Автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмысын ұйымдастыру қағидаларын бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрінің м.а. 2013 жылғы 05 қыркүйектегі № 689 бұйрығы. Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2013 жылы 07 қазанда № 8788 тіркелді.

      Ескерту. Тақырыбы жаңа редакцияда - ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 12.05.2023 № 346 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      "Автомобиль көлігі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 13-бабының 13-1) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      Ескерту. Кіріспе жаңа редакцияда - ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 12.05.2023 № 346 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. Қоса беріліп отырған Арнайы автоматтандырылған өлшеу құралдарын пайдалану қағидалары бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігінің Көліктік бақылау комитеті (Қ.Б.Әбсаттаров):

      1) осы бұйрықты заңнамамен белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркеуді;

      2) осы бұйрық Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркегеннен кейін бұқаралық ақпарат құралдарында, соның ішінде Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігінің интернет-ресурсында ресми жариялауды және мемлекеттік органдар интранет-порталында (МОИП) орналастыруды;

      3) Қазақстан Республикасы Көлік және коммуникация министрлігінің Заң департаментіне осы бұйрықты Қазақстан Республикасы Әділет министрлігінде мемлекеттік тіркелгеннен кейін 5 жұмыс күні ішінде мемлекеттік тіркеу туралы және бұқаралық ақпарат құралдарында жариялауға жіберу туралы мәліметтерді ұсынуды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Көлік және коммуникация вице-министрі А.Ғ. Бектұровқа жүктелсін.

      4. Осы бұйрық алғашқы ресми жарияланғаннан кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі.

      Министрдің міндетін атқарушы Р. Скляр

  Қазақстан Республикасы
Көлік және коммуникация
министрінің міндетін
атқарушының
2013 жылғы 5 қыркүйектегі
№ 689 бұйрығымен
бекітілген

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмысын ұйымдастыру қағидалары

      Ескерту. Қағида жаңа редакцияда - ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрінің 12.05.2023 № 346 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмысын ұйымдастыру қағидалары (бұдан әрі – Қағидалар) "Автомобиль көлігі туралы" Қазақстан Республикасы Заңының (бұдан әрі-Заң) 13-бабының 13-1) тармақшасына сәйкес әзірленді.

      2. Қағидалар Қазақстан Республикасының аумағында автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмысын ұйымдастыру тәртібін айқындайды.

      3. Автоматтандырылған өлшеу станцияларының негізгі міндеттері:

      1) нақты уақыт режимінде арнайы бейнебақылау камерасының және өлшеу құралдарының көмегімен автомобиль жолдарындағы көлік құралдарының қозғалысын бақылау және мониторингілеу;

      2) отандық және шетелдік тасымалдаушылардың Қазақстан Республикасы аумағында белгіленген рұқсат етілген габариттік және салмақтық параметрлерінің сақталуын нақты уақыт режимінде бақылау;

      3) автомобиль жолдары желісінің және олардағы құрылыстардың сақталуын қамтамасыз ету және автомобиль жолдарының мерзімінен бұрын нормативтік емес тозуын төмендету;

      4) отандық және шетелдік автокөлік құралдарының жүріп өтуін бақылау арқылы автомобильмен тасымалдаудың қауіпсіздігін арттыру;

      5) Қазақстан Республикасының аумағында автомобиль көлігі және жол қозғалысы қауіпсіздігі саласында жасалатын әкімшілік құқық бұзушылықтарды анықтау процесінің алдын алу, жолын кесу және автоматтандыру.

      4. Қағидаларда қолданылатын негізгі ұғымдар мен терминдер:

      1) аппараттық-бағдарламалық кешен – белгілі бір типтегі міндеттерді шешу үшін бірлесіп қолданылатын бағдарламалық қамтылым мен техникалық құралдар жиынтығы;

      2) автоматтандырылған өлшеу станциясы – метрологиялық салыстырып тексеруден өткен, фото- және бейнетүсірілімді жүзеге асыратын, автоматты режимде жұмыс істейтін, автомобиль көлік құралдарының түрін, маркасын, мемлекеттік тіркеу белгісін, салмақтық және габариттік параметрлерін, осьтік жүктемелерін және жүру жылдамдығын тіркейтін сертификатталған арнайы бақылау-өлшеу техникалық құралдарының, аспаптар мен жабдықтардың зияткерлік көлік жүйесімен интеграцияланған кешені;

      3) автоматтандырылған өлшеу станциясы арқылы дұрыс өтпеу –автоматтандырылған өлшеу станциясы арқылы автокөлік құралдарының тұтас таңбалау сызығын басып немесе қиып өтуі, қарсы қозғалыс жолағына шығып өтуі, жылдамдық режимін бұзып, мемлекеттік тіркеу нөмірлік белгілері оқылмайтын немесе белгіленген орындардан тыс жерде орнатылған, тіркеу нөмірлік белгілері жоқ көлік құралдарының жүріп өтуі, өлшеу аумағында тежеумен, үдеумен немесе тоқтап жүріп өтуі;

      4) Автомобиль жолдарын басқару жөніндегі ұлттық оператор (бұдан әрі – Ұлттық оператор) – "Автомобиль жолдары туралы" Қазақстан Республикасының Заңында белгіленген өкілеттіктерді жүзеге асыратын, жарғылық капиталына мемлекет жүз пайыз қатысатын акционерлік қоғам.

      5) автомобиль жолдарын басқарушылар – автомобиль жолдарының меншік иелері болып табылатын немесе мемлекеттік тапсырманы орындау шеңберінде шарттардың, мемлекеттік-жекешелік әріптестік шарттарының, оның ішінде концессия шарттарының, мүлікті сенімгерлік басқару, жалпыға ортақ пайдаланылатын облыстық немесе аудандық маңызы бар автомобиль жолдарын немесе олардың учаскелерін өтеусіз пайдалану шарттарының негізінде шаруашылық жүргізу немесе жедел басқару құқығында автомобиль жолдарын басқару жөніндегі қызметті жүзеге асыратын жеке және заңды тұлғалар.

      6) автокөлік құралдарын өлшеу – міндетті метрологиялық тексеруден өткен және тиісті сертификаты бар стационарлық үлгідегі салмақ өлшеу жабдығы немесе тасымалданатын ұтқыр таразылар көмегімен автокөлік құралдарының жалпы массасы мен білікке түсетін жүктемесін анықтау процесі;

      7) өлшеу ауытқуы – өлшеу нәтижесінің өлшеніліп жатқан шаманың ақиқат (анық) мәнінен ауытқуы.

2-тарау. Автоматтандырылған өлшеу станцияларын қолдану тәртібі

      5. Қазақстан Республикасы аумағында автоматтандырылған өлшеу станциялары жалпы пайдаланымдағы автомобиль жолдарында орналыстырылады.

      6. Автоматтандырылған өлшеу станцияларында автокөлік құралдарын өлшеу:

      1) автокөлік құралын толық тоқтата отырып, стационарлық үлгідегі автоматтандырылған өлшеу станцияларында;

      2) автокөлік құралының қозғалысындағы автоматтандырылған өлшеу станцияларында жүргізіледі.

      6-1. Автокөлік құралдарының салмақтық параметрлерін айқындаған кезде өлшеу ауытқуы ескеріледі, ол көлік дерекқорының ақпараттық-талдамалық жүйесімен және тасымалдау қауіпсіздігі динамикасының мониторингімен (бұдан әрі – КДҚ АТЖ) автокөлік құралы салмағының өлшенген мәнінен автоматты түрде шегеріледі.

      Жіберілетін қателіктің шегі осы Қағидаларға 1-қосымшаның 1-кестесінде келтірілген.

      Ескерту. 6-1-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      6-2. Автокөлік құралының қозғалысындағы автоматтандырылған өлшеу станциялары осы Қағидаларға 1-қосымшаға сәйкес автоматтандырылған өлшеу станцияларының негізгі сипаттамаларына сәйкес келуі тиіс.

      Ескерту. 2-тарау 6-2-тармақпен толықтырылды - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      7. Автоматтандырылған өлшеу станцияларын тексеру "Өлшеу бірлігін қамтамасыз ету туралы" Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес жүзеге асырылады.

