаттарды заңдастырудан және (немесе) апостильдеуден босатуды көздесе немесе мұндай шарт (келісім) болмаған жағдайда, білім туралы құжаттың және оған қосымшаның электрондық көшірмесі, сондай-ақ мөрді, мөртабанды аударуды қоса алғанда, қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аударма (егер құжат толығымен шет тілінде болса) ұсынылады.
Осы тармақта көрсетілген құжаттардың қазақ немесе орыс тілдеріне аударылуын куәландыруды Қазақстан Республикасының аумағындағы нотариус немесе құжат берілген елдегі Қазақстан Республикасының дипломатиялық қызмет органдары жүзеге асырады.
Тиісті мемлекеттік органдар шектеу іс-шараларын жүзеге асырған, төтенше жағдай енгізілген, белгілі бір аумақта әлеуметтік, табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлар туындаған жағдайларда көрсетілетін қызметті алушы білім туралы құжаттың және оған қосымшаның электрондық көшірмесін, олардың қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармаларымен бірге (егер құжат толығымен шет тілінде болса) мөрді, мөртабанды аударуды қоса алғанда ұсынады.
3) Қазақстан Республикасының бейрезиденттері үшін – білім туралы құжат иесінің жеке басын куәландыратын құжаттың электрондық көшірмесі (қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы бар).
4) төлем туралы мәліметтер (сұрау салуға жауап болмаған кезде қайта жүгінген кезде талап етілмейді).
5) Егер білім туралы құжаттың иесі Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрлігінің, Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитетінің, Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің жолдамасы бойынша оқудан өткен болса, бұйрықтың көшірмесі не тиісті ЖЖОКБҰ-ға жіберу туралы бұйрықтан үзінді көшірме қоса берілсін.
Портал арқылы жүгінген кезде көрсетілетін қызметті алушының "жеке кабинетіне" мемлекеттік қызмет көрсетуге сұрау салуды қабылдау/бас тарту мәртебесі туралы ақпарат, сондай-ақ мемлекеттік қызмет нәтижесін алу күні мен уақыты көрсетілген хабарлама жіберіледі.
2. Ғылыми дәреже беру туралы құжатты тану туралы куәлік алу үшін мынадай құжаттар ұсынылады:
2-1. Егер көрсетілетін қызметті алушы Қағидалардың 21-тармағының 1), 2), 5) және 6) тармақшаларында көрсетілген адамдар санатына жатса, ғылыми дәреже құжатын тану туралы куәлікті алу үшін көрсетілетін қызметті алушы көрсетілетін қызметті берушіге Мемлекеттік корпорация немесе портал арқылы сәйкес нысан бойынша өтініш жібереді Қағидаларға 1-қосымшаға мынадай құжаттарды қоса бере отырып:
1) нотариус куәландырған сенімхат негізінде иеленушінің немесе уәкілетті өкілдің цифрлық құжаттар сервисі (жеке басын сәйкестендіру үшін) арқылы жеке басын куәландыратын және (немесе) электрондық құжат нысанындағы құжат;
2) қорғау елінде диссертацияны қорғау фактісін растайтын дәреже беру туралы апостиль қойылған не заңдастырылған дипломның электрондық көшірмесі/көшірмесі және дәреже беру туралы дипломның қазақ немесе орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
3) дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның электрондық көшірмесі/көшірмесі (транскрипт) немесе өткен оқу пәндері мен практикаларының көлемі туралы мәліметтер және/немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмесі (бар болса) және дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның қазақ немесе орыс тіліндегі нотариалды куәландырылған аудармасы (транскрипт) немесе өткен оқу пәндерінің көлемі туралы мәліметтер және және/немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмелері (бар болса) қазақ немесе орыс тілдерінде (егер құжат толығымен шет тілінде болса).
