Тауарларды сәйкестендіру құралдары арқылы таңбалау және қадағалауды енгізудің тиімділік көрсеткішін есептеу әдістемесін бекіту туралы

Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрінің 2025 жылғы 29 мамырдағы № 165-НҚ бұйрығы

      "Мемлекеттік статистика туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 16-бабы 3-тармағының 2-1) тармақшасына және Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2019 жылғы 10 шілдедегі № 497 қаулысымен бекітілген Қазақстан Республикасының Сауда және интеграция министрлігі туралы ереженің 15-тармағының 60) тармақшасына сәйкес БҰЙЫРАМЫН:

      1. Қоса беріліп отырған Тауарларды сәйкестендіру құралдары арқылы таңбалау және қадағалауды енгізудің тиімділік көрсеткішін есептеу әдістемесі бекітілсін.

      2. Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігінің Цифрлық түрлендіру және тауарларды таңбалау департаменті осы бұйрықты Қазақстан Республикасының заңнамасында белгіленген тәртіппен Қазақстан Республикасы Сауда және интеграция министрлігінің интернет-ресурсында орналастыруды қамтамасыз етсін.

      3. Осы бұйрықтың орындалуын бақылау Қазақстан Республикасының Сауда және интеграция вице-министріне жүктелсін.

      4. Осы бұйрық қол қойылған күнінен бастап он күнтізбелік күн ішінде қолданысқа енгізіледі және ресми жариялануға жатады.

      Министр А. Шаққалиев

      "КЕЛІСІЛДІ"

      Қазақстан Республикасының

      Стратегиялық жоспарлау

      және реформалар агенттігі

      Ұлттық статистика бюросы

  Қазақстан Республикасы
Сауда және интеграция
министрінің
2025 жылғы 29 мамырдағы
№ 165-НҚ бұйрығына қосымша

Тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалауды және қадағалауды енгізу тиімділігінің көрсеткішін есептеу әдістемесі

1. Жалпы ережелер

      1. Осы Тауарларды сәйкестендіру құралдары арқылы таңбалау және қадағалауды енгізудің тиімділік көрсеткішін есептеу әдістемесі (бұдан әрі – Әдістеме) "Мемлекеттік статистика туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 16-бабы 3-тармағының 2-1) тармақшасына сәйкес әзірленді.

      2. Әдістеме таңбалау және қадағалау жүйесін енгізудің тиімділігін бюджетке түсетін салықтар мен басқа да міндетті төлемдер көлемі тұрғысынан бағалаудың негізгі тәсілдерін айқындайды.

      3. Осы Әдістемеде мынадай ұғымдар пайдаланылады:

      1) уәкілетті орган – бюджетке салықтар мен төлемдердің түсуін қамтамасыз ету саласындағы басшылықты жүзеге асыратын мемлекеттік орган;

      2) әділет органдары – өз құзыреті шеңберінде мемлекеттің құқықтық қызметін қамтамасыз ететін, мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, лауазымды адамдар мен азаматтардың заңдылық режимін қолдайтын, азаматтар мен ұйымдардың құқықтары мен заңды мүдделерін қорғайтын атқарушы билік органдары;

      3) ішкі істер органдары – адамның және азаматтың өмірін, денсаулығын, құқықтары мен бостандықтарын, қоғам мен мемлекеттің мүдделерін құқыққа қарсы қол сұғушылықтардан қорғауға, қоғамдық тәртіпті сақтауға және қоғамдық қауіпсіздікті қамтамасыз етуге арналған құқық қорғау органы;

      4) уәкілетті экономикалық оператор – Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес құрылған және "Кедендік реттеу туралы" Қазақстан Республикасының Кодексінде белгіленген тәртіп пен шарттарға сай уәкілетті экономикалық операторлар тізіліміне енгізілген заңды тұлға;

      5) тауарларды таңбалау және қадағалау саласындағы үйлестіруші орган – тауарларды таңбалау және қадағалау мәселелері бойынша басшылықты және саларалық үйлестіруді жүзеге асыратын орталық атқарушы орган;

      6) карго тасымалдаушы – шетелден тауарларды әкелуге қажетті кедендік ресімдеу мен көлік жеткізу қызметтерін қоса алғанда, қызметтер кешенін көрсететін жеке немесе заңды тұлға.