      8. Автоматтандырылған өлшеу станциялары мынадай функцияларды орындайды:

      1) жүріп өтетін автокөлік құралдарын тіркеу, кейін тиісті мәліметтерді интеллектуалды көлік жүйесіне (бұдан әрі - ИКЖ) және көлік дерекқорының ақпараттық-талдамалық жүйесіне (бұдан әрі – КДҚ АТЖ) жіберу;

      2) автокөлік құралдарды түрі бойынша жіктеу;

      3) автокөлік құралдарының мемлекеттік тіркеу нөмірлік белгісін айырып тану;

      4) автокөлік құралдарының рұқсат етілген салмақтық немесе габариттік параметрлердің асуын анықтау;

      5) есептік деректерді қалыптастыру;

      6) деректерді Қазақстан Республикасы Көлік министрлігі Автомобиль көлігі және көліктік бақылау комитетінің Ахуалдық орталыққа (бұдан әрі – Ахуалдық орталық), ИКЖ және КДҚ АТЖ-ге жіберу;

      7) автокөлік құралдарының автоматтандырылған өлшеу станциясымен дұрыс өтпеуін айқындау.

      8) стационарлық автоматтандырылған өлшеу станцияларында автокөлік құралдарының салмақтық және (немесе) габариттік параметрлерін өлшеудің дұрыс өтпеуін айқындау.

      Ескерту. 8-тармаққа өзгеріс енгізілді - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      9. Автоматтандырылған өлшеу станциясымен автомобиль жолдарында автокөліктік құралдарының қозғалысын бақылау және мониторинг мынадай тәртіппен жүзеге асырылады:

      1) автокөлік құралы автоматтандырылған өлшеу станциясы арқылы жүріп өтеді;

      2) нақты уақыт режимінде автокөлік құралының түрі анықталады, мемлекеттік тіркеу нөмірлік белгісі оқылады, салмақтық және (немесе) габариттік параметрлері айқындаладыы, жүріп өтудің 4 данада сурет тіркелуі жүргізіледі (алдынан көрініс, бүйірден көрініс, алдынан және артынан мемлекеттік тіркеу нөмірі);

      3) аппараттық-бағдарламалық кешен қабылданған деректерді (сурет, мемлекеттік тіркеу нөмірлік белгісі, біліктер арасындағы қашықтық, доңғалақтардың еңкулігі, жалпы салмағы, білікке түсетін жүктемелер, габариттік параметрлері, жол жүру күні мен уақыты) тіркеп, өңдейді;

      4) автокөлік құралдарының салмақтық габариттік параметрлерінің артуы анықталған кезде фотобейнелер мен автокөлік құралы туралы ақпарат бұзушылықтар туралы есепті қалыптастыру және айыппұл төлеу қажеттілігі мен бұзушылықтарды жою туралы нұсқаманы қалыптастыру үшін ИКЖ және КДҚ АТЖ-де сақталады;

      5) өлшеу нәтижелері бойынша жүргізушіні немесе тасымалдаушыны хабардар ету мақсатында автоматтандырылған өлшеу станциясы орнатылған жерде визуалды шолу үшін қолжетімді жерде орналасқан ауыспалы ақпарат тақтасында автокөлік құралының (автокөлік құралының түрі, маркасы, мемлекеттік тіркеу белгісі, салмақтық және габариттік параметрлері, осьтік жүктемелері және қозғалыс жылдамдығы, сондай-ақ салмақтық-габариттік параметрлердің асып кетуі туралы ақпарат);

      6) қашықтық мониторингтің барлық функциялары Ахуалдық орталыққа автоматтандырылған өлшеу станциясының байланыс арналары арқылы түседі.

      9-1. Техникалық рұқсат етілген ең жоғары массасы он екі тоннадан асатын автокөлік құралдарының иелері автоматтандырылған өлшеу станциялары жұмыс істейтін аймақ арқылы жүріп өткен кезде автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмысын ұйымдастыру қағидаларында айқындалған тәртіппен автоматтандырылған өлшеу станциясында осындай автокөлік құралының нақты салмақтық және габариттік параметрлерінің өлшенуін қамтамасыз етуге міндетті.

      1) белгіленген жол белгілеріне сәйкес бөлінген жолақ бойынша жүру;

      2) автоматтандырылған өлшеу станциясында автокөлік құралының салмақтық габариттік өлшемінен өту;

      3) автокөлік құралы салмақтық габариттік параметрлерін бұзбаған жағдайда жүру бағыты бойынша қозғалысын жалғастырады;

      4) салмақтық габариттік параметрлері бұзылған автокөлік құралы бұзушылықтар жойылғанға дейін автокөлік құралдарының тұрақ орнына жіберіледі;

      5) бұзушылықтар жойылғаннан кейін автокөлік құралы салмақтық габариттік параметрлерінің бақылау өлшемінен өтеді.

      Ескерту. Автокөлік құралдарының меншік иелері, шаруашылық жүргізу құқығында немесе жедел басқару құқығында автокөлік құралдарын иеленетін тұлғалар, сондай-ақ автокөлік құралын экипажымен қоса жалдау шарты бойынша беру жағдайларын қоспағанда, автокөлік құралдары уақытша иеленуге және пайдалануға берілген тұлғалар; егер автокөлік құралы Қазақстан Республикасының аумағымен халықаралық тасымалдарды жүзеге асырса, көлік құралдары иелерінің жауапкершілігін міндетті сақтандыру шартын жасасқан сақтанушылар осы баптың 9-1-тармағындағы автокөлік құралдарының иелері деп танылады.

      10. Халықаралық және республикалық маңызы бар жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарында автоматтандырылған өлшеу станцияларын орнатуды жол органымен келісім бойынша Ұлттық оператор жүзеге асырады.

      11. Жол органымен келісу бойынша жалпыға ортақ пайдаланылатын облыстық және аудандық маңызы бар автомобиль жолдарында, елді мекендердің көшелерінде автоматтандырылған өлшеу станцияларын орнату.

      12. Халықаралық және республикалық маңызы бар жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарында автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмыс істеуін қамтамасыз етуді Ұлттық оператор жүзеге асырады.

      13. Облыстық және аудандық маңызы бар жалпыға ортақ пайдаланылатын автомобиль жолдарында, елді мекендердің көшелерінде автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмыс істеуін қамтамасыз етуді жергілікті атқарушы органдар жүзеге асырады.

      14. Ұлттық оператор және жергілікті атқарушы органдар:

      1) автоматтандырылған өлшеу станциялары орналасқан аумақты, сондай-ақ автокөлік құралдарын орналастыруға арналған тұрақ орындарын сыртқы жарықтандыруды;

      2) автокөлік құралдарының салмақтық габариттік параметрлерін өлшеу нәтижелері туралы (автокөлік құралының түрі, маркасы, мемлекеттік тіркеу белгісі, салмақтық және габариттік параметрлері, осьтік жүктемелері және қозғалыс жылдамдығы, сондай-ақ салмақтық габариттік параметрлердің асып кетуі туралы ақпарат) автокөлік құралының жүргізушісін көзбен шолып хабардар етуді қамтамасыз ететін жабдықтар орнатуды;

      3) осы Қағидаларға 2-қосымшаға сәйкес ауыспалы ақпарат тақтасы параметрлеріне сәйкес ауыспалы ақпарат таблосын;

      4) автоматтандырылған өлшеу станцияларының қолдану аймағында жол белгілерін орнатуды, автоматтандырылған өлшеу станцияларының қолдану аймағына кіру және шығу, сондай-ақ автокөлік құралдары жүргізушілерінің әрекеттерін реттеу үшін бағдаршамдар орнатуды;

      5) автоматты режимде жұмыс істейтін және автокөлік құралының маркасын, мемлекеттік тіркеу белгісін, фронтальды бейнесін, жалпы түрін (алдыңғы көрінісі, бүйірлік және артқы көрінісі) анықтай отырып, фото - және бейнежазба функциялары бар арнайы техникалық құралдарды автоматтандырылған өлшеу станциялары арқылы өту сәтінде орнату, сондай-ақ автоматтандырылған өлшеу станцияларын айналып өтуіне мемлекеттік өлшеу станцияларын жасыру фактілерін тіркеу белгісін орнатуды;

      6) жол жабынының қаттылығын қамтамасыз ететін таразы жабдығын орнату орнына дейін ұзындығы 100 метрден кем емес бөлінген жолақ бойынша бетондалған жол жабыны;

      7) автоматтандырылған өлшеу станцияларының қолданылу аймағында техникалық рұқсат етілген ең жоғары массасы он екі тоннадан асатын жүк автокөлік құралдары үшін арнайы жолақтармен қамтамасыз етуді қамтамасыз етеді.

      Ескерту. 14-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      15. Автоматтандырылған өлшеу станцияларының тізілімін (бұдан әрі – тізілім) жүргізуді Қазақстан Республикасы Көлік министрлігінің Автомобиль көлігі және көліктік бақылау комитеті жүзеге асырады.

