"Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағының кейбір мәселелері туралы

Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2025 жылғы 1 шілдедегі № 495 қаулысы.

      "Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы" Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабының 2) тармақшасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ҚАУЛЫ ЕТЕДІ:

      1. Қоса беріліп отырған:

      1) "Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағы (бұдан әрі – "Қорғас – Шығыс қақпасы" АЭА) туралы ереже;

      2) "Қорғас – Шығыс қақпасы" АЭА нысаналы индикаторлары бекітілсін.

      2. Осы қаулы қол қойылған күнінен бастап қолданысқа енгізіледі.

      Қазақстан Республикасының
Премьер-Министрі
О. Бектенов

  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2025 жылғы 1 шілдедегі
№ 495 қаулысымен
бекітілген

"Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағы туралы ереже

1-тарау. Жалпы ережелер

      1. "Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағы (бұдан әрі – АЭА) осы Ережеге қосымшаға сәйкес шекараларда Жетісу облысының аумағында орналасқан.

      АЭА логистикалық арнайы экономикалық аймақ болып табылады.

      АЭА аумағы 5431,5 гектарды құрайды және Қазақстан Республикасы аумағының ажырамас бөлігі болып табылады.

      2. АЭА:

      1) өнімділігі жоғары, бәсекеге қабілетті заманауи өндірістерді жедел дамыту, көрсетілетін қызметтерді ұсынудың жаңа сапалық деңгейін қалыптастыру, экономика және өңір салаларына инвестициялар тарту, жаңа технологияларды ендіру, сондай-ақ халықтың жұмыспен қамтылуын арттыру;

      2) Қазақстан Республикасының сауда-экспорттық қызметінің мүдделерін және транзиттік әлеуетін іске асыруды қамтамасыз ететін, сондай-ақ шектес мемлекеттермен экономикалық және мәдени алмасуды дамытуға ықпал ететін тиімді көлік-логистикалық және индустриялық орталық құру;

      3) шекара маңы сауда-экономикалық ынтымақтастығын дамыту мақсатында құрылады.

      3. АЭА қызметі Қазақстан Республикасының Конституциясымен, "Арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы" Қазақстан Республикасының Заңымен (бұдан әрі – Заң) және Қазақстан Республикасының өзге де заңнамасымен реттеледі.

      Егер Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық шартта арнайы экономикалық аймақтар туралы заңнамада қамтылғаннан өзге қағидалар белгіленсе, халықаралық шарттың қағидалары қолданылады.

      4. АЭА аумағында арнайы құқықтық режим белгіленеді.

      5. Әуеайлақ маңындағы аумақта және әуе трассаларының шегiндегi жерлерде кедергілер болып табылатын объектілерді салу, электр беру желілерін орнату және басқа да құрылысжайларды орналастыру үшін; салдарынан әуе кеңiстiгiнде радиотолқындық, көрінетін, акустикалық және өзге де сәулелену түрлері жүргізілетін жұмыстарды жүргізу үшін; құстардың топталып жиналуы үшін жағдай жасайтын немесе ұшу көрiнiсiн нашарлататын объектiлердi орналастыру, сондай-ақ әуе кеңiстiгiн пайдаланумен тікелей байланысты емес, бiрақ АЭА аумағында ұшудың, әуе кемелері жабдықтарының және ондағы адамдардың қауіпсіздігіне әсерiн тигiзетiн кез келген басқа қызмет үшін "Қазақстан Республикасының әуе кеңістігін пайдалану және авиация қызметі туралы" Қазақстан Республикасының Заңында көзделген тиісті рұқсатты алу қажет.

2-тарау. "Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағын басқару

      6. АЭА-ны басқару Заңға сәйкес жүзеге асырылады.

3-тарау. "Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағының аумағында салық салу

      7. АЭА аумағында салық салу Қазақстан Республикасының салық заңнамасымен реттеледі.

4-тарау. Кедендік реттеу

      8. АЭА аумағындағы кедендік реттеу Еуразиялық экономикалық одақтың және Қазақстан Республикасының кеден заңнамасының ережелеріне сәйкес жүзеге асырылады.