2-2. Егер көрсетілетін қызметті алушы Қағидалардың 21-тармағының 3) тармақшасында көрсетілген адамдар санатына жататын болса, онда ғылыми дәреже тану туралы куәлікті алу үшін көрсетілетін қызметті алушы көрсетілетін қызметті берушіге Мемлекеттік корпорация немесе портал арқылы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша мынадай құжаттарды қоса бере отырып өтініш жібереді:
1) нотариус куәландырған сенімхат негізінде иеленушінің немесе уәкілетті өкілдің цифрлық құжаттар сервисі (жеке басын сәйкестендіру үшін) арқылы жеке басын куәландыратын және (немесе) электрондық құжат нысанындағы құжат;
2) қорғау елінде диссертацияны қорғау фактісін растайтын дәреже беру туралы апостиль қойылған не заңдастырылған дипломның электрондық көшірмесі/көшірмесі және дәреже беру туралы дипломның қазақ немесе орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
3) дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның электрондық көшірмесі/көшірмесі (транскрипт) немесе өткен оқу пәндері мен практикаларының көлемі туралы мәліметтер және/немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмесі (бар болса) және дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның қазақ немес орыс тіліндегі нотариалды куәландырылған аудармасы (транскрипт) немесе өткен оқу пәндерінің көлемі туралы мәліметтер және практик және/немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмелері (бар болған жағдайда) қазақ немесе орыс тілдерінде (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
4) шетелдік азаматтың ЖЖОКБҰ шақыруын растайтын құжаттың электрондық көшірмесі/қағаз түрінде;
5) жұмыс орны бойынша куәландырылған Қазақстан Республикасының еңбек заңнамасына сәйкес еңбек қызметін растайтын электрондық көшірме/көшірме.
2-3. Егер көрсетілетін қызметті алушы Қағидалардың 21-тармағының 4) тармақшасында көрсетілген адамдар санатына жататын болса, онда ғылыми дәреже құжатын тану туралы куәлікті алу үшін көрсетілетін қызметті алушы көрсетілетін қызметті берушіге Мемлекеттік корпорация немесе портал арқылы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша мынадай құжаттарды қоса бере отырып өтініш жібереді:
1) нотариус куәландырған сенімхат негізінде иеленушінің немесе уәкілетті өкілдің цифрлық құжаттар сервисі (жеке басын сәйкестендіру үшін) арқылы жеке басын куәландыратын және (немесе) электрондық құжат нысанындағы құжат;
2) қорғау елінде диссертацияны қорғау фактісін растайтын дәреже беру туралы апостиль қойылған немесе заңдастырылған дипломның электрондық көшірмесі/көшірмесі және дәреже беру туралы дипломның қазақ немесе орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
3) дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның электрондық көшірмесі/көшірмесі (транскрипт) немесе өткен оқу пәндері мен практикаларының көлемі туралы мәліметтер және / немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмесі (бар болса) және дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның нотариалды куәландырылған аудармасы (транскрипт) немесе өткен оқу пәндерінің көлемі туралы мәліметтер және практик және/немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмелері (бар болса) қазақ немесе орыс тіліндегі нотариалды куәландырылған аудармасымен (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
4) электрондық көшірмесі/қағаз түрінде ғылыми және ғылыми-педагог кадрларды даярлау бағдарламалары бойынша оқуға жіберу еркін нысандағы құжатпен расталады.
2-4. Егер көрсетілетін қызметті алушы Қағидалардың 21-тармағында көрсетілген адамдар санатына жатпаса, онда ғылыми дәреже құжатын тану туралы куәлікті алу үшін көрсетілетін қызметті алушы көрсетілетін қызметті берушіге Мемлекеттік корпорация арқылы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес нысан бойынша мынадай құжаттарды қоса бере отырып өтініш жібереді:
1) нотариус куәландырған сенімхат негізінде иеленушінің немесе уәкілетті өкілдің цифрлық құжаттар сервисі (жеке басын сәйкестендіру үшін) арқылы жеке басын куәландыратын және (немесе) электрондық құжат нысанындағы құжат;
2) қорғау елінде диссертацияны қорғау фактісін растайтын дәреже беру туралы апостиль қойылған немесе заңдастырылған дипломның көшірмесі және дәреже беру туралы дипломның қазақ немесе орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
3) дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның көшірмесі (транскрипт) немесе өткен оқу пәндері мен практикаларының көлемі туралы мәліметтер және / немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмесі (бар болса) және дәреже беру туралы құжатқа қосымшаның қазақ немесе орыс тіліндегі нотариалды куәландырылған аудармасы (транскрипт) немесе өткен оқу пәндерінің көлемі туралы мәліметтер және практик және/немесе кандидаттық емтихандарды тапсыру туралы куәліктің көшірмелері (бар болса) қазақ немесе орыс тілдерінде (егер құжат толығымен шет тілінде болса);
4) диссертация электронды түрде (CD-диск). Шет тіліндегі диссертацияға авторефераттың немесе кеңейтілген аннотацияның (кемінде 40 (қырық) мың баспа белгісі) көшірмесі қазақ немесе орыс тіліндегі аудармасы қоса беріледі. Аннотацияда нәтижелер, зерттеудің мақсаттары, міндеттері, таңдалған тақырыптың өзектілігі, негізгі ғылыми ережелер, қорытындылар мен ұсыныстар көрсетіледі;
5) "Ұлттық мемлекеттік ғылыми-техникалық сараптама орталығы" акционерлік қоғамының (бұдан әрі – ҰМҒТСО) анықтамасының көшірмесі (еркін нысанда) және диссертация қорғалған елдің уәкілетті органының немесе ЖЖОКБҰ-ның диссертацияның плагиатқа тексерілгені туралы анықтамасы (еркін нысанда, бар болса).
6) ғылыми еңбектер тізімі.
3. Жоғары және (немесе) жоғары оқу орнынан кейінгі білім туралы құжаттарды тану туралы куәліктің телнұсқасын алу үшін мынадай құжаттар ұсынылады:
- Мемлекеттік корпорацияға жүгінген кезде:
1) нотариус куәландырған сенімхат негізінде иеленушінің немесе уәкілетті өкілдің цифрлық құжаттар сервисі (жеке басын сәйкестендіру үшін) арқылы жеке басын куәландыратын және (немесе) электрондық құжат нысанындағы құжат;
2) Қағидаларға 7-қосымшаға сәйкес нысан бойынша телнұсқа беру туралы өтініш;
3) Егер тану туралы куәліктің иесі оны алғаннан кейін тегін, атын немесе әкесінің атын (бар болса) өзгерткен болса, тегін, атын немесе әкесінің атын өзгерту жазбасы актілерін мемлекеттік тіркеу туралы куәліктің көшірмесін немесе неке туралы немесе некені бұзу туралы актілік жазба (қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы бар);
4) тану туралы куәліктің түпнұсқасы (егер бар болса);
5) Қазақстан Республикасының бейрезиденттері үшін-білім туралы құжат иесінің жеке басын куәландыратын құжаттың көшірмесі (қазақ немес орыс тіліндегі нотариус куәландырған аудармасы бар);
6) төлем туралы түбіртек (қайта жүгінген кезде талап етілмейді) ұсынылады.
Көрсетілетін қызметті берушілер цифрлық құжаттарды "электрондық үкімет" веб-порталында тіркелген пайдаланушының ұялы байланысының абоненттік нөмірі арқылы бір реттік парольді беру арқылы немесе "электрондық үкімет" веб-порталының хабарламасына жауап ретінде қысқа мәтіндік хабарлама жіберу арқылы ұсынылған құжат иесінің келісімі болған жағдайда іске асырылған интеграция арқылы цифрлық құжаттар сервисінен алады.
Көрсетілетін қызметті алушының жеке басын куәландыратын құжаттар туралы мәліметтерді Мемлекеттік корпорация қызметкері "электрондық үкімет" шлюзі арқылы тиісті мемлекеттік ақпараттық жүйелерден алады.