      Ұлттық оператор және жергілікті атқарушы органдарға тізілімге енгізу үшін автоматтандырылған өлшеу станцияларының орналасқан жері туралы ақпаратты осы Қағидаларға 3-қосымшаға сәйкес нысан бойынша беріледі.

      Ескерту. 15-тармақ жаңа редакцияда - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

  Автоматтандырылған өлшеу
станцияларының жұмысын
ұйымдастыру қағидаларына
1-қосымша

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының негізгі сипаттамалары

      Ескерту. Қағидалар 1-қосымшамен толықтырылды - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

      1. АӨС автокөлік құралдарының қозғалысын өлшеуге, мынадай параметрлерін өңдеуге және беруге мүмкіндік беретін сертификатталған арнайы бақылау-өлшеу техникалық құралдарының кешенін, аспаптар мен жабдықтардың, аппараттық-бағдарламалық кешенін қамтиды:

      1) жалпы салмағы;

      2) бір осіне жүктеме;

      3) бір аспасында орналасқан осьтер тобына жүктеме;

      4) осьтер тобындағы әрбір оське жүктеме;

      5) осьтері арасындағы қашықтық;

      6) осьтер саны;

      7) республикалық маңызы бар жолдардағы габариттік параметрлері;

      8) автокөлік құралының сыныбы (типі);

      9) МТНБ тану;

      10) қозғалыс жылдамдығы.

      2. АӨС жабдығы мен бағдарламалық қамтамасыз етуі жол қозғалысына қатысушыларға кедергі келтірмейді және/немесе кедергі жасамайды, оның ішінде белгіленген жылдамдық шеңберінде автокөлік ағынының қозғалыс жылдамдығына әсер етпейді.

      3. Автокөлік құралдарының массасы мен осьтік жүктемелерін өлшеу жолға орнатылған мынадай арнайы өлшеу сенсорларының көмегімен жүзеге асырылады:

      1) көлік құралдарының массасы мен осьтік жүктемелерін дәл өлшеуге қабілетті, дәлдігі жоғары және сенімді құрылғылары бар өлшеу сенсорлары;

      2) жолдың белгілі бір бөлігінде орнатылған сенсорлар жол жамылғысы. Олар дәл өлшеуді қамтамасыз ету үшін автокөліктің әрбір доңғалақ жиегі олардың үстінен өтетіндей етіп орналастырылады;

      3) сенсорлар арнайы датчиктермен жабдықталады, олар салмақ пен осьтік жүктемелерді, сондай-ақ республикалық жолдармен жүру кезінде көлік құралының жылдамдығы мен габариттерін тіркейді;

      4) қоршаған орта әсеріне төзімді және жол қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз ететін датчиктер. Олар көлік құралдарының өтуіне кедергі келтірмейді және зақымданудан қорғалған.

      4. Өлшеу нәтижелерін қасақана бұрмалау фактілеріне жол бермеу мақсатында таразы жабдығы мен оның бағдарламалық қамтамасыз етуінде автокөлік құралдарының дұрыс жүрмеуін айқындаудың мынадай функциялары болады:

      1) көлік құралының тиісті типі үшін белгіленген шектеулерді ескере отырып, көлік құралының жүру жылдамдығын мониторингілеу және талдау;

      2) республикалық жолдармен жүру кезінде көлік құралының биіктігі, ені және ұзындығы бойынша бұзушылықтарды анықтауды қоса алғанда, көлік құралының габариттерінің осы жол учаскесі үшін жол берілетін нормаларға сәйкес келмеуін айқындау;

      3) барлық жүрулерді және күні, уақыты, көлік құралының түрі және оның габариттері сияқты тиісті деректерді тіркеу.

      5. АӨС көлік жүктемесін талдауға сәйкес, көлік қозғалысының деңгейі жоғары жол учаскелеріне, әсіресе жүк көлігі көп жүретін учаскелерде, оларды айналып өту, сондай-ақ көлік құралдарының жол жамылғысынан тыс жол жиегіне шығу мүмкіндігін болдырмайтын жерлерде орнатылады.

      6. Республикалық жолдармен жүру кезінде автокөлік құралдарының нақты габариттік параметрлерін өлшеу оның барлық осьтерінің біркелкі орналасуын қамтамасыз ететін жол төсемінің немесе өзге алаңның бетінен ұзындығы, ені және биіктігі бойынша екі шеткі нүктенің бекітілуін ескере отырып, дәлдігі жоғары лазерлік өлшеу жүйелерінің көмегімен жүргізіледі.

      7. МТНБ тану автоматты түрде автокөлік құралының өлшеу аймағын кесіп өту кезінде бейнекамерадан алынған автомобильдің фотосуреті және/немесе бейне ағыны негізінде жүзеге асырылады.

      8. АӨС өлшеу сенсорлары мен фото-, бейнетіркеу жабдықтарының деректері негізінде жол қозғалысы қағидаларының мынадай бұзушылықтарын автоматты түрде тіркейді:

      1) республикалық жолдармен жүру кезінде автокөлік құралдарының рұқсат етілген салмақтық және габариттік параметрлерінен асып кетуі;

      2) автокөлік құралдарының белгіленген қозғалыс жылдамдығынан асып кету;

      3) жол белгілерімен немесе жолдың жүру бөлігін белгілеумен белгіленген талаптарды бұзу;

      4) автокөлік құралдарының автоматтандырылған өлшеу станциясы арқылы дұрыс өтпеуін айқындау (дұрыс емес өтпеге күрт үдеу және тежеу, бұлғау, жол таңбалау сызығынан және/немесе таразы жабдығының орналасу шекарасынан шығу, қарама-қарсы бағытта жүру, алда келе жатқан көлік құралымен аралықты сақтамау жатады).

      9. Автокөлік құралдарының жол жүруі туралы, оның ішінде жол берілетін, АӨС бекітілген салмақ және габариттік параметрлерден асуы туралы ақпарат ақпараттандыру және ақпараттық қауіпсіздік саласындағы заңнаманың талаптарына сәйкес қолжетімді цифрлық байланыс арналары арқылы автомобиль көлігі саласындағы уәкілетті органның АЖ-не беріледі.

      10. АӨС пайдалану кезінде ақпараттың сақталуы мынадай авариялық жағдайлар кезінде қамтамасыз етіледі:

      1) кернеудің сәтсіздіктері – қуатты тұтынушылардың қосылуына байланысты электр желісіндегі жүктеменің күрт артуы кезінде қысқа мерзімді төмендеулер;

      2) жоғары вольтты импульстар – жақын найзағай разрядынан немесе авариядан кейін қосалқы станцияда кернеудің қосылуынан туындайтын кернеудің қысқа мерзімді елеулі ұлғаюы;

      3) электр энергиясын толық ажырату – электр станциясындағы авариялар, ауыр жүктемелер салдарынан электр энергиясын толық ажырату;

      4) жоғары кернеу – қуатты тұтынушылардың ажыратылуынан туындайтын желідегі кернеудің қысқа мерзімді ұлғаюы;

      5) жиіліктің тұрақсыздығы – әдетте, энергия жүйелеріндегі әртүрлі шамадан тыс жүктемелерден туындайтын;

      6) байланыс арналарының бұзылуы немесе істен шығуы;

      7) қатты магниттік дискілердегі жинақтауыштардың істен шығуы мен істен шығуын қоса алғанда, АӨС толық немесе ішінара істен шығуы;

      8) бағдарламалық қамтамасыз ету жұмысындағы ақау.

      11. Алынған мәліметтер көлік құралының өлшенетін параметрлерін есептеу үшін жергілікті мамандандырылған бағдарламалық жасақтамамен өңделеді.

      12. АӨС таразы жабдығы 1-кестеде көрсетілген таразы жабдығының сипаттамаларына қойылатын негізгі талаптарға сәйкес келеді.