      9. АЭА аумағында немесе оның бір бөлігінде еркін кеден аймағының кедендік рәсімі қолданылады.

      10. АЭА қатысушыларының АЭА аумағында қызметті жүзеге асыру туралы келісімге (шартқа) сәйкес кәсіпкерлік және өзге де қызметті жүзеге асыруы мақсатында, сондай-ақ Қазақстан Республикасының арнайы экономикалық және индустриялық аймақтар туралы заңнамасына сәйкес өзге де мақсаттарда АЭА қатысушыларының АЭА аумағында орналастыруына және (немесе) пайдалануына арналған тауарлар еркін кеден аймағының кедендік рәсімімен орналастырылады.

      11. Еркін кеден аймағының кедендік рәсімі қолданылатын АЭА аумағы кедендік бақылау аймағы болып табылады. АЭА аумағы кедендік бақылау жүргізу мақсатында жайластырылуы тиіс. АЭА аумағын жайластыруға қойылатын талаптарды, оның ішінде осындай аумақтың периметрін қоршау және бейнебақылау жүйесімен жарақтандыру жөніндегі талаптарды кеден ісі саласындағы уәкілетті орган белгілейді.

      12. АЭА аумағында Еуразиялық экономикалық одақ пен Қазақстан Республикасының кеден заңнамасында белгіленген тәртіппен тауарларды уақытша сақтау орындары құрылуы мүмкін.

      13. Шектері Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік шекарасының учаскелерімен толық немесе ішінара тұспа-тұс келетін АЭА аумағында еркін кеден аймағының кедендік рәсімімен орналастырылған тауарлар, сондай-ақ кедендік транзиттің кедендік рәсімін қоспағанда, өзге де кедендік рәсімдермен орналастырылған тауарлар қойылуы және пайдаланылуы мүмкін.

      14. Еркін кеден аймағының кедендік рәсімі қолданылатын арнайы экономикалық аймақтың аумағына әкелінген тауарлар Еуразиялық экономикалық одақтың кеден заңнамасында және (немесе) Қазақстан Республикасының кеден заңнамасында айқындалған тәртіппен және шарттарда еркін кеден аймағының кедендік рәсімімен орналастырылады және кедендік баждарды, салықтарды, сондай-ақ тарифтік емес реттеу шараларын қолдану мақсаттары үшін Еуразиялық экономикалық одақтың кедендік аумағынан тыс жердегі тауарлар ретінде қарастырылады.

      15. АЭА аумағында уақытша сақтаумен, кедендік декларациялаумен, кедендік тазалаумен және тауарларды шығарумен, сондай-ақ кедендік бақылау жүргізумен байланысты кедендік операциялар Еуразиялық экономикалық одақ пен Қазақстан Республикасының кеден заңнамасында белгіленген тәртіппен жүзеге асырылады.

5-тарау. Шетел азаматтарының "Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағының аумағында болу тәртібі

      16. АЭА аумағында шетел азаматтары мен азаматтығы жоқ адамдардың, сондай-ақ олардың көлік құралдарының Қазақстан Республикасының заңнамасында және Қазақстан Республикасы ратификациялаған халықаралық келісімдерде белгіленген кіру, шығу, транзитпен өту және болу тәртібі қолданылады.

6-тарау. Қорытынды ережелер

      17. Осы Ережеде белгіленген шарттар Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысымен өзгертілуі мүмкін.

      18. АЭА Заңда көзделген негіздер бойынша таратылады.

      19. "Қорғас – Шығыс қақпасы" АЭА құрылған мерзімінің аяқталуына байланысты оны таратқан кезде Жетісу облысының әкімдігі:

      1) көрсетілген мерзім өткенге дейін кемінде үш айдан кешіктірмей бұқаралық ақпарат құралдарында АЭА-ның алдағы таратылуы, оның таратылуына байланысты өтініштер мен наразылықтарды қабылдау тәртібі мен мерзімдері туралы хабарландыру жариялайды;

      2) қызметін АЭА аумағында жүзеге асыратын заңды және жеке тұлғаларға аумағында орналасқан тауарларды өзге кедендік рәсіммен қайта рәсімдеу тәртібін түсіндіруді қамтамасыз етеді;

      3) АЭА таратылғаннан кейін бір ай мерзімде Қазақстан Республикасының Президенті мен Қазақстан Республикасының Үкіметіне АЭА қызметінің нәтижелері туралы есепті ұсынады.