2. Ақпарат көздері

      4. Келесі субъектілер ақпарат көздері болып табылады:

      1) уәкілетті орган – сәйкестендіру құралдары арқылы таңбалауға және қадағалауға жататын тауарлар бойынша салықтар, кедендік баждар мен алымдардың жиналуына, сондай-ақ тәркіленген контрабандалық тауарлардың құнына қатысты ақпарат;

      2) әділет органдары – тәркіленген контрафактілік тауарлардың құнына қатысты ақпарат;

      3) Қазақстан Республикасының Қаржылық мониторинг агенттігі – тәркіленген контрабандалық тауарлардың құнына қатысты ақпарат;

      4) ішкі істер органдары – тәркіленген контрабандалық тауарлардың құнына қатысты ақпарат;

      5) Қазақстан Республикасының Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігіне қарасты Ұлттық статистика бюросы – инфляция деңгейі туралы ақпарат.

3. Әкімшілік көрсеткіштердің тізбесі, оларды есептеу

Әкімшілік көрсеткіштің атауы

Өлшем бірлігі

Әкімшілік нысанның/ақпараттық жүйенің атауы

1

2

3

4

1.

Тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалауды және қадағалауды енгізу тиімділігі

пайыз

Тауарларды таңбалау және қадағалау саласындағы үйлестіруші органның интернет-ресурсы (https://www.gov.kz/memleket/entities/mti/documents)

4. "Тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалауды және қадағалауды енгізу тиімділігі" әкімшілік көрсеткішін есептеу алгоритмі

1.

Әкімшілік көрсеткішті анықтау (ұғымдық аппарат)

Тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалауды және қадағалауды енгізу тиімділігі – таңбалау және қадағалау құралдарымен белгіленген тауарлар бойынша бюджетке салықтар мен басқа да міндетті төлемдердің түсу деңгейінің өсуі.

2.

Әкімшілік көрсеткіш бойынша жедел, алдын ала және есепті деректерді қалыптастырудың кезеңділігі мен мерзімдері

Жыл сайын, есептік жылдан кейінгі жылдың 30 сәуірінен кешіктірілмей.

3.

Әкімшілік көрсеткіш бойынша ақпарат көздері және есепті деректердің ақпараттық жүйесі мен веб-сайтқа орналастыру орындары

Тауарларды таңбалау және қадағалау саласындағы үйлестіруші органның интернет-ресурсы (https://www.gov.kz/memleket/entities/mti/documents).

4.

Әкімшілік көрсеткішті есептеу алгоритмі, өлшем бірлігін көрсете отырып, детальды және нақты реттілікті көрсету

Тауарларды таңбалау және қадағалауды енгізудің тиімділігін бағалау үшін тауардың әрбір тобы бойынша (міндетті таңбалау енгізілетін) үйлестіруші орган уәкілетті органның деректері негізінде салықтар, кедендік баждар және алымдардың ағымдағы жиналу деңгейін анықтайды.
Таңбалау мен қадағалау енгізілгеннен кейін (ең төмені – 1 жыл өткен соң) есепті кезеңнің соңында уәкілетті органның деректері негізінде үйлестіруші орган салықтар мен кедендік төлемдердің жиналу өсімін мына формула бойынша есептейді:


мұндағы:
М – тауарларды сәйкестендіру құралдары арқылы таңбалау және қадағалауды енгізудің тиімділік көрсеткіші, пайызбен;
Qесептік – есепті жылы салықтар, кедендік алымдар мен баждардан түскен түсім көлемі, теңге;
Q – базалық жылы салықтар, кедендік алымдар мен баждардан түскен түсім көлемі, теңге;
Тесептік – есепті жылғы салық, баж, алым мөлшерлемесі, теңге;
Т – базалық жылғы салық, баж, алым мөлшерлемесі, теңге;
I – Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің Ұлттық статистика бюросының деректері бойынша инфляция деңгейі;
Кесептік – есепті жылы тәркіленген контрафактілік және контрабандалық тауарлардың құны, теңге;
К – базалық жылы тәркіленген контрафактілік және контрабандалық тауарлардың құны, теңге;
Базалық жыл – таңбалау мен қадағалау енгізілген жылдың алдындағы жыл;
Есепті жыл – таңбалау мен қадағалау енгізілген жыл және одан кейінгі барлық жылдар.
Есептеу үшін қажетті деректерді үйлестіруші органның жазбаша сұрауы негізінде осы Әдістеменің 4-тармағында көрсетілген субъектілер ұсынады.
Тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалауды және қадағалауды енгізу тиімділігінің көрсеткішін есептеу кезінде оның көлеңкелі экономикамен күрестегі мемлекеттік органдардың кешенді іс-қимылдарымен тікелей байланысы ескеріледі, соның ішінде:
- таңбалау және қадағалау саласындағы талаптарды сақтау бойынша нарықтың адал емес субъектілерін тексеру жүргізу;
- таңбалау және қадағалау саласындағы талаптарды бұзғаны үшін әкімшілік жауапкершілік шараларын қолдану;
- мемлекеттік ақпараттық жүйелерді тауарларды сәйкестендіру құралдарымен таңбалау және қадағалау жүйесімен толық және уақтылы интеграциялау;
- уәкілетті экономикалық операторлардың, жүк тасымалдаушылардың және карго тасымалдаушылардың қызметін тиісті бақылау;
- экономикалық конъюнктура (ЖІӨ өсуі, халықаралық саудадағы өзгерістер және т.б.);
- Қазақстан Республикасының ұлттық валютасының айырбас бағамының өзгерістері.


Об утверждении Методики расчета показателя эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации

Приказ Министра торговли и интеграции Республики Казахстан от 29 мая 2025 года № 165-НҚ

      В соответствии с подпунктом 2-1) пункта 3 статьи 16 Закона Республики Казахстан "О государственной статистике" и подпунктом 60) пункта 15 Положения о Министерстве торговли и интеграции Республики Казахстан, утвержденного постановлением Правительства Республики Казахстан от 10 июля 2019 года № 497, ПРИКАЗЫВАЮ:

      1. Утвердить прилагаемую Методику расчета показателя эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации.

      2. Департаменту цифровой трансформации и маркировки товаров Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан в установленном законодательством порядке обеспечить размещение настоящего приказа на интернет-ресурсе Министерства торговли и интеграции Республики Казахстан.

      3. Контроль за исполнением настоящего приказа возложить на курирующего вице-министра торговли и интеграции Республики Казахстан.

      4. Настоящий приказ вводится в действие в течение десяти календарных дней с момента подписания и подлежит официальному опубликованию.

      Министр А. Шаккалиев

      "СОГЛАСОВАН"
Бюро национальной статистики
Агентства по стратегическому
планированию и реформам
Республики Казахстан

  Приложение
к приказу Министра
торговли и интеграции
Республики Казахстан
от 29 мая 2025 года № 165-НҚ

Методика расчета показателя эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации

1. Общие положения

      1. Настоящая Методика расчета показателя эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации (далее – Методика) разработана в соответствии с подпунктом 2-1) пункта 3 статьи 16 Закона Республики Казахстан "О государственной статистике".

      2. Методика определяет основные аспекты оценки эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации с позиции поступления налогов и других обязательных платежей в бюджет.

      3. В настоящей Методике используются следующие понятия:

      1) уполномоченный орган – государственный орган, осуществляющий руководство в сфере обеспечения поступлений налогов и платежей в бюджет;

      2) органы юстиции - органы исполнительной власти, в пределах своей компетенции осуществляющие правовое обеспечение деятельности государства, поддерживающие режим законности в работе государственных органов, организаций, должностных лиц и граждан, обеспечивающие защиту прав и законных интересов граждан и организаций;

      3) органы внутренних дел - правоохранительный орган, предназначенный для защиты жизни, здоровья, прав и свобод человека и гражданина, интересов общества и государства от противоправных посягательств, охраны общественного порядка и обеспечения общественной безопасности;

      4) уполномоченный экономический оператор – юридическое лицо, созданное в соответствии с законодательством Республики Казахстан и включенное в реестр уполномоченных экономических операторов в порядке и при соблюдении условий, которые установлены Кодексом Республики Казахстан "О таможенном регулировании в Республике Казахстан";

      5) координирующий орган в области маркировки и прослеживаемости товаров – центральный исполнительный орган, осуществляющий руководство и межотраслевую координацию по вопросам маркировки и прослеживаемости товаров;

      6) карго перевозчик – физическое или юридическое лицо, которое оказывает комплекс услуг, необходимых для импорта товаров из-за рубежа, включая таможенное оформление и транспортную доставку.