1-кесте. Таразы жабдығының сипаттамаларына қойылатын негізгі талаптар

Сипаттама атауы

Сипаттама

1

Пайдалану орнында орнату әдісі

стационарлық

2

Жүк қабылдау құрылғысының түрі

кенепке кемінде 3 қатарға салынған

3

Санақ құрылғысының түрі

дискретті

4

Жүк қабылдау құрылғысын орнату

шұңқыр, жүріс бөлігінің деңгейінде кемінде 3 қатар

5

Тәулігіне өлшеу саны

шектелмеген

6

Жұмыс режимі

қарқынды

7

Автокөлік құралының жалпы массасын өлшеу диапазоны

кемінде 400 кг-нан 120000 кг-ға дейін

8

Доңғалақтардың габаритін бекіту мүмкіндігі

иә

9

Автокөлік құралының осіне ең аз жүктеме

кем дегенде 1000 кг-нан 20000 кг-ға дейін

10

Дискреттілік (d)

10 кг

11

Пайдалану кезінде және жөндеуден кейін автокөлік құралының жалпы массасын өлшеу кезінде жіберілетін қателіктің шегі

± 7%

12

Бір оське жүктемені өлшеу кезінде, пайдалану кезінде және жөндеуден кейін рұқсат етілген қателік шектері

± 7%

13

Осьтер тобына жүктемені өлшеу кезінде, пайдалану кезінде және жөндеуден кейін рұқсат етілген қателік шектері

± 7%

14

МТНБ анықтаудың максималды уақыты

10 с артық емес

15

Жұмыс температурасының диапазоны

-50 oC-тан +60 oС-қа дейін

16

Ылғалдылықтың жұмыс диапазоны

30 – 100 %

17

Автокөлік құралының осьаралық қашықтығын қателікпен өлшеу

+/- 50 мм

18

Айнымалы ток электр қуатының параметрлері:
кернеу
жиілігі
тұтыну

187 В бастап 242 В дейін
49 Гц-тен 51 Гц-ке дейін
950 Вт артық емес

19

Қорғау дәрежесі:
Салмақ сенсорлары
Салмақ өлшеу құралдары
Аппараттық шкаф

IP68 кем емес
IP66 кем емес
IP65 кем емес

20

Жолақтағы жүктеме датчиктерінің саны

6-дан кем емес

21

Жүктеме контроллеріндегі тәуелсіз арналар саны

8

22

Рұқсатсыз өзгерістерден, бұрмаланулардан, деректерді жоюдан қорғау

иә

23

МТНБ тану камералары

Камераға орнатылған МТНБ тану бағдарламалық жасақтамасымен

24

Жалпы көріністі қарау камерасы

Кемінде 4 Мп

      13. АӨС бағдарламалық жасақтамасының функционалдығы:

      1) өлшеу учаскесінде жол жүрісінің белгіленген қағидаларын шектемей, қозғалыстағы АҚ параметрлерін өлшеу.

      2) алынған ақпаратты жергілікті деректер базасында сақтау;

      3) деректерді іргелес жүйелерге беру және интеграциялау;

      4) пайдаланушыны жүйенің жай-күйі туралы кейіннен хабардар ете отырып, жүйе жабдығының автоматтандырылған диагностикасы;

      5) ақпаратты инспектордың планшетіне шығару мүмкіндігі;

      6) ақпараттық қауіпсіздік саласындағы заңнама талаптарына сәйкестігі;

      7) аппараттық деңгейдегі қорғау деңгейі;

      8) шығыс деректерін ұсыну (ең аз тізбе):

      автокөлік құралының толық салмағы;

      осьтер туралы ақпарат (доңғалақтар мен осьтерге жүктеме, ось аралық қашықтық, осьтер саны, бір немесе екі доңғалақты доңғалақ, осьтердің іргелес белгісі);

      республикалық жолдармен жүру кезіндегі автомобильдің жылдамдығы мен өлшемдері;

      қозғалыс бағыты;

      теңгерімсіздік (%- дағы сол/оң айырмашылық);

      көлік құралдары арасындағы уақыт (қозғалыс тығыздығы);

      дұрыс емес жол жүру және салмақ өлшеуден жалтару;

      автокөлік құралдарының жіктелуі.

      9) әкімшілік құқық бұзушылық бойынша айыппұл төлеу қажеттігі туралы электрондық нұсқама жасау үшін "ӘІБТ" ПО-мен одан әрі интеграциялау үшін КДҚ АТЖ-ға ақпарат беру мүмкіндігі.

      14. АӨС таразы жабдықтары мынадай талаптарға сәйкес келеді:

      1) сыртқы әсерлерге төзімділік:

      сыртқы ортаның климаттық факторларының әсеріне төзімділігі бойынша таразы КСҚ 4.2 санатының МЕМСТ 15150 орындалуына сәйкес келеді;

      қоршаған ортаның әсерінен қорғалған таразы МЕМСТ 12997 стандартына сәйкес келеді.

      2) сенімділік көрсеткіші (таразылардың істен шығу өлшемшарты ретінде олардың жұмыс істеуінің бұзылуы және/немесе метрологиялық сипаттамалардың нормаланатын мәндеріне сәйкес келмеуі қабылданады):

      таразының орташа қызмет ету мерзімі – кемінде 5 жыл;

      2000 сағат ішінде жұмыс істеу ықтималдығы – 0,99 %.

      3) қауіпсіздік:

      таразы конструкциясына қойылатын жалпы қауіпсіздік талаптары МЕМСТ 12.2.003 стандартына сәйкес келеді;

      таразы электр жабдықтарына қойылатын жалпы қауіпсіздік талаптары МЕМСТ 12.2.007.0 стандартына сәйкес келеді;

      таразыны қорғау жерге тұйықтауға қойылатын талаптар МЕМСТ 12.1.030 стандартына сәйкес келеді;

      қалыпты жағдайда МЕМСТ 12997 бойынша қоршаған ауа температурасы минус 45 oС-тан 70 oС-қа дейін және салыстырмалы ылғалдылығы 30%-дан 80%-ға дейін кез келген күштік электр тізбектері мен корпус арасындағы оқшаулаудың электрлік кедергісі кемінде 20 Мом сәйкес келеді;

      минус 45 oС-тан 70 oС-қа дейінгі қоршаған ауа температурасында және 30%-дан 80%-ға дейінгі салыстырмалы ылғалдылықта электр тізбектері мен корпус арасындағы электрлік оқшаулау бір минут ішінде бұзылмай және беттік қабаттасусыз 1500 В айнымалы ток кернеуіне төтеп береді.

      15. АӨС МТНБ-ні кем дегенде 95% дәлдікпен анықтау мүмкіндігіне ие.

      16. АӨС АҚ жүру жылдамдығына қарамастан салмақ габариттік параметрлерді өлшейді.

      17. АҚ дұрыс емес өтуін анықтаған кезде кескінді өңдеу және компьютерлік көру алгоритмі қолданылады, бұл көлік құралының кадрдағы қозғалысын анықтауға және оның қозғалыс траекториясын дәйекті кадрлар негізінде есептеуге мүмкіндік береді.

      18. Өнеркәсіптік пайдалануға енгізілгенге дейін МЕМСТ ISO/IEC 17025-2019 "Сынақ және калибрлеу зертханаларының құзыреттілігіне қойылатын жалпы талаптар" стандартының талаптарына сәйкес өлшеу құралдарын тексеруді жүргізуге ұлттық аккредиттеу жүйесінде аккредиттелген тексеру зертханасы орындаған көлік құралының динамикалық және статикалық параметрлерін өлшеудің автоматты жүйелерін метрологиялық тексеру туралы оң нәтижелері сертификаттары бар әкімшілік құқық бұзушылық жөніндегі уәкілетті органдардың нұсқамалары.

      19. Республикалық жолдарда автоматтандырылған өлшеу станциясы арқылы өту кезінде алдынан қозғалатын көлік құралымен қозғалыс аралығын кемінде 30 метр сақтау талап етіледі.

      Аббревиатуралардың толық жазылуы:

      АӨС – автоматтандырылған өлшеу станциясы;

      МТНБ – мемлекеттік тіркеу нөмірлік белгісі;

      АҚ – ақпараттық жүйе;

      кг – килограмм;

      oС – Цельсий градусы;

      % – пайыз;

      В – вольт;

      Гц – герц;

      Вт – ватт;

      с – секундтар;

      мм – миллиметр;

      БҚ – бағдарламалық қамтамасыз ету;

      Мп – мегапиксель;

      АҚ – автокөлік құралы;

      КДҚ АТЖ – Көліктік деректер қоры ақпараттық-талдамалық жүйесі және тасымалдау қауіпсіздігі динамикасының мониторингі;

      "ӘІБТ" ПО – "Әкімшілік іс жүргізудің бірыңғай тізілімі" процессингтік орталығы;

      ҚСК – қоңыржай және суық климат;

      Мом – мегаом.