      20. Қазақстан Республикасы Үкіметінің қаулысымен АЭА мерзімінен бұрын таратылған кезде рәсім осы Ереженің 19-тармағында көзделген рәсімдер сақтала отырып, алты ай мерзімнен кешіктірілмей аяқталуға тиіс.

      21. АЭА-ның осы Ережемен реттелмеген қызметі Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады.

  "Қорғас – Шығыс қақпасы"
арнайы экономикалық аймағы
туралы ережеге
қосымша

"Қорғас – Шығыс қақпасы"

арнайы экономикалық аймағы аумағының жоспары

     


Р/с

Аймақтардың атауы:

Ауданы, гектар

1.

"Қорғас – Шығыс қақпасы"
арнайы экономикалық аймағы

3 877,70

3.

Логистикалық аймақ

483,4

4.

Индустриялық аймақ

230,4

5.

Порттық аймақ (аэрохаб)

840


Жиыны:

5431,5

  Қазақстан Республикасы
Үкіметінің
2025 жылғы 1 шілдедегі
№ 495 қаулысымен
бекітілген

"Қорғас – Шығыс қақпасы" арнайы экономикалық аймағының нысаналы индикаторлары

Р/с

Мақсаттар, міндеттер және көрсеткіштер

Өлшем бірлігі*

Базалық кезең 2024 жыл

2030 жылға қарай қол жеткізу

2035 жылға қарай қол жеткізу

нысаналы индикатор

нысаналы индикатор

1

2

3

4

5

6

1

Инвестициялардың жалпы көлемі, оның ішінде:

млрд
теңге

58,3

522,7

715,5

1.1

шетелдік инвестициялардың көлемі

млрд
теңге

5,1

10,2

15,5

1.2

отандық инвестициялардың көлемі

млрд
теңге

53,2

512,5

700,0

2

АЭА аумағында тауарлар мен көрсетілетін қызметтерді (жұмыстарды) өндіру көлемі

млрд
теңге

82,4

1171,3

1687,8

3

Қатысушылар (компаниялар) саны

бірл.

67

85

95

4

Қызметтің қосалқы түрін жүзеге асыратын адамдардың саны

адам

8100

11300

14500

1

2

3

4

5

6

5

АЭА аумағында құрылатын жұмыс орындарының саны

адам

516

20500

22000

6

АЭА аумағындағы өндірістің жалпы көлеміндегі қазақстандық қамту үлесі

%

35

75

85

      * - индикаторлардың көрсеткіштері өсу қорытындысымен келтірілген.

О некоторых вопросах специальной экономической зоны "Хоргос – Восточные ворота"

Постановление Правительства Республики Казахстан от 1 июля 2025 года № 495

      В соответствии с подпунктом 2) статьи 10 Закона Республики Казахстан "О специальных экономических и индустриальных зонах" Правительство Республики Казахстан ПОСТАНОВЛЯЕТ:

      Утвердить прилагаемые:

      1) Положение о специальной экономической зоне "Хоргос Восточные ворота" (далее – СЭЗ "Хоргос Восточные ворота");

      2) целевые индикаторы СЭЗ "Хоргос Восточные ворота".

      2. Настоящее постановление вводится в действие со дня его подписания.

      Премьер-Министр
Республики Казахстан
О. Бектенов

  Утверждено
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 1 июля 2025 года № 495

Положение
о специальной экономической зоне "Хоргос – Восточные ворота"

Глава 1. Общие положения

      1. Специальная экономическая зона "Хоргос Восточные ворота" (далее – СЭЗ) расположена на территории области Жетісу в границах согласно приложению к настоящему Положению.