      ".

      2. Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету комитеті Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен:

      1) осы бұйрықтың Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін;

      2) осы бұйрық ресми жарияланғаннан кейін оны Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау жетекшілік ететін Қазақстан Республикасының Ғылым және жоғары білім вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Ғылым және жоғары білім министрі
С. Нурбек

О внесении изменений в приказ Министра науки и высшего образования Республики Казахстан от 12 июня 2023 года № 268 "Об утверждении Правил признания документов об образовании"

Приказ Министра науки и высшего образования Республики Казахстан от 30 апреля 2025 года № 225. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 2 мая 2025 года № 36066

      ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Внести в приказ Министра науки и высшего образования Республики Казахстан от 12 июня 2023 года № 268 "Об утверждении Правил признания документов об образовании" (зарегистрирован в Реестре государственной регистрации нормативных правовых актов под № 32800) следующие изменения:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Об утверждении Правил признания документов о высшем и послевузовском образовании";

      преамбулу изложить в следующей редакции:

      "В соответствии с подпунктом 31) пункта 15 Положения о Министерстве науки и высшего образования Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 19 августа 2022 года № 580, ПРИКАЗЫВАЮ:";

      пункт 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Утвердить прилагаемые Правила признания документов о высшем и послевузовском образовании.";

      в Правилах признания документов об образовании, утвержденных указанным приказом:

      заголовок изложить в следующей редакции:

      "Правила признания документов о высшем и послевузовском образовании";

      пункт 1 изложить в следующей редакции:

      "1. Настоящие Правила признания документов о высшем и послевузовском образовании (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 1) статьи 10 Закона Республики Казахстан "О государственных услугах" (далее – Закон о государственных услугах), в соответствии с подпунктом 31) пункта 15 Положения о Министерстве науки и высшего образования Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 19 августа 2022 года № 580 и определяют порядок признания документов о высшем и послевузовском образовании физических лиц, получивших образование в зарубежных организациях образования, в том числе их филиалах, а также в научных центрах и лабораториях.";

      Заголовок главы 2 изложить в следующей редакции:

      "Глава 2. Порядок признания документов о высшем и послевузовском образовании";

      Часть вторую пункта 12 изложить в следующей редакции:

      "Документы об образовании ОВПО, указанные в части первой настоящего пункта, признаются только путем установления подлинности документа об образования на момент выдачи.

      На основании признания услугодателем выдается удостоверение по форме согласно приложению 4 к Правилам.";

      пункт 13 изложить в следующей редакции:

      "13. Процедуру признания документов об образовании не проходят следующие лица:

      1) обладатели международной стипендии "Болашак";

      2) обладатели документов об образовании организаций образования стран, подписавших следующие документы и(или) международные договора (соглашения), освобождающие от признания:

      2-1) Соглашение Содружества Независимых Государств "О сотрудничестве в области образования" от 15 мая 1992 года (при этом документы об образовании, выданные странами-участниками СНГ после 15 мая 1992 года, проходят процедуру признания в установленном порядке);

      2-2) Договор о Евразийском экономическом союзе от 29 мая 2014 года (распространяется на трудящихся-мигрантов, осуществляющие трудовую деятельность на территории государств-членов);

      2-3) Соглашение между Правительством Республики Казахстан и Правительством Российской Федерации о функционировании Казахстанского филиала Московского государственного университета имени М.В. Ломоносова от 9 ноября 2017 года;

      3) обладатели документов о высшем и (или) послевузовском образовании, выданных филиалами зарубежных организаций высшего и (или) послевузовского образования и иностранными учебными заведениями, действующими в Республике Казахстан на основании международных договоров или по решению уполномоченного органа в области науки и высшего образования.";

      пункт 29 изложить в следующей редакции:

      "29. При несогласии услугополучателя с мотивированным ответом об отказе в оказании государственной услуги Правил, принятом на основании отрицательного решения Экспертного совета услугополучатель подает апелляционное заявление в произвольной форме услугодателю. Апелляционное заявление подается в течение 90 (девяносто) календарных дней со дня получения отказа в признании. Апелляционное заявление рассматривается в порядке, указанном в пунктах 28 и 29 Правил присуждения степеней.";

      в приложении 3 к Правилам:

      строку, порядковый номер 4, изложить в следующей редакции:

      "

4

Форма оказания государственной услуги

Электронная (частично автоматизированная) / бумажная:
"Признание документов о высшем и послевузовском образовании";
"Выдача дубликата удостоверения о признании документов о высшем и послевузовском образовании".

      ";

      строку, порядковый номер 8, изложить в следующей редакции:

      "

8

Перечень документов необходимых для оказания государственной услуги

1. Для получения удостоверения о признании документа об образовании представляются следующие документы
- при обращении в Государственную корпорацию:
1) документ, удостоверяющий личность и (или) в форме электронного документа посредством сервиса цифровых документов (для идентификации личности) владельца или уполномоченного представителя на основании нотариально удостоверенной доверенности;
2) заявление о признании документов об образовании по форме согласно приложению 1 к Правилам;
3) копия легализованного или апостилированного документа об образовании и приложения к нему с нотариально засвидетельствованным переводом (если документ полностью на иностранном языке), включая перевод печати.
При представлении документа об образовании из страны-участника международного договора (соглашения) о правовой помощи, предусматривающего отмену легализации и (или) апостилирования документов об образовании, либо при отсутствии такого договора (соглашения), представляется копия документа об образовании и приложения к нему с нотариально засвидетельствованным переводом (если документ полностью на иностранном языке), включая перевод печати и штампа.
Засвидетельствование перевода документов на казахский или русский язык, указанным в настоящем пункте осуществляется нотариусом на территории Республики Казахстан или органами дипломатической службы Республики Казахстан в стране, в которой выдан документ.
В случаях осуществления ограничительных мероприятий соответствующими государственными органами, введения чрезвычайного положения, возникновения чрезвычайных ситуаций социального, природного и техногенного характера на определенной территории услугополучатель представляет копию документа об образовании и приложения к нему, вместе с их нотариально засвидетельствованными переводами (если документ полностью на иностранном языке), включая перевод печати, штампа.
4) для нерезидентов Республики Казахстан – копия документа, удостоверяющего личность владельца документа об образовании (с нотариально засвидетельствованным переводом);
5) сведения об оплате (не требуется при повторном обращении при отсутствии ответа на запрос);
6) если обладатель документа об образовании проходил обучение по направлению Министерства обороны Республики Казахстан, Комитета национальной безопасности Республики Казахстан, Министерства внутренних дел Республики Казахстан, приложить копию приказа, либо выписку из приказа о направлении в соответствующий ОВПО.
Сведения о документах, удостоверяющих личность услугополучателя, работник Государственной корпорации получает из соответствующих государственных информационных систем через шлюз "электронного правительства".
- при обращении через портал:
1) заявление о признании документов об образовании по форме согласно приложению 1 к Правилам;
2) электронная копия легализованного или апостилированного документа об образовании и приложения к нему с нотариально засвидетельствованным переводом (если документ полностью на иностранном языке), включая перевод печати.
При представлении документа об образовании из страны-участника международного договора (соглашения) о правовой помощи, предусматривающего отмену легализации и (или) апостилирования документов об образовании, либо при отсутствии такого договора (соглашения), представляется электронная копия документа об образовании и приложения к нему с нотариально засвидетельствованным переводом (если документ полностью на иностранном языке), включая перевод печати и штампа.
Засвидетельствование перевода документов на казахский или русский язык, указанным в настоящем пункте осуществляется нотариусом на территории Республики Казахстан или органами дипломатической службы Республики Казахстан в стране, в которой выдан документ.