  Бұйрығына
2-қосымша
  Автоматтандырылған өлшеу
станцияларының жұмысын
ұйымдастыру қағидаларына
2-қосымша

Айнымалы ақпарат тақтасының параметрлері

      Ескерту. Қағидалар 2-қосымшамен толықтырылды - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Параметр атауы

Сипаттама

1

Өлшем

960х1920 миллиметрден кем емес

2

Қаріп өлшемі

P10 кем емес

3

Қорғау дәрежесі

IP65

4

Жұмыс температурасының диапазоны

-50 0C-тан +60 0C-қа дейін

5

Өлшенетін параметрлер

Түрі
Маркасы
Мемлекеттік тіркеу нөмірлік белгісі
Салмақ және өлшем параметрлері
Осьтік жүктемелер
Қозғалыс жылдамдығы
Салмақ өлшемдерінің артуы

6

Үйлесімділік

Мемлекеттік органдардың жүйелерімен ықпалдасу мүмкіндігі

7

Өлшеу дәлдігі

Жоғары дәлдік

8

Ақпараттық тақтаны орнату орны

Автоматтандырылған өлшеу станциясынан кейін қозғалыс бағытында 120 метр

  Автоматтандырылған
өлшеу станцияларының
жұмысын ұйымдастыру
қағидаларына
3-қосымша
  Нысан

      Ескерту. 3-қосымша жаңа редакцияда - ҚР Көлік министрінің 27.05.2025 № 168 (алғашқы ресми жарияланған күнінен кейін күнтізбелік он күн өткен соң қолданысқа енгізіледі) бұйрығымен.

Тізілімге енгізу үшін автоматтандырылған өлшеу станцияларының орналасқан жері туралы ақпарат

      Ұсынылады: уәкілетті органға.

      Әкімшілік деректердің нысаны интернет-ресурста орналастырылған: www.gov.kz.

      Әкімшілік дереккөздер нысанының атауы: Тізілімге енгізу үшін автоматтандырылған өлшеу станцияларының орналасқан жері туралы ақпарат.

      Әкімшілік дереккөздер нысанының индексі (нысан атауының әріптік-сандық қысқаша көрінісі): 1-ӨСОЖТА

      Кезеңділік: жыл сайын.

      Есепті кезең: 20__жыл.

      Ақпаратты ұсынатын тұлғалар тобы: Ұлттық оператор және жергілікті атқарушы органдар.

      Әкімшілік деректер нысанын ұсыну мерзімі: жыл сайын, есепті кезеңнен кейінгі айдың 10-күнінен кешіктірмейтін мерзімде.

ЖСН/БСН



      Жинау әдісі: электронды түрде.

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының операторының атауы

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының операторының мекенжайы, байланыс телефоны, электрондық пошта мекенжайы

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының орналасқан орны

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының жұмыс режимi

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының түрi

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының саны, бірлік

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының тiзiлiмiне енгiзiлетiн өзгерiстер мен толықтырулар

Автоматтандырылған өлшеу станцияларының тiзiлiмiнен алып тастау

Ескерту

1.










2.










3.










4.



















      Оператордың атауы ______________________

      Оператордың мекенжайы _________________

      Оператордың телефоны ______________________________________________

      Оператордың электрондық почта мекенжайы ____________________________

      Орындаушы ______________________________ қолы, телефон_______

      тегі, аты және әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      Басшы немесе оның міндетін атқарушы адам

      _______________________________________________ қолы _________

      тегі, аты және әкесінің аты (бар болған жағдайда)

      Мөрдің орны (жеке кәсіпкерлер болып табылатын тұлғалардан қоспағанда)

  Нысанға қосымша

"Тізілімге енгізу үшін автоматтандырылған өлшеу станцияларының орналасқан жері туралы ақпарат" әкімшілік деректер нысанын толтыру бойынша түсініктеме (Индекс: 1-ӨСОЖТА, кезеңділігі жыл сайын, есепті кезеңнен кейінгі айдың 10-күнінен кешіктірмейтін мерзімде)

      "Тізілімге енгізу үшін автоматтандырылған өлшеу станцияларының орналасқан жері туралы ақпарат" әкімшілік деректер нысанында мынадай деректер енгізіледі:

      1-бағанда реті бойынша нөмір көрсетіледі, бұл ретте кейінгі ақпарат реті бойынша нөмірлеуді үзбейді;

      2-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының атауы көрсетіледі;

      3-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының мекенжайы (индекс, (облыс, аудан, қала, кент, ауыл - Әкімшілік-аумақтық объектілер жіктеуішіне (ӘАОЖ) сәйкес) көше, үй), байланыс телефоны, электрондық пошта мекенжайы көрсетіледі;

      4-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының орналасқан орны көрсетіледі;

      5-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының жұмыс режимi көрсетіледі;

      6-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының түрi көрсетіледі;

      7-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының саны көрсетіледі, бірлік;

      8-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының тiзiлiмiне енгiзiлетiн өзгерiстер мен толықтырулар көрсетіледі;

      9-бағанда автоматтандырылған өлшеу станциялары операторының тiзiлiмiнен алып тастауы көрсетіледі;

      10-бағанда ескерту көрсетіледі.


Об утверждении Правил организации работы автоматизированных станций измерения

Приказ и.о. Министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан от 5 сентября 2013 года № 689. Зарегистрирован в Министерстве юстиции Республики Казахстан 7 октября 2013 года № 8788.

      Сноска. Заголовок - в редакции приказа Министра индустрии и инфраструктурного развития РК от 12.05.2023 № 346 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      В соответствии с подпунктом 13-1) статьи 13 Закона Республики Казахстан "Об автомобильном транспорте" ПРИКАЗЫВАЮ:

      Сноска. Преамбула - в редакции приказа Министра индустрии и инфраструктурного развития РК от 12.05.2023 № 346 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. Утвердить прилагаемые Правила использования специальных автоматизированных измерительных средств.

      2. Комитету транспортного контроля Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан (Абсаттаров К.Б) обеспечить:

      1) в установленном законодательством порядке государственную регистрацию настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан;

      2) после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан, официальное опубликование в средствах массовой информации, в том числе на интернет-ресурсе Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан и размещение его на интранет-портале государственных органов (ИПГО);

      3) представление в Юридический департамент Министерства транспорта и коммуникаций Республики Казахстан сведений о государственной регистрации и о направлении на опубликование в средствах массовой информации в течение 5 рабочих дней после государственной регистрации настоящего приказа в Министерстве юстиции Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на вице-министра транспорта и коммуникаций Республики Казахстан Бектурова А.Г.

      4. Настоящий приказ вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования.

     
      И.о. Министра Р. Скляр

  Утверждены
приказом Министра
транспорта и коммуникаций
Республики Казахстан
от 5 сентября 2013 года № 689

Правила организации работы автоматизированных станций измерения

      Сноска. Правила - в редакции приказа Министра индустрии и инфраструктурного развития РК от 12.05.2023 № 346 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Глава 1. Общие положения

      1. Настоящие Правила организации работы автоматизированных станций измерения (далее – Правила) разработаны в соответствии с подпунктом 13-1) статьи 13 Закона Республики Казахстан "Об автомобильном транспорте" (далее – Закон).

      2. Правила определяют порядок организации работы автоматизированных станций измерения на территории Республики Казахстан.

      3. Основными задачами автоматизированных станций измерения:

      1) контроль и мониторинг движения транспортных средств на автомобильных дорогах в режиме реального времени с помощью специализированных камер видеонаблюдения и измерительных приборов;

      2) контроль за соблюдением отечественными и иностранными перевозчиками допустимых габаритных и весовых параметров автотранспортных средств, установленных на территории Республики Казахстан в режиме реального времени;

      3) обеспечение сохранности сети автомобильных дорог и сооружений на них и снижение преждевременного ненормативного износа автомобильных дорог;

      4) повышение безопасности автомобильных перевозок путем контроля за проездом отечественных и иностранных автотранспортных средств;

      5) предупреждение, пресечение и автоматизация процесса выявления административных правонарушений, совершаемых в сфере автомобильного транспорта и безопасности дорожного движения на территории Республики Казахстан.

      4. Основные понятия и термины, применяемые в Правилах:

      1) аппаратно-программный комплекс - совокупность программного обеспечения и технических средств, совместно применяемых для решения задач определенного типа;

      2) автоматизированная станция измерения – интегрированный с интеллектуальной транспортной системой комплекс сертифицированных специальных контрольно-измерительных технических средств, приборов и оборудований, прошедших метрологическую поверку, осуществляющих фото- и видеосъемку, работающих в автоматическом режиме, фиксирующих вид, марку, государственный регистрационный знак, весовые и габаритные параметры, осевые нагрузки и скорость движения автомобильных транспортных средств;

      3) некорректный проезд через автоматизированную станцию измерения – проезд автотранспортных через автоматизированную станцию измерения с наездом или пересечением сплошной линии разметки, выездом на встречную полосу движения, проездом транспортных средств с нарушением скоростного режима, с нечитаемыми или с установленными вне предусмотренных мест государственными регистрационными номерными знаками, без регистрационных номерных знаков, с торможением, ускорением или остановкой в зоне взвешивания;

      4) национальный оператор по управлению автомобильными дорогами (далее – Национальный оператор) – акционерное общество со стопроцентным участием государства в уставном капитале, осуществляющее полномочия, установленные Законом Республики Казахстан "Об автомобильных дорогах".