      СЭЗ является логистической специальной экономической зоной.

      Территория СЭЗ составляет 5431,5 гектара и является неотъемлемой частью территории Республики Казахстан.

      2. СЭЗ создается в целях:

      1) ускоренного развития современных высокопроизводительных, конкурентоспособных производств, формирования качественно нового уровня предоставления услуг, привлечения инвестиций, внедрения новых технологий в отрасли экономики и региона, а также повышения занятости населения;

      2) создания эффективного транспортно-логистического и индустриального центра, обеспечивающего интересы торгово-экспортной деятельности, и реализации транзитного потенциала Республики Казахстан, а также способствующего развитию экономического и культурного обмена с сопредельными государствами;

      3) развития приграничного торгово-экономического сотрудничества.

      3. Деятельность СЭЗ регулируется Конституцией Республики Казахстан, Законом Республики Казахстан "О специальных экономических и индустриальных зонах" (далее – Закон) и иным законодательством Республики Казахстан.

      Если международным договором, ратифицированным Республикой Казахстан, установлены иные правила, чем те, которые содержатся в законодательстве о специальных экономических зонах, применяются правила международного договора.

      4. На территории СЭЗ устанавливается специальный правовой режим.

      5. Для строительства объектов, установки линий электропередачи и размещения других сооружений, которые являются препятствиями на приаэродромной территории и местности в пределах воздушных трасс; для проведения работ, вследствие которых в воздушном пространстве производятся радиоволновое, видимое, акустическое и иные виды излучения; для размещения объектов, создающих условия для массового скопления птиц или ухудшающих полетную видимость, а также любой другой деятельности, не связанной непосредственно с использованием воздушного пространства, но влияющей на безопасность полетов, оборудования воздушных судов и находящихся на них людей, на территории СЭЗ необходимо получение соответствующего разрешения, предусмотренного Законом Республики Казахстан "Об использовании воздушного пространства Республики Казахстан и деятельности авиации".

Глава 2. Управление специальной экономической зоной "Хоргос – Восточные ворота"

      6. Управление СЭЗ осуществляется в соответствии с Законом.

Глава 3. Налогообложение на территории специальной экономической зоны "Хоргос – Восточные ворота"

      7. Налогообложение на территории СЭЗ регулируется налоговым законодательством Республики Казахстан.

Глава 4. Таможенное регулирование

      8. Таможенное регулирование на территории СЭЗ осуществляется в соответствии с положениями таможенного законодательства Евразийского экономического союза и Республики Казахстан.

      9. На территории СЭЗ или ее части действует таможенная процедура свободной таможенной зоны.

      10. Под таможенную процедуру свободной таможенной зоны помещаются товары, предназначенные для размещения и (или) использования участниками СЭЗ на территории СЭЗ в целях осуществления участниками СЭЗ предпринимательской и иной деятельности в соответствии с соглашением (договором) об осуществлении деятельности на территории СЭЗ, а также в иных целях в соответствии с законодательством Республики Казахстан о специальных экономических и индустриальных зонах.

      11. Территория СЭЗ, на которой применяется таможенная процедура свободной таможенной зоны, является зоной таможенного контроля. Территория СЭЗ должна быть обустроена в целях проведения таможенного контроля. Требования к обустройству территории СЭЗ, включая требования по ограждению и оснащению периметра такой территории системой видеонаблюдения, устанавливаются уполномоченным органом в сфере таможенного дела.

      12. На территории СЭЗ могут создаваться места временного хранения товаров в порядке, определенном таможенным законодательством Евразийского экономического союза и Республики Казахстан.

      13. На территории СЭЗ, пределы которой полностью или частично совпадают с участками таможенной границы Евразийского экономического союза, могут размещаться и использоваться товары, помещенные под таможенную процедуру свободной таможенной зоны, а также товары, помещенные под иные таможенные процедуры, за исключением таможенной процедуры таможенного транзита.