В случаях осуществления ограничительных мероприятий соответствующими государственными органами, введения чрезвычайного положения, возникновения чрезвычайных ситуаций социального, природного и техногенного характера на определенной территории услугополучатель представляет электронную копию документа об образовании и приложения к нему, вместе с их нотариально засвидетельствованными переводами (если документ полностью на иностранном языке), включая перевод печати, штампа.
3) для нерезидентов Республики Казахстан – электронная копия документа, удостоверяющего личность владельца документа об образовании (с нотариально засвидетельствованным переводом).
4) сведения об оплате (не требуется при повторном обращении при отсутствии ответа на запрос);
5) если обладатель документа об образовании проходил обучение по направлению Министерства обороны Республики Казахстан, Комитета национальной безопасности Республики Казахстан, Министерства внутренних дел Республики Казахстан, приложить электронную копию приказа, либо выписку из приказа о направлении в соответствующий ОВПО.
При обращении через портал услугополучателю в "личный кабинет" направляется информация о статусе принятия/отказа запроса на оказание государственной услуги, а также уведомление с указанием даты и времени получения результата государственной услуги.
2. Для получения удостоверения о признании документа о присуждении ученой степени представляются следующие документы:
2-1. Если услугополучатель относится к категории лиц, указанных в подпунктах 1), 2), 5) и 6) пункта 21 Правил, для получения удостоверения о признании документа ученой степени услугополучатель направляет услугодателю через Государственную корпорацию или портал заявление по форме согласно приложению 1 к Правилам с приложением следующих документов:
1) документ, удостоверяющий личность и (или) в форме электронного документа посредством сервиса цифровых документов (для идентификации личности) владельца или уполномоченного представителя на основании нотариально удостоверенной доверенности;
2) электронная копия/копия апостилированного либо легализованного диплома о присуждении степени, подтверждающего факт защиты диссертации в стране защиты, и нотариально засвидетельствованный перевод диплома о присуждении степени на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке);
3) электронная копия/копия приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копия удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) и нотариально засвидетельствованный перевод приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копии удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке).
2-2. Если услугополучатель относится к категории лиц, указанных в подпункте 3) пункта 21 Правил, то для получения удостоверения о признании документа о присуждении ученой степени услугополучатель направляет услугодателю через Государственную корпорацию или портал заявление по форме согласно приложению 1 к Правилам с приложением следующих документов:
1) документ, удостоверяющий личность и (или) в форме электронного документа посредством сервиса цифровых документов (для идентификации личности) владельца или уполномоченного представителя на основании нотариально удостоверенной доверенности;
2) электронная копия/копия апостилированного либо легализованного диплома о присуждении степени, подтверждающего факт защиты диссертации в стране защиты, и нотариально засвидетельствованный перевод диплома о присуждении степени на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке);
3) электронная копия/копия приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копия удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) и нотариально засвидетельствованный перевод приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копии удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке);
4) электронная копия/копия документа, подтверждающий приглашение ОВПО иностранного гражданина;
5) электронная копия/копия, подтверждающая трудовую деятельность согласно трудовому законодательству Республики Казахстан, заверенная по месту работы.
2-3. Если услугополучатель относится к категории лиц, указанных в подпункте 4) пункта 21 Правил, то для получения удостоверения о признании документа о присуждении ученой степени услугополучатель направляет услугодателю через Государственную корпорацию или портал заявление по форме согласно приложению 1 к Правилам с приложением следующих документов:
1) документ, удостоверяющий личность и (или) в форме электронного документа посредством сервиса цифровых документов (для идентификации личности) владельца или уполномоченного представителя на основании нотариально удостоверенной доверенности;
2) электронная копия/копия апостилированного либо легализованного диплома о присуждении степени, подтверждающего факт защиты диссертации в стране защиты, и нотариально засвидетельствованный перевод диплома о присуждении степени на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке);