      5) управляющие автомобильными дорогами – физические и юридические лица, являющиеся собственниками автомобильных дорог или осуществляющие деятельность по управлению автомобильными дорогами на праве хозяйственного ведения или оперативного управления на основании договоров в рамках выполнения государственного задания, договоров государственно-частного партнерства, в том числе договоров концессии, доверительного управления имуществом, безвозмездного пользования автомобильными дорогами общего пользования областного или районного значения или их участками.

      6) взвешивание автотранспортного средства - процесс определения общей массы и нагрузок на оси автотранспортных средств посредством весоизмерительного оборудования стационарного типа или переносных мобильных весов, прошедших обязательную метрологическую поверку и имеющих соответствующий сертификат;

      7) погрешность измерения - отклонение результата измерения от истинного (действительного) значения измеряемой величины.

Глава 2. Порядок применения автоматизированное станций измерения

      5. На территории Республики Казахстан автоматизированное станций измерений устанавливается на автомобильных дорогах общего пользования.

      6. Взвешивание автотранспортных средств на автоматизированных станциях измерения проводиться:

      1) на автоматизированных станциях измерения стационарного типа с полной остановкой автотранспортного средства;

      2) на автоматизированных станциях измерения в движении автотранспортного средства.

      6-1. При определении весовых параметров автотранспортных средств учитывается погрешность измерения, которая автоматически вычитается информационно-аналитической системой транспортной базы данных и мониторинга динамики безопасности перевозок (далее – ИАС ТБД) из измеренного значения массы автотранспортного средства.

      Пределы допускаемой погрешности приведены в Таблице 1 приложения 1 к настоящим Правилам.

      Сноска. Пункт 6-1 – в редакции приказа Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      6-2. Автоматизированные станции измерения в движении автотранспортного средства соответствуют основным характеристикам автоматизированных станций измерения согласно приложению 1 к настоящим Правилам.

      Сноска. Правила дополнены пунктом 6-2 в соответствии с приказом Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      7. Поверка автоматизированного станций измерений осуществляется в соответствии с Законом Республики Казахстан "Об обеспечении единства измерений".

      8. Автоматизированная станций измерения выполняет следующие функции:

      1) регистрация проезжающих автотранспортных средств с последующим передачей соответствующих сведений в интеллектуальную транспортную систему (далее – ИТС) и в информационно-аналитическую систему транспортной базы данных (далее – ИАС ТБД);

      2) классификация автотранспортных средств по типам;

      3) распознавание государственного регистрационного номерного знака автотранспортных средств;

      4) выявление превышения допустимых весовых и (или) габаритных параметров автотранспортных средств;

      5) формирование отчетных данных;

      6) передача данных в ИТС и в ИАС ТБД Ситуационного центра Комитета автомобильного транспорта и транспортного контроля Министерства транспорта Республики Казахстан (далее – Ситуационный центр);

      7) определение некорректного проезда автотранспортных средств через автоматизированную станцию измерения;

      8) определение некорректного прохождения измерения весовых и (или) габаритных параметров автотранспортных средств на стационарной автоматизированной станций измерения.

      Сноска. Пункт 8 с изменением, внесенным приказом Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      9. Контроль и мониторинг движения автотранспортных средств на автомобильных дорогах автоматизированными станциями измерения осуществляется в следующем порядке:

      1) автотранспортное средство проезжает через автоматизированную станцию измерения;

      2) в режиме реального времени определяется тип автотранспортного средства, считывается государственный регистрационный номерной знак, определяются весовые и (или) габаритные параметры, производится фото фиксация проезда в количестве 4 штук (вид спереди, вид сбоку, государственный регистрационный номер спереди и сзади);

      3) аппаратно-программный комплекс фиксирует и обрабатывает полученные данные (фото, государственный регистрационный номерной знак, расстояние между осями, скатность колес, общий вес, осевые нагрузки, габаритные параметры, дату и время проезда);

      4) при выявлении превышения весогабаритных параметров автотранспортных средств и других нарушений фотоизображения и информация об автотранспортном средстве сохраняются в ИТС и в ИАС ТБД для формирования отчета о нарушениях и формирования предписания о необходимости уплаты штрафа и устранения нарушения;

      5) по результатам измерения весогабаритных параметров автотранспортных средств на табло переменной информации расположенном на доступном для визуального обозрения на месте установки автоматизированной станций измерения в целях информирования водителя или перевозчика отображается информация о результатах измерения весогабаритных параметров автотранспортных средств (вид, марка, государственный регистрационный знак автотранспортного средства, весовые и габаритные параметры, осевые нагрузки и скорость движения автотранспортных средств, также информация о превышении весогабаритных параметров);

      6) все функции удаленного мониторинга поступают в Ситуационный центр посредством передачи данных по каналам связи с автоматизированной станций измерения.

      9-1. Владельцы автотранспортных средств, имеющих технически допустимую максимальную массу более двенадцати тонн, при проезде через зону действия автоматизированных станций измерения обязаны обеспечить измерение фактических весовых и габаритных параметров такого автотранспортного средства на автоматизированной станции измерения в следующем порядке:

      1) проезд по выделенной полосе согласно установленных дорожных знаков;

      2) прохождение весогабаритного измерения автотранспортного средства на автоматизированной станции измерения;

      3) автотранспортное средство без нарушения весогабаритных параметров продолжает движение по маршруту следования;

      4) автотранспортное средство с нарушением весогабаритных параметров направляется на место стоянки автотранспортных средств до устранения нарушений;

      5) после устранения нарушений автотранспортное средство проходит контрольное измерение весогабаритных параметров.

      Примечание. Владельцами автотранспортных средств в пункте 9-1 признаются: собственники автотранспортных средств, лица, владеющие автотранспортными средствами на праве хозяйственного ведения или праве оперативного управления, а также лица, которым автотранспортные средства переданы во временное владение и пользование, за исключением случаев передачи по договору аренды автотранспортного средства с экипажем; если автотранспортное средство осуществляет международные перевозки по территории Республики Казахстан – страхователи, заключившие договор обязательного страхования ответственности владельцев транспортных средств.

      10. Установку автоматизированных станций измерения на автомобильных дорогах общего пользования международного и республиканского значения по согласованию с дорожным органом осуществляет Национальный оператор.

      11. Установку автоматизированных станций измерения на автомобильных дорогах общего пользования областного и районного значения, улицах населенных пунктов по согласованию с дорожным органом осуществляют местные исполнительные органы.

      12. Обеспечение функционирования автоматизированных станций измерения на автомобильных дорогах общего пользования международного и республиканского значения осуществляет Национальный оператор.

      13. Обеспечение функционирования автоматизированных станций измерения на автомобильных дорогах общего пользования областного и районного значения, улицах населенных пунктов осуществляют местные исполнительные органы.

      14. Национальный оператор и местные исполнительные органы обеспечивают:

      1) наружное освещение территории, на которой расположены автоматизированные станций измерения, а также места стоянок для размещения автотранспортных средств;

      2) установку оборудования, обеспечивающее визуальное информирование водителя автотранспортного средства о результатах измерения весогабаритных параметров автотранспортных средств (вид, марка, государственный регистрационный знак автотранспортного средства, весовые и габаритные параметры, осевые нагрузки и скорость движения автотранспортных средств, также информация о превышении весогабаритных параметров);

      3) табло переменной информации соответствующий параметрам табло переменной информации согласно приложению 2 к настоящим Правилам;

      4) установку дорожных знаков в зоне действия автоматизированных станций измерения, въезде и выезде в зону действия автоматизированных станций измерения, а также светофоров для регулирования действий водителей автотранспортных средств;

      5) установку специальных технических средств работающих в автоматическом режиме и имеющих функции фото- и видеозаписи с распознаванием марки, государственного регистрационного знака автотранспортного средства, фронтального изображения, общего вида (вид спереди, вид сбоку и сзади) автотранспортного средства в момент проезда через автоматизированные станции измерения, а также фиксация фактов объезда автоматизированных станции измерения либо сокрытия государственного регистрационного знака;

      6) бетонированное дорожное покрытие по выделенной полосе протяженностью не менее 100 метров до места установки весового оборудования, обеспечивающий жесткость дорожного покрытия;

      7) в зоне действия автоматизированных станции измерения обеспечивают специальные полосы для грузовых автотранспортных средств, имеющих технически допустимую максимальную массу более двенадцати тонн.