      14. Товары, ввезенные на территорию специальной экономической зоны, на которой применяется таможенная процедура свободной таможенной зоны, помещаются под таможенную процедуру свободной таможенной зоны в порядке и на условиях, определенных таможенным законодательством Евразийского экономического союза и (или) таможенным законодательством Республики Казахстан, и рассматриваются как находящиеся вне таможенной территории Евразийского экономического союза для целей применения таможенных пошлин, налогов, а также мер нетарифного регулирования.

      15. Таможенные операции, связанные с временным хранением, таможенным декларированием, таможенной очисткой и выпуском товаров, а также проведением таможенного контроля на территории СЭЗ, осуществляются в порядке, определенном таможенным законодательством Евразийского экономического союза и Республики Казахстан.

Глава 5. Порядок пребывания иностранных граждан на территории специальной экономической зоны "Хоргос – Восточные ворота"

      16. На территории СЭЗ действует порядок въезда, выезда, транзита и пребывания иностранных граждан и лиц без гражданства, а также их транспортных средств, установленный законодательством Республики Казахстан и международными соглашениями, ратифицированными Республикой Казахстан.

Глава 6. Заключительные положения

      17. Условия, установленные в настоящем Положении, могут изменяться постановлением Правительства Республики Казахстан.

      18. СЭЗ упраздняется по основаниям, предусмотренным Законом.

      19. При упразднении СЭЗ "Хоргос Восточные ворота" в связи с истечением срока, на который она создавалась, акимат области Жетісу:

      1) не позднее чем за три месяца до истечения указанного срока публикует в средствах массовой информации объявление о предстоящем упразднении СЭЗ, порядке и сроках приема заявлений и претензий, связанных с ее упразднением;

      2) обеспечивает разъяснение юридическим и физическим лицам, осуществляющим деятельность на территории СЭЗ, порядка переоформления находящихся на ее территории товаров под иную таможенную процедуру;

      3) в месячный срок после упразднения СЭЗ представляет Президенту Республики Казахстан и в Правительство Республики Казахстан отчет о результатах деятельности СЭЗ.

      20. При досрочном упразднении СЭЗ постановлением Правительства Республики Казахстан процедура должна быть завершена не позднее чем в шестимесячный срок с соблюдением процедур, предусмотренных пунктом 19 настоящего Положения.

      21. Деятельность СЭЗ, не урегулированная настоящим Положением, осуществляется в соответствии с действующим законодательством Республики Казахстан.

      ____________________

  Приложение
к Положению о специальной
экономической зоне
"Хоргос – Восточные ворота"

План территории
специальной экономической зоны "Хоргос – Восточные ворота"

     


№ п/п

Наименование зон

Площадь, гектар

1.

Специальная экономическая зона "Хоргос – Восточные ворота"

3 877,70

2.

Логистическая зона

483,4

3.

Индустриальная зона

230,4

4.

Портовая зона (аэрохаб)

840


Итого:

5431,5

      ___________________

  Утверждены
постановлением Правительства
Республики Казахстан
от 1 июля 2025 года № 495

Целевые индикаторы
специальной экономической зоны "Хоргос – Восточные ворота"

№ п/п

Цели, задачи и показатели

Единица измерения*

Базовый период 2024 год

Достижение к 2030 году

Достижение к 2035 году

целевой индикатор

целевой индикатор

1

2

3

4

5

6

1.

Общий объем инвестиций, в том числе:

млрд тенге

58,3

522,7

715,5

1.1

объем иностранных инвестиций

млрд тенге

5,1

10,2

15,5

1.2

объем отечественных инвестиций

Млрд тенге

53,2

512,5

700,0

2

Объем производства товаров и услуг (работ) на территории СЭЗ

Млрд тенге

82,4

1171,3

1687,8

3

Количество участников (компаний)

ед.

67

85

95

4

Количество лиц, осуществляющих вспомогательный вид деятельности

человек

8100

11300

14500

5

Количество рабочих мест, создаваемых на территории СЭЗ

человек

516

20500

22000

1

2

3

4

5

6

6

Доля казахстанского содержания в общем объеме производства на территории СЭЗ

%

35

75

85

      * - показатели индикаторов приведены с нарастающим итогом.

      ____________________