3) электронная копия/копия приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копия удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) и нотариально засвидетельствованный перевод приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копии удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке);
4) электронная копия/бумажная версия направления на обучение по программам подготовки научных и научно-педагогических кадров подтверждается документом в произвольной форме.
2-4. Если услугополучатель не относится к категории лиц, указанных в пункте 21 Правил, то для получения удостоверения о признании документа о присуждении ученой степени услугополучатель направляет услугодателю через Государственную корпорацию заявление по форме согласно приложению 1 к Правилам с приложением следующих документов:
1) документ, удостоверяющий личность и (или) в форме электронного документа посредством сервиса цифровых документов (для идентификации личности) владельца или уполномоченного представителя на основании нотариально удостоверенной доверенности;
2) копия апостилированного либо легализованного диплома о присуждении степени, подтверждающего факт защиты диссертации в стране защиты, и нотариально засвидетельствованный перевод диплома о присуждении степени на казахском или русском языке (если документ полностью на иностранном языке);
3) копия приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копия удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) и нотариально засвидетельствованный перевод приложения к документу о присуждении степени (транскрипт) или сведения об объеме пройденных учебных дисциплин и практик и (или) копии удостоверения о сдаче кандидатских экзаменов (при наличии) на казахский или русский язык (если документ полностью на иностранном языке);
4) диссертация в электронном виде (CD-диске). К диссертации на иностранном языке прилагается копия автореферата или расширенной аннотации (не менее 40 (сорока) тысяч печатных знаков) на казахском или русском языке. В аннотации отражаются выходные данные, цели, задачи исследования, актуальность избранной темы, основные научные положения, выводы и рекомендации;
5) копия справки Акционерного общества "Национальный центр государственной научно-технической экспертизы" (далее – НЦГНТЭ) (в произвольной форме) и справка уполномоченного органа страны или ОВПО (в произвольной форме, при наличии), в которой защищена диссертация, по проверке диссертации на плагиат;
6) список научных трудов.
3. Для получения дубликата удостоверения о признании документов об образовании предоставляются следующие документы:
- при обращении в Государственную корпорацию:
1) документ, удостоверяющий личность и (или) в форме электронного документа посредством сервиса цифровых документов (для идентификации личности) владельца или уполномоченного представителя на основании нотариально удостоверенной доверенности;
2) заявление о выдаче дубликата по форме согласно приложению 7 к Правилам;
3) если обладатель удостоверения о признании изменил фамилию, имя или отчество (при наличии) после его получения, необходимо представить копию свидетельства о государственной регистрации актов записи перемены фамилии, имени или отчества (при его наличии), или актовую запись о браке или о расторжении брака (с нотариально засвидетельствованным переводом);
4) подлинник удостоверения о признании (при наличии);
5) Для нерезидентов Республики Казахстан – копия документа, удостоверяющего личность владельца документа об образовании (с нотариально засвидетельствованным переводом);
6) квитанция об оплате.
Услугодатели получают цифровые документы из сервиса цифровых документов через реализованную интеграцию при условии согласия владельца документа, предоставленного посредством зарегистрированного на веб-портале "электронного правительства" абонентского номера сотовой связи пользователя путем передачи одноразового пароля или путем отправления короткого текстового сообщения в качестве ответа на уведомление веб-портала "электронного правительства".
Сведения о документах, удостоверяющих личность услугополучателя, работник Государственной корпорации получает из соответствующих государственных информационных систем через шлюз "электронного правительства".

      ".

      2. Комитету по обеспечению качества в сфере науки и высшего образования Республики Казахстан в установленном законодательством Республики Казахстан порядке обеспечить:

      1) государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства науки и высшего образования Республики Казахстан после его официального опубликования.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра науки и высшего образования Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

      Министр науки
и высшего образования
Республики Казахстан
С. Нурбек