      Сноска. Пункт 14 – в редакции приказа Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      15. Ведение реестра автоматизированных станции измерения (далее – реестр) осуществляется Комитетом автомобильного транспорта и транспортного контроля Министерства транспорта Республики Казахстан.

      Национальным оператором и местными исполнительными органами информация о месте расположения автоматизированных станций измерения для включения в реестр предоставляется по форме, согласно приложению 3 к настоящим Правилам.

      Сноска. Пункт 15 – в редакции приказа Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

  Приложение 1
к Правилам организации
работы автоматизированных
станций измерения

Основные характеристики автоматизированных станций измерения

      Сноска. Правила дополнены приложением 1 в соответствии с приказом Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      1. АСИ включает в себя комплекс сертифицированных специальных контрольно-измерительных технических средств, приборов и оборудования, аппаратно-программного комплекса позволяющих производить измерение в движении, обработку и передачу следующих параметров автотранспортных средств:

      1) общая масса;

      2) нагрузка на одиночную ось;

      3) нагрузка на группу осей, расположенных на одной подвеске;

      4) нагрузка на каждую ось в группе осей;

      5) расстояния между осями;

      6) количество осей;

      7) габаритные параметры на дорогах республиканского значения;

      8) класс (тип) автотранспортного средства;

      9) распознавание ГРНЗ;

      10) скорость движения.

      2. Оборудование и программное обеспечение АСИ не препятствует и/или не создает помех участникам дорожного движения, в том числе не влияет на скорость движения автотранспортного потока в рамках установленной скорости.

      3. Измерение массы и осевых нагрузок автотранспортных средств осуществляется с помощью следующих специальных сенсоров взвешивания, вмонтированных в дорогу:

      1) сенсоры взвешивания с высокоточными и надежными устройствами, способными обеспечивать точные измерения массы и осевых нагрузок транспортных средств;

      2) сенсоры, установленные в дорожное покрытие на определенном участке дороги. Они размещаются таким образом, чтобы каждый колесный обод автотранспорта проходил над ними для обеспечения точного измерения;

      3) сенсоры оборудуются специальными датчиками, которые регистрируют весовые и осевые нагрузки, а также скорость и габариты транспортного средства при проезде по республиканским дорогам;

      4) сенсоры устойчивые к воздействию окружающей среды и обеспечивающие безопасность дорожного движения. Они не создают препятствия для проезда транспортных средств и защищены от повреждений.

      4. В целях недопущения фактов умышленного искажения результатов измерения, весовое оборудование и его программное обеспечение имеют следующие функции определения некорректного проезда автотранспортных средств:

      1) мониторинг и анализ скорости проезда транспортного средства с учетом установленных ограничений для соответствующего типа транспортного средства;

      2) определение несоответствия габаритов транспортного средства допустимым нормам для данного участка дороги, включая выявление нарушений по высоте, ширине и длине транспортного средства при проезде по республиканским дорогам;

      3) регистрация всех проездов и соответствующих данных, таких как дата, время, тип транспортного средства и его габариты.

      5. АСИ устанавливается на дорожные участки с повышенным уровнем транспортного движения в соответствии с анализом транспортной нагрузки, особенно на участках с интенсивным грузовым транспортом, исключая возможность их объезда, а также выезда транспортных средств за пределы покрытия проезжей части на обочину.

      6. Измерение фактических габаритных параметров автотранспортных средств при проезде по республиканским дорогам проводится с помощью лазерных систем измерения для повышенной точности, с учетом фиксации двух крайних точек по его длине, ширине и высоте от поверхности дорожного покрытия или иной площадки, обеспечивающей равномерное расположение всех его осей.

      7. Распознавание ГРНЗ осуществляется автоматически на основе фотографии автомобиля и/или видеопотока, полученной с видеокамеры в момент пересечения зоны измерений автотранспортного средства.

      8. АСИ на основе данных сенсоров взвешивания и оборудования фото-, видеофиксации автоматически фиксирует следующие нарушения правил дорожного движения:

      1) превышение допустимых весовых и габаритных параметров автотранспортных средств при проезде по республиканским дорогам;

      2) превышение установленной скорости движения автотранспортных средств;

      3) нарушение требований, предписанных дорожными знаками или разметкой проезжей части дороги;

      4) определение некорректного проезда автотранспортных средств через автоматизированную станцию измерения (к некорректному проезду относится резкий разгон и торможение, виляние, выезд за линии дорожной разметки и/или границ расположения весового оборудования, движение в противоположенном направлении, несоблюдение интервала с передним движущимся транспортным средством).

      9. Информация о проезде автотранспортных средств, в том числе имеющих превышения весовых и габаритных параметров над допустимыми, зафиксированных АСИ, передается в ИС уполномоченного органа в сфере автомобильного транспорта по доступным цифровым каналам связи в соответствии с требованиями законодательства в сфере информатизации и информационной безопасности.

      10. Сохранность информации во время эксплуатации АСИ обеспечивается при следующих аварийных ситуациях:

      1) провалы напряжения – кратковременные понижения при резком увеличении нагрузки в электрической сети из-за включения мощных потребителей;

      2) высоковольтные импульсы – кратковременные значительные увеличения напряжения, возникающие из-за близкого грозового разряда или включения напряжения на подстанции после аварии;

      3) полное отключение электроэнергии – полное отключение электроэнергии вследствие аварий, сильных перегрузок на электростанции;

      4) завышенное напряжение – кратковременное увеличение напряжения в сети, вызываемое отключением мощных потребителей;

      5) нестабильность частоты – возникающая, как правило, из-за различных перегрузок в энергосистемах;

      6) нарушение или выход из строя каналов связи;

      7) полный или частичный отказ АСИ, включая сбои и отказы накопителей на жестких магнитных дисках;

      8) сбой в работе программного обеспечения.

      11. Полученные данные обрабатываются локально специализированным программным обеспечением для вычисления измеряемых параметров транспортного средства.

      12. Весовое оборудование АСИ соответствует основным требованиям к характеристикам весового оборудования, указанным в Таблице 1.

Таблица 1. Основные требования к характеристикам весового оборудования

Наименование характеристики

Описание

1

Способ установки на месте эксплуатации

стационарно

2

Вид грузоприемного устройства

встраиваемый в полотно
поперек не менее в 3 ряда

3

Вид отсчетного устройства

дискретное

4

Установка грузоприемного устройства

приямок, на уровне проезжей части не менее в 3 ряда

5

Количество взвешиваний за сутки

не ограничено

6

Режим эксплуатации

интенсивный

7

Диапазон измерений общей массы автотранспортного средства

от не менее 400 кг
до не более 120000 кг

8

Возможность фиксации двускатности колес

да

9

Минимальная нагрузка на ось автотранспортного средства

от не менее 1000 кг
до 20 000 кг

10

Дискретность (d)

10 кг

11

Пределы допускаемой погрешности при измерении общей массы автотранспортного средства при эксплуатации и после ремонта

± 7 %

12

Пределы допускаемой погрешности при измерении нагрузки на одиночную ось, при эксплуатации и после ремонта

± 7 %

13

Пределы допускаемой погрешности при измерении нагрузки на группу осей, при эксплуатации и после ремонта

± 7 %

14

Максимальное время определения ГРНЗ

не более 10 с

15

Рабочий диапазон температур

от -50°C до +60 ºС

16

Рабочий диапазон влажности

30 – 100 %

17

Измерение межосевых расстояний автотранспортного средства с погрешностью

+/- 50 мм

18

Параметры электрического питания от сети переменного тока:
напряжение
частота
Потребление

от 187 В до 242 В
от 49 Гц до 51 Гц
не более 950 Вт

19

Степень защиты:
Датчики веса
Приборы весоизмерительные
Аппаратный шкаф

не менее IP68
не менее IP66
не менее IP65

20

Количество весоизмерительных датчиков на полосу

Не менее 6

21

Количество независимых каналов у весоизмерительного контроллера

8

22

Защита от не санкционированных изменений, искажений, удалений данных

да

23

Камеры распознавания ГРНЗ

Со встроенным в камеру ПО распознавания ГРНЗ

24

Обзорная камера общего вида

Не менее 4 Мп

      13. Функциональные возможности программного обеспечения АСИ обеспечивают:

      1) измерение параметров АТС в движении, без ограничения установленных правил дорожного движения на участке измерений.