2. Источники информации

      4. Источниками информации являются следующие субъекты:

      1) уполномоченный орган – информация о собираемости налогов, таможенных пошлин и сборов по товарам, подлежащим маркировке и прослеживаемости средствами идентификации, информация о стоимости изъятых контрабандных товаров;

      2) органы юстиции – информация о стоимости изъятых контрафактных товаров;

      3) Агентство Республики Казахстан по финансовому мониторингу – информация о стоимости изъятых контрабандных товаров;

      4) органы внутренних дел - информация о стоимости изъятых контрабандных товаров;

      5) Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан – информация об уровне инфляции.

3. Перечень административных показателей, подлежащих расчету

Наименование административного показателя

Единица измерения

Наименование административной формы/информационной системы

1

2

3

4

1.

Эффективность внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации

процент

Интернет-ресурс координирующего органа в области маркировки и прослеживаемости товаров (https://www.gov.kz/memleket/entities/mti/documents )

4. Алгоритм расчета административного показателя "эффективность внедрения маркировки и прослеживаемости товаров"

1.

Определение административного показателя (понятийный аппарат)

Эффективность внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации – уровень роста поступления налогов и других обязательных платежей в бюджет в результате внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации

2.

Периодичность и сроки формирования оперативных, предварительных и отчетных данных по административному показателю

Ежегодно, не позднее 30 апреля года, следующего за отчетным годом

3.

Источники информации с указанием ссылки на информационную систему и место размещения отчетных данных по административному показателю (с указанием ссылки на веб-сайт и информационную систему)

Интернет-ресурс координирующего органа в области маркировки и прослеживаемости товаров (https://www.gov.kz/memleket/entities/mti/documents )

4.

Алгоритм административного показателя с отражением детальной и четкой последовательности расчета с указанием единицы измерения

Для оценки эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации координирующий орган в области маркировки и прослеживаемости товаров по каждой товарной группе, по которой планируется введение обязательной маркировки и прослеживаемости товаров, определяет на основе данных уполномоченного органа текущий уровень собираемости налогов и таможенных пошлин, сборов.
После внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации в конце отчетного периода (минимально 1 год) координирующий орган в области маркировки и прослеживаемости товаров на основе данных уполномоченного органа определяет уровень роста собираемости налогов и таможенных пошлин, сборов в результате внедрения маркировки и прослеживаемости товаров, с учетом роста ставок налогов, таможенных пошлин и сборов, инфляции по формуле:


где
М - показатель эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации, процент;
Qотчетный - объем поступлений в виде налогов, таможенных сборов, пошлин в отчетном году, тенге;
Qбазовый - объем поступлений в виде налогов, таможенных сборов, пошлин в базовом году, тенге;
Тотчетный - ставка налогов, таможенных пошлин, сборов в отчетном году, тенге;
Тбазовый - ставка налогов, таможенных пошлин, сборов в базовом году, тенге;
I - уровень инфляции по данным Бюро национальной статистики Агентства по стратегическому планированию и реформам Республики Казахстан;
Котчетный – стоимость изъятых в отчетном году контрабандных и контрафактных товаров, тенге;
Кбазовый – стоимость изъятых в базовом году контрабандных и контрафактных товаров, тенге;
базовый год – год, предшествующий году введения маркировки и прослеживаемости товаров;
отчетный год – год введения маркировки и прослеживаемости товаров, следующий за базовым годом (включает все годы, следующие за базовым).
Данные, необходимые для расчета показателя эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации, предоставляются субъектами, указанными в пункте 4 настоящей Методики, на основании письменного запроса координирующего органа в области маркировки и прослеживаемости товаров.
При расчете показателя эффективности внедрения маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации учитывается его прямая зависимость от комплексных действий государственных органов по борьбе с теневой экономикой, в том числе:
- проведение проверок недобросовестных субъектов рынка на предмет соблюдения требований в области маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации;
- наличие административной ответственности за нарушения требований в области маркировки и прослеживаемости товаров средствами идентификации;
- полная и своевременная интеграция государственных информационных систем с информационной системой маркировки и прослеживаемости товаров;
- надлежащий контроль за деятельностью уполномоченных экономических операторов, грузоперевозчиков и карго перевозчиков.