      2) хранение полученной информации в локальной базе данных;

      3) передачу и интеграцию данных в смежные системы;

      4) автоматизированную диагностику оборудования системы с последующим информированием пользователя о состояние системы;

      5) возможность вывода информации на планшет инспектора;

      6) соответствие требованиям законодательства в сфере информационной безопасности;

      7) уровень защиты на аппаратном уровне;

      8) предоставление выходных данных (минимальный перечень):

      полная масса автотранспортного средства;

      информация об осях (нагрузка на колеса и оси, межосевое расстояние, количество осей, колесо с одинарной или двойной шиной, признак смежности осей);

      скорость и габариты автомобиля при проезде по республиканским дорогам;

      направление движения;

      дисбаланс (разница слева/справа в %);

      время между транспортными средствами (плотность движения);

      некорректный проезд и уклонение от взвешивания;

      классификация автотранспортных средств.

      9) возможность передачи информации в ИАС ТБД для дальнейшей интеграции с ПЦ "ЕРАП" для составления электронного предписания о необходимости уплаты штрафа по административному правонарушению.

      14. Весовое оборудование АСИ соответствует следующим требованиям:

      1) стойкость к внешним воздействиям:

      по устойчивости к воздействию климатических факторов внешней среды весы соответствуют исполнению УХЛ категории 4.2 ГОСТ 15150;

      по защищенности от воздействий окружающей среды весы соответствуют стандарту ГОСТ 12997.

      2) показатель надежности (за критерий отказа весов принимаются нарушения их функционирования и/или несоответствие нормируемым значениям метрологических характеристик):

      средний срок службы весов - не менее 5 лет;

      вероятность безотказной работы за 2000 часов – 0,99 %.

      3) безопасность:

      общие требования безопасности к конструкции весов соответствуют стандарту ГОСТ 12.2.003;

      общие требования безопасности к электрооборудованию весов соответствуют стандарту ГОСТ 12.2.007.0;

      требования к защитному заземлению весов соответствуют стандарту ГОСТ 12.1.030;

      при нормальных условиях по ГОСТ 12997 электрическое сопротивление изоляции между любыми силовыми электрическими цепями и корпусом при температуре окружающего воздуха от минус 45 °С до 70 °С и относительной влажности от 30 % до 80 % соответствуют не менее 20 Мом;

      электрическая изоляция между силовыми цепями и корпусом при температуре окружающего воздуха от минус 45 °С до 70 °С и относительной влажности от 30 % до 80 % выдерживает в течение одной минуты без пробоя и поверхностного перекрытия напряжение переменного тока 1500 В.

      15. АСИ имеет возможность идентификации ГРНЗ с точностью не менее 95 %.

      16. АСИ измеряет весогабаритные параметры вне зависимости от скорости проезда АТС.

      17. При определении некорректного проезда АТС используется алгоритм обработки изображений и компьютерного зрения, позволяющий определять перемещение автотранспортного средства в кадре и вычислять его траекторию движения на основе последовательных кадров.

      18. АСИ до введения в промышленную эксплуатацию имеет сертификаты с положительными результатами о метрологической поверке автоматических систем измерения динамических и статических параметров транспортного средства выполненные поверочной лабораторией, аккредитованной в национальной системе аккредитации на проведение поверки средств измерений в соответствии требованиями стандарта ГОСТ ISO/IEC 17025-2019 "Общие требования к компетентности испытательных и калибровочных лабораторий" для дальнейшей возможности формирования предписаний уполномоченными органами по административным правонарушениям.

      19. На республиканских дорогах при проезде через автоматизированную станцию измерения требуется соблюдение интервала движения с впереди движущимся транспортным средством не менее 30 метров.

      Расшифровка аббревиатур:
АСИ – автоматизированная станция измерения;
ГРНЗ – государственный регистрационный номерной знак;
ИС – информационная система;
кг – килограмм;
ºС – градус Цельсия;
% – процент;
В – вольт;
Гц – герц;
Вт – ватт;
с – секунды;
мм – миллиметры;
ПО – программное обеспечение;
Мп – мегапиксель;
АТС – автотранспортное средство;
ИАС ТБД – Информационно-аналитическая система транспортной базы данных и мониторинга динамики безопасности перевозок;
ПЦ "ЕРАП" – Процессинговый центр "Единого реестра административных правонарушений;
УХЛ – умеренный и холодный климат;
Мом – мегаом.

  Приложение 2
к Правилам организации
работы автоматизированных
станций измерения

Параметры табло переменной информации

      Сноска. Правила дополнены приложением 1 в соответствии с приказом Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

Наименование параметра

Описание

1

Размер

Не менее 960х1920 миллиметров

2

Размер шрифта

Не менее P10

3

Степень защиты

IP65

4

Рабочий диапазон температур

от -50 °C до +60 °C

5

Измеряемые параметры

Вид
Марка
Государственный регистрационный номерной знак
Весовые и габаритные параметры,
Осевые нагрузки
Скорость движения
Превышение весогабаритных параметров

6

Совместимость

Возможность интеграции с системами государственных органов

7

Точность измерений

Высокая точность

8

Место установки информационного табло

120 метров после автоматизированной станции измерения в направлении движения


  Приложение 3
к Правилам организации
работы автоматизированных
станций измерения
  Форма

Информация о месте расположения автоматизированных станций измерения для включения в реестр

      Сноска. Приложение – в редакции приказа Министра транспорта РК от 27.05.2025 № 168 (вводится в действие по истечении десяти календарных дней после дня его первого официального опубликования).

      Представляется: в уполномоченный орган.
Административные данные размещены на интернет – ресурсе: www.gov.kz.
Наименование административных данных: Информация о месте расположения автоматизированных станций измерения для включения в реестр
Индекс формы административных данных: 1-ИМРАСИ.
Периодичность: ежегодная.
Отчетный период: 20__год.
Круг лиц, представляющих информацию: Национальный оператор и местные исполнительные органы.
Срок представления формы административных данных: ежегодно, в срок не позднее 10 (десять) числа месяца, следующего за отчетным периодом.

ИИН/БИН





      Метод сбора: в электронном виде.

Наименование оператора автоматизированной станции измерения

Адрес, контактные телефоны, адрес электронной почты оператора автоматизированной станции измерения

Местонахождение автоматизированной станции измерения

Режим работы автоматизированной станции измерения

Тип автоматизированной станции измерения

Количество автоматизированной станции измерения, единиц

Изменения и дополнения, вносимые в реестр автоматизированной станции измерения

Исключения из реестра автоматизированной станции измерения

Примечание

1.










2.










3.










4.



















      Наименование оператора ___________________________________________
Адрес оператора___________________________________________________
Телефоны оператора _______________________________________________
Адрес электронной почты оператора _________________________________
Исполнитель ______________________________ подпись, телефон _______
фамилия, имя и отчество (при его наличии)
Руководитель или лицо, исполняющее его обязанности
_______________________________________________ подпись __________
фамилия, имя и отчество (при его наличии)
Место для печати
(за исключением лиц, являющихся субъектами частного предпринимательства)

  Приложение к форме

Пояснение по заполнению формы административных данных
"Информация о месте расположения автоматизированных станций измерения для включения в реестр"
(Индекс: 1-ИМРАСИ, периодичность:
ежегодно, в срок не позднее 10 (десять) числа месяца, следующего за отчетным периодом)

      В форме административных данных "Информация о месте расположения автоматизированных станций измерения для включения в реестр" включаются следующие данные:

      в графе 1 указывается номер по порядку, при этом последующая информация не прерывает нумерацию по порядку;

      в графе 2 наименование оператора автоматизированной станции измерения;

      в графе 3 указывается адрес (индекс, (область, район, город, поселок, село - согласно Классификатору административно-территориальных объектов (КАТО)), улица, дом), контактные телефоны, адрес электронной почты оператора автоматизированной станции измерения;

      в графе 4 указывается местонахождение автоматизированной станции измерения;

      в графе 5 указывается режим работы автоматизированной станции измерения;

      в графе 6 указывается тип автоматизированной станции измерения;

      в графе 7 указывается количество автоматизированной станции измерения, единиц;

      в графе 8 указывается изменения и дополнения, вносимые в реестр автоматизированной станции измерения;

      в графе 9 указывается исключения из реестра автоматизированной станции измерения;

      в графе 10 указывается примечание.